• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
21/12/2017 15:03
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (3)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

2. Abonelik Sözleşmesinin Feshi
     Yönetmelik kapsamında, Tüketiciler’in abonelik sözleşmelerini istedikleri anda ve ücretsiz olarak feshedebileceklerini belirtmiştir. Tüketiciler, abonelik sözleşmelerini sonlandırmaya ilişkin isteklerini,
     • İşletmeci ya da temsilcisine yazılı olarak ileterek,
     • Teyit edilmesi şartıyla İşletmeci’nin kayıtlı faks numarasına imzalı olarak göndererek,
     • İşletmeci tarafından saklanabilecek şekilde güvenli elektronik imza ile imzalayıp göndererek,
ya da BTK tarafından belirlenecek diğer yöntemleri kullanarak iletme konusunda serbesttirler.
     İşletmeci, Tüketici’nin fesih bildirimini almasını takip eden 24 (yirmidört) saat içinde, bildirimi aldığını Tüketici’ye bildirerek ücretlendirmeyi durdurmak ve (yedi) gün içerisinde de fesih işlemini gerçekleştirmek ve bununla birlikte varsa mülkiyeti kendisine ait olan ekipman/cihaz vb. ürünlerin tesliminin gerektiğini Tüketici’ye kısa mesaj, posta, e-posta yahut arama yöntemlerinden birini kullanarak bildirmek, Tüketici’nin fesih bildirimi talebinden itibaren en geç 4 (dört) ay içinde bakiye borçları için Tüketici’ye fatura göndermek ile yükümlü kılınmıştır.
     Son olarak, abonelik sözleşmeleriyle ilgili Yönetmelik ile gelen son değişiklik ise internet servis sağlayıcıları değişikliğidir. Bu düzenlemeye göre Tüketici, talebi halinde internet servis sağlayıcısını değiştirebilme hakkına sahiptir. Değişikliğin gerçekleştirilmesi sırasında İşletmeciler, Tüketici’nin mağduriyetini en az şekilde tutacak şekilde işbirliği içinde hareket etmekle mükelleftir.

IV. Hizmetler’in Kısıtlanması ve Durdurulması
     Hizmetler’in, mücbir sebepler dışında İşletmeciler tarafından kesintisiz olarak sürdürülmesinin esas olduğu belirtilmiştir. Hizmetler’in Tüketici’nin fatura bedelini ödememesi sebebiyle durdurulması halinde, Hizmet’in durdurulduğu tarihten itibaren Tüketici’ye herhangi bir ücretin yansıtılmaması gerekmektedir. Bununla birlikte, fatura bedelinin ödenmesinden itibaren en geç 24 (yirmi dört) saat içerisinde Hizmet’in sunulmasına devam edilmesi gerekmektedir. İşletmeci tarafından, Tüketici’nin faturasını ödememesi nedeni ile hizmetin kısıtlanması/durdurulması ve hattın tekrar hizmete açılması durumunda, bir takvim yılındaki ilk açma-kapama işlemi için Tüketici’ye herhangi bir ad altında ücret yansıtılamayacağı Yönetmelik’te belirtilmiştir.
     Yönetmelik ile İşletmeciler’in, öngörülebilir herhangi bir nedenle hizmet sunumunda kesinti yapılacak olması halinde, makul bir süre öncesinde bu durumun başlangıç ve bitiş zamanını kısa mesaj, elektronik posta, uyarı görseli, arama veya sesli yanıt sistemi yöntemlerinden biri ile Tüketici’ye bildirme yükümlüdür.

V. Faturalara İlişkin Düzenlemeler
     İşletmeciler, mali mevzuata uygun olarak düzenlenen faturaları Tüketici’lere son ödeme tarihinden önce olacak şekilde iletmekle yükümlüdür. Yönetmelik’le gelen yeni düzenlemeler ile faturaların, postanın yanı sıra elektronik olarak (e-Fatura) yahut kısa mesaj şeklinde gönderilmesine imkân tanınmıştır. Faturaların, e-Fatura veya kısa mesaj halinde gönderilmesinin tercih edilmesi halinde, faturanın son ödeme tarihinden en az 7 (yedi) gün önce Tüketici’nin elinde olacak şekilde gönderilmesi gerekmektedir.
     Ayrıca, fatura bedelinin ödenmemesi halinde İşletmeci, borcun takibi için yasal işlemleri başlatmadan makul bir süre öncesinde, Tüketici’nin borcunu ifa etmesi gerektiği aksi takdirde borcun yasal yollarla tahsil edileceği hakkında son uyarıyı yapmakla yükümlü kılınmıştır.
     İşletmeci tarafından Tüketici’ye iletilecek olan faturada yer alması gereken unsurlar Yönetmelik’te ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Bununla birlikte İşletmeci tarafından Tüketici’ye iletilecek olan ayrıntılı faturalarda yer alması gereken diğer hususlar ise şöyledir:
     • Mobil ve sabit telefon aboneliklerinde aranan her numara ve numaranın ait olduğu işletmeci adı, işletmeci adı bilinmiyorsa “diğer işletmeci” ifadesi, aramanın yapıldığı tarih ve saat, her bir arama için arama süresi ve arama ücreti, arama yöntemi (sesli, görüntülü vb.), toplam arama sayısı ve toplam konuşma süresi,
     • Uluslararası dolaşımda ve yurtdışına doğru yapılan çağrılarda, sabit telefon hizmeti aboneliklerinde ise yurtdışına doğru yapılan çağrılarda aranan numaranın yanında aranan ülkeye ilişkin ülke adı/kodu gibi açıklayıcı bilgi ile mobil telefon hizmeti aboneliklerinde uluslararası dolaşımda aramanın başlatıldığı ülke bilgisi, veri iletim yöntemi, veri aktarımının boyutu, süresi ve ücreti.

VI. Diğer Düzenlemeler
     İşletmeciler’in Yönetmelik ile belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halinde haklarında 15 Şubat 2014 tarihli ve 28914 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği hükümleri uygulanacaktır.
     Son olarak belirtmek gerekir ki, Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği ile Mülga Yönetmelik’e dayanılarak uygulanan usul ve esaslar, alınan BTK kararları ile diğer idari işlemlerin Yönetmelik’e aykırı olmayan hükümlerinin konuya ilişkin yeni bir işlem yapılana kadar geçerliliğini muhafaza edeceği Yönetmelik kapsamında hüküm altına alınmıştır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  2019 YILI RAMAZAN AYI VE MUHARREM AYI İFTAR YEMEĞİ ALIMI

  “Zeytinyağında KDV yüzde 1’e düşürülmeli”

  Türk organik sektörü üç koldan tanıtım atağına kalktı

  “İlave istihdam teşvikleri kapsamında Şubat, Mart, Nisan aylarında işe alınacak sigorta kapsamını genişletiyoruz”

  Soyer: İzmir Hub merkezi olacak

  ESİAD’dan “Gelecek İzmir” projeleri

  İZKA Kalkınma Kurulu yeni başkanını seçti

  Beko çocuklara ‘Şampiyonlar Gibi’ beslenmeyi öğretti

  “Yatırım yapmak için fırsat sunuyoruz”

  QNB Finansbank’a Bonds & Loans’dan 4 ödül

  UPS, Whatsapp hattı ile müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor

  KOBİ’lere dijitalleşme anlatıldı

  Başkent ‘Kahvaltı Festivaline’ ev sahipliği yapıyor

  rOtring’in modern tasarımlı yeni ürünlerine tam not

  Dijital paranın kaderi kurumsallaşmaya bağlı

  AB standartlarında e-tebligat sistemi

  Müşteri hizmetlerine yeni yatırım: Renault Diyalog

  Bornova’da ‘Çizgi Film Festivali’ başlıyor

  Dost Market’te krediler yükseldi

  Çiçeklerle uğurlandı

  Milyonlar Barış’ı izledi

  2018’de Brisa, dengeli büyüdü

  Çimsa 2018 yılında 869 milyon TL tutarında ihracata imza attı

  “Yapay zeka bilişim sektörünün önemli konusu

  Koçtaş’a gelenler 4 alıyor, 3 ödüyor

  Ege Bölgesi’nin iddialı tarım fuarı Denizli’de açılıyor

  Türkiye’deki Suriyeli sayısı 3 milyon 644 bin 342 oldu

  Mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranı %53,4 oldu

  Hizmet sektörü güven endeksi 79,5 oldu

  Kapasite kullanım oranı yüzde 74’e geriledi

  Fortinet Güvenlik Zirvesi, siber güvenlik gündemine yön verecek

  AB Horizon 2020’den Tüpraş’a teşvik

  Çimento fiyatları düştü, kriz çözüldü

  Bayraklı’nın parklarına yeni oturma gurupları

  Karşıyakalılara ‘homeopati’ semineri

  Doğanın içinde muhteşem merkez; 28 bin doğaseveri ağırladı

  MUHTELİF METAL MALZEMELERİ ALIMI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Şubat 2019 Tarihli ve 30694 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  TIBBİ SARF MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  Ege Bölgesi’nin ihracatı 21 milyar dolara dayandı

  “İstihdamda yüzde 5 büyümeyi hedefliyoruz”

  Çiftçiye 1.000 TL’lik mazot ve gübre desteği

  Yerli turist yurtdışında 4,9 milyar $ harcadı

  Selçuk Yaşar’a TÜSİAD’dan teşekkür plaketi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.02.2019
  Ticaret 22.02.2019
  Ticaret 21.02.2019
  Ticaret 20.02.2019
  Ticaret 19.02.2019
  Ticaret 18.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni