• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Capatect Isı Yalıtım Sistemi % 50’ye varan enerji tasarrufu sağlıyor

  Toprak ve Çocuk Programı’ndan öğrencilere zeytin hasadı etkinliği

  Gündem, dijital dönüşüm olmalı

  EGİAD30’dan dijital dönüşüm

  EGİAD hem üyesine hem İzmir’e kazandıracak

  Türkiye’nin beyin gücü İzmir’de buluşuyor

  Türk markaları 2019’da yurt dışında en az 500 yeni mağaza açacak

  İklimlendirme sektörü, ISK-SODEX Fuarı’na odaklandı

  Ekimde 774 bin 681 ton inek sütü toplandı

  Ekimde 1,7 milyar adet yumurta üretildi

  İş değiştirenlerin sayısı arttı

  E-ticaretin en uzun ve en verimli gecesi: 21 Aralık

  Başkan Karabağ; “Esnafın tuttuğu nabız şaşmaz”

  Otomotivde Ege’nin dünya markası

  Samsung’dan internet kullanıcılarına siber zorbalığa karşı hareket çağrısı

  Karşıyaka’dan Şırnak’a yardım eli uzandı

  Eşya ve Giysi Bankası’ndan 11 ayda 1138 kişi yararlandı

  Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’daki internet kullanıcıları her gün 1,5 milyon saldırıyla karşı karşıya

  Teknolojinin ve eğitimin geleceği

  Eski ihtişamına kavuştu

  Sporda marka kent: Bornova

  İZBAN hattına minibüs takviyesi

  Bornova‘da hayat boyu öğrenme atölyeleri

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  13 Aralık 2018 Tarihli ve 30624 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 21.12.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 03.01.2019 - 14:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.01.2019 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 03.01.2019 - 11:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 03.01.2019 - 10:00

  KEMALPAŞA BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  Türkiye, tüp bebekte ‘Üs’ oluyor

  İhracat birim değer endeksi %2,3 azaldı

  SunExpress’den İzmir’e ekstra 400 bin koltuk ve 3 yeni rota

  Venezuela’ya ihracatımız % 207 arttı

  Türkiye ‘kilogram’daki değişikliğe hazır

  Sağlık Bakanlığı 2019’da 25 bin atama yapacak

  Kızılay’a idari kayyum atandı

  Chilcott: İkili ticaretimiz yüzde 15 arttı

  Mardin fotoğrafları sanatseverlerle buluştu

  Rengahenk’ten çocuklara ilham kaynağı

  Yeni yıla Hybrid’le girecekler

  İTB’nden Singapur’a işbirliği ziyareti

  “Bez çantalar bir defaya mahsus ücretsiz olmalı”

  Çeşme Hediyelik Eşya Günleri 28-31 Aralık’ta

  “Ticaret Odalarında ahilik geleneği var”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni