• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ayça Güleryüz ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/01/2019 10:25
Mutluluk Veren 10 Besin

Ayça Güleryüz
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Bakırköy Hastanesi

     Özellikle büyük şehirlerde mutsuz olduğundan yakınanların sayısı giderek artıyor. Hele de güneş ışınlarının azaldığı, havaların soğuk ve kasvetli bir hal aldığı bugünlerde pek çok kişi kendini daha mutsuz ve güçsüz hissediyor.
     Başta kırmızı meyveler olmak üzere bazı besinlerin içerikleri itibariyle kişilerin kendilerini mutlu hissetmesini sağlğyğbiliyor. Günlük beslenmenizde mutlaka bu besinlere yer vermelisiniz.

Muz
     Muz, ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olan seratonin üretimini sağlayan amino asit triptofan içeriyor. Aynı zamanda muz iyi bir potasyum ve B vitamini olan folat kaynağı. Düşük B vitamini düzeylerine sahip olmak yapılan çalışmalarda depresyona bağlandığından muz iyi bir mutlu edici besin olarak kabul ediliyor. Ancak glisemik yükü yani kan şekerinizi yükseltme hızı fazla olan muzu diyabetiniz varsa porsiyon kontrolü yaparak tüketmeye özen gösterin. 1 porsiyon muz 1 küçük boya denk gelirken, büyük ithal muz ise yarım tüketmeye özen gösterin.

Kırmızı meyveler
     Çilek, dut, böğürtlen gibi kırmızı meyvelerin, reçeteli duygudurum dengeleyici ilaçlar ile kimyasal benzerlikleri bulunuyor. Ayrıca bu meyvelerde bulunan flavonoid antosiyanidin, artan depresyon oranları ile ilintili olan enflamasyonu da azaltıyor. Özellikle küçük taneli meyvelerde porsiyon kontrolü zor olabildiğinden 1 porsiyonu 1 çay bardağı dolusu olacak şekilde tüketebilirsiniz.

Bitter çikolata
     Koyu çikolata, iyi bir antioksidan kaynağı. Aynı zamanda stres hormonu olarak da adlandırılan kortizol seviyelerini de düşürüyor. Tatlı isteğinizi diğer tatlılara oranla daha hızlı keserken kişiyi de mutlu ediyor. Ancak kakao değeri yüksek olan çikolataları tercih ederseniz kalorisinin yüksek olduğunu unutmayın. 1 küçük kare bitter çikolata tüketebilirsiniz.

Yumurta
     Yumurta, ruh halinizi düzeltmeye yardımcı omega-3 yağ asitleri, çinko, B vitaminleri ve iyodür ile yüklü olan, aynı zamanda protein dolu bir besin. Kişiyi uzun süre tok ve enerjik tutuyor. Özel bir sağlık durumu olmayan kişilerin tüketeceği günde 1 adet yumurta, mutluluk verirken, zayıflamaya da yardımcı oluyor. Yumurtayı pişirme şekliniz de vitaminlerden faydalanmak için oldukça önemli. Haşlama yumurta yapıyorsanız gri halka oluşmayacak şekilde kaynatmaya çok dikkat edin. Tavada yumurta yapacaksanız yanmaz tavada yapmaya özen gösterin. Yağı yakarak yumurtayı tavaya kırmayın.

Somon
     Somon, ruh halini iyileştiren ve depresyonla mücadele edebilen omega-3 yağ asitleriyle dolu. Somonu kızartma yapmadan fırında veya ızgara olarak tercih ederseniz daha sağlıklı bir alternatif olacaktır. Haftada en az 3 gün balık tüketerek ihtiyacınız olan omega-3 ü karşılayabilir hem de mutlu olmaya bir adım daha atabilirsiniz.

Zerdeçal
     Doğu Asya mutfağında kullanımıyla bilinen sarı baharat, ruh halini artıran ve depresyonla mücadele eden kurkumin içeriyor. Her gün 1 tatlı kaşığı kullanımının hem mutlulukla hem de sağlıkla oldukça yüksek bir bağlantısı var. Özellikle kış sebzeleri olan karnabahara, pırasaya veya lahana yemeğine oldukça yakışan baharatı aynı zamanda, yumurtanızda veya salatalarınızda kullanabilir, yoğurdunuzun içine ilave ederek ara öğün olarak tercih edebilirsiniz.

Ispanak
     Ispanak, depresyonu hafifleten ve yorgunluğu azaltan folik asit içeriyor. Ispanağı pişirirken çok uzun süre ocakta tutmamaya özen gösterin. Pişirme esnasında tencerenin kapağını çok sık açmayın. Çünkü ıspanak ısı ile fazla temas ettiğinde birçok vitamin ve mineral kaybına uğruyor. Ispanağı çiğken salatalarınıza doğrayarak vitaminlerden daha yüksek oranda yararlanabilirsiniz.

Kabak çekirdeği
     Kabak çekirdeği triptofanın en iyi gıda kaynaklarından biri. Triptofan da sakinleştirici bir etkiye sahip olup hem rahatlatıyor hem de seratonin salgılanmasına yardımcı olarak mutluluk veriyor. Ara öğün olarak tercih edecekseniz mutlaka porsiyon kontrolü yapmaya özen gösterin. Yağlı tohumlardan olan ve kalorisi oldukça yüksek olan kabak çekirdeğinin 1 porsiyonunu 1 küçük avuç alabilirsiniz.

Kuru fasulye
     ABD Tarım Bakanlığı tarafından yapılan bir araştırmaya göre, düşük magnezyum seviyeleri daha düşük enerjiye bağlanmıştır. Özellikle haftada en az 2 gün kuru fasulye tüketmek hem enerjinizi yükseltebilir hem de zengin lif içeriği sayesinde uzun süre tok hissetmenizi sağlayarak zayıflamanıza yardımcı olabilir.

Kefir
     Kefir bağırsak sağlığı için önemli olan probiyotik bakteriler açısından oldukça zengin. İçerdiği enzimler sayesinde sağlıklı bir bağırsak fonksiyonu sağlıyor. Fermente bir süt ürünü olduğu için laktoz oranı düşük olan kefiri, gaz problemi olanlar da rahatça tercih edebilir. Mutlu bağırsak demek mutlu bireyler demek. Ayrıca kefir B12 vitamini ile D vitaminini de içeriyor ve günlük D vitamini ihtiyacının yüzde 25’ini karşılayabildiği için depresyona karşı da fayda sağlayabiliyor. Günlük beslenmenize en azından 1 bardak kefiri ilave edebilirsiniz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Bayındır’dan Başkan Soyer’e anlamlı ziyaret

  Çeşme Belediyesi’nden işletmelere eğitim sertifikası

  Kötü niyetli botların en çok etkilediği 3 sektör

  Babaları mutlu edecek en güzel hediyeler boyner’de

  Kalkınma Ajanslarından tarımda arz güvenliğine destek

  Başkan Sengal: Efes Selçuk’ta güven ortamı oluşturacağız

  Arçelik, 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı

  İzmir’in meşe ormanları yeniden yeşeriyor

  Turkcell şirketleri yeni normale hazırlıyor

  Pınar Su ve İçecek, Türkiye’nin “Karbon-Nötr” ürünlerini üreten ilk içecek firması oldu

  “İklim değişikliği gıda güvenliğini de tehlikeye atmaktadır”

  Amorf Doğaltaş Tasarım Yarışmasına başvuru süresini uzattırdı

  İZSİAD online olarak Haluk Levent’i ağırladı

  Habur ve Gürbulak sınır kapıları açılıyor

  Nar Çiçekleri Anaokulu açılıyor

  Türksat, 2020’nin ilk üç ayını 101 milyon TL faaliyet kârı ile kapattı

  Türkiye İMSAD 34. ‘Gündem Buluşmaları’nda ‘Pandemi Sonrası Normalleşme Senaryoları’ konuşuldu

  Karşıyakalı çocuklar bisiklet sevgisini resmetti

  Karabağlar’da dört bir yanda dezenfeksiyon

  Başkan Aksoy’dan yaya trafiğine büyük katkı

  Ünlü isimler Bayraklı’da Nazım’ı anlattı

  Ödemiş’te dezenfeksiyon çalışmaları hız kesmiyor

  Başkan Batur müdürlerine yeni dönem startını verdi

  Bahçe Sohbetleri’yle salgının etkilerini yenecekler

  Nazım Hikmet’in unutulmaz dizeleri evlerde yankılandı

  Veri kurtarma alanında 2025’e kadar %7 büyüme öngörülüyor

  Tatili evde oyun oynayarak geçirecek çocuklar için ebeveynlere uyarı

  Bilgisayara kötü hizmetçi saldırısı

  Tarımda yeni bir üretim seferberliği başlatmalıyız

  İhale Özetleri

  04 Haziran 2020 Tarihli ve 31145 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  50 binin üzerinde test yapıldı

  MUHTELİF KİT SATIN ALINACAKTIR

  Enflasyonda yıllık %11,39, aylık %1,36 artış

  Ege’den Mayıs’ta 793 milyon dolarlık ihracat

  “Türkiye’nin ham çelik üretimi düştü”

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  Ofiste ve masabaşında çalışanlar için basit egzersizler

  “Biz Varız” hijyen paketleri Halkın Bakkalı’nda

  Masraf arttı gelir azaldı ama yatırımlar durmadı

  Gürer: “Ürünü doludan etkilenen çiftçilerin zararı bir an önce karşılanmalı”

  “Hazır yemek sektöründe 150 bin kişi işsiz kalabilir”

  İzmir Adnan Menderes’te uçuşlar başarıyla başladı

  Bitcoin ile lüks mobilya satışına başladı

  ESİAD’dan İzmir’e kültürel katkı

  Renault ve Dacia’da yaz servis kampanyası

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 04.06.2020
  Ticaret 03.06.2020
  Ticaret 02.06.2020
  Ticaret 01.06.2020
  Ticaret 29.05.2020
  Ticaret 28.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni