• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
29/11/2017 18:25
Altyapı çalışmaları ve kalite kavramı…

     Ülkemizde bir söz var: “Ne kadar ekmek o kadar köfte” diye. Malesef bu sözün birçok konuda günlük hayatımızda olması nedeni ile kaybettiğimiz milli servetin ve düşen yaşam kalitemizin haddi hesabı yok..
     Yıllar önce Almanya’nın Dusserdorf şehrinde fuara gitmiştik. Fuar süresince hemen çok yakında’dir. İki çan kuleli bu dev katedral, hakikaten bir sanat şaheseri. Avrupa’nın en yüksek katedrallerinden biri olan bu bina Ren Nehri kıyısında yer alır. Binanın  hemen önünde nehir kenarında güzel bir park uzanmakta.

     Bu park çok temiz olmasının yanısıra çok da yeni olmayan ama hiçbir noktasında fiziki bir hasar, çökme veya kırılmanın bulunmadığı bir yapı içindeydi. Köln’de yaşayan bir Alman arkadaşıma bu parkın hangi yılda yapıldığını sorduğumda bana cevap olarak 1945 ile 1950 yılları arasında bir tarihte ikinci dünya savaşından sonra yapıldığını; o tarihten beri kullanıldığını ve çok küçük onarımlar dışında başka bir tadilat görmediğini söyledi.

     Bir defa yapıp yıllar boyunca korumak iki önemli konuyu içeriyor. Birincisi yapılan işin çok iyi şekilde planlanmış olması. İkinci olarak ise bu işin doğru ve kaliteli malzemeler kullanıarak ve gereken ömür süreci içinde varlığını devam ettirebilir şekilde yapılmasıdır.

    Şehrimizde son yıllarda yoğun bir altyapı çalışması yaşandığı hepimizin malumu. Fakat üstü ızgara ile kaplı bir su tahliye kanalının bile üç defa yapılıp, kısa zaman içinde bozulması sonucunda sağlam ve dayanıklı şekle getirildiğini görmek hepimizi düşündürüyor.

     Tamvay ve diğer altyapı çalışmalarında daha hizmete girmeden bozulan tesisat ve rögar kapakları, evladiyelik olması için hiçbir neden olmamasına rağmen yeni döşenen kaldırımların bir kaç sene içinde yürünemez hale geldiğini görüyoruz. Yenilenen su şebekeleri, kanalizasyon kanallarında ya çökme ya da kaçaklar oluşuyor. Bu sadece İzmir için değil malesef Türkiye’nin hemen hemen her şehri için geçerli olan bir gerçek.

     “İhale sistemimiz böyle, bu nedenle en iyi değil en ucuza vermek zorundayız” bahanesini kullanabilirsiniz. Aslında bu ihalelerde ‘standarta’ uyan en ucuz teklife işi vermek zorundayız. Yapılan iş için de “bu kadar sene garantili olacaktır” ibaresi ekleyerek standardın değiştirilmemesi konusunda da önlem de alabiliriz. Buna en iyi örnek metro veya İZBAN hatları gösterilebilinir.

     Metro hatlarında kullanımdan dolayı kısa sürede bir arızanın çıktığı görülmüyor. Bir Marmaray Projesi açılışından bir iki sene sonra kullanılamaz hale gelmiyor. Zira özellikli bir iş olması nedeni ile yeterliliği olmayan firma bu konuda ihaleye dahil olamıyor. Bu tür yaklaşımın tüm ihale sistemine uygulanması; hem yetkililerin işini kolaylaştıracak, hem harcanan paranın doğru ve yerinde harcanmasını sağlayacak, hem de yapılan işin uzun yıllar kalıcı olması gerçekleştirilecektir.

     Altyapı çalışmalarında ortaya konulacak ‘kalite’ kavramı İzmir’in çok daha yaşanır bir şehir olmasını, İzmirlilerin de daha iyi yaşam standartlarında yaşamasını sağlayacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kurulan şirket sayısı yüzde 32,67 azaldı

  Palandöken, “Gıda ürünlerindeki KDV karmaşası son bulmalı”

  İzmir İtalyan Ticaret Odası’ndan fuar çağrısı

  Yaş Meyve Sebze Sektörü Ortaca’da buluştu

  Turkcell endüstri 4.0 ile geleceği tasarlıyor

  Bornova onların da evi

  “26 milyar $ katma değer sağladık”

  Borsa’dan tarım alanında proje fikri olan gençler için ödüllü yarışma

  Şişecam’ın kredi notuna Fitch’ten teyit

  Didim D-Marin’de Petrol Ofisi ve Asmira farkı

  Temsa Bayisi Yaşaroğlu ilk yarıda satış hedefine ulaştı

  Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak

  Bakanlık Burgas’tan hayvan almadığını açıkladı

  Air France-KLM ile Eastern Airlines iş ortaklığı genişliyor

  “Türkiye’nin kadın girişimcilere ihtiyacı var”

  Lojistik şirketleri deplasmanda kazanmaya başladı

  Çin’de yapay zekâ piyasası hızla gelişiyor

  Karşıyakalı hentbolcular ‘Süper Lig’de

  Engellilere istihdam, doğaya destek

  Eğlenerek veda ettiler

  Yapay zekayla yönetilen akıllı şehirler

  Lenovo Game On oyun severleri buluşturuyor

  Kaspersky Lab ve sokak sanatçısı D*Face, Formula E sürücüleri için kasklar tasarladı

  Kemeraltı’nda 3 büyük adım

  Doğal Yaşam’ın yeni maskotları: Çilli ve Zilli

  Karabağlar’da yaz spor okulları dopdolu geçiyor

  “Sokaklarımızı temiz tutmak herkesin görevi”

  Balıkçının kurtuluşu; Kota

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  21 Temmuz 2018 Tarihli ve 30485 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.08.2018 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.08.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.08.2018 - 14:30

  2018’de kruvaziyer turizmi durdu

  İzmir turizmi Haziran’da yüzde 20 büyüdü

  Makine İmalatçıları Birliği Eurotrans’a üye oldu

  Eximbank e-bono uygulamasına geçiyor

  İMDER’in yeni başkanı Yıldırım

  İzmirli OSB’ler BAYOSB’de bir araya geldi

  “Gelin ve damatları hayal kırıklığına uğratmayın”

  “Dijital Gayrimenkul Danışmanı” eğitimi İzmir’de yapılacak

  Ormanları ihmal ve dikkatsizlik yakıyor

  Ankara Ticaret Odası’dan e-ticaret atağı

  Yeni düzenleme ve hamleler sonuç verdi

  Bornova’nın yolları yenileniyor

  Anadolu Sigorta ile evcil dostlarınız da güvence altında

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni