• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ayça Güleryüz ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/01/2019 10:25
Mutluluk Veren 10 Besin

Ayça Güleryüz
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Bakırköy Hastanesi

     Özellikle büyük şehirlerde mutsuz olduğundan yakınanların sayısı giderek artıyor. Hele de güneş ışınlarının azaldığı, havaların soğuk ve kasvetli bir hal aldığı bugünlerde pek çok kişi kendini daha mutsuz ve güçsüz hissediyor.
     Başta kırmızı meyveler olmak üzere bazı besinlerin içerikleri itibariyle kişilerin kendilerini mutlu hissetmesini sağlğyğbiliyor. Günlük beslenmenizde mutlaka bu besinlere yer vermelisiniz.

Muz
     Muz, ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olan seratonin üretimini sağlayan amino asit triptofan içeriyor. Aynı zamanda muz iyi bir potasyum ve B vitamini olan folat kaynağı. Düşük B vitamini düzeylerine sahip olmak yapılan çalışmalarda depresyona bağlandığından muz iyi bir mutlu edici besin olarak kabul ediliyor. Ancak glisemik yükü yani kan şekerinizi yükseltme hızı fazla olan muzu diyabetiniz varsa porsiyon kontrolü yaparak tüketmeye özen gösterin. 1 porsiyon muz 1 küçük boya denk gelirken, büyük ithal muz ise yarım tüketmeye özen gösterin.

Kırmızı meyveler
     Çilek, dut, böğürtlen gibi kırmızı meyvelerin, reçeteli duygudurum dengeleyici ilaçlar ile kimyasal benzerlikleri bulunuyor. Ayrıca bu meyvelerde bulunan flavonoid antosiyanidin, artan depresyon oranları ile ilintili olan enflamasyonu da azaltıyor. Özellikle küçük taneli meyvelerde porsiyon kontrolü zor olabildiğinden 1 porsiyonu 1 çay bardağı dolusu olacak şekilde tüketebilirsiniz.

Bitter çikolata
     Koyu çikolata, iyi bir antioksidan kaynağı. Aynı zamanda stres hormonu olarak da adlandırılan kortizol seviyelerini de düşürüyor. Tatlı isteğinizi diğer tatlılara oranla daha hızlı keserken kişiyi de mutlu ediyor. Ancak kakao değeri yüksek olan çikolataları tercih ederseniz kalorisinin yüksek olduğunu unutmayın. 1 küçük kare bitter çikolata tüketebilirsiniz.

Yumurta
     Yumurta, ruh halinizi düzeltmeye yardımcı omega-3 yağ asitleri, çinko, B vitaminleri ve iyodür ile yüklü olan, aynı zamanda protein dolu bir besin. Kişiyi uzun süre tok ve enerjik tutuyor. Özel bir sağlık durumu olmayan kişilerin tüketeceği günde 1 adet yumurta, mutluluk verirken, zayıflamaya da yardımcı oluyor. Yumurtayı pişirme şekliniz de vitaminlerden faydalanmak için oldukça önemli. Haşlama yumurta yapıyorsanız gri halka oluşmayacak şekilde kaynatmaya çok dikkat edin. Tavada yumurta yapacaksanız yanmaz tavada yapmaya özen gösterin. Yağı yakarak yumurtayı tavaya kırmayın.

Somon
     Somon, ruh halini iyileştiren ve depresyonla mücadele edebilen omega-3 yağ asitleriyle dolu. Somonu kızartma yapmadan fırında veya ızgara olarak tercih ederseniz daha sağlıklı bir alternatif olacaktır. Haftada en az 3 gün balık tüketerek ihtiyacınız olan omega-3 ü karşılayabilir hem de mutlu olmaya bir adım daha atabilirsiniz.

Zerdeçal
     Doğu Asya mutfağında kullanımıyla bilinen sarı baharat, ruh halini artıran ve depresyonla mücadele eden kurkumin içeriyor. Her gün 1 tatlı kaşığı kullanımının hem mutlulukla hem de sağlıkla oldukça yüksek bir bağlantısı var. Özellikle kış sebzeleri olan karnabahara, pırasaya veya lahana yemeğine oldukça yakışan baharatı aynı zamanda, yumurtanızda veya salatalarınızda kullanabilir, yoğurdunuzun içine ilave ederek ara öğün olarak tercih edebilirsiniz.

Ispanak
     Ispanak, depresyonu hafifleten ve yorgunluğu azaltan folik asit içeriyor. Ispanağı pişirirken çok uzun süre ocakta tutmamaya özen gösterin. Pişirme esnasında tencerenin kapağını çok sık açmayın. Çünkü ıspanak ısı ile fazla temas ettiğinde birçok vitamin ve mineral kaybına uğruyor. Ispanağı çiğken salatalarınıza doğrayarak vitaminlerden daha yüksek oranda yararlanabilirsiniz.

Kabak çekirdeği
     Kabak çekirdeği triptofanın en iyi gıda kaynaklarından biri. Triptofan da sakinleştirici bir etkiye sahip olup hem rahatlatıyor hem de seratonin salgılanmasına yardımcı olarak mutluluk veriyor. Ara öğün olarak tercih edecekseniz mutlaka porsiyon kontrolü yapmaya özen gösterin. Yağlı tohumlardan olan ve kalorisi oldukça yüksek olan kabak çekirdeğinin 1 porsiyonunu 1 küçük avuç alabilirsiniz.

Kuru fasulye
     ABD Tarım Bakanlığı tarafından yapılan bir araştırmaya göre, düşük magnezyum seviyeleri daha düşük enerjiye bağlanmıştır. Özellikle haftada en az 2 gün kuru fasulye tüketmek hem enerjinizi yükseltebilir hem de zengin lif içeriği sayesinde uzun süre tok hissetmenizi sağlayarak zayıflamanıza yardımcı olabilir.

Kefir
     Kefir bağırsak sağlığı için önemli olan probiyotik bakteriler açısından oldukça zengin. İçerdiği enzimler sayesinde sağlıklı bir bağırsak fonksiyonu sağlıyor. Fermente bir süt ürünü olduğu için laktoz oranı düşük olan kefiri, gaz problemi olanlar da rahatça tercih edebilir. Mutlu bağırsak demek mutlu bireyler demek. Ayrıca kefir B12 vitamini ile D vitaminini de içeriyor ve günlük D vitamini ihtiyacının yüzde 25’ini karşılayabildiği için depresyona karşı da fayda sağlayabiliyor. Günlük beslenmenize en azından 1 bardak kefiri ilave edebilirsiniz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kapanan şirket sayısı yüzde 13 arttı

  Sıfır konut fiyatları alıcıyı ikinci ele yöneltti

  “Marketler bayramı fırsat biliyor”

  İşler: Ara tatiller soluk aldıracak

  Müze ziyaretlerinde yüzde 18,88’lik artış

  İngiltere-Türkiye arasında anlaşma

  Güler Sabancı: “Gençliğimize inanıyoruz”

  Microsoft nesnelerin interneti laboratuvarını Shanghai’de açtı

  Canlı doğan bebek sayısı 1 milyon 248 bin 847 oldu

  Palandöken, “Ülkemiz güçlü bir tarım politikasına sahip”

  Sünnet kıyafetleri artık alınmıyor

  10. yılda da organik ürünlerle devam

  Sosyal medya tatil tercihlerini etkiliyor

  “Tohumlar çeyiz sandıklarından çıkıyor”

  Gülle: Yeni bir ihracat hikayesine ihtiyacımız var”

  İZİD, proje üretmekten yorulmuyor

  Serter’den 19 Mayıs için 100. yıl köşesi

  Belediyenin borcu 3 milyar 63 milyon TL

  Konak’ta 1919 ruhu canlandı

  Başkan Arda’ya ilk kupa Boccia Takımı’ndan

  Genç girişimcilere Başkan Soyer’den tam destek

  Selçuklular 100. Yılı coşkuyla kutlayacak

  Bornova’da Gençlik Şöleni başladı

  İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi 16. Medya ve Fotoğraf yarışması sonuçlandı

  İpotekli konut satışlarında azalma

  “Okullar ara tatilde Fethiye’ye geziler düzenleyebilir”

  Türkiye’nin ilk “Engelli Farkındalık Merkezi”ne tam not

  Trafik mağduru at için seferberlik

  Bayraklı Belediyesi yüzme kursu kayıtları başladı

  100’üncü yılda Konak’ta 19 Mayıs coşkusu

  3. Çevre ve Geri Dönüşüm Proje Yarışması sergisi açıldı

  Arçelik Atatürk Rallisi’nde bir ilke imza atmayı hedefliyor

  “Sen Bizi Tanısan Çok Severdin”

  UÇAK BAKIM HANGARI BİNASININ BAKIM ONARIMI İŞİ

  T.C. İZMİR 9. İCRA DAİRESİ 2018/11421 ESAS TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  BALÇOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NDAN İMAR PLANI DEĞİŞİKLİĞİ İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  18 Mayıs 2019 Tarihli ve 30778 Sayılı Resmî Gazete

  17 Mayıs 2019 Tarihli ve 30777 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Ege’nin en büyüğü Tüpraş

  Kısa vadeli dış borç stoku Mart’ta 119,4 milyar dolar

  ABD, çelik ithalatında gümrük vergisini % 25’e indirdi

  Organik sabun cilde ilaç oluyor

  İzmir Körfezi’nde yüzme hayali gerçek olacak

  Hibrit buluta açılan kapı: Yerel veri merkezi

  Gayrimenkul satışlarına hız veren platform; 11Sight

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.05.2019
  Ticaret 17.05.2019
  Ticaret 16.05.2019
  Ticaret 15.05.2019
  Ticaret 14.05.2019
  Ticaret 13.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni