• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/08/2021 06:30
Plakada tek, çift numara uygulaması...

     Yaklaşık 30 seneden fazla oldu, İzmir’de aşırı trafik sıkışması nedeniyle tek ve çift plaka numarası uygulamasına geçilmişti. Maalesef o yıllarda Karşıyaka-Turan çıkışından, Şaraphane kavşağına kadar uzanan sadece iki şeritli ‘Altınyol’dan başka hiçbir ana arterimiz yoktu. Bugün Liman’a paralel uzanan Liman Caddesi yerine; Şark Sanayi fabrikasının önünden geçen, İşçiler caddesi geliş-gidiş olarak kullanılıyordu. O yıllarda İzmir’de ciddi bir trafik sıkışıklığı yaşanmaktaydı.
     Buna çözüm olarak araba plakalarının son numarasına göre; bir gün tek, diğer gün ise çift  rakama göre trafiğe çıkış izni verildi. Bazı özel durumu olan araç sahipleri dışında hafta içinde arabasını herkes üç gün kullanabiliyordu.

     Trafik sıkışıklığı bakımından neredeyse artık yine bu arkaik uygulamaya dönmek üzereyiz diyebilirim. İzmir’de artık neredeyse tüm gün trafik sıkışıklığı var. Bu söylediğim uygulamanın yapıldığı 30, hatta 40 yıl öncesine ait bir bilgi. Geçen süre zarfında; İzmir’i kuşaklayan 2 ana arter yapıldı. Anadolu Caddesi, Çiğli’den itibaren, Buca girişine, oradan da Gaziemir’e kadar kadar genişletildi,  alt-üst geçitlerle kesintisiz hale getirilerek yük taşıyıcı ana arter haline getirildi.

     Diğer taraftan yapımı yılan hikayesine dönen Bayraklı Tünelleri tamamlanarak yaklaşık 45 km uzunluğundaki çevre yolumuz da yapıldı.
     Bu dönemde Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ve Çeşme Otobanı da kent içi trafiğini katkıda bulunan yollar olarak ortaya çıktı. Birçok ilave arterler iç akışa destek olmak üzere yapıldı. Ankara Caddesi de bu arterler arasında önemli bir taşıma aksı olarak yerini aldı.

     Maalesef bugün Pandemi ile birlikte özel araç kullanımında neredeyse yüzde yüzlük bir artış yaşanıyor. Toplu taşıma araçlarının kullanımında ise belirgin bir azalma sözkonusu. Tabi bu artışla birlikte, mevcut yollarımızın bu kadar yoğun bir trafiği kaldırması çok zor.  En geniş alterlerimiz bile trafiği kaldıramaz duruma geldi. Bazı noktalarda geçici çözümler ile tedbir alınmaya çalışılsa da; bu problemin iki yönlü çözümü var.

     Birinci çözüm, toplu taşıma imkanlarını arttırmak, ikincisi ise yeni yollar yapmak. Fakat maalesef her iki çözüm de, bir gecede problemi çözecek sihirli değneye sahip değil. Bugün ikinci bir çevre yolu yapılmaya başlanması, çözüm için en azından üç ila beş yıllık bir süreci gerektirecek. Ayrıca bu konuda hükümetin bütçeye ayıracak parası olmadığından dolayı, Yap İşlet Devret yöntemiyle yine pahalı ulaşım imkanı yaratma sistemi ortaya çıkacak.Yani bugün İzmir-İstanbul Otoyolu, İzmit Körfez Geçişi veya Çandarlı Otoyolu gibi çok yüksek fiyatlara kullanılan yollardan bir benzeri daha ortaya çıkacak.

     Bu nedenle her ne kadar bunun için de belirgin bir süreç yaşanacak olmasına rağmen; toplu taşımaya daha fazla yatırım yapmak zorundayız. Kaldı ki İzmir Büyükşehir Belediyesi, yatırım bütçe imkanları çerçevesinde bu yönde hızlı hareket ediyor. Öncelikle trafikteki araç sayısının azalmasına etki edecek Bostanlı-Üçkuyular arasındaki feribot seferlerini arttırıcı tedbirleri getirdi. Bu noktada körfezdeki feribot taşımacılığını daha çok alternatifli yapmak, rahatlama açısından önemli bir adım olabilir. Ama bu konuda merkezi hükümetin de desteği gerekli.

     Bostanlı-Üçkuyular arasında aynı anda daha çok araban vapuru taşımacılığının yapılması için mevcut feribot iskelelerinin büyütülmesi gündeme gelmeli.  Feribotların boşaltma ve dolma sürelerini kısaltarak arka arkaya kalkabilir şekle getirilmeli.

     İkinci bir yaklaşım ise, feribotun Bostanlı-Alsancak Liman arasında çalışması. Böylece şehir merkezine gidecek araçlar da, Altınyol veya çevre yolundan geçmeden şehir merkezine daha yakın bir noktaya ulaşabilecektir.
     Raylı sistem yatırımlarına gelince. Zaten mevcut yatırımlar hızlandırılarak yapılmakta veya planlanmakta. İhalelere arka arkaya çıkılarak bir demir ağlarla örme projesi uygulanmakta. Fakat maavlesef bu zaman gerektiren bir süreç.

     Bu noktada kişilerin mecbur kalmadıkça özel otomobillerini almamaları, toplu taşıma araçlarını kullanmaları, ve trafikte akışı yavaşlatacak veya engelleyecek hareketlerden kaçınmaları sık sık dile getirilmekte. Yollarda yapılan küçük dokunuşlar ile de akış daha rahat sağlanmaya çalışılmakta.
     Ama bu artışın sürmesi halinde galiba plakada tek-çift uygamasını da düşünmek zorunda kalacağız. Umarım böyle çağdışı bir tercihi yapmadan bu süreci atlatırız.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Konutta yabancı yatırımcı umudu

  “Kanatlı sektörünün yıllık cirosu 5.5 milyar TL”

  Mobilya ihracatında değer artışı miktar artışının önünde

  Net UYP Temmuz sonunda eksi 290 milyar $ oldu

  Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi Temmuz’da %2 arttı

  Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi, Ağustos’ta % 0,92 azaldı

  Ağustos ayı toplam kurulu güç 229 megavat arttı

  TEİS: Grip aşısı eczanelerde 85,12 TL’ye verilecek

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  BNP Paribas Finansal Kiralama, pozitif leasing yaklaşımıyla yenilenebilir enerji yatırımlarını finanse ediyor

  Yüz yüze eğitim dizüstü bilgisayar satışlarını yüzde 40 artırdı

  Yeşilyurt Belediye Başkanlığı geri dönüşüm atık malzemeleri satacak

  Hyundai, Boston Dynamics ile güvenlik robotu üretti

  Ahilik Haftası etkinlikleri tamamlandı

  Ovacık festivalle şenlendi

  İzmir Büyükşehir Belediyesi gazileri unutmadı

  Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Efes Selçuk’ta bisiklet turu

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  İzmit Belediyesi sigortacılık hizmeti alacak

  İş yerlerinde Covid-19 nedeniyle alınan tedbirler nelerdir?

  Bilim ve Teknoloji Torbalı’da buluşacak

  Uçak Kardeşler 4. kez ihracat şampiyonu

  Karabağlar’da Eğitim Kart dağıtımları sürüyor

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin projeleri ödül aldı

  Egeli sanayicilerden KOSBİ Meslek Lisesi’ne tam not

  Can dostlar fuar için gün sayıyor

  Ergene Belediyesi çevre düzenleme işi yaptıracak

  Kadın girişimcileri buluşturan uygulama

  Betoya Prefabrik, 100 yıl ömürlü beton üretecek

  Kemalpaşa Belediyesi “Çocuk Festivali” ile bir ilke imza attı

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden Tire’ye 3 yeni kavşak projesi

  “AB pazarında daha fazla coğrafi işaretli ürünümüzü görmek istiyoruz”

  “İhracat dünya arenasındaki gururumuz”

  Eva Klesse Quartett festival sahnesinde

  Tekstil sektörünün başarısı, İzmir’den dünyaya yayıldı

  Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Konak fark yaratacak

  Gaziler Bornova’da buluştu

  Türkiye’de ilk “Fabrikada Masal Şenliği” İzmir’de yapıldı

  Crosswinds ile müzikal yolculuk

  İhale Özetleri

  20 Eylül 2021 Tarihli ve 31604 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlar stabil denilebilecek bir seyir izliyor

  19 Eylül 2021 Tarihli ve 31603 Sayılı Resmî Gazete

  Aktif vak’a sayısı iki gündür artıyor

  SAHA İŞLERİ (Peyzaj Düzenlemesi) YAPILMASI İŞİ

  ESKİ SMYRNA KAZI BİNASINDA TADİLAT YAPILMASI İŞİ

  E-POSTA GÜVENLİK YAZILIMI LİSANS ve DESTEK PAKETİ YENİLENMESİ HİZMETİ ALIMI

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.09.2021
  Ticaret 20.09.2021
  Ticaret 18.09.2021
  Ticaret 17.09.2021
  Ticaret 16.09.2021
  Ticaret 15.09.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni