• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/04/2017 22:28
Konteyner yokluğu ihracatta maliyetleri arttırıyor..

     İhracatın olmaz ise olmazı konteyner taşımacılığı. Bilindiği üzere konteynerlar hiçbir ülkenin malı olarak kabul edilmiyor. Gemilerin üstünde tüm dünyada serbest dolaşım içinde bulunan ve limanlarda depolanan bu konteynerlerin Türkiye’de temininde son zamanlarda sıkıntı yaşanmakta. Özellikle Türkiye’de son aylarda ithalatın gerilemesi ve ihracatın da aynı yoğunlukta devam etmesi konteyner taşımacılığında bazı hatlar için yetersizliklere neden oluyor.

     Konteyner bulmaktaki zorluk ise ihracatçıya artan navlun fiyatları olarak yansıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse bir sene önce 650 dolara Suudi Arabistan’a giden bir konteyner günümüzde 1000 dolarlar civarında seyir eder hale geldi.
     Bunun yanısıra eskiden bazı gemi acentalarının Türkiye’ye ihracat için getirdiği boş konteynerlarda da azalma görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise boş konteyner taşıma  maliyetlerinin yükselme eğilimi içinde olması olarak görülüyor.

     Kara taşımacılığında KDV haksızlığı
     Öte yandan yurtiçi kara taşımacılığı yapan firmaların bir sorunu da yabancı kaynaklı nakliye firmaları ile rekabette haksız bir KDV ile karşı karşıya kalmaları. Yabancı ülkelere ait nakliye firmaları taşıyacakları yükün çıkış noktası ile varış noktası arasında yaptıkları taşıma işlemlerine navlun adı altında tek bir fatura keserek KDV’den muaf tutuluyorlar.

     Aynı taşımayı yapan bir yerli firma ise malın çıkış noktasından ihracat limanına kadar yaptığı taşıma için ayrı fatura, gemi ile yaptığı taşıma için ayrı fatura kesmek zorunda. Bu da ülke içinde yerli firmaların KDV ödemek zorunda kalması ile uyguladıkları fiyatlarda yabancılara göre %18 fark almalarına neden oluyor. Bu haksızlığın giderilmesi için yabancı firmaların yurtiçinde taşıdığı mallarda karayolu nakliyesinin ayrı belirtilmesi zorunluğunun getirilmesi gerekir.

     Yabancı araçla mal taşıyan firmalar
     Bazı yabancı firmalar ise özellikle büyük ve ağır nakliye gerektiren mallarda kamyonların gümrüğe gelmesinin ardından ve ülkeye kabulüne müteakip yerli plaka taşıyan kamyonlara transfer etmek zorunda olmalarına rağmen bu uygulamayı yapmıyorlar. Kırık gümrük mühürü ile TIR gümrüğünden çıkan araçlar kara taşımasındaki kabotaj hakkımızı hiçe sayarak; malı nihai teslim alanına kadar taşıyorlar.

     Bu uygulama ülkemiz için gelir kaybına neden olmasının yanısıra, nakliye sektöründe de haksız rekabete neden olmakta. Herhangi bir AB ülkesinde bu tür bir uygulamanın yapılması durumunda kesilecek cezaların büyüklüğü kendi sektörlerini korumanın AB  için ne kadar önemli olduğunun da göstergesi.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Kırmızı ete soruşturma yok”

  Deri sektör kurulu sektör sorunlarını görüşmek üzere İzmir’de toplandı

  Yabancı turistlerin kartlı ödemeleri yüzde 72 arttı

  Kamu-BİB’nin teması “Dijital Devlet”

  Türk Standardları Enstitüsü’ne otomotiv ve eğitim görevi

  Bina inşaatı maliyet endeksi %4,8 arttı

  Kredi kartı borcunu ödeyemiyoruz

  “1” numaraların büyük güç birliği

  Otokar’ın yeni otobüsü ULYSO Avrupa’da tanıtıldı

  ‘Botanik Okulu’ İzmir Kipa AVM’lerinde!

  İki ülke arasında teknoloji koridoru oluşturabiliriz

  Prof. Dr. Ortaylı, “Altın çağ diye bir şey yok”

  Özmumcu Gıda’nın tesisi hizmete girdi

  Park ve bahçelerde nesnelerin internetine uyumlu aydınlatma

  Kalkınma hedeflerinde kadının rolünü

  DAP İzmir, % 50 indirim avantajıyla satışa sunuldu

  Ege Üniversitesi’nin karbon ayak izi çıkarıldı

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  Başkan Selvitopu’na madalyalarıyla geldiler

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  Huawei, “Openstack” altyapısıyla dijital dönüşümü hızlandıracak

  Alcatel yeni akıllı telefonu A5 LED’i piyasaya sundu

  Kingston Technology 30. yılını kutluyor

  Dikkat edilmesi gereken 5 siber tehdit

  2 milyar dolarlık ticaret hacmi

  Vodafone’a Kristal Elma’da 33 ödül birden

  KODA ‘Hikmet Şimşek’ için çaldı

  Bucalı kadınlar Zumba’yla form tutuyor

  Okulda tiyatro keyfi başladı

  İNŞAAT

  Başkan Aziz Kocaoğlu; kimsenin önünde eğilmem ama...

  Finans dünyasının dört büyük ismi TRIMline Interiors ile donanıyor

  Çeşme’ye “796 kilometrelik” hayat hattı geliyor

  Körfezde konser var

  Başkan Olgun Atila’nın mahalle ziyaretleri devam ediyor

  İlk 6 ayda 183 bin uluslararası hastaya sağlık hizmeti

  AB’de 2050’ye kadar 2,1 milyon kişi veremden ölecek

  Sigarayı bırakmak, boşanmak kadar stresli bir süreç

  TGDF’den iklim değişikliği konusunda çarpıcı rapor

  Kampana çalındı, 29’uncu The Bodrum Cup heyecanı başladı

  İlka Şekerleme kuzey Amerika pazarında

  T.C. BAYINDIR İCRA DAİR ESİ 2017/37 TLMT. TAŞINM AZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  🕓 19.10.2017

  DÖVİZ / ALTIN

  19 Ekim 2017 Tarihli ve 30215 Sayılı Resmî Gazete

  18 Ekim 2017 Tarihli ve 30214 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2017
  Ticaret 19.10.2017
  Ticaret 18.10.2017
  Ticaret 17.10.2017
  Ticaret 16.10.2017
  Ticaret 14.10.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni