• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
17/06/2017 13:49
Körfez geçişinin alternatifi var mı?

     Ulaştırma Bakanlığı İzmir Körfezi’nin girişine iki yakayı birleştiren köprü-tünel projesini devreye sokmaya hazırlanıyor. Herzamanki gibi yap işlet devret projesi olarak yapılacak bu proje.

     Yine finansmanı karşılığında bilmemn kaç yıl işletilecek ve belkide İzmit Körfez Geçişi’nde olduğu gibi maliyetinin çok çok üstünde bir geri ödeme ile gerçekleşecek. Geçmeyen arabadan bile ücret sabitlenerek alınacak ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı herkes bunun parasını ödeyecek. Tabii bunun bedelini en çok İzmirliler ödeyecektir diye düşünebiliriz.

     Körfez girişinde bu köprü-tünel projesinin fay hattı üzerine yapılacak olması ise zaten başlı başına bir sorun teşkil etmekte ve yapım maliyetini de doğrudan etkilemektedir. Riskli bir proje üzerinde ısrar edilmesi de ayrı bir soru işaretidir. İzmir ciddi bir deprem bölgesidir ve her sene sistematik olarak depremler oluşmaktadır. Dünya üzerinde genel olarak depremlerin şiddetinin arttığı gerçeğini de gözardı etmememiz gerekir.

     Geçtiğimiz yıllarda sık sık belirtilen ve İzmir’de kuvvetli deprem olmaz savı; son zamanlarda depremin şiddeti ile ilgili olarak farklı yorumlar ile revize edilmekte. Yani geçtiğimiz yıllarda richter ölçümlemesi üzerinden 6’nın üstünde olmaz denilen rakamlar, şimdi 7’nin üzerinde olmaz ile değiştirildi. Bu nedenle körfez geçişinde bu hususun da dikkatle irdelenmesi gerekir.

     Mevcut çevre yolunu kullandığımız zaman İnciraltı ile Karşıyaka AOSB arasındaki mesafe tam 42 km. 42 kilometrelik bu mesafeyi en çabuk aşmanın bugünkü yolu mevcut feribot seferleri ile sağlanıyor. Yenilenen feribotlar yaklaşık 20 dakikada Üçkuyular’dan Bostanlıya geçişi sağlayabiliyorlar. Milyonlarca dolara mal olacak bu köprüye alternatif neler düşünülebilinir diye bir beyin cimnastiği yapmak istedim.

     Öncelikle mevcut feribot sayısını arttırmak ve Mavişehir’in AOSB’ ile yakınlaştığı noktaya ikinci bir güzergah açmak buradaki akışı hem hızlandırabilir hem de geçen araç sayısı olarak arttırabilir.

     Farklı bir araç kullanmak da burada ulaşım debisini hem hızlandırabilir hem de yükseltebilir. Alanın sığ ve bataklık olması nedeni ile yüksek taşıma kapasiteli Hovercraft tipi araçlardan da faydalanılabilinir. Bu araçlar körfez geçişini 10-15 dakikaya indirecekleri gibi TIR ve büyük araç taşıma kapasitelerinin de yüksek olması ile de oldukça etkin ve tabii oransal olarak daha  ucuz bir alternatif oluşturabilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Dijitalleşme çağında yetenek savaşları kızışıyor

  Siber saldırılara karşı yerli SSL kalkanı

  Plantronics oyun kulaklıklarındaki gücünü Dolby ile arttırıyor

  “Avrupa’nin en inovatif dijital bankasi”: yapi kredi

  Ata Yatırım, 2017’de %47 net kar büyümesi bekliyor

  QNB Grup’tan Hindistan’da şube hamlesi

  DNS ayarlarıyla oynayarak internet kullanıcılarını reklama boğuyorlar

  Başkan kocaoğlu: Katakulli yapmam

  Barış, duvarlara resim oldu

  Denize değil, platese

  Bostanlı’da otopark sorununa pazar yeri çözümü

  TOKİ Ayrancılar’da çalışmalara başladı

  Ahmet Mutuoğlu Narlıdere’de anıldı

  “Beyin sağlığı için öncelikle iş barışı sağlanmalı”

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  HARİTA-PLAN-PROJE

  MATBU-EVRAK-BASIM

  EV-ARSA-İCRA

  MÜBADELE İLANI

  HURDA SATIM

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  TEMİZLİK

  MÜTEFERRİK

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  İNŞAAT

  İNŞAAT

  İNŞAAT

  Sporun kenti Bornova

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 02.08.2017 - 10:00

  🕓 25.07.2017

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  25 Temmuz 2017 Tarihli ve 30134 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Toki, 18 ilde 750 milyon ₺’lik 139 arsayı satışa çıkardı

  En düşük emekli maaşı asgari ücret seviyesine çıkarılmalı

  TZOB ’Buğdayda servet kaybediyoruz’

  İzdeniz grevinde ufukta anlaşma görülmüyor

  Sayaç okuma bedeli en kazançlı gelir kapısı olmuş

  DenizBank’a İnsan Kaynakları Alanında İki Uluslararası Mükemmellik Ödülü

  Yaşar Üniversitesi öğrencilerinden eğitime katkı olacak proje

  “Türkiye’nin Orta Gelir Tuzağı’ndan kurtulması için OECD çerçevesinde eğitimi şart koşuyoruz”

  Konut satışları haziranda geriledi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.07.2017
  Ticaret 24.07.2017
  Ticaret 22.07.2017
  Ticaret 21.07.2017
  Ticaret 20.07.2017
  Ticaret 19.07.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni