• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

2019’da hangi teknolojik gelişmeler hayatımıza girecek

10 Kasım 2018 Cumartesi 09:00
12
14
16
18

2019’da hangi teknolojik gelişmeler hayatımıza girecek

   Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, 2019 yılında dijital alanda öne çıkacak, yeni yıla damgasını vuracak teknolojik gelişmeleri açıkladı.

           HABER MERKEZİ     
     Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, 2019 yılında dijital alanda öne çıkacak, yeni yıla damgasını vuracak teknolojik gelişmeleri açıkladı. Trendlerle ilgili bilgi veren Murat Erdör, yapay zeka teknolojilerdeki büyük yükselişin 2019’da daha da hissedileceğini, 5G Mobil uygulamaların yanı sıra e-spor, online eğitim, perakende, yapay zeka destekli çözümler gibi alanlardaki uygulamaların günlük hayatımıza daha fazla nüfuz edeceği ifade etti.

2019 yılına damgasını vurması beklenen dijital trendler şu şekilde:
5G Mobil uygulamalar geliyor
     Şu an kullandığımız 4G LTE ağından çok daha hızlı hizmet vermesi beklenen 5G teknolojisini yakın zamanda her yerde görmeye başlayacağız. 2019 yılında 5G uygulamaları dünyanın bazı gelişmiş ülkelerinde yer bulacak. 2019 yılı sonunda ise 5G destekli cihazların tanıtılması bekleniyor. Ancak tüm temel şebekelerin 5G’ye yönelik servisleri ise 2021 yılında hayatımızda olacak.

Chatbots’lar yaygınlaşacak
     Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, yakın zamanda telefon ve bilgisayarları kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek.

Yapay Zeka (AI) Destekli Çözümler
     Önümüzdeki yıl, dünya çapında hükümetler ve tüketici pazarları da dahil olmak üzere birçok işletmede tahmine dayalı analiz, makine öğrenimi ve doğal dil işleme gibi teknolojilerin benzersiz bir karışımını olan yapay zeka çözümleri devreye sokulacak. Yapay zeka, kullanıcılarından gelen geri bildirimlerden sürekli olarak öğrenen teknolojiler ve bu teknolojilerin sunacağı hizmetler sayesinde pazarlamayı büyük ölçüde değiştirecek ve gündelik hayatlarımıza daha fazla nüfuz edecek.

Akıllı Hoparlörler
     Kullanıcılar tarafından ilgi gören Amazon Alexa, Google Home ve Apple HomePod gibi akıllı hoparlörler, son birkaç yıldır tüketici teknolojisi pazarında bir dalga oluşturmuştu. Sorulan soruları yanıtlayabilme özelliği taşıyan, kablosuz, sesle kontrol edilebilen; çeşitli uygulamalar üzerinden müzik çalma, günlük haber özetlerini dinleme, alarm kurma, hava durumunu ve trafiği sorgulama, döviz kurunu öğrenme, yemek tarifi bilgileri alma, internet üzerinden sipariş verme gibi birçok işlevi yerine getiren akıllı hoparlörlerin kullanımı giderek yaygınlaşacak.

E-spor’a yönelik yatırımlar artacak
     Türkiye’de 4 milyon, dünya genelinde ise 200 milyon civarında oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan e-spor ekonomisinin yarattığı toplam hacim önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşacak. Özellikle oyuncuların, yayıncıların, reklamcıların ve markaların ilgisini çekmeye başlayan e-spor alanına yönelik yatırımlar yeni yılda artacak.

Online eğitim alan kişi sayısı artacak
     Öğrenmede esneklik, düşük maliyet, kolay erişilebilirlik ve artan animasyonlu öğrenme ile yaygınlaşan ve rağbet görmeye başlayan online eğitim sektörü, önümüzdeki yıl Türkiye’de de büyüyecek ve online eğitim alan kişi sayısı artacak. İnternet kullanıcısı sayısındaki tırmanış ve çevrimiçi kapasitelere sahip geniş bant havuzlu cep telefonlarına artan erişim de pazardaki büyümeyi hızlandıracak.

Sesli aramayla istenilen ürüne kolayca ulaşılacak
     Kelime ile aramanın daha da gelişmiş hali olan “ses” ile arama özelliği, e-ticaret sitelerinde arama opsiyonu olarak karşımıza çıkacak. Sesli arama özelliğiyle istediğimiz ürünleri kolayca aratabileceğiz. Sesli arama özelliğinin 2019 yılı sonunda yaygınlaşması öngörülüyor.

Video izlenme oranları artacak
     Video içerik pazarlaması günden güne gelişme gösteren bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Sanal gerçeklik çözümleri, 360 derece videolar ve live streaming içerikler son yıllarda video pazarlamasına yeni bir soluk getirdi.

 


+ Benzer Haberler
» Milli uyduya milli enerji
» Cari denge 1.830 milyar dolar fazla verdi
» Akaryakıt satışında nakit tarife önerisi
» Bayraktar’dan, çiftçiye “ecrimisil fırsatını kaçırmayın” uyarısı
» Takibe düşen kredilerde artış devam ediyor
» Çevreci ve organik ürünlere ilgi artıyor
» Turkcell Global Bilgi dünya birincisi
» Siemens’ten esneklik sağlayan akıllı ocak
» Grundig’ten Proline serisi
» Giovane Gentile yurt dışındaki 20’inci mağazasını Özbekistan’a açtı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
  Ticaret 08.11.2018
  Ticaret 07.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni