• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÖRÜNTÜLÜ HABERLER  |  ÖZEL RÖPORTAJ  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/04/2017 22:28
Konteyner yokluğu ihracatta maliyetleri arttırıyor..

     İhracatın olmaz ise olmazı konteyner taşımacılığı. Bilindiği üzere konteynerlar hiçbir ülkenin malı olarak kabul edilmiyor. Gemilerin üstünde tüm dünyada serbest dolaşım içinde bulunan ve limanlarda depolanan bu konteynerlerin Türkiye’de temininde son zamanlarda sıkıntı yaşanmakta. Özellikle Türkiye’de son aylarda ithalatın gerilemesi ve ihracatın da aynı yoğunlukta devam etmesi konteyner taşımacılığında bazı hatlar için yetersizliklere neden oluyor.

     Konteyner bulmaktaki zorluk ise ihracatçıya artan navlun fiyatları olarak yansıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse bir sene önce 650 dolara Suudi Arabistan’a giden bir konteyner günümüzde 1000 dolarlar civarında seyir eder hale geldi.
     Bunun yanısıra eskiden bazı gemi acentalarının Türkiye’ye ihracat için getirdiği boş konteynerlarda da azalma görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise boş konteyner taşıma  maliyetlerinin yükselme eğilimi içinde olması olarak görülüyor.

     Kara taşımacılığında KDV haksızlığı
     Öte yandan yurtiçi kara taşımacılığı yapan firmaların bir sorunu da yabancı kaynaklı nakliye firmaları ile rekabette haksız bir KDV ile karşı karşıya kalmaları. Yabancı ülkelere ait nakliye firmaları taşıyacakları yükün çıkış noktası ile varış noktası arasında yaptıkları taşıma işlemlerine navlun adı altında tek bir fatura keserek KDV’den muaf tutuluyorlar.

     Aynı taşımayı yapan bir yerli firma ise malın çıkış noktasından ihracat limanına kadar yaptığı taşıma için ayrı fatura, gemi ile yaptığı taşıma için ayrı fatura kesmek zorunda. Bu da ülke içinde yerli firmaların KDV ödemek zorunda kalması ile uyguladıkları fiyatlarda yabancılara göre %18 fark almalarına neden oluyor. Bu haksızlığın giderilmesi için yabancı firmaların yurtiçinde taşıdığı mallarda karayolu nakliyesinin ayrı belirtilmesi zorunluğunun getirilmesi gerekir.

     Yabancı araçla mal taşıyan firmalar
     Bazı yabancı firmalar ise özellikle büyük ve ağır nakliye gerektiren mallarda kamyonların gümrüğe gelmesinin ardından ve ülkeye kabulüne müteakip yerli plaka taşıyan kamyonlara transfer etmek zorunda olmalarına rağmen bu uygulamayı yapmıyorlar. Kırık gümrük mühürü ile TIR gümrüğünden çıkan araçlar kara taşımasındaki kabotaj hakkımızı hiçe sayarak; malı nihai teslim alanına kadar taşıyorlar.

     Bu uygulama ülkemiz için gelir kaybına neden olmasının yanısıra, nakliye sektöründe de haksız rekabete neden olmakta. Herhangi bir AB ülkesinde bu tür bir uygulamanın yapılması durumunda kesilecek cezaların büyüklüğü kendi sektörlerini korumanın AB  için ne kadar önemli olduğunun da göstergesi.

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  30 Mayıs 2017 Tarihli ve 30081 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “Risk yönetiminde, sigorta vazgeçilmezimiz”

  Coca-Cola’da üst düzey atama

  Karayolu taşımacılığında yeni dönem

  6 milyon vatandaş başvurdu, 80.4 milyar TL yapılandırıldı

  Bal üretiminde dünyada ikinciyiz

  Folkart’ın pusulası kalite, adresi mükemmellik

  31. Uluslararası İzmir Festivali ’Yunus Emre Oratoryosu’ ile başlıyor

  Yerli turist yüzleri güldürecek

  Tarihi mirasa genç tasarım

  MobileKids Trafik Eğitim Projesi, İzmir’de çocuklarla buluştu

  İzmir Kent Konseyi’nin hedefi 500 kilometre

  ‘Yaşanabilir bir dünya için oluklu mukavva kullanalım’

  Ege, doğal gıda ihraç edecek

  Vodafone’dan Ramazan’da ailelerin bütçesine 70 milyon TL’lik katkı

  Zeytinyağında kalitenin adı ’Harvena’

  Kadınlar emeklilikte ’iyi maaş’, erkekler ’güvence’ arıyor

  Henkel’den ilk çeyrekte güçlü performans

  Temiz enerji için İzmir örneği

  İzmir’in kalkınmadaki yol haritası, "Konsoloslar Buluşması”nda masaya yatırıldı

  Hedef kadın istihdamı

  Karşıyaka, ‘Zeybek’ ile Türkiye ikincisi oldu

  Dikilili miniklerin mezuniyet coşkusu

  Türkiye’nin SMA seferberliği

  “Artık siz ofisinize değil, ofisiniz size uyacak"

  Küresel ekonomiye pozitif enerji; Hindistan

  Sulama projesiyle başladı, şimdi tarımın ‘Davos’unu hazırlıyor

  ► 29.05.2017

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  KIYMETLİ MADENLER PİYASASI

  29 Mayıs 2017 Tarihli ve 30080 Sayılı Resmî Gazete

  28 Mayıs 2017 Tarihli ve 30079 Sayılı Resmî Gazete

  Fitch’den İzmir’e tam not "AAA"

  Orta gelir tuzağından kurtulmanın yolu Endüstri 4.0

  Kuş Cenneti’nin geleceğinden Egeli turizmci de endişeli

  MKE’den 20 milyon dolarlık ihracat başarısı

  Hurmaya 5 yılda 104 milyon dolar harcandı

  Mobilyacılar ihracatta çıtayı Afrika ile yükseltecek

  “Kaliteli ürünler geliştirerek başarıyı yakaladık”

  Temsa Motorlu Araçlar İzmir Yetkili Satıcısı Kapanlar Otomotiv oldu

  Larissa Göl Evleri’nin temeli atıldı

  Dışı yüzük, içi panik butonu

  Türkiye’ye uluslararası yatırımda Yapı Kredi imzası

  "İzmir’de Bir Tane Fakir Kalmasın" projesi tanıtıldı

  Gıda Ar-Ge’nin şampiyonları belli oldu

  Türkiye, HTK ile marka yaratacak

  Sütaş’a, Altın Pusula’da iki ödüle birden

  Marks & Spencer’la ’İyi yaşa, tadını çıkar’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.05.2017
  Ticaret 27.05.2017
  Ticaret 26.05.2017
  Ticaret 25.05.2017
  Ticaret 24.05.2017
  Ticaret 23.05.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1