• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

AvivaSA 2020’de “Her Yaşta” diyor

19 Mart 2020 Perşembe 09:00
12
14
16
18

AvivaSA 2020’de “Her Yaşta” diyor

   2019 yılında yaşlanma konusuna dair “Her Yaşta” kurumsal sosyal sorumluluk projesini başlatan AvivaSA, projenin bu seneki bölümünün başlangıcı için, 18-24 Mart “Yaşlılar Haftası”nı seçti.

           HABER MERKEZİ     
     AvivaSA, “Her Yaşta” projesi kapsamında bu sene, tüm Türkiye’yi, projenin ilk adımı olan “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasında tespit edilen yaşlılığa dair negatif algıyı değiştirmeye ve Türkiye nüfusunun hazır olmadığı yaşlılık dönemine hazırlanmaya teşvik etmeyi hedefliyor. Bu hedef için, paydaş çalıştayları, çalışan çalıştayları, saha aktiviteleri, farklı farkındalık ve iletişim proje ve etkinlikleri gibi bir çok aktivite ile çok daha geniş kitlelere ulaşılacak. Kısacası AvivaSA 2020’de “Her Yaşta” diyecek.

Bireysel faydadan toplumsal faydaya
     Öncelikle neden böyle bir sosyal sorumluluk projesine ve araştırmaya ihtiyaç duyduklarına değinen AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, konuyla ilgili şunları söyledi: “Bu projeyle, ürün ve hizmetlerimizle sağlamaya çalıştığımız bireysel ve toplumsal fayda anlayışını, daha büyük ve geniş bir toplumsal faydaya taşımayı amaçlıyoruz. Geçen sene konuyu sahiplenme yönünde çalışmış ve yaptığımız araştırmadan ürettiğimiz bilgileri kamuoyu ile paylaşmaya odaklanmıştık. Bu sene ise, tüm bu süreçte edindiğimiz bilgi ve tecrübeleri, paydaş çalıştayları, çalışan çalıştayları, saha aktiviteleri, farklı farkındalık ve iletişim proje ve etkinlikleriyle çok daha geniş kitlelere ulaştırmayı planlıyoruz. Temel amacımız, insanımızın yaşlılık algısının hızla pozitife dönüşmesine destek olmaktır.”

Araştırma Sonuçlarından Bazıları
     AvivaSA’nın yaklaşık 5 ay önce sonuçlarını kamuoyu ile paylaştığı “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasının, özellikle seyahat ve turizmle ilgili bazı sonuçları şöyleydi:

Yaş ilerledikçe seyahat etme alışkanlığı ve hareket düşüyor; TV izleme oranı artıyor, okumaya ayrılan vakit çok düşük
     Son bir yıl içinde yapılan şehir içi seyahatinin yaşla birlikte düştüğü tespit edilmiş. En büyük fark deniz tatili konusunda. Son 1 yıl içinde 35-59 yaş grubunun yüzde 52’si deniz tatili yapmışken, 65 ve üstü grubunda bu oran yüzde 30’a düşüyor. Ayrıca, yurt dışı uçak bileti alımlarının tüm yaş gruplarında düşük olduğu görülüyor.Son bir yıl içinde yapılan yurtdışı uçak bileti alışverişi oranının ise, 35-49 yaş grubunda yüzde 15 iken diğer yaş gruplarında yüzde 12 oranında olduğu görülüyor. Dikkat çekici bir diğer bulgu ise, 35-49 yaş grubunda erkeklerin seyahat gerçekleştirme oranları kadınlara göre daha yüksekken; 50-64 ve 65 yaş ve üstü gruplarda kadın-erkek arasında genellikle fark olmaması ya da kadınlar lehine olması.
     Seyehat etme alışkanlığı düşerken, TV izleme oranı ise artıyor. Araştırma sonuçlarında, dakika bazında bakıldığında yaş ilerledikçe TV izleme süresinin arttığı görülüyor. Kadınların TV izleme zamanı tüm yaş gruplarında erkeklere göre daha yüksek. Aile ile sohbet etmeye ayrılan zaman yaş gruplarına göre çok farklılık göstermiyor. Gün içerisinde en az okumaya vakit ayrılması da önemli bir sonuç. Günde okumaya en çok vakit ayıran grup 65 yaş ve üstü erkekler.

Giyim alışveriş sıklığı yaşla birlikte düşerken; hobi malzemeleri ve beyaz eşyada farklı bir pratik işliyor
     Araştırma sonuçlarında, “alışveriş” alışkanlıklarına dair de ilginç sonuçlar var. Yaşla birlikte giyim alışveriş sıklığı düşüyor ve 65 yaş üstü grupta oldukça sınırlı. Ve en sık yapılan giyim alışverişinin kıyafet olduğu bulgulanmış. Kozmetik dışında tüm başlıklarda 50 yaştan itibaren alışveriş eğilimi düşüyor ve genellikle 65 yaş ve üstünde yine daha da düşüyor. Hobi malzemelerinde ise farklı bir pratiğin işlediği görülüyor. En sık hobi malzemesi alan 35-49 yaş grubun ardından, 65 yaş üstü grubunun da onlara yakın bir orada ve 50 yaş grubundan daha fazla hobi alışverişi yaptığı ortaya çıkıyor. Ev eşyası tüketimi yaş gruplarında benzerlik gösteriyor. Son bir yıl içinde yapılan ev eşyası alışverişi oranlarının tüm yaş gruplarında birbirine yakın olduğu görülüyor. Beyaz eşya alışverişinin ise yaşla birlikte artması dikkat çekici. Kahve makinesi alımında ise yaş grupları arasında fark yok. Otomobile sahip olma oranı en yüksek grup 50-64 yaş grubu, bu grubu yüzde 38 oranıyla 35-49 yaş grubu takip ediyor. 65 yaş ve üstü grubun yalnızca yüzde 20’si otomobil sahibi. Cinsiyete göre bakıldığında ise, tüm yaş gruplarında kadınların otomobili kullanma oranı çok düşük. Evlerdeki otomobilleri en çok kişilerin kendileri ve eşleri, ardından erkek çocukları kullanıyor. Yaş ilerledikçe kişisel özenin arttığı önemli bir bilgi.

Whatsapp ve Facebook önde; Instagram onları takipte
     İnternet ve sosyal medya kullanımı konusundada ilginç sonuçlar bulunuyor: İnternette en çok zaman geçiren grup 35-49 yaş aralığındaki erkekler. Yaş ilerledikçe internette zaman geçirme süresi düşse de, 65 yaş ve üstününgünde ortalama 1 saatini internette geçirdiği görülüyor. Whatsapp ve Facebook’un tüm yaş gruplarında üyelik oranlarının çok yüksek olduğunu tespit edilmiş. Bir sonraki en çok üyeliği olan uygulama ise Instagram. Facebook üyeleri genellikle aktifler, fakat aktiflik düzeyi yaş ilerledikçe düşüyor. 65 yaş ve üstü grubunun Facebook üyelik oranı yüksek olmasına rağmen, beğeni, yorum ve paylaşım oranları daha düşük.


+ Benzer Haberler
» Palandöken, “Destekler tüm esnaf düşünülerek devam etmeli”
» Küresel GSYH 2020 yılında yüzde 0,5 büyüyecek
» “Koronavirüs tedavisinde kullanılan ilacı geri ödeme listesine aldık”
» COVID-19 perakende tüketicilerini online ticarete taşıdı
» “Üreticilerimizin borçları uygulanan zamlar nedeniyle ödenemez duruma geldi”
» “Sektörümüzün sürdürülebilirliği için desteğe ihtiyaç var”
» Kriz döneminde finansal yönetim tavsiyeleri
» Korona eve kapattı, kart harcamaları bir haftada % 31 düştü
» İnşaat malzemeleri sanayi üretimi 15 ay sonra ilk kez ocak ayında arttı
» Küresel gıda fiyatları Mart ayında düştü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.04.2020
  Ticaret 02.04.2020
  Ticaret 01.04.2020
  Ticaret 31.03.2020
  Ticaret 30.03.2020
  Ticaret 28.03.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni