• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, piyasalara moral veriyor

11 Eylül 2018 Salı 18:00
12
14
16
18

AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, piyasalara moral veriyor

   ► AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi, 2018 Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 22,4 artış kaydederek 273 puana ulaştı.

           HABER MERKEZİ     
     Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 22,4 artış kaydederek 273 puana ulaştı.

“Piyasaların, ekonomimizin, sektörümüzün panik havasına değil, morale ihtiyacı var”
     AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü ciro endeksinin sene başından bu yana her ay enflasyon oranının üzerinde, istikrarlı bir şekilde yükseldiğini vurguladı. Belgü: “Piyasaların, ekonomimizin, sektörümüzün panik havasına değil, morale ihtiyacı var. Endeks rakamlarını incelediğimizde; Ocak ayından bu yana AVM’lerdeki perakende ciro endeks oranlarının enflasyon oranlarından yüksek olduğunu görüyoruz. Temmuz ayında da yine bu durum değişmedi ve perakende ciro endeksi 2018 Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 22,4 artış kaydederek 273 puana ulaştı. Enflasyon oranı ise yüzde 15,85 olarak seyretti.”
     Belgü: “Örneğin, ocak ayı verilerine baktığımızda Ocak ayında enflasyon oranı %10,35’ken ciro artış oranının ".6 olduğunu görüyoruz.  Ciro artış oranı ile enflasyon oranının en yakın olduğu mayıs ayında dahi enflasyon %12,15’ken ciro artış oranı %13,9’la yine enflasyon oranının üzerinde gerçekleşti. Bu anlamda perakende markalarımıza göstermiş oldukları gayret ve emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.”

“Perakendecinin genel maliyetlerindeki artış, kira oranının üzerinde”
     Bu yılın başından beri döviz kurlarındaki dalgalanmalara da değinen Belgü şu yorumlarda bulundu: “Ülkemiz bir kez daha zor bir dönemden geçiyor. Yıl başında Merkez Bankası verilerine göre ortalama dolar kuru 3,7783 TL iken bu oran temmuz ayında 4,772 TL’ye çıkmış durumda… Yani Türk Lirası, dolar karşısında ortalama yüzde 26 değer kaybetmiş. Dövizde yaşanan bu gelişmeler hem döviz kredisi kullanan yatırımcımızı hem de girdi maliyetleri ağırlıklı olarak döviz olan perakendecimizi elbette ki etkiliyor. Bu çerçevede, perakendenin genel maliyet artışlarının kira oranının daha üstünde olduğunu gözlemliyoruz. Bu süreci olabilecek en hasarsız şekilde atlatabilmek için de ilgili bakanlıklarımız, sanayicimiz, yatırımcılarımız ve halkımız büyük çaba sarf ediyor. Temmuz ayında bir yıllık döviz artışına baktığımızda da geçtiğimiz yıla oranla doların %35,5, euro’nun %34,5’lık artış kaydettiğini görüyoruz.  Her ne kadar enflasyonun üzerinde cirolarda gerçekleşen "’lik artışa rağmen yaşanan sıkıntılar karşısında AVM yatırımcıları olarak ihtiyacı olan perakendecilerimize kur sabitleyerek veya indirim yaparak destek olmaya gayret ediyoruz.”

     Belgü AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi Temmuz 2018 sonuçlarını ise şöyle yorumladı: “Seçimlerin sonlanması ile birlikte sağlanan istikrarın yansımalarını temmuz ayı ciro endeksi sonuçlarında gözlemleyebiliyoruz. Ağustos ayında da Kurban Bayramı’nın da etkisi ile ciroların enflasyonun üzerinde, yükselme trendinde olacağını tahmin ediyoruz. Aynı şekilde, bu dönemde de AVM’ler yükselen kurlar sebebi ile sıkıntı yaşayan perakendecisine desteğini artırarak devam etmiştir.”
     Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul’un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.
     AVM’lerde kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar Temmuz 2018’de İstanbul’da 1.196 TL, Anadolu’da 937 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Temmuz 2018’de 1.041 TL oldu.

Teknoloji kategorisi sürdürülebilirliğini koruyor…
     Temmuz ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış teknoloji kategorisinde yaşandı. Teknoloji kategorisi, metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 44’lük artış kaydetti.
     Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,4, diğer* alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 22,0, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 20,8, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 19,1 ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 12,2 yükseldi.
     (*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Ziyaret Sayısı Endeksi
     Temmuz 2018 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1 oranında arttı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Hakkında
     AVM Sektörüne sorumlu liderlik yapmak ve sektörün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmak amacıyla 2009 Mart ayında 16 kurucu üyeyle yola çıkan AYD, (Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği) bugün üyelerinin kontrolündeki AVM’ler ile sektörün % 70‘inden fazlasını temsil etmektedir.
     AYD Türkiye’de takriben 58 milyar dolarlık yatırımı ve 520 bin nitelikli istihdamı temsil etmektedir. Özellikle son 10 yılda Türkiye ekonomisinin dördüncü büyük sektörü haline gelmiş olan Perakende Sektörü ve AVM’ler birlikte ülke ekonomisine yerli ve yabancı yatırımcılar olarak önemli katkılar sağlamaktadırlar.
     AYD, Alışveriş Merkezlerinin, tüketicilere keyifli alışveriş imkânı veren, perakende sektörüne katma değer yaratan, kent ile bütünleşen ve dünya standartlarında mekânlar olmasını sağlamak amacı ile perakendeciler, tüketiciler ve sektörel çözüm ortaklıkları ile birlikte perakende sektörünün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmak üzere çalışmalarını sürdürmektedir.


Akademetre Hakkında
     Türkiye’nin yerli sermaye ile kurulu en büyük araştırma şirketlerinden olan Akademetre Research & Strategic Planning, yerel kodların yaklaşımıyla tasarlanan araştırma modelleri ile etkinlik alanını ülke dışına çıkararak firma özelliklerine uygun stratejik çözümlerle müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Akademetre, kalıplaşmış yaklaşımlara son vererek, bilginin daha etkin ve yetkin kullanımına olanak tanımak, yaratıcı ve sonuç odaklı araştırma yöntemleri geliştirmek amacıyla 2000 yılında kurulmuştur.
     Akademetre, pazar ve pazarlama araştırmaları başta olmak üzere, genellikle araştırmayı isteyen firmanın pazar ortamını tanımlayabilmesi, pazarın tehditlerini ve fırsatlarını belirleyebilmesi ve rekabet avantajı yaratacak konumları tespit edebilmesini sağlayan verilerin elde edilebilmesini amaçlamaktadır. Bu noktada hangi ürün veya hizmetlerin pazara sunulması gerektiği, pazara ulaşabilmek için hangi kanalların var olduğunun tespiti, hangi niş pazarın seçilmesi gerektiği gibi konuları ortaya çıkarma amacı taşımaktadır.
     Pazarda halihazırda faaliyet gösteren rakip firmaların ürün ve özellikleri, bunların hedef tüketicileri ile ilgili davranışları ortaya çıkarmaktadır. Akademetre’nin ortaya koyduğu stratejiler, çok yönlü olarak firmaların pazarla ilgili bütün davranışlarının ayrıntılarıyla ele alındığı planlamalardır. Bu doğrultuda Türkiye’de etkinlik gösteren ulusal ve uluslararası şirketlerin çözüm ortağı olarak hizmet verir. Akademik araştırma yöntemlerini yaşama geçirerek, her soruna ilişkin ayrı bir model oluşturan Akademetre, araştırma sonuçlarını sahip olduğu know-how ile karşılaştırılabilmekte ve Türkiye ve bölgesel değerlendirmelerle desteklemektedir.

 


+ Benzer Haberler
» İzmir Tiyatro Festivali, Karabağlar’da
» Tarım-ÜFE Kasımda %2,53 arttı
» Karşıyaka’da ‘ikinci bahar’ tangosu
» Cimri, seyirciyi kahkahaya boğdu
» Buca’nın 10 bin çocuğu doğayla kucaklaşıyor
» Ödeme dünyasının ‘Oscar’ları sahibini buldu
» BKM Express’le Migros ve Macrocenter mağazalarında cep telefonuyla ödeme kolaylığı
» Kurumsal Şeffaflık Ödülü Pfizer Türkiye’nin oldu
» Çin iltifatı; Bu kahvenin 40 yıl hatırı olacak
» Hayat kurtarmak onların işi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.12.2018
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni