• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/10/2020 06:22
Elektronik ürünlere servis verenlerin haksız talepleri

     Günümüzde artık hemen hemen elektronik bir eşyanın olmadığı ev veya iş yeri yok diyebiliriz. Özellikle eskiden mekanik olarak çözümlenen bir çok işlem artık tamamen elektronik bir alet ile yapılır hal aldı.

     Bununla beraber arızalar da haliyle sık sık karşılaştığımız bir durum haline geldi. Bildiğiniz gibi ülkemizde ürün satabilecek kurumların aynı zamanda servis ağını da kurması kanunen getirilmiş bir zorunluluk. Yani diğer bir deyişle muhakkak servis hizmeti vermek ve arızalanan ürüne bakmak zorunda. Elektronik şirketlerinin haksız talepleri de bu noktada başlıyor.

     Özellikle arızalanan herhangi bir ürünü, ya teşhis konulması için bir yere götürmek veya eve-işyerine bir servis çağırmak artık zorunlu olan bir uygulama haline geldi. Fakat bu uygulama kesinlikle ücretsiz değil ve bu ücretler oldukça da yüksek. Diğer bir deyişle çalışmayan veya arıza veren herhangi bir makineyi düzeltmek için alacakları bedelden önce en az 50 TL’den başlayan ve artan bir teşhis bedelini mutlaka talep ediyorlar.

     İşin diğer olumsuz yanı, genellikle ortaya koydukları arıza bedeli neredeyse yeni bir cihaz almak kadar maliyetli diyebiliriz. Önce paranı alıyor, daha sonra da “sen bunu çöpe at, yenisini aynı paraya alırsın” demeye getiriyorlar.

     Tüketici hakları bakımından ortaya çıkan bu ciddi haksız uygulama; özellikle dar gelirli kesimin zar zor bir birikim yaparak elde etmiş olduğu ürün için oldukça tatsız bir durum da ortaya koyuyor .

     Firmalara bağlı servis sağlayıcı şirketlerin hemen hemen hepsi yetkili bayi sistemi ile çalışmakta. Garanti süresi bitmiş üründeki problemi ortaya koymanın bedelinin olması hem etik değil, hem de fırsatçılık olarak ortaya çıkıyor.

     Yetkili bayilerin de yaptıkları işlemler konusunda ne kadar işinin ehli olduğu konusunda da ciddi tereddütler var. Yıllar boyunca müşahede ettiğim çok önemli bir noktanın, bu bayilerin süreklilik arz etmemesi olması. Genelde birkaç yılda bir servis hizmeti veren bayiler kapanıyor veya isim değiştiriyor. Burada hizmet veren elemanlarda da bir süreklilik olmuyor. Bu nedenle birçok defalar alınan hizmet kalitesinde mağduriyet yaşanmakta.

     Ticaret Bakanlığı’nın bu konuda daha ciddi tedbirler alması ve bu servis hizmeti bayilik sistemini daha yakından denetlemesi lazım. Zira şu anda piyasada özellikle uluslararası marka olarak Türkiye’de satış yapma hakkı kazanmış birçok firma kontrolsüz bir şekilde hareket etmekte.

     Unutmamamız gereken önemli bir nota da bu ürünlerin döviz ödenerek ülkemize girdiği ve milli servetimizin bir parçası olduğu. Bu konuda  uygulamaya konulacak yaptırımlar ile bu israfın bir nebze de olsa önü kesilebilir.

     Yapılacak zorlama ile en azından cihaza tamir yapılamaması veya tamir bedelinin çok yüksek olması nedeniyle dokunulmadan iade edilmesi halinde; servis bedeli olarak başta alınan paranın bir kısmının iadesi veya tamir bedelinin bir parçası olarak sayılabilmesi sağlanabilir. Bunun sonucunda servis sağlayıcıların da daha makul fiyatlar ile müşterilerin karşısına çıkması ve çöpe atılan üründe azalma da gerçekleşebilir..

Önceki Yazılar :
Haberler
  POZİTERA’nın gıda sektöründeki markalarla işbirliği artıyor

  Vergi yapılandırmasında bu tarihe dikkat!

  Gürer: Asgari ücret en az 3 bin 100 lira olmalı

  Narlıdere Belediyesi engellileri unutmuyor

  Palmiye ağaçlarına koruma kalkanı

  Gıdada markalaşmanın adı Lezita

  Belediye ve bina yöneticileri birlikte çalışacak

  Madencilerin mottosu, “sürdürülebilir madencilik”

  İzmir’de hava kirliliğine karşı denetimler sürüyor

  Batur’dan Dünya Engelliler Günü için anlamlı mesaj

  Arslan: Engelli bireylerin sosyal ve ekonomik dışlanma riskleri ortadan kaldırılmalı

  İzmir İtfaiyesi’nden termal kameralı kurtarma operasyonu

  Başkan İduğ ve sağlıkçılardan Engelliler Günü klibi

  Başkan Sandal, depremzedeleri yalnız bırakmıyor

  DDM’nin “koçluk hizmeti” kontenjanı KOBİ’lerin talebiyle artırıldı

  Çeşme’de ‘Evde Sağlık Hizmetleri’ne yoğun ilgi

  İzmir emlak piyasasında 1 ayda neler değişti?

  “15 milyon kişiyi ilgilendiren ‘sicil affı’ çıkarılmalı”

  Pınar Et’ten yepyeni vegan ürünler: Pınar Falafel & Pınar Veggie Bites

  “Esnaf canı ile ekmek arasında sıkıştı”

  “Atık yönetimi hane halkından başlıyor”

  Bornova’da metruk binalar yıkılıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Uygur: En büyük engel sevgisizlik

  5 Aralık Türk Kahvesi Günü’nde “Bahanesi çok” buluşma

  “Cep telefonu iş kazası riskini artırıyor”

  İhale Özetleri

  03 Aralık 2020 Tarihli ve 31323 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Korona rakamları artmaya devam ediyor

  10 aylık dış ticaret açığı 45.3 milyar $

  Ham çelik üretimi yüzde 19,4 arttı

  Su ürünleri desteklemelerinde yeni düzenleme

  Finansal kesim dışı firmaların net döviz açığı azaldı

  Amerika geri mi dönüyor?

  Teşvik ve desteklerin süreleri uzatıldı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Startup yatırımları 2 milyar dolara ulaştı

  TEB: Hayatını kaybeden eczacı sayısı artıyor

  Karabağlar’da yeni döneme yeni önlemler

  Otomobil satışları Kasım’da yüzde 34,6 arttı

  KÇÖ başvuruları yeniden başladı

  Çin’in siber güvenlik pazarı 25.8 milyar doları aşacak

  Başkan Sandal: Esnaf, kentin can damarıdır

  “Tarımda rekabetçiliğin yolu Ar-Ge’den geçiyor”

  Palandöken, “Her tedbirde en çok esnaf olumsuz etkileniyor”

  EGEÇEP: Dikili TDİOSB gasp projesidir

  Başkan Oran sağlık çalışanlarını unutmadı; “Size minnettarız”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.12.2020
  Ticaret 02.12.2020
  Ticaret 01.12.2020
  Ticaret 30.11.2020
  Ticaret 28.11.2020
  Ticaret 27.11.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni