• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
19/12/2017 17:53
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (1)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

     Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (“BTK”) tarafından 5 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’na (“Kanun”) dayanılarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Yönetmelik”) 28 Ekim 2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
     Yönetmelik’in abonelik sözleşmelerinin kuruluşu ile içeriğine ilişkin 7. maddesinin 1. ve 9. fıkraları Yönetmelik’in yayımı tarihinde, diğer tüm maddeleri ise yayım tarihinden 6 ay sonra yürürlüğe girecektir. Bununla birlikte, 28 Temmuz 2010 tarih ve 27655 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Mülga Yönetmelik”), Yönetmelik’in yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra geçerli olmak üzere yürürlükten kaldırılmıştır.

     Yönetmelik, sektörde yaşanan güncel hukuki gelişmeler ve AB mevzuatı ışığında elektronik haberleşme hizmetinden yararlanan tüketicilerin (“Tüketici/Tüketiciler”) hak ve menfaatlerinin mevcut olandan daha ileri bir düzeyde korunması amacıyla, BTK’ya iletilen İşletmeci ile Tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirilmiştir. Ayrıca Yönetmelik ile taahhütlü abonelik ve abonelik sözleşmelerinde yer alması gereken unsurlara ilişkin düzenlemeler 24.01.2015 tarih ve 29246 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği (“Abonelik Yönetmeliği”) ile uyumlu hale getirilmiştir.

     Yönetmelik’te Tüketiciler’in hakları ile elektronik haberleşme hizmeti (“Hizmet/Hizmetler”) sunmakta olan işletmecilerin (“İşletmeci/İşletmeciler”) yükümlülüklerine ek olarak, Tüketici ile İşletmeci arasında akdedilecek olan abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması ve feshi ile faturalandırmaya ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir. Bunun yanında Yönetmelik’te, İşletmeciler’in tarife, kampanyalar, taahhütlük abonelikler ve katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine dair yükümlülüklerine ilişkin düzenlemeler yer almaktadır.
     Yönetmelik ile gelen düzenlemeler ana başlıklar halinde aşağıda açıklanmaktadır.

I. Tüketici’nin Hakları
     Yönetmelik, Tüketiciler’in İşletmeci tarafından sağlanan Hizmetler’den herhangi bir ayrım gözetilmeksizin adil ve eşit bir şekilde yararlanmasını öngörmektedir. Bununla birlikte, Tüketiciler’e, Hizmetler ile faturalandırma, tarifeler ve kampanyalar ile bunlara ilişkin değişiklikler hakkında açık ve detaylı bilgi alabilme hakkı ile kısa mesaj, müşteri hizmetleri, internet vb. yöntemlerle katılmış oldukları hizmet, tarife veya kampanyalardan katıldıkları yöntem yahut daha basit bir yolla vazgeçme hakkı tanınmıştır.
     Tüketiciler, Yönetmelik kapsamında yer alan Hizmetler için paylaşmış oldukları kişisel verilerinin kamuya açık rehber içeriğinde yer alıp almamasını bizzat tayin etme hakkına sahiptir. Bunun yanı sıra, Mülga Yönetmelik’te yer alan Tüketiciler’in istenmeyen mesaj ve iletileri reddetme hakkı ile faturalarına üst sınır getirebilme hakkına ilişkin düzenleme yürürlükten kaldırılmıştır.

II. İşletmeci’nin Yükümlülükleri
     İşletmeci, sunduğu Hizmetler ile bu Hizmetler’in kullanımı ile ilgili olarak, özellikle Hizmetler arasında seçim yapılıp abonelik sözleşmesi kurulurken Tüketici’nin karar vermesinde etkili olabilecek hususlar hakkında, kendisine bu konuda yöneltilen bir talep olmaksızın Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.
İşletmeci;
     • İşletmeci’nin adı, unvanı ve adresi,
     • Sunulacak Hizmet’in tanımı ve kapsamı,
     • Sunulan Hizmet veya kampanya ve tarife kapsamında herhangi bir değişikliğe ilişkin bilgilendirme, (değişiklik uygulanmadan makul bir süre içerisinde)
     • Hizmet’e erişim ve kullanımı konusunda genel hüküm ve şartlar,
     • Hizmet için uygulanacak tarifeler ve abonelik paketleri,
     • Tarifelerin içerdiği vergi türleri ile bu vergilerin tarifelere yansıtılma oranı,
     • Alınan Hizmetler ve tarifeler karşılığında Tüketici’nin tüm vergiler dahil olmak üzere ödemekle yükümlü olduğu ücret,
     • Abonelik tesisi nedeniyle alınacak diğer ücretler,
     • Taahhütnamelere ilişkin genel hükümler ile standart sözleşme şartları,
     • Sunulan bakım/onarım hizmetlerine ilişkin genel bilgiler,
     • İşletmeci’nin kusurundan kaynaklanan sebeplerle taraflar arasındaki sözleşmede öngörülen hizmet kalitesinin sağlanamaması halinde Tüketici’nin zararının nasıl tazmin edileceği,
     • Tüketici şikayetlerinin çözüm usul ve süreçleri, hakkında Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.

     Bunların yanı sıra Yönetmelik ile İşletmeci’ye, BTK düzenlemelerine uygun bir internet sitesi kurması yahut mevcut internet sitesini bu düzenlemelere uygun hale getirme yükümlülüğü getirilmiştir. İşletmeciler, internet sitelerinden Tüketici şikayetlerine ilişkin başvuruların iletilebilmesini sağlamak ve internet sitelerinde gerek şikayetler gerekse sunulacak tüm Hizmetler ile tarifeler, kampanyalar ve diğer ücretler ile arıza giderilmesine ilişkin genel hususlar ve fesih gibi hizmet sunum koşulları başta olmak üzere gerekli bilgilere yer vermekle yükümlüdür.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Ekmek’te kriz yaşanabilir

  Merkez Bankası, faiz oranlarını değiştirmedi

  Hedef; IPARD Programı’nın yaygın kullanılması

  Kocaoğlu: Sorumluluktan kaçmayacağım

  Türkiye’de 2018’de 1 milyon 375 bin 398 konut el değiştirdi

  “İzmir’i teknik tekstil merkezi yapmak istiyoruz”

  Aslan’dan ilk proje ’Kümelenme’

  Turkcell’den 1 yılda 58 milyon TL’lik enerji tasarrufu

  GEA, Türkiye’deki 20’nci yılını kutladı

  EBSOV kadınları gençler için sahne aldı

  Türkiye 2018’de, ev dekorasyonu alışverişini %63 artırdı

  Enza Home, Sinema Oturma Grubu’nda buluştu

  CNRİMOB için geri sayım başladı

  LİYAKAT Sohbetleri gençlerin eğitimi için Uğur Dündar’ı ağırladı

  İstanbul’daki yeşil alan oranı yüzde 2,2

  BATÜDER’den Kuzey Makedonya’ya destek

  Sony, EXTRA BASS™ kablosuz hoperlör yelpazesini yeniliyor

  ING Bank’tan bir ilk: Cep’ler POS’a dönüşüyor

  Nazım’ı Anma Gecesi’ne yoğun ilgi

  E-ticaretteki hızlı büyüme, GLAMI’yi Türkiye’ye getirdi

  Kahvenin online siparişlerdeki yükselişi

  Qingdao Haier, Candy Hoover Group’u satın alma sürecini tamamladı

  Türkçe dil seçeneğiyle eğitim robot teknolojisinde bir ilk

  LG’nin tanıttığı yeni Styler modeller

  Başkan Pekdaş: Elektrik fabrikasına talibiz

  Kara kışla amansız mücadele

  Deniz resimleri çocukların hayallerini süslüyor

  Yağmurun vurduğu Mersinli’ye yardım eli

  Nazım Hikmet şiirleri Buca’da yankılandı

  Buca’da açılış şenlikleri devam ediyor

  Karşıyakalı çocuklara yarıyıl müjdesi

  İyiki doğdun Nazım!

  TMO’nun nohut ve mercimeği ePTTavm’de satılacak

  Başkan Atila 5 yıl boyunca Bornova‘nın her yerindeydi

  Yetenek avcıları iş başında

  BAKIM VE ONARIM HİZMETİ ALINACAKTIR

  TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ocak 2019 Tarihli ve 30657 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İşsizlik oranı %11,6 seviyesinde gerçekleşti

  2018 yılı bütçe açığı 72,6 milyar TL

  Geleceğin teknoloji yıldızları Deneyap ile yetişecek

  Orion Fuarcılık 14. Agroexpo’ya hazır

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
  Ticaret 11.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni