• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ayça Güleryüz ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/01/2019 10:25
Mutluluk Veren 10 Besin

Ayça Güleryüz
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Bakırköy Hastanesi

     Özellikle büyük şehirlerde mutsuz olduğundan yakınanların sayısı giderek artıyor. Hele de güneş ışınlarının azaldığı, havaların soğuk ve kasvetli bir hal aldığı bugünlerde pek çok kişi kendini daha mutsuz ve güçsüz hissediyor.
     Başta kırmızı meyveler olmak üzere bazı besinlerin içerikleri itibariyle kişilerin kendilerini mutlu hissetmesini sağlğyğbiliyor. Günlük beslenmenizde mutlaka bu besinlere yer vermelisiniz.

Muz
     Muz, ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olan seratonin üretimini sağlayan amino asit triptofan içeriyor. Aynı zamanda muz iyi bir potasyum ve B vitamini olan folat kaynağı. Düşük B vitamini düzeylerine sahip olmak yapılan çalışmalarda depresyona bağlandığından muz iyi bir mutlu edici besin olarak kabul ediliyor. Ancak glisemik yükü yani kan şekerinizi yükseltme hızı fazla olan muzu diyabetiniz varsa porsiyon kontrolü yaparak tüketmeye özen gösterin. 1 porsiyon muz 1 küçük boya denk gelirken, büyük ithal muz ise yarım tüketmeye özen gösterin.

Kırmızı meyveler
     Çilek, dut, böğürtlen gibi kırmızı meyvelerin, reçeteli duygudurum dengeleyici ilaçlar ile kimyasal benzerlikleri bulunuyor. Ayrıca bu meyvelerde bulunan flavonoid antosiyanidin, artan depresyon oranları ile ilintili olan enflamasyonu da azaltıyor. Özellikle küçük taneli meyvelerde porsiyon kontrolü zor olabildiğinden 1 porsiyonu 1 çay bardağı dolusu olacak şekilde tüketebilirsiniz.

Bitter çikolata
     Koyu çikolata, iyi bir antioksidan kaynağı. Aynı zamanda stres hormonu olarak da adlandırılan kortizol seviyelerini de düşürüyor. Tatlı isteğinizi diğer tatlılara oranla daha hızlı keserken kişiyi de mutlu ediyor. Ancak kakao değeri yüksek olan çikolataları tercih ederseniz kalorisinin yüksek olduğunu unutmayın. 1 küçük kare bitter çikolata tüketebilirsiniz.

Yumurta
     Yumurta, ruh halinizi düzeltmeye yardımcı omega-3 yağ asitleri, çinko, B vitaminleri ve iyodür ile yüklü olan, aynı zamanda protein dolu bir besin. Kişiyi uzun süre tok ve enerjik tutuyor. Özel bir sağlık durumu olmayan kişilerin tüketeceği günde 1 adet yumurta, mutluluk verirken, zayıflamaya da yardımcı oluyor. Yumurtayı pişirme şekliniz de vitaminlerden faydalanmak için oldukça önemli. Haşlama yumurta yapıyorsanız gri halka oluşmayacak şekilde kaynatmaya çok dikkat edin. Tavada yumurta yapacaksanız yanmaz tavada yapmaya özen gösterin. Yağı yakarak yumurtayı tavaya kırmayın.

Somon
     Somon, ruh halini iyileştiren ve depresyonla mücadele edebilen omega-3 yağ asitleriyle dolu. Somonu kızartma yapmadan fırında veya ızgara olarak tercih ederseniz daha sağlıklı bir alternatif olacaktır. Haftada en az 3 gün balık tüketerek ihtiyacınız olan omega-3 ü karşılayabilir hem de mutlu olmaya bir adım daha atabilirsiniz.

Zerdeçal
     Doğu Asya mutfağında kullanımıyla bilinen sarı baharat, ruh halini artıran ve depresyonla mücadele eden kurkumin içeriyor. Her gün 1 tatlı kaşığı kullanımının hem mutlulukla hem de sağlıkla oldukça yüksek bir bağlantısı var. Özellikle kış sebzeleri olan karnabahara, pırasaya veya lahana yemeğine oldukça yakışan baharatı aynı zamanda, yumurtanızda veya salatalarınızda kullanabilir, yoğurdunuzun içine ilave ederek ara öğün olarak tercih edebilirsiniz.

Ispanak
     Ispanak, depresyonu hafifleten ve yorgunluğu azaltan folik asit içeriyor. Ispanağı pişirirken çok uzun süre ocakta tutmamaya özen gösterin. Pişirme esnasında tencerenin kapağını çok sık açmayın. Çünkü ıspanak ısı ile fazla temas ettiğinde birçok vitamin ve mineral kaybına uğruyor. Ispanağı çiğken salatalarınıza doğrayarak vitaminlerden daha yüksek oranda yararlanabilirsiniz.

Kabak çekirdeği
     Kabak çekirdeği triptofanın en iyi gıda kaynaklarından biri. Triptofan da sakinleştirici bir etkiye sahip olup hem rahatlatıyor hem de seratonin salgılanmasına yardımcı olarak mutluluk veriyor. Ara öğün olarak tercih edecekseniz mutlaka porsiyon kontrolü yapmaya özen gösterin. Yağlı tohumlardan olan ve kalorisi oldukça yüksek olan kabak çekirdeğinin 1 porsiyonunu 1 küçük avuç alabilirsiniz.

Kuru fasulye
     ABD Tarım Bakanlığı tarafından yapılan bir araştırmaya göre, düşük magnezyum seviyeleri daha düşük enerjiye bağlanmıştır. Özellikle haftada en az 2 gün kuru fasulye tüketmek hem enerjinizi yükseltebilir hem de zengin lif içeriği sayesinde uzun süre tok hissetmenizi sağlayarak zayıflamanıza yardımcı olabilir.

Kefir
     Kefir bağırsak sağlığı için önemli olan probiyotik bakteriler açısından oldukça zengin. İçerdiği enzimler sayesinde sağlıklı bir bağırsak fonksiyonu sağlıyor. Fermente bir süt ürünü olduğu için laktoz oranı düşük olan kefiri, gaz problemi olanlar da rahatça tercih edebilir. Mutlu bağırsak demek mutlu bireyler demek. Ayrıca kefir B12 vitamini ile D vitaminini de içeriyor ve günlük D vitamini ihtiyacının yüzde 25’ini karşılayabildiği için depresyona karşı da fayda sağlayabiliyor. Günlük beslenmenize en azından 1 bardak kefiri ilave edebilirsiniz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  T.C. MENEMEN 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  EGE SERBEST BÖLGE GÜMRÜK MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİG

  AKARYAKIT ALIMI

  4 kişilik ailenin açlık sınırı 2.257 TL, yoksulluk sınırı 7.353 TL

  Küresel ticarette canlanma yok

  Ege’nin ihracat şampiyonu yine Petkim

  İzmir kışa festivalle veda ediyor

  Döviz / Altın

  Gıda denetim seferberliği kapsamında 6 günde 82 bin 623 işletme denetlendi

  Turizm gideri 2019 yılında %10,1 azaldı

  İzmir’de 5.851 işletme denetlendi

  Sabancı Holding, teknoloji ve dijitalleşmeyi odağına aldı, gelirde %10 büyüdü

  “Ege’yi birlikte pazarlayalım”

  Galericiler sınava girdi

  Borsalarda Alım-Satım

  Migros, Tarım Kredi Kooperatifleri’nden ürün alımını 100 milyon TL’ye çıkarıyor

  Su ürünleri ihracatının lideri Kılıç Deniz açık arayla yine şampiyon

  İhracat hedefini 3 milyar dolara yükseltti, Avrupa’dan dünyaya yayılacak

  Makina imalat sanayi genç yetenekler arıyor

  ESHOT’un otobüslere reklam ihalesi sonuçlandı

  Uluslararası İzmir Mobilya Fuarı MODEKO’ya geri sayım başladı

  İhracatın Yıldızları ödüllerini aldı

  Palandöken, “Her ile meslek lisesi ekonomiye yatırımdır”

  Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

  İzmir’e ikinci gölet arıtma tesisi

  Narlıdere’nin sokaklarına sihirli dokunuş

  Çeşme’de sokak hayvanları için veteriner kliniği açılıyor

  Ücretsiz ‘3D Tasarım ve Yazıcı Eğitimleri’ başlıyor

  “Sofralarda zehir, TBMM gündeminde”

  Bayındır’a gezici istasyon

  Konak 8 Mart’a damga vuracak

  Tunç Soyer Urlalı muhtarlarla buluştu

  İduğ’un vizyon projesine iş dünyasından büyük ilgi

  Sirena 58 Coupé 2020 Miami Boat Show’da görücüye çıktı

  Uğurlu Stat Bornova Altay’a da uğurlu geldi: 3’te 3

  Bornova’da “Masa Tenisi” zamanı

  T.C. İZMİR 1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  25 Şubat 2020 Tarihli ve 31050 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  SİLVİKÜLTÜR PROGRAMINDA İLGİLİ BİRİM YETKİLİLERİ İLE BİRLİKTE, HER TÜRLÜ TEKNİK İŞ VE İŞLEMLERİ YAPMAK İÇİN DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İŞİ

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %52,4 azaldı

  Sanayi kapasite kullanım oranında artış

  Güven endeksi hizmet sektöründe yükselirken perakende ticaret ve inşaat sektörlerinde düştü

  Linyit üretimi Aralık ayında 6 milyon 811 bin 105 ton olarak gerçekleşti

  Bakan Selçuk, "Koruyucu Aile Temelli Çocuk Koruma Sistemi Çalıştayı 25-26 Şubat’ta düzenlenecek"

  4,54 milyar insan aktif internet kullanıyor

  IMF: Çin ekonomisi ikinci çeyrekte normale dönecek

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
  Ticaret 21.02.2020
  Ticaret 20.02.2020
  Ticaret 19.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni