• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Beklenen Cuma rüzgâr gibi geçti

30 Kasım 2018 Cuma 18:00
12
14
16
18

Beklenen Cuma rüzgâr gibi geçti

           HABER MERKEZİ     
     İndirim avcıları, 23 Kasım Cuma günü başlayan alışveriş çılgınlığında Türkiye’nin günlük alışveriş hacmini bir günde tam 5 katına çıkardı. Türkiye’de 29 binden fazla üye iş yerine ödeme altyapısı sunan ve on binlerce e-ticaret müşterisine güvenli alışveriş hizmeti veren fintech şirketi iyzico’nun elde ettiği çarpıcı verilere göre Cuma günü işlem adedi 4 kat artarken, alışverişlerin yüzde 62’sini kadınlar gerçekleştirdi.

     Normal bir günde alışverişin en yoğun olduğu saatler 13.00-16.00 arasıyken, iyzico’nun verilerine göre alışveriş tutkunları, 23 Kasım Cuma günü en çok 21.00’den sonra sepetleri doldurmaya başladı. Alışverişlerin yüzde 64’ü 21.00-00.00 saatleri arasında yapıldı; gece 01.00’e kadar da alışverişin hızı hiç kesilmedi.
     Peki, İstanbul dışında illere göre alışveriş oranlarını incelediğimizde şampiyon hangi il oldu? Cevap, Ankara! Başkent’i sırasıyla İzmir, Bursa, Antalya ve Kocaeli takip etti. En iyi çıkış yapanlar ise Trabzonlu kadınlar oldu. Trabzon’da alışveriş hacmi bir günde yüzde 33 arttı. Trabzon’da gerçekleşen online alışverişlerin yüzde 79’u kadınlar tarafından gerçekleştirildi. Alışveriş oranını en çok arttıran ikinci il ise yüzde %30,4 artışla Giresun.

     Kategori bazlı sepet ortalamalarını incelediğimizde ise 568 TL ile seyahat kategorisi, 23 Kasım alışveriş çılgınlığının şampiyonu oldu. iyzico’nun elde ettiği verilere göre alışverişlerin yüzde 71’i kredi kartlarıyla yapılırken; taksitle ödeme oranı son 30 günlük veriyle kıyaslandığında artış gösterdi.
 İstanbul ve Ankara’da alışverişlerin büyük kısmı ise masaüstü bilgisayarlardan yapıldı.

BLACK FRIDAY NASIL ORTAYA ÇIKTI?
     Türkiye’de e-ticaretin önemli lokomotiflerinden olan bu kampanya dönemi nerede ortaya çıktı ve hayatımıza nasıl girdi? Kaynaklara göre ilk defa 1960’larda Filedelfiya’da beliren “Black Friday” kavramı, mağazalarda gerçekleşen indirimler sebebiyle şehirde ortaya çıkan izdiham ve kaostan ötürü polis kuvvetlerinin sıklıkla kullanmaya başladığı bir tabir olarak hayatımıza giriyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır birçok e-ticaret şirketi, “Şahane Cuma”, “Efsane Cuma”, “Muhteşem Cuma”, “Süper Cuma”, “Aydınlık Cuma” gibi farklı isimlerle kullanıcılarının senede bir kez sundukları bu avantajlı fiyatlardan yararlanması için özel çalışmalar yapıyor. Avrupa’da ve dünyada perakende e-ticaret oranları %20’lerdeyken, ülkemizde hala %4 seviyesinde seyir ettiği göz önünde bulundurulduğunda bu gibi kampanya dönemlerinin e-ticaret pazarının büyümesine etkisi oldukça büyük.

 


+ Benzer Haberler
» Şubat ayında kapanan şirket sayısı azaldı
» Türk Eximbank, ihracatçılar için 11 yeni ürünü devreye alacak
» Büyüme dostu bankacılık
» Çorapçının hedefinde Japonya ve Avustralya var
» “Yarına Yatırım” oturumunda katılımcılar start-up dünyasını ve girişimciliği konuştu
» Bakan Pakdemirli “Zeytinde hedef birinci lig”
» Ege Finans Derneği’nden krizden çıkış reçetesi
» Ege-Koop, işyerleri için ticaret merkezi oluşturuyor
» “Bizim kökümüz Kuvai Milliye, bölücülükle işimiz olmaz”
» Karabağlar’daki muhtarlardan Başkan Selvitopu’na “Yanındayız” mesajı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.03.2019
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni