• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/04/2017 22:28
Konteyner yokluğu ihracatta maliyetleri arttırıyor..

     İhracatın olmaz ise olmazı konteyner taşımacılığı. Bilindiği üzere konteynerlar hiçbir ülkenin malı olarak kabul edilmiyor. Gemilerin üstünde tüm dünyada serbest dolaşım içinde bulunan ve limanlarda depolanan bu konteynerlerin Türkiye’de temininde son zamanlarda sıkıntı yaşanmakta. Özellikle Türkiye’de son aylarda ithalatın gerilemesi ve ihracatın da aynı yoğunlukta devam etmesi konteyner taşımacılığında bazı hatlar için yetersizliklere neden oluyor.

     Konteyner bulmaktaki zorluk ise ihracatçıya artan navlun fiyatları olarak yansıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse bir sene önce 650 dolara Suudi Arabistan’a giden bir konteyner günümüzde 1000 dolarlar civarında seyir eder hale geldi.
     Bunun yanısıra eskiden bazı gemi acentalarının Türkiye’ye ihracat için getirdiği boş konteynerlarda da azalma görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise boş konteyner taşıma  maliyetlerinin yükselme eğilimi içinde olması olarak görülüyor.

     Kara taşımacılığında KDV haksızlığı
     Öte yandan yurtiçi kara taşımacılığı yapan firmaların bir sorunu da yabancı kaynaklı nakliye firmaları ile rekabette haksız bir KDV ile karşı karşıya kalmaları. Yabancı ülkelere ait nakliye firmaları taşıyacakları yükün çıkış noktası ile varış noktası arasında yaptıkları taşıma işlemlerine navlun adı altında tek bir fatura keserek KDV’den muaf tutuluyorlar.

     Aynı taşımayı yapan bir yerli firma ise malın çıkış noktasından ihracat limanına kadar yaptığı taşıma için ayrı fatura, gemi ile yaptığı taşıma için ayrı fatura kesmek zorunda. Bu da ülke içinde yerli firmaların KDV ödemek zorunda kalması ile uyguladıkları fiyatlarda yabancılara göre %18 fark almalarına neden oluyor. Bu haksızlığın giderilmesi için yabancı firmaların yurtiçinde taşıdığı mallarda karayolu nakliyesinin ayrı belirtilmesi zorunluğunun getirilmesi gerekir.

     Yabancı araçla mal taşıyan firmalar
     Bazı yabancı firmalar ise özellikle büyük ve ağır nakliye gerektiren mallarda kamyonların gümrüğe gelmesinin ardından ve ülkeye kabulüne müteakip yerli plaka taşıyan kamyonlara transfer etmek zorunda olmalarına rağmen bu uygulamayı yapmıyorlar. Kırık gümrük mühürü ile TIR gümrüğünden çıkan araçlar kara taşımasındaki kabotaj hakkımızı hiçe sayarak; malı nihai teslim alanına kadar taşıyorlar.

     Bu uygulama ülkemiz için gelir kaybına neden olmasının yanısıra, nakliye sektöründe de haksız rekabete neden olmakta. Herhangi bir AB ülkesinde bu tür bir uygulamanın yapılması durumunda kesilecek cezaların büyüklüğü kendi sektörlerini korumanın AB  için ne kadar önemli olduğunun da göstergesi.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Çevre ve Şehircilik Bakanı Özhaseki: Yılda 500 bin yeni konut yapılacak

  Fitch, kredi notunu değiştirmedi

  Tayland ile serbest ticaret görüşmeleri

  Türkiye’nin ilk ve tek deri mühendisliği eğitimi dünyanın kapılarını aralıyor

  First Class’tan değer kazandıran yönetim

  İş Bankası, Nazilli’de üreticilerle buluştu

  TİM Türkiye’nin en büyük 500 hizmet ihracatçısını belirliyor

  TESK Başkanı Palandöken: Yüksek kiralar mağaza kapattırıyor

  “GB’nin güncellenmesi ve yeni nesil teknoloji alanına yoğunlaştık”

  E-Ticarette hedef günlük 1 milyon alışveriş

  Renault Trucks, Türkiye’de ilk üçü hedefliyor

  DEÜ projeleri, Türkiye’de ilk 5’te

  WorldFood İstanbul’un açılış hazırlıkları devam ediyor

  İşveren, asgari ücrete ‘ek kart’ çıkardı

  Ankara’da Rezidans Kavramı Öne Çıkıyor

  İklim kampları başladı

  Dönüşüme İzmir damgası

  Edremit’liler Kamil Saka’nın yanında

  Şakir Süter Gazetecilik Yarışması başvuruları devam ediyor

  Karabağlar Belediyesi’nin 5 yıldızlı çok amaçlı salonu hizmete açıldı

  Dünya’nın ilk engelli izci grubu İzmir’in gururu oldu

  Sevgi yolu ışıl ışıl

  Bornova’da vatandaşa da esnafa da kolaylık

  FAO ile işbirliği anlaşmasına onay

  Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında devir teslim

  İTB’de İspanyol uzmandan ileri düzey zeytinyağı tadım eğitimi

  Lenovo ’yapay zeka’da da zirveye oynuyor

  Çin’in Hedefi: 2030’da yapay zekada dünya liderliği

  Ge Mahe, Apple’ın Çin’deki yeni yöneticisi oldu

  Radore, Dell Storage SC9000 veri depolama

  T.C. BERGAMA İCRA DAİR ESİ 2016/1700 ESAS TAŞI NIRIN AÇIK ARTIRMA İLA NI

  T.C. İZMİR 21. İCRA DAİR ESİ 2016/9711 ESAS TAŞI NIRIN AÇIK ARTIRMA İLA NI

  Kamunun AR-GE harcamaları %21,6 arttı

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  22 Temmuz 2017 Tarihli ve 30131 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Hollandalı Marshall Boya üretiminin dışarı taşıyor

  Ege 6.6 ile sarsıldı, tsunami çıktı

  Hasta kotalarındaki işlemlere SGK incelemesi geliyor

  Bebek araç gereç sektörü için İhtisas OSB yapılacak

  "Bütçe açığı % 2’nin biraz altında veya üzerinde olur"

  “Tedbir alınmasa taşkınlar afete dönüşür”

  Ekvator’dan türk şirketlerine yatırım çağrısı

  42 metrekareden dünyaya açıldı

  Vodafone 2017-18 1. çeyrek sonuçlarını açıkladı

  Atilla: Kültür balıkçılığı olmasa balık yiyemezdik

  İzmir’den Hollanda’ya uzanan başarı

  "Çocuğunuzun gelişim düzeyini öğrenmek için sizi ücretsiz testlere bekliyoruz"

  TeknoSA’nın ‘akıllısı’ Preo’nun 3. nesli tüketiciyle buluştu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.07.2017
  Ticaret 21.07.2017
  Ticaret 20.07.2017
  Ticaret 19.07.2017
  Ticaret 18.07.2017
  Ticaret 17.07.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni