• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/10/2018 14:44
Ceza ile korumak ve denetlemek...

     Yeni trafik cezaları belirlendi ve vatandaş hatırı sayılır bir artış ile karşı karşıya kaldı. Trafik cezaları içinde en çok dikkatimi çeken emniyet kemeri takmama cezasıdır. Bu ceza seni senden koruyan bir ceza niteliğinde. Kemer takmazsan herhangi bir kazada senden başka zarar görme ihtimali olan kişi olmamasına rağmen; kemer takmadığın için cezalandırılıyorsun.

     Yani diğer bir değişle kişisel tercihin olan zarar görüp, görmemeyi devlet sana yasaklıyor. Zarar görmek yasak.
     Uzun bir süre yurtdışında araba kullandım. Özellikle gelişmiş ülkelerin düzenli trafiğinin; kuralları iyi bilme ve uygulama, kendi kendini denetleme, ve en son olarak cezalandırma gibi üçlü bir sac ayağına oturtulduğu kesin.

     Öncelikle verilen eğitim ile kurallar çok iyi bir şekilde sürücü adaylarına aktarılıyor. Yani diğer bir yaklaşım ile kuralların neden var olduğu ve yoğun trafik akışı içinde bu kurallara uymanın ne anlama geldiği eğitimi veriliyor. Trafiğin kurallar içinde doğru ve düzgün işleyeceği; aksi taktirde büyük sıkıntıların çıkacağı çok iyi öğretiliyor.

     Daha sonra saygı ve hoşgörü çerçevesi altında kişinin kendi kendini denetlemesi devreye giriyor. Trafik akışında en iyi denetleme, yine kendi kendimize yaptığımız denetleme. Zira her bir şöförün başına bir polis dikmenin imkanı yok. Ayrıca kurallara uyduğumuz müddetçe hem kendimizin hem de sistemin işini kolaylaştırmış oluyoruz. Araç kullanan herkesin kurallara uyması aslında çok doğal bir davranış.

     Bunun yanı sıra yayaların da trafik içinde önemli bir birim olduğunu da unutmamalıyız. Kontrolsüz yaya geçitlerinde üstünlük her zaman yayalarda . Yani yaya geçidi tabelasının bulunduğu noktalarda sürücüler durarak yayalara yol vermek zorunda. Trafik ışığında ise yayaların geçiş için yeşil ışığı beklemesi kadar önemli bir kural olamaz. Bunun için de ceza uygulaması aslında çok normal.

     Gelelim sac ayağının üçüncü ve önemli tarafına. Ceza sistemi kuralları unutan veya hiçe sayanları engellemek için kurulmuş bir sistem. Zira kurallara uymama nedeni ile, hem kendine hem de başkalarına çok ciddi sıkıntı verme olasılığı çok büyük.  Burada sadece sorgulanabilecek artan hız miktarına göre yükselen cezalar olabilir.

     Sürat limiti 120 km/saat  olan otoyolda; 135 km/saat ile giden bir araç ile 180 km/saat giden bir aracın yaratacağı tehlike aslında birbirinden çok da farklı olamaz. Bu nedenle neredeyse ‘paran kadar hız yap’ dercesine yükselen bir sistem çok da doğru değil. Bunun örnekleri birçok gelişmiş ülkelerde görülüyor ama yinede hız konusunda biraz daha hassas olmak gerekir diye düşünüyorum. Özellikle kolay erişimli şehirlerarası yollarda bu konuda daha dikkatli ve temkinli olmak şart.

     Son yıllarda otomotiv sanayimizin gelişmesi ve artan üretimimiz, finans kaynaklarının daha kolay araç sahibi olmaya yönelik uygulamaları ve gelişen gelir seviyesi nedeni ile araç sayımızda ciddi bir artış yaşanmakta. Bu artışa paralel olarak yollarımızda kurallara uyma zorunluluğu; gerek akışın daha düzenli olması, gerekse araç kullanıcılarımızın sağlığı açısından çok daha önemli hale geldi. Yeni trafik cezalarının caydırıcılığı hakikaten düzen için oldukça önemli ve gerekli.

     Sadece emniyet kemeri konusunda ceza ile korumanın ne kadar doğru olduğunu sorguluyorum. Bunun yerine eğiterek kemere olan ihtiyacı hissettirmek ve kullandırmak daha önemli. Hiç trafik cezası almamanız dilekleri ile kazasız günler..

Önceki Yazılar :
Haberler
  Lucien Arkas İzmir vergi rekortmeni

  İzmir yaşam kalitesiyle atağa geçti

  Esnaf ve sanatkârın faiz yükü hafifletilecek

  Egeli konfeksiyon ihracatçıları Hollanda’da iki organizasyona birden katıldı

  Türk Savunma Sanayisinin Amiral gemisi ASELSAN 43 yaşında

  Palandöken, “Defter tutma hadleri yeniden belirlenmeli”

  TMO, çeltik alımına başlıyor

  Tarım-Üfe, Ekimde %0,88 arttı

  Nakit ödeme zorunluluğu yok

  Hisarcıklıoğlu, “Kanun teklifini doğru bumuyorum”

  “Ege ekonomisi Türkiye’nin lokomotifi olacak”

  İzmir ulaşımında grev sesleri

  Ömer Yahşi, “İzmirli öğrencilere inanıyoruz”

  İzmir Kalkınma Ajansı’ndan alternatif turizme destek

  “Gayrimenkulde İzmir’e olan talep artıyor”

  En çok çiçek Hollanda’ya satıldı

  Temizlik İşleri bünyesinde iki ayrı ekip oluşturuldu

  “Turizm sektörü nitelikli turiste yönelmeli”

  Yücesoy, ‘Santrall’ premium projeler arasında yerini aldı

  Akciğer kanserinin maliyeti 8,8 milyar TL

  Yüksek topuk ve babet ayak sağlığını tehdit ediyor

  “Ağrı tedavisinde ilk müracaat fizik tedavi hekimleri olmalı”

  62 ilaç daha geri ödeme listesinde

  “2040’ta her 10 kişiden 1’i diyabetli olacak”

  “Ya bize kendini hiç göstermeyecek ya da bizi hiç bırakmayacaktın”

  Karşıyaka bu yıl da zirvede

  Seferihisar Tarım Şenliği başlıyor

  Okumak bizim işimiz

  Taş ocağıydı, orman olacak

  Bağarası’nda ‘‘2. Çocuk Kitapları Şenliği’’

  TarımKart ile hasatta geri ödeme imkanı sunan tarım kredisi Fibabanka’da

  Edenred ile Kurumsal Gönderileriniz de indirimli

  Türk limanları üçüncü çeyrekte büyüdü

  Vodafone Türkiye, güçlü büyümesini sürdürdü

  Kerevitaş Gıda Sanayi, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde 539 milyon TL’lik ciro gerçekleştirdi

  Dost Bilim Evi güz dönemi başladı

  Dijital dönüşümün anahtarı güvenlik

  ESET, MRG Effitas Online Bankacılık Ödülü’ne layık görüldü

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  14 Kasım 2018 Tarihli ve 30595 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İZBAN’da grev hazırlığı

  Sağlığa 217 yeni yatırım ile 7 bin yeni yatak

  Türk çeliğine İran tehdidi

  Terzioğlu mobil dünyanın zirvesinde

  “İzmir sanayicisinin sesini duyun”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.11.2018
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni