• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/05/2018 16:24
Şehir içi toplu taşıma ne kadar hızlı olmalı?

     Şehir içi toplu taşımada İzmir hakikaten son onbeş yılda devrim yaptı diyebiliriz. 18 yıl önce ilk metro hattının devreye girmesinin ardından, günümüze kadar gelişmesini katlanarak sürdürdü. İZBAN ise başlı başına ulaşımda bir mega proje olarak adlandırılabilinir.

     Diğer yandan geçtiğimiz yıldan itibaren devreye alınan Karşıyaka ve arkasından deneme seferlerine başlayan Konak Tramvayı da ulaşımda çok modern hamleler. Denizyollarında ise 16 yeni gemi ile körfezin her noktasına hatta dış körfeze bile ulaşılmaya başlandı.

     Bütün bu gelişmeler içinde sık sık gündeme gelen şikayet, tramvay ulaşımının yavaş yapılması. Burada tartışılan şehrin her noktasından geçerken birçok yerde gerek yayalar, gerekse otomobiller ile yolu paylaşan tramvayın ne kadar hızlı gitmesi gerektiği. Aynı şekilde yollardaki körüklü veya normal otobüslerin seyir hızlarının ne olduğu konusunu da masaya yatırmak gerekir.

     Zira yavaş gitmesinden dolayı bazı kesimler tarafından ‘emekli tramvayı’ adı verilen ulaşım aracı; aslında şehir içinde araçların gitmesi gereken hız limitleri içinde seyir ediyor. Otobüslerin seyin hızını da masaya yatırmak lazım; zira birçok yerde otobüsün aşırı süratli olduğu ve bunun tehlike yarattığına şahit oluyoruz.

     Metro, İZBAN gibi yayalardan arındırılmış bölgelerde seyreden araçların hızlı gitmesi çok doğal ama otobüs tramvay gibi şehir içi trafiğinde seyreden araçların hızlarının düşük olması kaçınılmaz bir gerçek.

     Kaldı ki İzmirliler tramvay ile yaşamayı daha yeni öğreniyor. Ziyaret ettiğim birçok yabancı ülkede bu uygulamaya aynen şahit olmaktayım. Eğer otobüslerin yetişmesi gereken bir program var ise; bu saatlerin kat edilen mesafeye göre biraz daha esnek tutulması gerekebilir. Bu şekilde belki ulaşım biraz daha yavaşlayabilir ama emniyet ve sürdürülebilirlik açısından çok daha etkin olur.

     İzmir yeni kent yapılanmasına paralel olarak ulaşım altyapısını da güçlendiremeye devam ediyor. Yakında Güzelbahçe, Buca ve hatta Bornova Merkez de; metro ve tramvay ulaşım hatlarının içinde kalacak. Bu diğer ulaşım araçlarını da rahatlatırken, İzmir için daha kaliteli bir yaşam standardının da getirisi olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Turizmin kalbi gastronomi ile atacak

  Türkiye ile İtalya iş birliğini arttırmak istiyor

  Ege ve Güneydoğu’ya işbirliği modeli

  Burdur Fuarı’ndan üreticiye tam destek

  İzmir şeflerini seçti

  TÜRGÖK’ten anlamlı konser; Gültekin Yazgan konser ile anıldı

  Logo Mind Insight çözümü, dijital dönüşümde KOSGEB kredilerinden yararlanmak isteyen işletmelerin hizmetinde

  İzmir Ticaret Odası’ndan çağrı: Bir hayata dokunun!

  Palandöken, “Karadeniz trafik sigortasında öncü”

  Panasonic’ten “100 Çocuk, 100 Mutluluk” sosyal sorumluluk projesi

  İZSİAD’dan toplumsal cinsiyet eşitliği hamlesi: “iş adamları” gitti “iş insanları” geldi

  Patent başvuru sayısında %4,6’lık artış

  Meyve sebze mamulleri ihracatında zirvenin yeni sahibi meyve suları oldu

  Arçelik’ten 30 gün koşulsuz iade garantili kurutucular

  Mart ayında kurulan şirket sayısı yüzde 5,42 arttı

  Dokuz günlük tatil kararı turizmciyi sevindirdi

  Manisa Teknokent’te Vestel ArGeTa Devri

  Hedefimiz: 200 Milyar Dolar Barajını Aşmak

  Fashion TV Moda Ödülleri’nden tasarımcı Emre Erdemoğlu’na büyük ödül

  TÜGİAD’dan Çeşme’de ekonomi sohbetleri

  Süt üreticileri ve besiciler, maliyet artışlarına yetişemiyor

  Zincir Marketlerde kayıplar azalsın, operasyonel hız ve satışlar artsın

  23 Nisan’da çifte bayram

  Otizmli bireyler eğitimde nerede?

  Pınar Çocuk Tiyatrosu 23 Nisan’da çocuklarla...

  Makine sektörünün istihdama katkısı artıyor

  SpotMini robotu satışa çıkıyor

  Çin’in ağaç mevcudu 13 milyar metrekübü aştı

  “Esnaf ve sanatkârımıza emeklilik yolu açılmalı”

  Türkiye’nin yüzde 28’i çocuk

  Gaziemir’de Bedia Akartürk coşkusu

  Siyaseti bitirdik, hizmete yoğunlaştık

  Başkan Sengel’denkardeş şehirlere davet mektubu

  Batur’dan Muhtarlara teşekkür

  İzmir’de 23 Nisan, Kültürpark ve altı ilçede kutlanacak

  Karşıyaka Çocuk Şenliği’ne muhteşem açılış

  Dünya çocukları Seferihisar’da bayramlarını kutluyor

  İZTO Başkanı Mahmut Özgener’den Dr. Mustafa İduğ’a tebrik ziyareti

  Bornova’da turnikeler de kaldırıldı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  20 Nisan 2019 Tarihli ve 30751 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Bugün, Ticaret Gazetesi’nin 77’inci yılını geride bırakıyoruz

  TİCARET’in ilk yıllarında sosyal yaşam

  Türkiye savaşa girmese de savaş ekonomisini yaşadı

  II. Dünya Savaşı 1942’de geniş alana yayıldı

  Ege’de akuakültüre ön yargı kırıldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2019
  Ticaret 19.04.2019
  Ticaret 18.04.2019
  Ticaret 17.04.2019
  Ticaret 16.04.2019
  Ticaret 15.04.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni