• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ahmet S. Tükel ►DEĞERLENDİRME
12
14
16
18
27/12/2017 16:39
Trafikte kavşak sorunu

     Uzun bir süredir İzmir’de tramvay inşaatının da sebep olduğu trafik sıkışıklığı vatandaşların şikayetlerine neden olmakta. Büyük olasılıkla inşaat bitince bir rahatlama olacak. Ancak araç sürücülerinin davranışlarından kaynaklanan ve inşaatlarla ilgisi olmayan kördüğümler ise yalnız bu tür anlayışın değişmesi ile çözülebilr.
     Bu davranışların en kötüsü kavşakların sürücüler tarafından tıkanması sonucu ortaya çıkan durumdur. Zira her yönde akış bu tıkanıklık nedeniyle sekteye uğramaktadır.

     Kavşağı olmayan bir yol - ki bunun örneği otoyollar olarak kabul edilebilir- yolun araç taşıma kapsitesine göre durmadan akan bir imkanı sağlamaktadır. Trafik zaten “akım” demektir. Akım olmazsa trafiğe de trafik demek mümkün değildir.
     Kavşaklara gelince aslında kural çok basittir: “Çıkamayacağın kavşağa girme”. Yani sürücüler, kendilerine yeşil ışık yansa bile şayet yol tıkalı ise kavşağa girmemelidirler. Aynı şekilde araçların yaya geçidi olarak belirlenmiş alanlara da girmeleri doğru değildir. Bu kurala bilhassa körüklü olarak bilinen otobüslerin riayet etmesi çok önemlidir.

     Kavşak tıkamanın cezası özellikle batı ülkelerinde ciddi rakamlara ulaşmaktadır. Araç trafiğinin belki en yoğun olduğu Los Angeles şehrinin bazı bölgelerinde bu ceza 1.200 dolara kadar çıkabilmektedir. Ama genelde  ABD’nin büyük şehirlerinde 200-400 dolar arasında uygulanmaktadır.
     Aslında kavşaklarda trafiğin kilitlenmesini önlemek ve trafik akışını hızlandırmak için, ‘Taralı Alan İhlal Tespit Sistemi’ne bu yıl içinde İstanbul’da geçilmişti. Ancak cezası 2017 yılı için 93TL olarak uygulanacaktı fakat uygulanıp uygulanmadığı, kaç aracın bu cezaya tabi tutulduğu konusunda bilgi edinemedim.

     Tıkanıklıkların çevre açısından da kirlenmeye yol açtığını belirtmek gerekir. Son model arabalarda dikkat edilirse motorlar araç durduğunda otomatik olarak durmakta ve gaza basıldığı zaman tekrar çalışmaktadır. Bunun başlıca nedeni otomobil imalatçılarının emisyon oranlarını düşürme çabalarıdır. Araçlar en çok yakıtı durdukları zaman yakarlar. Daha doğrusu durduklarında yakıt harcarlar ama yol almadıklarından bu boşa harcanmış bir yakıt olmaktadır.

     Işıklı kavşaklarda durma zorunluluğunu azaltmak için de “döner kavşaklar” son 20 yıldır batıda da sıklıkla kullanılmaya başlamıştır. Araçların bir açı ile kavşağa girmeleri, döner kavşak olduğu için mecburen yavaşlamaları, trafiğin durmadan akması, U dönüşünün rahatça yapılabilmesi gibi nedenler, olası kazaların tahribat yapısını da azaltmakta ve daha akılcı bir çözüm olarak başta İngiltere, Fransa ve ABD olmak üzere uygulanmaktadır.

     İzmir’de en güzel örneği Çeşme otoyolunun Seferihisar çıkışındaki döner kavşaktır. Yoğun bir trafiğin geçtiği bu kavşak ışıksız olması nedeniyle sürekli bir akışı başarı ile sağlamakta, kesişme yollarına koyulan “yol hakkının kavşaktaki araca ait olduğunu” belirten işaretler de gün geçtikçe bu yolu kullananların itaat ettikleri bir düzeni sağlamış bulunmaktadır.

     Bir kötü ve yalnış uygulama ise yine Çeşme otoyolunun Alaçatı çıkışından sonra ulaşılan döner kavşakta görülmektedir. Hiç bir trafik mühendisinin yapmaması gereken bir hata bu kavşakta yapılmış ve kavşağa trafik lambası konmuştur. Dolayısıyla başlangıçta kırmızı ışığa yakalanan bir araç, sola dönecekse iki, u dönüşü yapacaksa aynı kavşakta 3 ışığı beklemek durumunda kalmaktadır. Buradaki yazın en hareketli günlerinde bile, kavşağa sadece dört yol açılması nedeniyle ışığa ihtiyaç olmadığını düşünmekteyim.

     Bir doğru uygulama da bu yaz Alaçatı - Ilıca kavşağında araçların hareket serbestilerine konulan sınırı azaltmakla yapılmış ve eski duruma göre bu kavşaktan geçiş çok daha hızlanmıştır. Kavşağa gelen her araç 4 hareket yapabilmektedir. 1- Sağa dönmek, 2- Direkt karşı yola geçmek, 3- Kavşağın etrafından sola dönmek ve 4- Kavşağın etrafından dolaşarak geldiği yola geri girmek. Bu son hareketi kavşağa girmeden önce yapabilmek en doğru çözüm olmaktadır ama bazen bu mümkün olmamaktadır. Sonuçta trafik yönetimi bu dört hareket için 22 saniyeyi uygun görmüş ve dört yol olduğu için her bir tarafa yukarıda belirtilen hareket serbestisini sağlarken her 88 saniyede kavşağa gelen yoldaki araçlar 22 saniye içinde kavşaktan çıktıkları gibi istedikleri yöne de gidebilmektedirler.

     Bu yazı belki biraz uzun oldu ama amacımız araç sürücülerinin kavşakları tıkadıkları zaman trafikte yarattıkları kaosun bilincini kavramalarına yardımcı olmaktı. Tabi her şeyden önce araç kullanırken, özellikle şehirlerde sabırlı olmamız gerektiğini de unutmamamız gerekir..

Önceki Yazılar :
Haberler
  Allianz, İzmir’de kapılarını açıyor

  “Esnaf ve sanatkarımızın kazanılmış hakları korunsun”

  Arslan: Halkbank Türkiye’nin enerjisi olacak

  “Yumurtada, öncelikle kayıt dışı üretim ele alınmalıdır”

  Mart ayında kapanan şirket sayısı arttı

  TİSK, Türkiye’deki teşvik uygulamalarını masaya yatırıyor

  Türk yatırımcısı için “İhracatçı ve Yatırımcı Zirvesi”

  Yeni Duster Roadshow Türkiye’yi dolaşıyor

  Gençler, EGİAD’la 1-0 önde

  “Ayşe Başardı” Türkiye kazandı

  En teknolojik 23 Nisan Kutlaması Sophia’dan

  23 Nisan’da küçüklere büyük eğlence Ege Perla’da

  Ankara ekonomisine yön verenler buluştu

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  MÜTEFERRİK

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  Bornova’da 23 Nisan coşkusu başladı

  Migros, 23 Nisan’ı çocuklarla birlikte kutluyor

  ENSİA Sürekli Eğitim Merkezi (ENSİASEM) teknik eğitimlere başlıyor

  Fuarın rekorlu minyatürü yoğun ilgi gördü

  Burdur’da düzenlenecek Teke Yöresi 4. Tarım ve Hayvancılık Fuarı’na sektörden destek geldi

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  Sony, ‘TEOS çözümleri’ yelpazesini kurumsal AV ağlarıyla genişletiyor

  “Komşu sizi de bekleriz”

  Turizm sektörü Kärcher’i tercih ediyor

  Bircom Avrupa’da birinciliğe koşuyor

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  Robot ve insan işbirliği

  Huawei, 5G ürünleri için CE tipi değerlendirme belgesi elde eden ilk şirket oldu

  Mercedes-Benz Türk “Beton İzmir 2018 Fuarı”nda

  İş hayatında duygusallıktan kaybediyoruz

  Türkiye’nin en gözde ilaç şirketi Pfizer Türkiye

  Bu şenlik hiç bitmesin!

  Buca Belediyesi, Atatürk Maskı’nda tadilat çalışması başlattı

  Yarımada, “tam” mesai

  Bornova Belediyesi çalışanları tek yürek

  Bornova’da 23 Nisan dopdolu geçecek

  Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel’de ilave sorumluluklar üstlendi

  Harmandalı Katı Atık Depolama Alanı’nda elektrik enerjisi yapım ihalesinin ilk aşaması tamam

  Çocuğumuzun can güvenliği söz konusu olduğunda!

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  21 Nisan 2018 Tarihli ve 30398 Sayılı Resmî Gazete

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.04.2018
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
  Ticaret 17.04.2018
  Ticaret 16.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni