• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
14/10/2020 06:44
Trafik ayar istiyor..

     İzmir trafiğinde bazı noktalarda ciddi sıkıntılar yaşanmakta. Belirli saatlerde yoğunluğun yaşanması normal fakat bazı noktalarda trafiğin kilitlenmesi, araçların yürümemesi genellikle caddelerdeki daralmalardan kaynaklanmakla birlikte, yine de problemin çözümü için farklı açılardan da bakmak gerekiyor.

     Genelde İstanbul’da araç kullanmam, toplu taşıma ile bir noktadan bir noktaya ulaşmayı tercih ederim; zira İstanbul trafiği bana her dakika büyük bir karmaşa ve aynı zamanda büyük bir tıkanıklık içinde gelir. Taksiye binmenin bile bazen zaman kaybı olduğu düşüncesi içinde olduğum zamanlar vardır. Genellikle köprü geçişleri özellikle belli saatlerde  büyük sıkıntı yaratmakta.

     Geçtiğimiz günlerde İstanbul’a araba ile yaptığım bir seyahatte trafiğin köprüler haricinde ciddi bir tıkanıklık yaşamadığını gördüm. Özellikle trafiğin akması için veya diğer bir deyişle kesintiye uğramaması için gerekli tedbirlerin çok iyi alındığını fark ettim.

     İzmir’in aksine bir çok trafik ışığı çok kısa süreyle değişmekte ve her yönde akışın devamı sağlanmaya çalışılmakta. Bu da trafikteki bekleme ve hareket sürelerine direkt etki ediyor.

     İzmir’e gelince bazı noktalarda trafiğin neredeyse bir, birbuçuk hatta bazı ışıklarda ise 3-4 dakikaya kadar kırmızı yandığına şahit oluyorum. Duruyoruz, bekliyoruz ve bu kadar uzun yanan ışıklar ve bekleme nedeniyle trafikde ciddi kesintiler yaşanıyor. Bu bekleme de akışta sorunlar çıkarmakta.

     Bu uzun ışığın sebebi sadece daha yoğun trafik olan aksda akışı sağlamak mı? Hayır, özellikle tramvayın kesintisiz iletişimini sağlama amaçlı sinyalizasyon uygulaması yapılıyor. Toplu taşımanın ana omurgasını oluşturduğu söylenen taşıma aracını, duraklar dışında hiç bekletmemek hedefiyle diğer yöndeki araç trafiği kesintiye uğramakta. Bir de buna son aylarda bisiklet ana planı kapsamında yapılan aşırı geniş bisiklet yollarının eklenmesi, maalesef durumu daha da kritik hale getirmekte.

     Şehrimiz bir bisiklet kenti olsun diye defalarca yazdım, fakat bu uygulamanın araç trafiği ile paylaşım şeklinde olması gerektiğini ve bisiklet yollarının başlangıçta düşük kapasiteyle daha sonra daha büyük kapasiteler ile yapılması gerektiğini de dile getirdim.

     Bugün İzmir’de bulunan ve Türkiye’nin en gelişmiş sistemi olduğu belirtilen trafik sinyalizasyon sisteminde yapılacak küçük dokunuşların trafik akışına fazlasıyla etki edeceğini tahmin etmek çok zor değil. Fakat İzmir’in hakikaten bu konuda hızlı ve etkin dokunuşlara ihtiyacı var.

     Bir yaklaşım da İstanbul trafiğini düzenleyenler ile işbirliği yapılması ve onların yoğun noktalarda yaptığı uygulamaların örnek alınması olabilir.

     Gittikçe artan nüfusu ve araç trafiği ile şimdiden daha etkin tedbirlerin alınması yani tabiri caiz ise ‘ayar yapılması’ lazım. Aksi taktirde İzmir zaman içinde yaşanması zor ve yaşam kalitesi gerileyen bir konum içine girecek gibi görünüyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vefat yüzdesi stabil durumda

  İkinci el’de fiyat artışı devam edebilir

  MB’den kredi kartı faizlerine düzenleme

  HİK uçaklarının lojistiği yerli sanayi ile sağlanacak

  Turizmde gelir kaybı 460 milyar $’a ulaştı

  İzmir iş dünyasından deprem mesajı

  SunExpress’ten İzmir’e destek

  Başkan Soyer depremde son durumu anlattı

  Başkan Kılıç geceden sabaha ihtiyaçları karşıladı

  Bayraklı Belediyesi, vatandaşı bir an yalnız bırakmadı

  İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri teyakkuzda

  Gaziemir Belediyesi’nde deprem teyakkuzu

  “Vatandaşlarımızın sağlığı için marketlerimizde üst düzey önlemlere devam ediyoruz”

  Biyoteknoloji yatırımları yükseliyor

  İşitme engelli cemaat için işaret dili öğrenmeye başladı

  Arsa fiyatları yüzde 21, arazi fiyatları ise yüzde 25 arttı

  İklimlendirme sektörünün en iyi ihracatçıları ödüllerine kavuştu

  Borsalarda Alım-Satım

  Ege Ekonomik Forum 2 Kasım’da başlıyor

  Şeker pancarı baz alım fiyatı 336 TL oldu

  2021 yılında 387 fuar düzenlenecek

  Viven İnşaat’tan İzmir’e yatırım hamlesi

  İşler: Tesislerimiz İzmir Valiliği’nin emrinde

  Asrın projesi Marmaray 7 yaşında

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Koçtaş hizmet ağını genişletmeyi sürdürüyor

  Türkiye Finans ülke ekonomisine 60,5 milyar lira katkı sağladı

  Vestel İngiliz Hostess ve White Knight markalarını satın aldı

  Efes Selçuk Belediyesi vatandaşların yanında

  Bornova Belediyesi alanda

  “Deprem değil bina öldürüyor”

  SULAMA GÖLETİ DAMLA SULAMA TESİSİ İNŞAATI YAPIM İŞİ

  İhale Özetleri

  31 Ekim 2020 Tarihli ve 31290 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif hasta sayısı 40 bini aştı

  İzmir’de 6,6 büyüklüğünde deprem

  Nestle’den Bursa’ya 250 milyon liralık yatırım

  Dış ticaret açığı Eylülde %190 arttı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Anadolu’da sanayinin güneş panelleri HT Solar’dan

  Bornova’ya yeni bağlantı yolu

  İzmir’e Dünya Turizmi’nden çifte ödül

  İnci Akü’ye Social Media Awards Turkey’den altın ödül

  GSYİH’nin % 70’i aile şirketlerinden

  Evde kalan vatandaşlara ‘Canlı’ konser

  Araç izin süresi uzatıldı

  Turizm gelirlerinde yüzde 71’lik düşüş

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 31.10.2020
  Ticaret 30.10.2020
  Ticaret 29.10.2020
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni