• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Şifre unutma derdini sona erdirecek 5 teknoloji

  İhale Özetleri

  16 Ağustos 2018 Tarihli ve 30511 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ağustos 2018 Tarihli ve 30510 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  ABD’ye 533 milyon dolarlık karşı cevap

  Kaan Terzioğlu: “Sorumluluk almaya hazırız”

  “Dövizden gelen kazancın % 75’i konuta dönecek”

  Kayıt dışı emlakçılar sektörden temizlenmeli

  QNB Finansbank’tan bayram kredisini şimdi alın 3 ay sonra ödemeye başlayın

  DYO’nun ipek mat dış cephe boyası Akromax

  Havaalanında trafik cezasına son

  ABD ürünlerinin ithalatına ek vergi getirildi

  Kemeraltı Kuyumcular Çarşısı’nda nakit sıkıntısı

  Çiğli esnafından ‘Milli Duruş’

  “Mevcut durumdan istifade etmek isteyen fırsatçıları kınıyoruz”

  Palandöken, “Alınan tedbirler olumlu sonuç verdi”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 10.09.2018 - 11:00

  ATO’dan ekonomik taarruza karşı eylem planı

  İzmir’de Temmuz ayında konut satışları azaldı

  Başkan Bahar, “Tüm gücümüzle devletimizin yanındayız”

  Yaşanan kur artışı, oynanan kirli oyunun göstergesidir

  “Konutlarımızı dayanıksız olmaktan çıkarmalıyız”

  Yıldız Teknopark, Prototip Atölyesi ile fikirleri gerçeğe dönüştürüyor

  Türkiye’deki evlerde ortalama 179 kitap bulunuyor

  SGK 143 ilacı pasife aldı; Prostat ve diyabet ilacı kullananlar mağduriyet yaşıyor

  Karabağlar’da çocukların deniz keyfi

  “Kurbanını seç aşevimize bağışla”

  Markalı konut projelerinde yabancı alıcıların artış trendi temmuzda da devam etti

  İşsizlik oranı %9,7 seviyesinde gerçekleşti

  İzmir, Mobilya Organize Sanayi Bölgesine kavuşuyor

  Türkiye’de 2018 Temmuz ayında 123 bin 878 konut satıldı

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %41,8 azaldı

  Gaziemir’de temizlik atağı

  Burgan Bank’tan 132 milyon TL vergi öncesi kâr

  Aldemir, “Kerevitaş yakaladığı büyümeyi sürdürecek”

  Büyükşehir’den bayram hediyesi

  Bornova Çocuk Kulübü’nde doğum günü heyecanı

  Koç Holding ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyor

  ThinkPad P1 Mobil’de stil ve güç bir araya geliyor

  Donau Chemie Group siber güvenlik ortağı olarak Kaspersky Lab’ı seçti

  Akıllı üretimin temeli yüksek hızlı haberleşme

  Gökkuşağı Parkı tamamen yeniledi

  BDKK düzenlemeleri yürürlükte

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  15 Ağustos 2018 Tarihli ve 30510 Sayılı Resmî Gazete

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
  Ticaret 10.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni