• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
17/06/2017 13:49
Körfez geçişinin alternatifi var mı?

     Ulaştırma Bakanlığı İzmir Körfezi’nin girişine iki yakayı birleştiren köprü-tünel projesini devreye sokmaya hazırlanıyor. Herzamanki gibi yap işlet devret projesi olarak yapılacak bu proje.

     Yine finansmanı karşılığında bilmemn kaç yıl işletilecek ve belkide İzmit Körfez Geçişi’nde olduğu gibi maliyetinin çok çok üstünde bir geri ödeme ile gerçekleşecek. Geçmeyen arabadan bile ücret sabitlenerek alınacak ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı herkes bunun parasını ödeyecek. Tabii bunun bedelini en çok İzmirliler ödeyecektir diye düşünebiliriz.

     Körfez girişinde bu köprü-tünel projesinin fay hattı üzerine yapılacak olması ise zaten başlı başına bir sorun teşkil etmekte ve yapım maliyetini de doğrudan etkilemektedir. Riskli bir proje üzerinde ısrar edilmesi de ayrı bir soru işaretidir. İzmir ciddi bir deprem bölgesidir ve her sene sistematik olarak depremler oluşmaktadır. Dünya üzerinde genel olarak depremlerin şiddetinin arttığı gerçeğini de gözardı etmememiz gerekir.

     Geçtiğimiz yıllarda sık sık belirtilen ve İzmir’de kuvvetli deprem olmaz savı; son zamanlarda depremin şiddeti ile ilgili olarak farklı yorumlar ile revize edilmekte. Yani geçtiğimiz yıllarda richter ölçümlemesi üzerinden 6’nın üstünde olmaz denilen rakamlar, şimdi 7’nin üzerinde olmaz ile değiştirildi. Bu nedenle körfez geçişinde bu hususun da dikkatle irdelenmesi gerekir.

     Mevcut çevre yolunu kullandığımız zaman İnciraltı ile Karşıyaka AOSB arasındaki mesafe tam 42 km. 42 kilometrelik bu mesafeyi en çabuk aşmanın bugünkü yolu mevcut feribot seferleri ile sağlanıyor. Yenilenen feribotlar yaklaşık 20 dakikada Üçkuyular’dan Bostanlıya geçişi sağlayabiliyorlar. Milyonlarca dolara mal olacak bu köprüye alternatif neler düşünülebilinir diye bir beyin cimnastiği yapmak istedim.

     Öncelikle mevcut feribot sayısını arttırmak ve Mavişehir’in AOSB’ ile yakınlaştığı noktaya ikinci bir güzergah açmak buradaki akışı hem hızlandırabilir hem de geçen araç sayısı olarak arttırabilir.

     Farklı bir araç kullanmak da burada ulaşım debisini hem hızlandırabilir hem de yükseltebilir. Alanın sığ ve bataklık olması nedeni ile yüksek taşıma kapasiteli Hovercraft tipi araçlardan da faydalanılabilinir. Bu araçlar körfez geçişini 10-15 dakikaya indirecekleri gibi TIR ve büyük araç taşıma kapasitelerinin de yüksek olması ile de oldukça etkin ve tabii oransal olarak daha  ucuz bir alternatif oluşturabilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Ekonomide seferberlik devam ediyor”

  İzmir’e 3 milyarlık “fuar dopingi”

  “Yerli ilaç sanayinin babayiğitleri de çıkacaktı”

  İşverenler, milyarlarca liralarını SGK’da unutuyor

  Bankaların gayrimenkul sektörüne duyduğu güven azaldı

  “Seçimler öncesi emeklilerin maaşlarına düzenleme şart”

  Vatandaşların 75 bin 211 talebine anında cevap verildi

  “İzmir fuarları ile dünyaya açılıyoruz”

  Çimentaş Grup’ta Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy getirildi

  Aşkın, “İzmir, Avrupa’dan daha güvenli”

  Hububat bakliyat yağlı tohumlar ihracatçılarında Terci dönemi

  “Vakfımızı birlikte yöneteceğiz”

  Filo kiralamayı seçenler, % 20’ye kadar tasarruf ediyor

  İNŞAAT

  Sağlık turizmine üç yönetmelik

  Başkentli çiftçilerin yüzünü Büyükşehir güldürüyor

  24. Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı için geri sayım başladı

  GDZ Elektrik Dağıtım’dan ‘Muhtarlarımızı dinliyoruz’

  Atlantik Halı yeni ürünleriyle Domotex Turkey’de

  “Niyet ettik çiftçiyi kalkındırmaya”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 21.05.2018 - 14:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.05.2018 - 14:00

  21. Uluslararası Bayındır Çiçek Festivali’nde hazırlıklar tamam

  “Uçurtmalar bizden”

  Huawei ve Ping An Technology’den ortak inovasyon anlaşması

  Philips TV 2018’de yüzde elli büyüme hedefliyor

  Hitachi Vantara’nın Kıdemli Satış Müdürü Aslı Arısal oldu

  Novartis, Türkiye’de ürettiği sıtma ilacı ile yılda 60 milyon hastasıyı tedavi ediyor

  Dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklı ölümler, 165 bin 323 oldu

  Türk Telekom’dan son 10 yılın en iyi abone kazanımı

  Kaspersky, şirketlere saldıran grubu buldu

  Siber saldırganlar buluttan vazgeçmiyor

  Generali’den ücretsiz “Prestij Servis Hizmeti”

  “Erken tanı hayati önem taşıyor”

  Buca Belediyesi’nin yatırım atağı sürüyor

  “Mahalle tiyatroları” geliyor

  Büyükşehir’den Köy Enstitüleri paneli

  Aşı karşıtlığı toplum sağlığını etkiliyor

  2028’e kadar 2.5 milyon kişi KOAH’tan ölecek

  “EÜ, jinekolojik onkoloji alanında ülkemizin sayılı merkezleri arasında yer alıyor”

  Bahar temizliği yaparken sağlığınızdan olmayın

  ‘Bilge Çınarlar’dan sezon finali

  Türkiye’de bir ilk: ‘Filozof Çocuklar Sempozyumu’

  Şenlik çocukları kültür keşfinde

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  DÖVİZ / ALTIN

  26 Nisan 2018 Tarihli ve 30403 Sayılı Resmî Gazete

  25 Nisan 2018 Tarihli ve 30402 Sayılı Resmî Gazete - 3. Mükerrer

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.04.2018
  Ticaret 26.04.2018
  Ticaret 25.04.2018
  Ticaret 24.04.2018
  Ticaret 23.04.2018
  Ticaret 21.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni