• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ahmet S. Tükel ►DEĞERLENDİRME
12
14
16
18
27/12/2017 16:39
Trafikte kavşak sorunu

     Uzun bir süredir İzmir’de tramvay inşaatının da sebep olduğu trafik sıkışıklığı vatandaşların şikayetlerine neden olmakta. Büyük olasılıkla inşaat bitince bir rahatlama olacak. Ancak araç sürücülerinin davranışlarından kaynaklanan ve inşaatlarla ilgisi olmayan kördüğümler ise yalnız bu tür anlayışın değişmesi ile çözülebilr.
     Bu davranışların en kötüsü kavşakların sürücüler tarafından tıkanması sonucu ortaya çıkan durumdur. Zira her yönde akış bu tıkanıklık nedeniyle sekteye uğramaktadır.

     Kavşağı olmayan bir yol - ki bunun örneği otoyollar olarak kabul edilebilir- yolun araç taşıma kapsitesine göre durmadan akan bir imkanı sağlamaktadır. Trafik zaten “akım” demektir. Akım olmazsa trafiğe de trafik demek mümkün değildir.
     Kavşaklara gelince aslında kural çok basittir: “Çıkamayacağın kavşağa girme”. Yani sürücüler, kendilerine yeşil ışık yansa bile şayet yol tıkalı ise kavşağa girmemelidirler. Aynı şekilde araçların yaya geçidi olarak belirlenmiş alanlara da girmeleri doğru değildir. Bu kurala bilhassa körüklü olarak bilinen otobüslerin riayet etmesi çok önemlidir.

     Kavşak tıkamanın cezası özellikle batı ülkelerinde ciddi rakamlara ulaşmaktadır. Araç trafiğinin belki en yoğun olduğu Los Angeles şehrinin bazı bölgelerinde bu ceza 1.200 dolara kadar çıkabilmektedir. Ama genelde  ABD’nin büyük şehirlerinde 200-400 dolar arasında uygulanmaktadır.
     Aslında kavşaklarda trafiğin kilitlenmesini önlemek ve trafik akışını hızlandırmak için, ‘Taralı Alan İhlal Tespit Sistemi’ne bu yıl içinde İstanbul’da geçilmişti. Ancak cezası 2017 yılı için 93TL olarak uygulanacaktı fakat uygulanıp uygulanmadığı, kaç aracın bu cezaya tabi tutulduğu konusunda bilgi edinemedim.

     Tıkanıklıkların çevre açısından da kirlenmeye yol açtığını belirtmek gerekir. Son model arabalarda dikkat edilirse motorlar araç durduğunda otomatik olarak durmakta ve gaza basıldığı zaman tekrar çalışmaktadır. Bunun başlıca nedeni otomobil imalatçılarının emisyon oranlarını düşürme çabalarıdır. Araçlar en çok yakıtı durdukları zaman yakarlar. Daha doğrusu durduklarında yakıt harcarlar ama yol almadıklarından bu boşa harcanmış bir yakıt olmaktadır.

     Işıklı kavşaklarda durma zorunluluğunu azaltmak için de “döner kavşaklar” son 20 yıldır batıda da sıklıkla kullanılmaya başlamıştır. Araçların bir açı ile kavşağa girmeleri, döner kavşak olduğu için mecburen yavaşlamaları, trafiğin durmadan akması, U dönüşünün rahatça yapılabilmesi gibi nedenler, olası kazaların tahribat yapısını da azaltmakta ve daha akılcı bir çözüm olarak başta İngiltere, Fransa ve ABD olmak üzere uygulanmaktadır.

     İzmir’de en güzel örneği Çeşme otoyolunun Seferihisar çıkışındaki döner kavşaktır. Yoğun bir trafiğin geçtiği bu kavşak ışıksız olması nedeniyle sürekli bir akışı başarı ile sağlamakta, kesişme yollarına koyulan “yol hakkının kavşaktaki araca ait olduğunu” belirten işaretler de gün geçtikçe bu yolu kullananların itaat ettikleri bir düzeni sağlamış bulunmaktadır.

     Bir kötü ve yalnış uygulama ise yine Çeşme otoyolunun Alaçatı çıkışından sonra ulaşılan döner kavşakta görülmektedir. Hiç bir trafik mühendisinin yapmaması gereken bir hata bu kavşakta yapılmış ve kavşağa trafik lambası konmuştur. Dolayısıyla başlangıçta kırmızı ışığa yakalanan bir araç, sola dönecekse iki, u dönüşü yapacaksa aynı kavşakta 3 ışığı beklemek durumunda kalmaktadır. Buradaki yazın en hareketli günlerinde bile, kavşağa sadece dört yol açılması nedeniyle ışığa ihtiyaç olmadığını düşünmekteyim.

     Bir doğru uygulama da bu yaz Alaçatı - Ilıca kavşağında araçların hareket serbestilerine konulan sınırı azaltmakla yapılmış ve eski duruma göre bu kavşaktan geçiş çok daha hızlanmıştır. Kavşağa gelen her araç 4 hareket yapabilmektedir. 1- Sağa dönmek, 2- Direkt karşı yola geçmek, 3- Kavşağın etrafından sola dönmek ve 4- Kavşağın etrafından dolaşarak geldiği yola geri girmek. Bu son hareketi kavşağa girmeden önce yapabilmek en doğru çözüm olmaktadır ama bazen bu mümkün olmamaktadır. Sonuçta trafik yönetimi bu dört hareket için 22 saniyeyi uygun görmüş ve dört yol olduğu için her bir tarafa yukarıda belirtilen hareket serbestisini sağlarken her 88 saniyede kavşağa gelen yoldaki araçlar 22 saniye içinde kavşaktan çıktıkları gibi istedikleri yöne de gidebilmektedirler.

     Bu yazı belki biraz uzun oldu ama amacımız araç sürücülerinin kavşakları tıkadıkları zaman trafikte yarattıkları kaosun bilincini kavramalarına yardımcı olmaktı. Tabi her şeyden önce araç kullanırken, özellikle şehirlerde sabırlı olmamız gerektiğini de unutmamamız gerekir..

Önceki Yazılar :
Haberler
  Türk Bayrağı Urla’dan dalgalandı

  Bornovalı çocuklar Resim Atölyesi’nde buluştu

  TİRE DEVLET HASTANESİ ACİL POLİKLİNİK GİRİŞİ 56,34M² KANTİN, BÜFE VE ÇAY OCAĞI ALANININ KİRAYA VERİLMESİ İHALE İLANI

  S.S. TARİŞ ZEYTİN ve ZEYTİNYAĞI TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİNDEN ÇAĞRI

  İhale Özetleri

  18 Ocak 2019 Tarihli ve 30659 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Kesimhanelerde büyük yığılma var

  T.C. İZMİR 23. İCRA DAİRESİ 2015/10640 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. İZMİR 6. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN KAMULAŞTIRMA İLANI

  GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALINACAKTIR

  Eximbank, Euribor+%5 faiz ile 500 milyon dolarlık tahvil sattı

  En güzel 10 mesaj finalde yarışacak

  14. Agroexpo 7-10 Şubat’a hazır

  Çiftçiler ve gıda işleyicileri için 748 bin Euro’luk AB hijyen standartları projesi

  Turkcell ‘Dijital Türkiye’ için çalışacak

  Çocuklar sağlıklı yaşama teşvik edildi

  İstanbul Havalimanının tercihi “Kale Kilit”

  Brooklyn ile mekanlar rustik ve estetik

  Mutfakta Culina Chef var

  TİM, “İhracatta sıfır atık seferberliği” başlatıyor

  Kasım ayında 743 bin 427 ton inek sütü toplandı

  Tavuk yumurtası üretimi 1,7 milyar adet olarak gerçekleşti

  Kuveyt Türk’ten ihracata sağlam destek

  Geçen yıl yabancılara 39 bin 663 konut satıldı

  “Algoritmaların liderleri” Yapay Zeka Zirvesi’nde buluşacak

  Apaydın, “Tüm yurt genelinde kış şartları çok ağır yaşanıyor”

  2019’da konut satışında yükseliş beklentisi

  Palandöken, “Her çocuk başarılı ve özeldir”

  “Türkiye makine ihracatını 5 yılda 2’ye katlayacak”

  "Yüksekte Güvenli Çalış" kampanyası başlıyor

  Leasıngler uygun faizle sunulursa üretimin önü açılır

  Bornovalılar arıcılığı öğreniyor

  TROY, 2018’de 8 kat büyüdü

  Son 1 yılda 105milyon metrekare mağaza kapandı

  Tahtalı’da 21 yılın rekoru kırıldı; Bir günde 2,5 aylık su geldi

  Karşıyakalı çocuklardan coşkulu final

  İstanbul Sabiha Gökçen’in yolcu sayısı 34 milyonu geçti

  VakıfBank’tan 3 büyük müjde: “Yanındaki Güç Paketi”

  Tekstilcilerin hedefi dünyada ilk beş

  “Poşet düzenlemesi kullanılarak yapılan algı oyunlarını görüyoruz”

  Palandöken, “E-ticaret yapan ve kadınlarına müjde”

  Birleşme ve satın alma işlemleri azalırken, hacimdeki artış dikkat çekti

  Amerika’nın kapıları Türk markaları için açılıyor

  Toplu ulaşımda “rekorlar yılı”

  Yarıyıl tatilinde tiyatro keyfi

  Bayraklı’da eğlenceli sömestir etkinlikleri

  ATO’dan ABD’ye “High Tech” ziyareti

  Makina sektörü 4.0’la büyüyecek

  Kaspersky Lab, 2050 tahminlerini açıkladı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni