• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/04/2017 22:28
Konteyner yokluğu ihracatta maliyetleri arttırıyor..

     İhracatın olmaz ise olmazı konteyner taşımacılığı. Bilindiği üzere konteynerlar hiçbir ülkenin malı olarak kabul edilmiyor. Gemilerin üstünde tüm dünyada serbest dolaşım içinde bulunan ve limanlarda depolanan bu konteynerlerin Türkiye’de temininde son zamanlarda sıkıntı yaşanmakta. Özellikle Türkiye’de son aylarda ithalatın gerilemesi ve ihracatın da aynı yoğunlukta devam etmesi konteyner taşımacılığında bazı hatlar için yetersizliklere neden oluyor.

     Konteyner bulmaktaki zorluk ise ihracatçıya artan navlun fiyatları olarak yansıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse bir sene önce 650 dolara Suudi Arabistan’a giden bir konteyner günümüzde 1000 dolarlar civarında seyir eder hale geldi.
     Bunun yanısıra eskiden bazı gemi acentalarının Türkiye’ye ihracat için getirdiği boş konteynerlarda da azalma görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise boş konteyner taşıma  maliyetlerinin yükselme eğilimi içinde olması olarak görülüyor.

     Kara taşımacılığında KDV haksızlığı
     Öte yandan yurtiçi kara taşımacılığı yapan firmaların bir sorunu da yabancı kaynaklı nakliye firmaları ile rekabette haksız bir KDV ile karşı karşıya kalmaları. Yabancı ülkelere ait nakliye firmaları taşıyacakları yükün çıkış noktası ile varış noktası arasında yaptıkları taşıma işlemlerine navlun adı altında tek bir fatura keserek KDV’den muaf tutuluyorlar.

     Aynı taşımayı yapan bir yerli firma ise malın çıkış noktasından ihracat limanına kadar yaptığı taşıma için ayrı fatura, gemi ile yaptığı taşıma için ayrı fatura kesmek zorunda. Bu da ülke içinde yerli firmaların KDV ödemek zorunda kalması ile uyguladıkları fiyatlarda yabancılara göre %18 fark almalarına neden oluyor. Bu haksızlığın giderilmesi için yabancı firmaların yurtiçinde taşıdığı mallarda karayolu nakliyesinin ayrı belirtilmesi zorunluğunun getirilmesi gerekir.

     Yabancı araçla mal taşıyan firmalar
     Bazı yabancı firmalar ise özellikle büyük ve ağır nakliye gerektiren mallarda kamyonların gümrüğe gelmesinin ardından ve ülkeye kabulüne müteakip yerli plaka taşıyan kamyonlara transfer etmek zorunda olmalarına rağmen bu uygulamayı yapmıyorlar. Kırık gümrük mühürü ile TIR gümrüğünden çıkan araçlar kara taşımasındaki kabotaj hakkımızı hiçe sayarak; malı nihai teslim alanına kadar taşıyorlar.

     Bu uygulama ülkemiz için gelir kaybına neden olmasının yanısıra, nakliye sektöründe de haksız rekabete neden olmakta. Herhangi bir AB ülkesinde bu tür bir uygulamanın yapılması durumunda kesilecek cezaların büyüklüğü kendi sektörlerini korumanın AB  için ne kadar önemli olduğunun da göstergesi.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Ekonomide seferberlik devam ediyor”

  İzmir’e 3 milyarlık “fuar dopingi”

  “Yerli ilaç sanayinin babayiğitleri de çıkacaktı”

  İşverenler, milyarlarca liralarını SGK’da unutuyor

  Bankaların gayrimenkul sektörüne duyduğu güven azaldı

  “Seçimler öncesi emeklilerin maaşlarına düzenleme şart”

  Vatandaşların 75 bin 211 talebine anında cevap verildi

  “İzmir fuarları ile dünyaya açılıyoruz”

  Çimentaş Grup’ta Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy getirildi

  Aşkın, “İzmir, Avrupa’dan daha güvenli”

  Hububat bakliyat yağlı tohumlar ihracatçılarında Terci dönemi

  “Vakfımızı birlikte yöneteceğiz”

  Filo kiralamayı seçenler, % 20’ye kadar tasarruf ediyor

  İNŞAAT

  Sağlık turizmine üç yönetmelik

  Başkentli çiftçilerin yüzünü Büyükşehir güldürüyor

  24. Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı için geri sayım başladı

  GDZ Elektrik Dağıtım’dan ‘Muhtarlarımızı dinliyoruz’

  Atlantik Halı yeni ürünleriyle Domotex Turkey’de

  “Niyet ettik çiftçiyi kalkındırmaya”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 21.05.2018 - 14:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.05.2018 - 14:00

  21. Uluslararası Bayındır Çiçek Festivali’nde hazırlıklar tamam

  “Uçurtmalar bizden”

  Huawei ve Ping An Technology’den ortak inovasyon anlaşması

  Philips TV 2018’de yüzde elli büyüme hedefliyor

  Hitachi Vantara’nın Kıdemli Satış Müdürü Aslı Arısal oldu

  Novartis, Türkiye’de ürettiği sıtma ilacı ile yılda 60 milyon hastasıyı tedavi ediyor

  Dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklı ölümler, 165 bin 323 oldu

  Türk Telekom’dan son 10 yılın en iyi abone kazanımı

  Kaspersky, şirketlere saldıran grubu buldu

  Siber saldırganlar buluttan vazgeçmiyor

  Generali’den ücretsiz “Prestij Servis Hizmeti”

  “Erken tanı hayati önem taşıyor”

  Buca Belediyesi’nin yatırım atağı sürüyor

  “Mahalle tiyatroları” geliyor

  Büyükşehir’den Köy Enstitüleri paneli

  Aşı karşıtlığı toplum sağlığını etkiliyor

  2028’e kadar 2.5 milyon kişi KOAH’tan ölecek

  “EÜ, jinekolojik onkoloji alanında ülkemizin sayılı merkezleri arasında yer alıyor”

  Bahar temizliği yaparken sağlığınızdan olmayın

  ‘Bilge Çınarlar’dan sezon finali

  Türkiye’de bir ilk: ‘Filozof Çocuklar Sempozyumu’

  Şenlik çocukları kültür keşfinde

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  DÖVİZ / ALTIN

  26 Nisan 2018 Tarihli ve 30403 Sayılı Resmî Gazete

  25 Nisan 2018 Tarihli ve 30402 Sayılı Resmî Gazete - 3. Mükerrer

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.04.2018
  Ticaret 26.04.2018
  Ticaret 25.04.2018
  Ticaret 24.04.2018
  Ticaret 23.04.2018
  Ticaret 21.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni