• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Çandarlı Türkiye’nin yeni endüstri bölgesi olacak

28 Kasım 2017 Salı 14:00
12
14
16
18

Çandarlı Türkiye’nin yeni endüstri bölgesi olacak

           HABER MERKEZİ     
     Hükümet, Türkiye’nin 5 ayrı liman bölgesinde 5 endüstri bölge kurma kararı alırken, Ege’de kurulacak endüstri bölgesinin yeri Çandarlı olarak belirlendi. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, ülkenin batısında kurulacak endüstri bölgesinin yerini Kuzey Ege olarak işaret ederken, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan 3 Kasım’da Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı konuşmada, Çandarlı’nın endüstri bölgesi olacağını açıkladı. Konteyner piyasasındaki daralmadan dolayı limanın hizmet edeceği alanları değiştirdiklerini belirten Bakan Arslan, Çandarlı Limanı’nın daha kombine, daha farklı alanlara da hizmet edeceğini, geride Çandarlı endüstriyel bölgesini de kurarak onunla birlikte fayda sağlayacak bir çalışma yaptıklarını söyledi.  

     İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Kuzey Ege Çandarlı Limanı ve hinderlandının endüstriyel bölge olarak belirlenmesinin Ege ve Türkiye ekonomisi için çok önemli sonuçlar doğuracağını söyledi. Öztürk, “Obez büyüme nedeniyle İstanbul başta olmak üzere Marmara Bölgesi’nde yatırımcı yer bulamıyor. Kuzey Ege, limanları, lojistik avantajı, İstanbul-İzmir, Tekirdağ-Çanakkale Otoyol projeleri ve yatırım için uygun arsa imkânları açısından Türkiye’nin en gözde yeri haline geliyor. İçinde üretim tesisleri olan bir liman, yatırımcıları rekabette öne çıkaracaktır. Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nı endüstriyel bölge kapsamında üretim, gemi bakım-onarım, yakıt ikmal, gemi tedarik gibi çok farklı işlevlerle donatarak ülkemizin Doğu Akdeniz’deki endüstri ve liman üssü haline getirebiliriz” dedi.

Küresel fırsat
     Kuzey Ege Çandarlı Limanı ile ilgili ilk çalışmanın 1993 yılında başladığını hatırlatan Öztürk, ilk etapta yıllık 4 milyon TEU kapasiteye sahip bir konteyner aktarma limanı olarak planlanan projede, 1500 metre uzunluğundaki ve 294 milyon TL’ye mal olan dalgakıran inşaatının 2014’te tamamlandığını söyledi.  Nihai kapasitesi 12 milyon TEU olarak planlanan limanın üstyapısı için 2013’te yapılan ihaleye teklif gelmediğini dile getiren Öztürk, Oda’nın ve denizcilik sektörünün görüş ve önerileri doğrultusunda Bakanlığın Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi’ne yeni bir ufuk kattığını vurguladı.

     Öztürk, “Kuzey Ege Çandarlı Limanı projesinin Türkiye’nin 2030-2040 yıllarının projesi olduğunu her fırsatta vurguladık. Limanı bugünün değil Türkiye’nin geleceğinin limanı olarak gördük. Bugün Çinli denizcilik şirketleri Tek Kuşak Tek Yol Projesi için Mısır’da lojistik bölge, Ruslar Kızıldeniz’de askeri üs, Suudi Arabistan Kızıldeniz bağlantılı NEOM adlı mega şehir kurmaya hazırlanıyor. Kıbrıs merkezli doğalgaz ve petrol aramaları hızlanıyor. Doğu Akdeniz yeni enerji hatları ve lojistik projelerle şekillenirken, Çandarlı Limanı lojistik ve enerji kuşağında Türkiye’nin elindeki en büyük fırsatlardan biri olabilir” diye konuştu.

Pire’ye alternatif
     Çandarlı Endüstri Bölgesi’nin Türkiye’nin yerli otomobil üretimi için doğru adres olabileceğine dikkat çeken Öztürk, şunları söyledi: “Çandarlı Limanı Asya-Batı Avrupa ile Akdeniz-Karadeniz hattında aktarma yükleri için önemli bir uğrak noktası olmalıdır. Bölgede kurulacak endüstri bölge Türkiye’nin 500 milyar dolarlık ihracat hedefine giden yolda stratejik önemdedir. Çanakkale ve İstanbul Boğazı’ndan önceki son durak olan Çandarlı, Türkiye’nin enerji üretim ve depolama merkezi Aliağa’daki yatırımları dikkate alarak, yakıt ikmal üssü haline gelebilir. Böylece 300 milyar dolarlık dünya yakıt ikmal pazarından aldığımız 1.3 milyar dolarlık payı artırabiliriz.

     Çanakkale’den İskenderun’a kadar kıyılarımızda gemi bakım ve onarım tesisi bulunmuyor. Liman projesine gemi bakım ve onarım işlevinin eklenmesi bölgedeki ihtiyaç açısından faydalı olacaktır. Çinli konteyner hatlarının hisselerini satın aldığı Yunanistan’ın Pire Limanı Yeni İpekyolu projesinde öne çıkıyor. Türkiye, Yeni İpekyolu’nun dışında kalma riskini, çok işlevli yapısıyla bölgede öne çıkacak Kuzey Ege Çandarlı Limanı ile bertaraf edebilir. Çandarlı Projesi, Aliağa’daki limanlarla ve İzmir Alsancak Limanı ile koordineli şekilde ele alınmalıdır. Bu şekilde bölge limanlarımızın gücünü hep beraber harekete geçirebiliriz. Anadolu’nun sanayi merkezlerini demiryolu ve karayolu ağı ile Çandarlı’ya bağlayacak lojistik köy projesi de Kuzey Ege’deki endüstri bölgesi projesine güç katacaktır”.

 


+ Benzer Haberler
» İşsizlik, Eylül ayında % 10.6 oldu
» THY, yeni havalimanında dijital hizmet sunacak
» Türk-İş’in asgari ücret beklentisi 1893 TL
» Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları asgari ücreti bürüt 3750 TL olacak
» Pharmactive İlaç ile Polus Türkiye’de üretime geçecek
» Türkiye, turistler için en ucuz ülkelerden
» “AVM’lerde faaliyet gösteren üyelerimiz kiralarını ödemekte zorlanıyor”
» Türk deniz turizmi için Almanya çıkarması
» Balçova Kipa AVM’de yeni yıl coşkusu
» “Herkesin makyaj çantasında olmayı amaçlıyoruz”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.12.2017
  Ticaret 15.12.2017
  Ticaret 14.12.2017
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni