• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Bilişimde markalaşmak için devlet desteği önemli

09 Ekim 2018 Salı 12:00
12
14
16
18

Bilişimde markalaşmak için devlet desteği önemli

   ► Türkiye’de bilişim sektörünün çelik omurgası Technopc’nin hedefi yıllık 100 milyon dolar ciroya ulaşmak.

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’de bilişim sektörünün çelik omurgası Technopc’nin hedefi yıllık 100 milyon dolar ciroya ulaşmak. Technopc’nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, “Şu an 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz ve bir dünya markası olmak istiyoruz” dedi. Yerli üretimin önemine dikkat çeken Yücel, özellikle son 5 yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarını söyledi.
     Yerel ve kurumsal bilgisayar üretimi ile medikal ve endüstriyel çözümler alanında pazar lideri Technopc’nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, “Gücümüzün, başarabileceklerimizin farkındayız. 1998’den beri bilişim sektöründe hizmet veriyoruz ve hız kesmeden yolumuza devam ediyoruz” dedi. Bu yola çıkarken kurdukları hayallerin henüz sadece yüzde 10’luk kısmını gerçekleştirme fırsatı bulduklarını belirten Yücel, “Ülkemiz için en iyisini istiyoruz. Önümüzde daha yüzde 90’lık bir yol var. Yıllık ciromuz 100 milyon TL ancak şu an hedefimiz 100 milyon dolar. Şu an 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz ve bir dünya markası olmak istiyoruz” diye konuştu.

Yabancı hiçbir ürün satmıyoruz
     Yücel, 20 yıllık geçmişlerinin ilk 10 yılında yabancı markaların ürünlerini sattıklarını fakat daha sonra yerli üretime önem verdiklerinin altını çizdi. Technopc olarak yerli üretime önem vermeleri nedeniyle de kendi ürünlerini müşteriye sunduklarını ifade eden Yücel, özellikle son 5 yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarının bilgisini verdi. Yücel, “Zamanla ürün gamımız ciddi bir portföye ulaştı. Şu an 6 kategoride 80 çeşit ürünümüz var. Bu ürün portföyünde yerli başka bir marka yok. Kataloğumuzda bulunan ürünlerin yüzde 50’den fazlası rakiplerimizde yok. Hatta şunu çok net söyleyebilirim ki bütün markaların ürünlerini bir araya getirsek bizde olan tüm ürünler yine olmaz. Sahada çok tecrübe kazandığımız için ihtiyaca yönelik hareket ediyoruz ve ‘Biz ne yapmalıyız?’ sorusunun cevabını çok iyi biliyoruz. Yurt dışında belki de 100’den fazla fuara katıldık. Biz, diğer markalardan farklı olarak özel üretime odaklandık” ifadelerini kullandı. 

Potansiyelimizin altındayız
     Dünya bilişim pazarının 4.1 trilyon dolar, Avrupa bilişim pazarının 1.2 trilyon dolar, Türkiye bilişim pazarının ise yalnızca 31.2 milyar dolar olduğunu söyleyen Yücel, Türkiye’nin bilişim sektörü ihracatının ise sadece 1.02 milyar dolar olduğunu açıkladı. Bu rakamlara bakıldığında çok negatif bir noktada olunduğunu anlatan Yücel, “Bunu pozitife çevirebilmek için yerli ve milli üretime dikkat çekmemiz gerekiyor. Dünyada ticaretin yüzde 14’ü bilişim sektöründe dönüyor. Bizim bilişim sektöründeki ihracatımızın da en az bu oranlarda olması şart. Hedefimiz içeriye sattığımız kadar dışarıya satabilmek. En azından yüzde 50’sini ihraç ediyor olabilmemiz gerekiyor. Şu an potansiyelimizin çok altındayız” değerlendirmesinde bulundu.

Markalaşmak şart
     Türkiye’de ilk yerli malı belgesi alan şirket olduklarının bilgisini veren Yücel şunları kaydetti: “Türkiye’deki yasa gereği bir şirketin ‘Made in Turkey’ olması için yüzde 51 yerlilik oranına sahip olması gerekiyor. Bizde çok yüksek olan bu oran örneğin Tayvan’da yüzde 39. Yüzde 20’lerde olması daha uygun olur.” Ayrıca, üretmekle birlikte ülke olarak markalaşmaya da önem verilmesi gerektiğini vurgulayan Yücel, “Mesela bazı markalar üretimini Vietnam’da yapıyor diye 70 TL’ye satmıyor ürününü, yine 500 TL civarında etiketle satışa çıkartıyor” dedi. Yücel, bu markalaşma yolunda devlet desteğinin çok önemli olduğunu dile getirdi.

 


+ Benzer Haberler
» Dünyanın en güçlü şehirleri belli oldu
» Karşıyaka ‘Takas Şenliği’ne çağırıyor
» Bayraklı’da Cumhuriyet Kupası Satranç Turnuvası
» Sağlık Bakanlığından sahte estetikçilere sıkı takip
» Meme kanserinin erken tanısının önündeki en büyük engel: Bilgi eksikliği
» Test ürünleri hastalıklara davetiye çıkartıyor
» Kadınların güzelliğine indirim desteği
» Evden çalışma motivasyonu arttırıyor
» Yetenekli çalışan adayı bulmak zorlaştı
» Teşvik ve ödüllendirme sistemine ilişkin sonuçlar paylaşıldı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
  Ticaret 10.10.2018
  Ticaret 09.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni