• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
27/09/2018 16:25
Halkapınar Kaosu

      Halkapınar İzmir’de toplu ulaşımı adına çok önemli bir nokta haline geldi. Metro, İZBAN, Otobüs ve son olarak Tramvay’ın birleştiği çok büyük bir aktarma noktası. Fakat malesef buradaki trafik akışı çok sıkıntılı.

     Atatürk Stadyumu’nun köşesini oluşturan Kamil Tunca Bulvarı ile Fatih Caddesi’nin kesiştiği kavşaktan; Halkapınar aktarma merkezine normal olarak en fazla bir veya iki dakikada gelmesi gereken bir araç, en hızlı şekilde 20 dakikada zor geliyor.

     Bunun en birincil nedeni, bir türlü yapımı tamamlanamayan yer altı metro garajı. İki katlı olarak Kamil Tunca Bulvarı’nın altında Atatürk Stadyumu’na parallel olarak yapılmakta olan inşaat; neredeyse iki yılı geçkin bir süredir tamamlanamadı. Ve daha tamamlanması da ufukta görünmüyor diyebilirim.

     Bu inşaata ilave olarak iki noktada daha Kamil Tunca Bulvarı’na yoğun trafik bağlantısı veriliyor. Birincisi Gıda Çarşısı ve İnşaatçılar Çarşısı araç çıkışı. İkincisi ise 1. Sanayi Sitesi trafiğinin de bu caddeye bağlanması.

     Özellikle Gıda Çarşısı İzmir’de toptan gıda ticaretinin kalbi sayılabilecek bir nokta olması sebebiyle günün her saatinde çok kullanılan bir bölge.
     Bu yoğunluğa bir de İzmir Tramvay’ının son durağa ve depoya girip, çıkması  için yaklaşık üç, dört dakikada bir trafiği kesmesi eklenince; bu caddenin kullanımı neredeyse imkanız hale geliyor.

     Bu arada Şehitler Caddesi , Liman Caddesi ve Çınarlı’dan gelip Karşıyaka’ya gitmek isteyen trafik düzeni de Yeşildere üzerindeki köprü yapımı nedeni ile bu büyük kaosun içine yönlendiriliyor.

     Sözünü ettiğimiz sadece özel araçlar için varolan bir sıkıntı değil. Zira İzmir’de 90 dakika aktarma sistemi ile toplu ulaşımı kullanan birçok vatandaş Halkapınar’a ulaşmak veya buradan başka bir yere gitmek için; aslında birkaç dakikada kat edebileceği mesafeyi geçebilmek için kendilerine tanınan sürenin çok uzun bir bölümünü de kullanmış oluyor.. Ulaşımı kullanım süreleri neredeyse otomatik olarak 90 dakikadan 60-75 dakikaya düşüyor.

     Sorun, hem özel araç trafiğine, hem de toplu taşıma araçlarına yansıyor. Bunun birincil çözümü yapılmakta olan garajın bir an önce bitirilmesi olmasının yanısıra, bu noktalardaki ard arda gelen üç kavşak ve dolayısıyla trafik ışığının düzenlenmesinden geçiyor. Alternatif yol üretme konusunda sıkıntı yaşayan İzmir’in burada inşatı süren ve planlama aşamasında olan yeni yüksek yapıları ile çok daha sorunlu bir geleceğe doğru gideceği ortada.

     Alternatif ulaşım yaklaşımlarının gerek Büyükşehir Belediyesi, gerek Şehir Plancıları Odası, gerekse Mimarlar Odası tarafından acil ortak akılda birleşerek ortaya konulması lazım. Yoksa Halkapınar Kaosu malesef her geçen gün daha büyük bir kördüğüm olmaya doğru gidecek.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Ekmek’te kriz yaşanabilir

  Merkez Bankası, faiz oranlarını değiştirmedi

  Hedef; IPARD Programı’nın yaygın kullanılması

  Kocaoğlu: Sorumluluktan kaçmayacağım

  Türkiye’de 2018’de 1 milyon 375 bin 398 konut el değiştirdi

  “İzmir’i teknik tekstil merkezi yapmak istiyoruz”

  Aslan’dan ilk proje ’Kümelenme’

  Turkcell’den 1 yılda 58 milyon TL’lik enerji tasarrufu

  GEA, Türkiye’deki 20’nci yılını kutladı

  EBSOV kadınları gençler için sahne aldı

  Türkiye 2018’de, ev dekorasyonu alışverişini %63 artırdı

  Enza Home, Sinema Oturma Grubu’nda buluştu

  CNRİMOB için geri sayım başladı

  LİYAKAT Sohbetleri gençlerin eğitimi için Uğur Dündar’ı ağırladı

  İstanbul’daki yeşil alan oranı yüzde 2,2

  BATÜDER’den Kuzey Makedonya’ya destek

  Sony, EXTRA BASS™ kablosuz hoperlör yelpazesini yeniliyor

  ING Bank’tan bir ilk: Cep’ler POS’a dönüşüyor

  Nazım’ı Anma Gecesi’ne yoğun ilgi

  E-ticaretteki hızlı büyüme, GLAMI’yi Türkiye’ye getirdi

  Kahvenin online siparişlerdeki yükselişi

  Qingdao Haier, Candy Hoover Group’u satın alma sürecini tamamladı

  Türkçe dil seçeneğiyle eğitim robot teknolojisinde bir ilk

  LG’nin tanıttığı yeni Styler modeller

  Başkan Pekdaş: Elektrik fabrikasına talibiz

  Kara kışla amansız mücadele

  Deniz resimleri çocukların hayallerini süslüyor

  Yağmurun vurduğu Mersinli’ye yardım eli

  Nazım Hikmet şiirleri Buca’da yankılandı

  Buca’da açılış şenlikleri devam ediyor

  Karşıyakalı çocuklara yarıyıl müjdesi

  İyiki doğdun Nazım!

  TMO’nun nohut ve mercimeği ePTTavm’de satılacak

  Başkan Atila 5 yıl boyunca Bornova‘nın her yerindeydi

  Yetenek avcıları iş başında

  BAKIM VE ONARIM HİZMETİ ALINACAKTIR

  TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ocak 2019 Tarihli ve 30657 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İşsizlik oranı %11,6 seviyesinde gerçekleşti

  2018 yılı bütçe açığı 72,6 milyar TL

  Geleceğin teknoloji yıldızları Deneyap ile yetişecek

  Orion Fuarcılık 14. Agroexpo’ya hazır

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
  Ticaret 11.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni