• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
16/04/2018 16:02
Kentsel Dönaüşüm mü?, Müteahhitsel Dönüşüm mü?...

     Kentsel dönüşüm adı altında çıkan kanuna göre eski binalar bir bir yıkılıyor ama bu yıkım neredeyse şehri talana dönüşmüş durumda.
     Kentsel dönüşümün yeni adı ‘müteahitsel dönüşüm’ oldu diyebiliriz. Karşıyaka’da yaşıyan bir okurumuz neredeyse feryat ederek sokağında yaşananları dile getirmiş;
     “Yetti artık bu kentsel dönüşüm artık” diye sözlerine başlıyor. Sonrada sokağında yaşadıkları ile ilgili olarak: “Kentsel dönüşümün girdiği sokak inşaat süresince mevcut trafiği tamamiyle  felç ediyor. Bizlerin inşaat yaptığı senelerde belediyeden bir gün önce izin alır ona göre yolu işgal ederdik, ama artık uygulamalar tamamen keyfi düzeyde gerçetleşiyor” diyor.

     Malesef bu tür inşaat alanlarında özellikle dar olan sokaklarda beton kamyonları ve malzeme kamyonları birbiri ardına; indirme, bindirme yapmak için keyfi bir şekilde yolu işgal ediyor. Buna birde inşaatlarda çalışan ustalarını arabalarını da ekleyince, bırakın sokağı tüm mahalle adeta kilitleniyor.
     Sokakların ağzına sarı bant çekler yolu istediği gibi kapattığı gibi, uyarı levhası koymayı unuttuğu zamanlarda da, sokağa giren arabaları 30-40 mt geri geri gitmeye zorluyorlar.

     Sokaklardaki sıkıntı sadece trafiği kapamak ile de kalmıyor. Özellikle paydos saatinden sonra inşaatlarda kullanılan büyük iş makinaları gece boyunca kalmak üzere kaldırımlara park edilerek yayalar için de yürüme imkanı ortadan kaldırılıyor. Tabii inşaat süresince kullanılmakta olan demir, çimento ve kum gibi malzemelerin de sokakta kaldığını ve özellikle kaldırımları işgal ettiğini söylemeye ihtiyaç yok sanırım.

     Ve bina bittiğinde sokakta ne kaldırım taşı, ne kaldırım, ne kaldırımdaki babalar ve yıllarca büyütmek için çaba harcanan ağaçlar kalmıyor. İnşaat bitiminden yıllardır oturulan sokaklar sanki savaştan çıkmış bir görüntü içinde kalıyor. Biten inşaatlarda firmaların yaptığı kaldırım uygulamaları da genelde bütün ile uyuşmaz bir görüntü içinde. Bu kaldırımların yenilemesi için harcanan bedellerin belediye bütçesinden çıkma ihtimali de büyük.

     Daha önce yıkımlar ve yıkım sırasında ortaya çıkan molozların taşınması ile ilgili yazılarımız olmuştu. Bu konudaki sıkıntılar hala devam ediyor. Yıkımlardaki tedbirsiz yaklaşımlar hala bir disiplin altına alınmış değil. Belediyelerin kontrolü altında ‘araç takip’ ile gittikleri iddia edilen kamyonlardan yola düşen malzeme, hala tehlike yaratmaya devam ediyor. Bu sıkıntılara birde inşaat süresince yaratılan çevresel rahatsızlıklar da eklenince kentsel dönüşümün daha sıkı takip edilerek yaptırımlar uygulanması gereken bir yapı içinde olması gerektiği de ortaya çıkıyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “2. elde satış artışı bekliyoruz”

  Şubat ayında kapanan şirket sayısı azaldı

  Türk Eximbank, ihracatçılar için 11 yeni ürünü devreye alacak

  İzmir tarihinde İtalyan mimarlar tanıtıldı

  Organik kum kedilerin yaşam kalitesini arttırıyor

  Türkiye’nin köpek ırkları korunuyor

  Büyüme dostu bankacılık

  Çorapçının hedefinde Japonya ve Avustralya var

  “Yarına Yatırım” oturumunda katılımcılar start-up dünyasını ve girişimciliği konuştu

  Bakan Pakdemirli “Zeytinde hedef birinci lig”

  Ege Finans Derneği’nden krizden çıkış reçetesi

  Ege-Koop, işyerleri için ticaret merkezi oluşturuyor

  “Bizim kökümüz Kuvai Milliye, bölücülükle işimiz olmaz”

  Karabağlar’daki muhtarlardan Başkan Selvitopu’na “Yanındayız” mesajı

  Fuarın gözdesi Bayraklı Belediyesi

  PİY alanında ilerlememiz komşu ülkelere de umut olacak

  Yaşlanma 20’li yaşlarda başlıyor

  Yaşlılara gereğinden fazla yardım etmek sağlıklarını olumsuz etkiliyor

  İzmir meslek hastalıkları tedavisinde merkez oluyor

  Türklerin gönlü hibrid otomobilden yana

  Aksigorta Dijital Asistanı (ADA) ile Yılda 1 milyon işlem

  150 milyar TL‘lik faktoring işlemlerinin 10‘da biri tedarikçi finansmanından

  CEO sayısı 6 yılda 7 kat arttı

  “Termal turizmde 100 bin Rus turist hedefimiz var”

  “Sigorta ekspertiz havuzu oluşturulmalı”

  Yapay Zeka teknolojisi ile AVM’lere özel dijital pazarlama dönemi

  “Dünyanın bir numaralı kadın start-up’ı Türkiye’den çıkabilir”

  Bornova’da ‘Farkındalık İçin +1 Fark Yarat’ etkinliği

  “Hammadde savaşları başlıyor, herkes kendini hazırlasın”

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  23 Mart 2019 Tarihli ve 30723 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  MİST BLOWER ALIMI

  ADALET BAKANLIĞINDAN İLAN

  İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor

  8. Uludağ Ekonomi Zirvesi başladı

  Üreticilere 1 milyar 432 milyon TL ödenecek

  İhracat hedefi Ortadoğu pazarının kapılarını araladı

  Türkiye dünyanın en mutlu 79’uncu ülkesi

  10. Alaçatı Ot Festivali yine dopdolu geçecek

  “Atatürk’ün Sevdası İzmir” sergisi Bornova’da

  Garanti Bankası’ndan 103 milyon 220 liralık ihraç

  BİST, ATPET hisselerini kottan çıkardı

  Dagi Yatırım Holding brüt takasa alındı

  Emlak Konut bir projesini tasfiye etti

  Bridgestone, TomTom Telematics’i bünyesine katıyor

  Çimsa beyaz çimentoda dünyada 1 numara oluyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni