• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
18/11/2017 15:22
Basmane Meydanı

     Yıllar önce İzmir’in kalbi gibiydi Basmane Meydanı. Şehirler arası otobüs terminali buradaydı. Dokuzeylül Meydanı diye de bilinen bu meydan, kervan köprüsünden geçerek İzmir’e gelenleri karşılardı. Bu nedenle çevresi oteller bölgesi olarak da bilinirdi. İzmir’in eski otellerinden oluşan konuklama yoğunluğu bu bölgede bulunurdu. Kültürpark’ın en büyük kapısı da bu meydandaydı. Her ne kadar çok az açılışa tanıklık etmiş olsa da, İzmir Enternasyonel Fuarı’nın da en işlek kapısıydı 9 Eylül Kapısı.

     Basmane Garı’nın da bu meydan için ayrı bir özelliği vardır. Ünlü Fransız mimar Eiffel tarafından klasist tarzda tasarlanan Basmane Garı binası, Regie Generale adlı Fransız firma tarafından 1876 yılında inşa edildi. Bu bina yine aynı tarihlerde inşa edilen Fransa’daki  Lyon Gar binasının bir ikizi. Özellikle Bandırma-Eskişehir-Ankara yönüne giden trenler için bu gar, İzmir’in Anadoluya açılan kapısı durumundaydı.
     Yıllar geçti, once şehirlerarası otobüs terminali burayı terk etti, arkasından Basmane Garın’dan yapılan şehirlerarası seferler bir bir azaldı ve sonlandırıldı. Günümüzde sadece Bandırma, Soma, Eskişehir, Balıkesir ve Konya seferleri düzenleniyor.

     Bu arada basmanedeki eski otobüs terminali arsası yıllar süren bir çözümsüzlük içinde bir türlü yararlı bir şekle getirilemedi. Basmane çukuru adı da verilen arazi bölgenin gelişmemesinde ve eski önemini yitirmesinde büyük rol oynadı.
     Bir senedir Basmane meydanın ortasındaki park alanı da büyük bir paravan ile kapatılmış durumda. Bir trafo inşaatı yapıldı tamamlandı ama meydan düzenlemesi hala yapılamadı...

Basmane’nin geleceği umut vaad ediyor
     Bu kadar karamsar bir tablo çizdikten sonra Basmane Meydanı’nın geleceğinin çok farklı olabileceğini söylemek belki biraz hayalcilik olabilir ama bunun olmaması için hiç bir neden yok. Öncelikle yıllardır atıl duran Basmane çukuru, Folkart İnşaat tarafından değerlendirilerek bir rezidans-alışveriş merkezi niteliğinde inşaa edilecek. Bu alanda Folkart’ın inşaatına paralel olarak yapılacak binayı da, İzmir Büyükşehir Belediyesi yeni hizmet merkezi olarak faaliyete geçirecek.

     İzmir-Ankara Hızlı Tren projesinin muhtemel bitiş noktası yine tarihi Basmane Garı olacaktır. İzmir’i Ankara ve Anadolu’ya bağlayacak bu yeni projenin giriş ve çıkış kapısı geçmişte olduğu gibi yine Basmane olacak. Basmane’den Agora’ya ve oradan da Kemeraltına uzanan aks ise önümüzdeki on senede İzmir’in nostaljik tarihi çarşı konsepti ve yeni yaşam alanı konseptlerine ev sahipliği yapmaya aday bir bölgesi. Burada bulunan birçok eski bina onarılmak üzere İzmir’e kazandırılarak yeni bir çekim merkezi yaratılacaktır. Kentsel dönüşüm de bu süreci hızlandıracak önemli bir gerçektir. İzmir Tramvayı’nın Çankaya’dan geçmesi bu meydana ulaşma bakımından çok önemli olacaktır.

     Bu gelişmelerin ışığında yerel yönetimlerin de altyapı çalışmaları konusunda daha etkin olması belkide bu süreci hızlandırır.
     İzmir’in bir Basmane gelişim planına ihtiyacı var. Böyle bir planın doğru ve etkin bir şekilde uygulanması İzmir’in yeni bir cazibe merkezi daha kazanmasına neden olacaktır. Basmane’deki gelişmeleri beklenti içinde izlemeye devam ediyoruz…

Önceki Yazılar :
Haberler
  İZBAN’da grev hazırlığı

  Sağlığa 217 yeni yatırım ile 7 bin yeni yatak

  Türk çeliğine İran tehdidi

  Terzioğlu mobil dünyanın zirvesinde

  “İzmir sanayicisinin sesini duyun”

  Palandöken, “1 kuruştan sonra 5 ve 10 kuruşlar da verilmiyor”

  Bornova’da vefa buluşması

  Türk bilim insanlarına “yurda dön” çağrısı

  Konkordatolara denetim geliyor

  ‘Dijital Anadolu’da Yol Haritası Bursa için çizildi

  Serter: “Güçlü STK güçlü iletişimle mümkün”

  CitiPR, TSE Belgesine sahip ilk halkla ilişkiler ajansı oldu

  İnşaat sektörü, dipten döndü

  Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı, kapılarını açıyor

  Ahşap paletlerde kalite standartları belirlensin

  İMİB Ekim ayı maden ihracatı 415,5 milyon dolar

  “Sanayide su verimliliğini arttırmalıyız”

  Tavuk yumurtası üretimi 1,6 milyar adet olarak gerçekleşti

  Eylül ayında 788 bin 331 ton inek sütü toplandı

  Türkiye’de 2017 yılında 2 milyon 684 bin 820 kişi iller arasında göç etti

  İZBAN’da süreci TCDD yönetecek

  Türkiye’nin yüzde 8’i 65 yaş üstünde

  Yabancı satıcılar bekarlar günü rekor satışlarından yararlananlar arasında

  Küçük işletmeler için e-ticaret tüyoları

  Kripto parada piyasa hareketlenmesi 2019’da bekleniyor

  Akbank Private Banking bu yıl da Türkiye’nin en iyisi oldu

  Başkan Selvitopu, söz verdi ve gerçekleştirdi

  En güzel ders

  Atatürk için sanat dolu anma gecesi

  Gümüldür’de festival zamanı

  Bornova kent tasarımlarıyla fark yaratıyor

  Örnekköy’de ilk etap hızlı başladı

  Veri korumada başarı şirketlerin gelirini artırıyor

  Universal Robots, Altın Cobot ile başarısını genişletiyor

  Nokia 3.1 Plus kullanıcılarıyla tanışmaya hazırlanıyor

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİ 2018/4492 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 26.11.2018 - 10:00

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  13 Kasım 2018 Tarihli ve 30594 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Milli uyduya milli enerji

  Cari denge 1.830 milyar dolar fazla verdi

  Akaryakıt satışında nakit tarife önerisi

  Bayraktar’dan, çiftçiye “ecrimisil fırsatını kaçırmayın” uyarısı

  Takibe düşen kredilerde artış devam ediyor

  Bornova’da Ata’ya saygı yürüyüşü

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
  Ticaret 08.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni