• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
20/11/2018 17:35
İzmir’in direk yurtdışına açılma şansı azalıyor...

     İstanbul’a yapılan dünyanın sayılı büyüklükteki havalimanı ile birlikte İzmir’in özellikle ulusal bayrak taşıyıcı markamız Türk Hava Yolları ile yurtdışına doğrudan açılma şansı daha da azalacağa benziyor.
     Özellikle yılda yüz milyon yolcu hedefleyen İstanbul Havalimanı, ülkemizin yurtdışına açılan en büyük hava kapısı olma özelliğini de taşıyacak olması, bu konuda İzmir’in en büyük engeli diyebiliriz. 2019’un Ocak ayında Atatürk Havalimanı’ndaki sivil yolcu trafiğinin de, tamamen Yeni İstanbul Havalimanı’na kayması sonucunda, özellikle transit taşımanın yapılması için, ağırlık bu meydana kayacaktır.

     Tabii birde bu havalimanı nedeniyle verilmiş olan garanti yolcu rakamları ve bunun sağlanmaması halinde ödenecek bedelleri de düşünürsek; hava trafiğinin ana merkezinin buraya çekilmesi çok normal görülebilir. Oysa İzmir’in özellikle uluslarası ticaret bakımından etkinliğinin, bu bağlantıların kurulması ile geliştirebileceğini öngörmek çok da zor değil. Fakat yurtdışı bağlantılarında İstanbul HUB’ını kullanmak zorunda olan İzmirliler’in  seyahetlerinde, en az 4 veya daha fazla saate varan zaman kaybı yaşadıklarını da biliyoruz.

     Bu nedenle İzmir-İstanbul arasındaki hava trafiği günlük neredeyse karşılıklı 70-80 seferin yapıldığı bir ortama taşınmakta. Gerek Atatürk, gerekse Sabiha Gökçen Havalimanları’na giden İzmir yolcularının büyük bir çoğunluğu, yurtdışı seferleri ile dış ülkelere devam etmekte.

     Birçok özel şirket İzmir’den yurtdışı bağlantılı seferler düzenlemekte. Özellikle Sun Express, Onurair, Pegasus havayolları bu konuda İzmir’i yurtdışına bağlayan en önemli firmalar ama kapasite ve sefer sayısı bakımından sınırlı bir çerçevede hareket ediyor olmaları nedeni ile, İzmirlilerin istediği hizmetin tam anlamıyla alınması bakımından bu uçuşlar yeterli olmuyor.

     Hepimizin bildiği gibi İzmir hedeflerinden biri de ‘Kongreler ve Fuarlar Şehri’ olmak. İlk etapta Türkiye’nin en büyük uluslararası Fuar Merkezi’ni kuran İzmir Büyükşehir Belediyesi, burada gerek kendi firması İZFAŞ, gerekse özel fuar organizasyon firmaları aracılığı ile düzenlediği çok önemli fuar organizasyonları ile öne çıkmakta. Fakat ulaşım bakımından direk uçuşların yetersiz kalması; bu konuda olabilecek belirgin gelişmelerin önünü tıkadığını da çok iyi biliyoruz. Aynı şekilde Uluslararası Kongre organizasyonları bakımından İzmir gerekli altyapıyı sağlasa bile, ulaşım bakımından HUB kullanacak olması bu konuda da aynı sıkıntılara maruz kalacağının bir göstergesi.

     Şehrimizin hızla geliştiği, İstanbul’dan gerek kişisel, gerekse kurumsal göç aldığı sık sık dile getirilirken; hava ulaşımı bakımından da İzmir’in farklı seviyelere çıkması gerekliliği de ortaya çıkmakta. Bir zamanlar İzmir’i günde dört beş uçuşa mahküm eden zihniyet, bugünde İzmir’in yurtdışı bağlantılarında aynı yaklaşımı göstererek İstanbul’a mahküm etmekte. Oysa imkan yaratılması halinde İzmir’de içhatların kullanımında yaşanan patlamanın bir benzerinin, uluslararası hatlarda da yaşanacağı öngörmek hiç te zor değil..

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  10 Aralık 2018 Tarihli ve 30621 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  9 Aralık 2018 Tarihli ve 30620 Sayılı Resmî Gazete

  “İzmir’de hak arama özgürlüğü var”

  Yüksek faiz yatırımları frenliyor

  Müze ziyaretlerinden 26.6 milyon TL’lik gelir

  Palandöken, “Yeniyıl indirimi diye zamlı fiyattan satış yapılıyor”

  İyi Parti’den Başkan Atila’ya ziyaret

  Corendon Airlines, İzmirli turizmcilerle buluştu

  TBMM’den GYODER’e takdir plaketi

  Borusan Otomotiv, BMW Genius’ları BMW tutkunlarıyla buluşturuyor

  380 milyon dolarlık anlaşma

  Otopark yönetmeliği 30 Haziran 2019’a ertelendi

  İzmir turizminde 10 milyar dolarlık potansiyel var

  TESK’den genel sekreterlere yönelik eğitim semineri yapıldı

  “Hasta Randevu Sistemi”ne EÜ’den emekli personel ve öğrenciler de dahil oldu

  Tütün üreticisi 15 yılda yüzde 86 azaldı

  “Üreterek var olacağız”

  Beykoz Üniversitesi ile TAV’dan iş birliği

  Uber, Türkiye’deki tüm Taksi ve UberXL sürücü ortaklarını sigortalıyor

  Köse’den Başkan Batur’a ziyaret

  İzmir dayanışması; Büyükşehir’den evsizlere sıcacık bir yuva

  Tüm-Yerel-Sen’den Başkan Karabağ’a; “Emeğimiz seninle daha değerli”

  Karşıyakalı kadınlar sporda buluştu

  Başkan Batur Eczacılar odasını ziyaret etti

  Dijital felaketlerden korunmayı önemli kılan 5 neden

  Nokia 8.1 amiral gemisi deneyimini yukarı taşıyor

  Acer Predator Triton 700 şimdi Türkiye’de

  Samsung ve BTK’dan öğretmenlere ‘Siber Zorbalık’ eğitimi

  Zimbabwe’den Sasalı’ya

  İyi seyirler

  Bucalılar Öykü Arin ve tüm lösemililere umut oldu

  132 sivil toplum kuruluşu Bornova’da biraraya geldi

  Bornova’da fiziki proje atağı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 18.12.2018 - 11:00

  T.C. DİKİLİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  8 Aralık 2018 Tarihli ve 30619 Sayılı Resmî Gazete

  “Önümüzdeki yıl riskler devam edecek”

  Türk ve Güney Afrikalı kiraz ve üzüm ihracatçıları ortak hareket edecek

  Kültür harcamaları %19,4 arttı

  Yeniden borç yapılandırması bozulana yeni hak veriliyor

  “Sektörümüzün en temel beklentisi KDV indiriminin kalıcı hale getirilmesi”

  “Asgari ücrette prim desteği sürmeli”

  “Uzakdoğu’ya Türk iş makinalarıyla köprü kuruyoruz”

  “Futbolcular toplumda önemli rol üstleniyor”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
  Ticaret 06.12.2018
  Ticaret 05.12.2018
  Ticaret 04.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni