• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
19/12/2017 17:53
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (1)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

     Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (“BTK”) tarafından 5 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’na (“Kanun”) dayanılarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Yönetmelik”) 28 Ekim 2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
     Yönetmelik’in abonelik sözleşmelerinin kuruluşu ile içeriğine ilişkin 7. maddesinin 1. ve 9. fıkraları Yönetmelik’in yayımı tarihinde, diğer tüm maddeleri ise yayım tarihinden 6 ay sonra yürürlüğe girecektir. Bununla birlikte, 28 Temmuz 2010 tarih ve 27655 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Mülga Yönetmelik”), Yönetmelik’in yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra geçerli olmak üzere yürürlükten kaldırılmıştır.

     Yönetmelik, sektörde yaşanan güncel hukuki gelişmeler ve AB mevzuatı ışığında elektronik haberleşme hizmetinden yararlanan tüketicilerin (“Tüketici/Tüketiciler”) hak ve menfaatlerinin mevcut olandan daha ileri bir düzeyde korunması amacıyla, BTK’ya iletilen İşletmeci ile Tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirilmiştir. Ayrıca Yönetmelik ile taahhütlü abonelik ve abonelik sözleşmelerinde yer alması gereken unsurlara ilişkin düzenlemeler 24.01.2015 tarih ve 29246 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği (“Abonelik Yönetmeliği”) ile uyumlu hale getirilmiştir.

     Yönetmelik’te Tüketiciler’in hakları ile elektronik haberleşme hizmeti (“Hizmet/Hizmetler”) sunmakta olan işletmecilerin (“İşletmeci/İşletmeciler”) yükümlülüklerine ek olarak, Tüketici ile İşletmeci arasında akdedilecek olan abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması ve feshi ile faturalandırmaya ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir. Bunun yanında Yönetmelik’te, İşletmeciler’in tarife, kampanyalar, taahhütlük abonelikler ve katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine dair yükümlülüklerine ilişkin düzenlemeler yer almaktadır.
     Yönetmelik ile gelen düzenlemeler ana başlıklar halinde aşağıda açıklanmaktadır.

I. Tüketici’nin Hakları
     Yönetmelik, Tüketiciler’in İşletmeci tarafından sağlanan Hizmetler’den herhangi bir ayrım gözetilmeksizin adil ve eşit bir şekilde yararlanmasını öngörmektedir. Bununla birlikte, Tüketiciler’e, Hizmetler ile faturalandırma, tarifeler ve kampanyalar ile bunlara ilişkin değişiklikler hakkında açık ve detaylı bilgi alabilme hakkı ile kısa mesaj, müşteri hizmetleri, internet vb. yöntemlerle katılmış oldukları hizmet, tarife veya kampanyalardan katıldıkları yöntem yahut daha basit bir yolla vazgeçme hakkı tanınmıştır.
     Tüketiciler, Yönetmelik kapsamında yer alan Hizmetler için paylaşmış oldukları kişisel verilerinin kamuya açık rehber içeriğinde yer alıp almamasını bizzat tayin etme hakkına sahiptir. Bunun yanı sıra, Mülga Yönetmelik’te yer alan Tüketiciler’in istenmeyen mesaj ve iletileri reddetme hakkı ile faturalarına üst sınır getirebilme hakkına ilişkin düzenleme yürürlükten kaldırılmıştır.

II. İşletmeci’nin Yükümlülükleri
     İşletmeci, sunduğu Hizmetler ile bu Hizmetler’in kullanımı ile ilgili olarak, özellikle Hizmetler arasında seçim yapılıp abonelik sözleşmesi kurulurken Tüketici’nin karar vermesinde etkili olabilecek hususlar hakkında, kendisine bu konuda yöneltilen bir talep olmaksızın Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.
İşletmeci;
     • İşletmeci’nin adı, unvanı ve adresi,
     • Sunulacak Hizmet’in tanımı ve kapsamı,
     • Sunulan Hizmet veya kampanya ve tarife kapsamında herhangi bir değişikliğe ilişkin bilgilendirme, (değişiklik uygulanmadan makul bir süre içerisinde)
     • Hizmet’e erişim ve kullanımı konusunda genel hüküm ve şartlar,
     • Hizmet için uygulanacak tarifeler ve abonelik paketleri,
     • Tarifelerin içerdiği vergi türleri ile bu vergilerin tarifelere yansıtılma oranı,
     • Alınan Hizmetler ve tarifeler karşılığında Tüketici’nin tüm vergiler dahil olmak üzere ödemekle yükümlü olduğu ücret,
     • Abonelik tesisi nedeniyle alınacak diğer ücretler,
     • Taahhütnamelere ilişkin genel hükümler ile standart sözleşme şartları,
     • Sunulan bakım/onarım hizmetlerine ilişkin genel bilgiler,
     • İşletmeci’nin kusurundan kaynaklanan sebeplerle taraflar arasındaki sözleşmede öngörülen hizmet kalitesinin sağlanamaması halinde Tüketici’nin zararının nasıl tazmin edileceği,
     • Tüketici şikayetlerinin çözüm usul ve süreçleri, hakkında Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.

     Bunların yanı sıra Yönetmelik ile İşletmeci’ye, BTK düzenlemelerine uygun bir internet sitesi kurması yahut mevcut internet sitesini bu düzenlemelere uygun hale getirme yükümlülüğü getirilmiştir. İşletmeciler, internet sitelerinden Tüketici şikayetlerine ilişkin başvuruların iletilebilmesini sağlamak ve internet sitelerinde gerek şikayetler gerekse sunulacak tüm Hizmetler ile tarifeler, kampanyalar ve diğer ücretler ile arıza giderilmesine ilişkin genel hususlar ve fesih gibi hizmet sunum koşulları başta olmak üzere gerekli bilgilere yer vermekle yükümlüdür.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Limanlar ‘tek pencere’ çatısında

  Siyasi partilerin İzmir milletvekili adayları belli oldu

  Palandöken, “Benzine teşvik getirilmeli”

  ASELSAN ücret toplama sistemi Makedonya’da

  Ramazan ayı harcamaları arttırdı

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %4 arttı

  Dolar yeni rekorunu kırdı

  İş dünyasından teşviklere yönelik platform çağrısı

  Otokar Kazakistan’da 3 aracını sergileyecek

  Turkcell İzmir’de 2750 kişiye iftar verdi

  Egepen Deceuninck ile sessiz ve huzurlu mekanlar

  Özgener: “Proje sizden, destek bizden”

  “Perakende sektörünün sorunu kuralsızlık”

  “Sütte tüketim ve ihracat arttırılmalı”

  Süt sektörü hile ve maliyetlerden şikayetçi

  Bucalı başkanlardan Mutlu’ya tebrik ziyareti

  Egeli bilim insanları bakteri keşfetti

  Mobilya pazar çeşitliliğinde lider

  Uzmanlar uyardı: “Uyuşturucu kullanım yaşının düştüğü söylemi bilimsellikten uzak”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.06.2018 - 11:00

  Modern ofis için en üst düzey yenilik: HP Elite 1000 serisi

  Yeni Android zararlı yazılımı keşfedildi

  Sennheiser AMBEO Smart Türkiye’de ilk kez n11.com’da

  Katılımcıların şirketleri hızla büyüyor

  Kılıç Holding, İnsana Saygı Ödülü’nün sahibi oldu

  Ramazan’da 24 saat online alışveriş yapıyoruz

  Üç kişiden biri Ramazan’da daha çok alışveriş yapıyor

  Tüketiciler yeni ünün denemeyi seviyor

  Geleceğin yaratıcı liderleri için yeni bir yaklaşım

  Başkan Karabağ, Balıkesirlilerle orç açtı

  Kelimelerin büyüsünde buluştular

  Çocuklar bu yaz çok eğlenecek

  Sınav kaygısıyla baş etmek mümkün

  Avrupalı gözünden İzmir

  19 Mayıs 1919 Parkı Erzene Mahallesi’nde açıldı

  Tarihe geçmek için iyi bir fırsat

  “En uzun tünel” raporu

  Çarşıya çok yakıştı

  Muzaffer İzgü kitaphanesi gençlere emanet

  Coşkusu Aşık Veysel’e sığmadı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  21 Mayıs 2018 Tarihli ve 30427 Sayılı Resmî Gazete

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.05.2018
  Ticaret 19.05.2018
  Ticaret 18.05.2018
  Ticaret 17.05.2018
  Ticaret 16.05.2018
  Ticaret 15.05.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni