• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
19/12/2017 17:53
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (1)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

     Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (“BTK”) tarafından 5 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’na (“Kanun”) dayanılarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Yönetmelik”) 28 Ekim 2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
     Yönetmelik’in abonelik sözleşmelerinin kuruluşu ile içeriğine ilişkin 7. maddesinin 1. ve 9. fıkraları Yönetmelik’in yayımı tarihinde, diğer tüm maddeleri ise yayım tarihinden 6 ay sonra yürürlüğe girecektir. Bununla birlikte, 28 Temmuz 2010 tarih ve 27655 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Mülga Yönetmelik”), Yönetmelik’in yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra geçerli olmak üzere yürürlükten kaldırılmıştır.

     Yönetmelik, sektörde yaşanan güncel hukuki gelişmeler ve AB mevzuatı ışığında elektronik haberleşme hizmetinden yararlanan tüketicilerin (“Tüketici/Tüketiciler”) hak ve menfaatlerinin mevcut olandan daha ileri bir düzeyde korunması amacıyla, BTK’ya iletilen İşletmeci ile Tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirilmiştir. Ayrıca Yönetmelik ile taahhütlü abonelik ve abonelik sözleşmelerinde yer alması gereken unsurlara ilişkin düzenlemeler 24.01.2015 tarih ve 29246 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği (“Abonelik Yönetmeliği”) ile uyumlu hale getirilmiştir.

     Yönetmelik’te Tüketiciler’in hakları ile elektronik haberleşme hizmeti (“Hizmet/Hizmetler”) sunmakta olan işletmecilerin (“İşletmeci/İşletmeciler”) yükümlülüklerine ek olarak, Tüketici ile İşletmeci arasında akdedilecek olan abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması ve feshi ile faturalandırmaya ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir. Bunun yanında Yönetmelik’te, İşletmeciler’in tarife, kampanyalar, taahhütlük abonelikler ve katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine dair yükümlülüklerine ilişkin düzenlemeler yer almaktadır.
     Yönetmelik ile gelen düzenlemeler ana başlıklar halinde aşağıda açıklanmaktadır.

I. Tüketici’nin Hakları
     Yönetmelik, Tüketiciler’in İşletmeci tarafından sağlanan Hizmetler’den herhangi bir ayrım gözetilmeksizin adil ve eşit bir şekilde yararlanmasını öngörmektedir. Bununla birlikte, Tüketiciler’e, Hizmetler ile faturalandırma, tarifeler ve kampanyalar ile bunlara ilişkin değişiklikler hakkında açık ve detaylı bilgi alabilme hakkı ile kısa mesaj, müşteri hizmetleri, internet vb. yöntemlerle katılmış oldukları hizmet, tarife veya kampanyalardan katıldıkları yöntem yahut daha basit bir yolla vazgeçme hakkı tanınmıştır.
     Tüketiciler, Yönetmelik kapsamında yer alan Hizmetler için paylaşmış oldukları kişisel verilerinin kamuya açık rehber içeriğinde yer alıp almamasını bizzat tayin etme hakkına sahiptir. Bunun yanı sıra, Mülga Yönetmelik’te yer alan Tüketiciler’in istenmeyen mesaj ve iletileri reddetme hakkı ile faturalarına üst sınır getirebilme hakkına ilişkin düzenleme yürürlükten kaldırılmıştır.

II. İşletmeci’nin Yükümlülükleri
     İşletmeci, sunduğu Hizmetler ile bu Hizmetler’in kullanımı ile ilgili olarak, özellikle Hizmetler arasında seçim yapılıp abonelik sözleşmesi kurulurken Tüketici’nin karar vermesinde etkili olabilecek hususlar hakkında, kendisine bu konuda yöneltilen bir talep olmaksızın Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.
İşletmeci;
     • İşletmeci’nin adı, unvanı ve adresi,
     • Sunulacak Hizmet’in tanımı ve kapsamı,
     • Sunulan Hizmet veya kampanya ve tarife kapsamında herhangi bir değişikliğe ilişkin bilgilendirme, (değişiklik uygulanmadan makul bir süre içerisinde)
     • Hizmet’e erişim ve kullanımı konusunda genel hüküm ve şartlar,
     • Hizmet için uygulanacak tarifeler ve abonelik paketleri,
     • Tarifelerin içerdiği vergi türleri ile bu vergilerin tarifelere yansıtılma oranı,
     • Alınan Hizmetler ve tarifeler karşılığında Tüketici’nin tüm vergiler dahil olmak üzere ödemekle yükümlü olduğu ücret,
     • Abonelik tesisi nedeniyle alınacak diğer ücretler,
     • Taahhütnamelere ilişkin genel hükümler ile standart sözleşme şartları,
     • Sunulan bakım/onarım hizmetlerine ilişkin genel bilgiler,
     • İşletmeci’nin kusurundan kaynaklanan sebeplerle taraflar arasındaki sözleşmede öngörülen hizmet kalitesinin sağlanamaması halinde Tüketici’nin zararının nasıl tazmin edileceği,
     • Tüketici şikayetlerinin çözüm usul ve süreçleri, hakkında Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.

     Bunların yanı sıra Yönetmelik ile İşletmeci’ye, BTK düzenlemelerine uygun bir internet sitesi kurması yahut mevcut internet sitesini bu düzenlemelere uygun hale getirme yükümlülüğü getirilmiştir. İşletmeciler, internet sitelerinden Tüketici şikayetlerine ilişkin başvuruların iletilebilmesini sağlamak ve internet sitelerinde gerek şikayetler gerekse sunulacak tüm Hizmetler ile tarifeler, kampanyalar ve diğer ücretler ile arıza giderilmesine ilişkin genel hususlar ve fesih gibi hizmet sunum koşulları başta olmak üzere gerekli bilgilere yer vermekle yükümlüdür.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İNŞAAT

  Türk tekstili, ABD’li tüketicilerin ilgi odağı

  Sabancı Vakfı’ndan ‘Çocuk İşçiler’ yılında anlamlı ödül

  Şehit ailesi ve gaziler, Devlet Övünç Madalyası ile onurlandırıldı

  İzmir, gelinlikte dünyaya yön verecek

  Darknet’te siber devriyeler şart!

  Panasonic, “en büyük alkışı” almak için yola çıktı

  2018’de fiziksel ile dijital arasındaki sınırlar kalkıyor

  Mate 10 Lite ‘de eşsiz tasarım ve yüksek performans

  Tahtalı’ya “50 bin nefes”

  Otomotivde ‘100 milyon’ yılı!

  İklimlendirme sektörü 12 milyar dolar ihracat hedefine ISK-SODEX ile ulaşacak

  Ege Profil ve Pimaş güçlerini birleştirdi

  Bucalılar sağlıklı iletişim yöntemlerini öğrendi

  Başkan Uyar: Esnafımız toplumun çimentosu

  Başkan Pekdaş’tan Gültepe çıkarması

  İzmir’de şiddetli lodos; Vapur seferleri geçici olarak iptal

  Çocuk Kulübü’nde sertifika heyecanı; Hem öğrendiler hem eğlendiler

  Atatürk Mahallesi Pazar Yeri inşaatı ilerliyor

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  18 Ocak 2018 Tarihli ve 30305 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İzmir’de KOSGEB desteği iki buçuk katına çıktı

  “Aykırı işlem yapana hesabını sorarız”

  “Türkiye’de 890 bin çocuk işçi var”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 29.01.2018 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 30.01.2018 - 14:00

  T.C. İZMİR 18. İCRA DAİRESİ 2017/14823 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. İZMİR 1. İCRA DAİRESİ 2017/6939 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İZMİR 12. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  İNŞAAT

  İzmir konutta İstanbul’u üçe katladı

  TSKB’den 350 milyon ABD Doları tutarında Eurobond ihracı

  Türk dizileri ihracat rekoru kırdı

  “Yangın riskine karşı yeterli bilinç yok”

  Filo kiralama avantaj getiriyor, KOBİ’ler büyüyor

  Dedeman Otelleri 2018 yılında %15 büyüyecek

  Aygaz, online satış dönemini başlattı

  LİYAKAT SGK prim teşviklerini konuştu

  Türk Sağlık Sen’den diş hastanesi kararına tepki

  Yabancı sermayeye tam güvence

  “Güven damgası elektronik ticarete ivme kazandırır”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
  Ticaret 16.01.2018
  Ticaret 15.01.2018
  Ticaret 13.01.2018
  Ticaret 12.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni