• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/04/2017 22:28
Konteyner yokluğu ihracatta maliyetleri arttırıyor..

     İhracatın olmaz ise olmazı konteyner taşımacılığı. Bilindiği üzere konteynerlar hiçbir ülkenin malı olarak kabul edilmiyor. Gemilerin üstünde tüm dünyada serbest dolaşım içinde bulunan ve limanlarda depolanan bu konteynerlerin Türkiye’de temininde son zamanlarda sıkıntı yaşanmakta. Özellikle Türkiye’de son aylarda ithalatın gerilemesi ve ihracatın da aynı yoğunlukta devam etmesi konteyner taşımacılığında bazı hatlar için yetersizliklere neden oluyor.

     Konteyner bulmaktaki zorluk ise ihracatçıya artan navlun fiyatları olarak yansıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse bir sene önce 650 dolara Suudi Arabistan’a giden bir konteyner günümüzde 1000 dolarlar civarında seyir eder hale geldi.
     Bunun yanısıra eskiden bazı gemi acentalarının Türkiye’ye ihracat için getirdiği boş konteynerlarda da azalma görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise boş konteyner taşıma  maliyetlerinin yükselme eğilimi içinde olması olarak görülüyor.

     Kara taşımacılığında KDV haksızlığı
     Öte yandan yurtiçi kara taşımacılığı yapan firmaların bir sorunu da yabancı kaynaklı nakliye firmaları ile rekabette haksız bir KDV ile karşı karşıya kalmaları. Yabancı ülkelere ait nakliye firmaları taşıyacakları yükün çıkış noktası ile varış noktası arasında yaptıkları taşıma işlemlerine navlun adı altında tek bir fatura keserek KDV’den muaf tutuluyorlar.

     Aynı taşımayı yapan bir yerli firma ise malın çıkış noktasından ihracat limanına kadar yaptığı taşıma için ayrı fatura, gemi ile yaptığı taşıma için ayrı fatura kesmek zorunda. Bu da ülke içinde yerli firmaların KDV ödemek zorunda kalması ile uyguladıkları fiyatlarda yabancılara göre %18 fark almalarına neden oluyor. Bu haksızlığın giderilmesi için yabancı firmaların yurtiçinde taşıdığı mallarda karayolu nakliyesinin ayrı belirtilmesi zorunluğunun getirilmesi gerekir.

     Yabancı araçla mal taşıyan firmalar
     Bazı yabancı firmalar ise özellikle büyük ve ağır nakliye gerektiren mallarda kamyonların gümrüğe gelmesinin ardından ve ülkeye kabulüne müteakip yerli plaka taşıyan kamyonlara transfer etmek zorunda olmalarına rağmen bu uygulamayı yapmıyorlar. Kırık gümrük mühürü ile TIR gümrüğünden çıkan araçlar kara taşımasındaki kabotaj hakkımızı hiçe sayarak; malı nihai teslim alanına kadar taşıyorlar.

     Bu uygulama ülkemiz için gelir kaybına neden olmasının yanısıra, nakliye sektöründe de haksız rekabete neden olmakta. Herhangi bir AB ülkesinde bu tür bir uygulamanın yapılması durumunda kesilecek cezaların büyüklüğü kendi sektörlerini korumanın AB  için ne kadar önemli olduğunun da göstergesi.

Önceki Yazılar :
Haberler
  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  20 Ocak 2018 Tarihli ve 30307 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.02.2018 - 10:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  MÜTEFERRİK

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  Türk tekstili dünyayı solladı

  İhracatçıya KDV iadesi tasdik ücreti indirimi

  Coğrafi işaretlerde amblem kullanımı dönemi başladı

  Güvensizlik oranında dikkat çeken azalma

  Bina inşaatı maliyet endeksi %6,5 arttı

  HİZMET-İŞ ile MYK’dan mesleki yeterlilik için işbirliği

  ‘37. Dyo Sanat Ödülleri’ İzmir sergisi

  Sarıkan, “Kendi markamı yaratmak istiyorum”

  İzmir’de Aralık’ta konut satışları azaldı

  Çocuklar yarıyıl tatilinde Arkas Sanat Merkezi’nde

  Markalı konutlar artıyor ancak yapı kalitesi yeterli değil

  Yetersiz zamma ‘tabutlu’ protesto

  İçiniz ısınsın diye; Sabah çorbası Bornova Belediyesi’nden

  Yalıtımcı rotasını Anadolu’ya çevirdi

  Türkiye’nin ilk yapay denizi İzmir’de

  Çukurova Balkon, 20 bin TL peşinatla ev sahibi yapıyor

  Enerji verimliliğine Beykoz Üniversitesi’nden önemli katkı

  ‘Çılgın proje’ emlak fiyatlarını uçuracak

  Yeni kentsel dönüşümler olabilir

  Şirketlerdeki siber güvenliğin zayıf halkası; İnsan hatası

  Türkiye devlerinin Ar-Ge başvuruları Experto’ya emanet

  Geleceğin iş modeline dev yatırım

  İnşaat sektörü 2018’e temkinli yaklaşıyor

  Ucuz yarı yıl tatilinin adresi; Akraba evi

  Karşıyaka ‘EMITT 2018’e hazır

  Mecaz ile ‘İzmir Türküleri’ dile geldi

  Buca’dan amatöre 175 bin lira nakdi destek

  ‘Para ile Satılmaz’ Foça’da sahnelendi

  IF Wedding Fashion İzmir, başarı çıtasını yukarı taşıdı

  Arçelik’ten 2018 yılının en büyük kampanyası

  Burası İzmir; Karla mücadele başladı

  Bayraklı’da tiyatro festivali başlıyor; Haydi çocuklar tiyatroya

  Bornova Bamyası ve Misket Üzümü tescilleniyor

  Pınar Kido’dan çocuklara özel

  TEMİZLİK

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
  Ticaret 16.01.2018
  Ticaret 15.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni