• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Yükte ağır pahada hafif mantığını bir kenara bırakıyoruz”

  Palandöken, “Esnaf çocuk işçiliğine karşı hassas davranıyor”

  Özpoyraz, “Sanayicilerin ara eleman sıkıntısı zirvede”

  Ermenistan Başbakanı istifa etti

  23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkuyla kutlandı

  “Çocukları geleceğin üretim yapısına hazırlamalıyız”

  Kocaoğlu AKP İl Başkanı Şengül’ü ağırladı

  Rus Patent Ofisi’nden Proofstack ve BLASEA’ya davet

  Dr. Şakir Çakmak, ”Dünya Kenti Birgi”yi anlatacak

  Ödemişlilere güzel haber; Ulus Parkı yeniden doğacak

  İzmir Ticaret Odası’nda başkanlık koltukları çocuklarda

  Çamdibi’nde Cumhuriyet coşkusu Andımızla dile geldi

  İzmir iş dünyasından 23 Nisan kutlaması

  Türkiye’nin tek süt hayvancılığı ihtisas fuarı Ödemiş’de yapılacak

  Neşe doluyor insan...

  Ankara Büyükşehir’den Başkent çiftçisine destek

  Aksu’dan Milli Egemenlik ve gelecek vurgusu

  “Çocuk eğitiminde önde gelen üniversitelerinden biriyiz”

  İstanbul Akvaryum’dan Maceracı Çocuklar Survivor sürprizi

  23 Nisan Urla’da coşkuyla kutlandı

  Çevre dostu araçlar ANKAmall’da

  Habur sınır kapısı yenileniyor

  Kaspersky Lab’tan oy verme çözümü: Polys

  BKM, kart kullanıcılarının güvenliği için dikkat edilmesi gerekenleri paylaştı

  Huawei, dijital dönüşüme değer katıyor

  Arıkan: “Özel güvenlik çalışanları kanunlar çerçevesinde görevini yapıyor”

  GEFCO, 4 yıl üst üste ciro ve kârda büyümeyi hedefliyor

  Yapı Kredi Portföy’e Tspb’den ödül

  toptalent.co’dan yeni nesil bir işe alım modeli

  Sosyal inovasyon liderleri İstanbul’da buluşuyor

  Akpınar makamını ‘Dünya Çocuklarıyla’ paylaştı

  Başkan Karabağ çocukları makamında ağırladı

  Buca’da muhteşem 23 Nisan coşkusu

  Gaziemir’de ‘dünyanın pikniği’

  Bornova’da herşey çocuklar için

  Buca’dan Köy Enstitülerine vefa

  Festivaller kenti

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin spor tesisi yatırımları sürüyor

  İsmail Hakkı Tonguç Karşıyaka’da ölümsüzleşti

  Çocuklara en güzel hediye

  Ata’nın huzurunda dünyanın dansı

  Urla Belediyesi’nin minik öğrencilerinin 23 Nisan heyecanı

  “Konut sektöründe ‘Balon’ yok”

  23 Nisan 2018 Pazartesi

  22 Nisan 2018 Tarihli ve 30399 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  “23 Nisan’da Bütün Çocuklar Sevinsin”

  22 Nisan 2018 Tarihli ve 30399 Sayılı Resmî Gazete

  21 Nisan 2018 Tarihli ve 30398 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Allianz, İzmir’de kapılarını açıyor

  “Esnaf ve sanatkarımızın kazanılmış hakları korunsun”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.04.2018
  Ticaret 23.04.2018
  Ticaret 21.04.2018
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni