• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
11/10/2021 06:17
Trafik sıkışıklığı ve çözüm önerileri

     Son günlerde ülkemizdeki tüm şehirlerimiz bir numaralı sorunu, trafikteki aşırı araç yoğunluğu ve bunun yarattığı inanılmaz sıkışıklık.
     Bu sıkışıklığı gidermek amacıyla bazı yerlerde yapılabilinecek küçük dokunuşlar ve planlamalar İzmir için faydalı olacaktır. Hafta içi trafiğin oluşmasındaki en önemli faktör iş dünyasının kendi araçları ile yola çıkması. İzmir’in çeşitli yerlerinde küçük sanayi siteleri var. Bunlar genelde sabah 08.00-09.00 arası açılıp, akşam 18.00 ile 19.00 arası, yani hemen hemen aynı zamanda kapanan dükkanlardan oluşuyor. Kitlesel olarak çok fazla işçi çalıştırmadığından dolayı buradaki trafik sıkışıklıkları limitli de olsa; şehir içindeki akışı etkiliyor.

     1.-2. 3. Sanayi, Gıda Çarşışı, İnşaatçılar Çarşısı gibi yerlerin kapanış saatlerinde genelde sıkışıklık yaşansa da; 10-15 dakikalık beklemeler ile bu noktalardan trafikte ana arterlere ulaşabilmek mümkün.
     İzmir’in bir de büyük sanayi gerçeği var. Özellikle Atatürk Organize Sanayi Bölgesi (İAOSB) başta olmak üzere, şehrin dış çeperinde bulunan OSB’lerde trafik yoğunluğu kabul edilemez noktalara kadar ulaşıyor.

    Ayrıca İzmir’in kuzey aksinde bir de Aliağa gerçeği var. Aliağadaki büyük sanayi kuruluşlarına ulaşmak özellikle sabah saatlerinde ve akşam dönüşünde neredeyse imkansız hale geliyor. Her ne kadar Çandarlı‘ya kadar bir otoyol yapılmış olsa da; bu otoyolun kullanım maliyetlerinin makul seviyelerin çok üstünde olması, devlet karayolundaki yoğunluğun azalmasına çok da etkili olmuyor.
     Bu sıkıntılara kısmi çözüm,  birkaç noktada yapılacak küçük dokunuşlar ile mümkün olabilir.

     Öncelikle Aliağa Otoyolu’nun fiyatlandırma koşullarını biraz daha makul seviyelere çektirmek bu yolun kullanımını arttıracağı gibi, gelir basamaklarında da daha yüksek noktalara ulaşılmasını sağlayacaktır. Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan ve geçiş garantisi verilen bu otoyollarda; Devlet, fiyatlandırma konusunda daha fazla yaptırım uygulayıcı olmalıdır.  Hem parasını ver, hem de kontrol etme; çok da mantıklı bir şekil olmasa gerek. En azından bir aylık bir deneme uygulaması yapılması halinde optimum rakamlara ulaşılması sağlanacaktır. Ayrıca bu yolların yüksek kapasite ile yapılmış olmasına rağmen, (3 şerit gidiş-geliş gibi geniş bir yol) mevcut kapasitenin çok azının kullanılıyor olması; hem mantıksız, hem de milli servete büyük zarar.

     İkinci dokunuş, OSB’lerdeki fabrikaların çıkış saatlerinde, kademeli uygulamalara geçilmesi olabilir. Böylece yolların aynı anda doldurulup boşaltılması önlenmiş olur. Bu da trafik akışını etkileyecektir.

     Diğer bir iyileştirme bazı OSB’lerin içerisindeki iç ulaşımın daha verimli hale getirilmesi ile gerçekleştirebilir. Herhangi bir OSB’ye ulaşan bir kişinin, bu bölge içerisinde başka bir noktaya gelebilmesi için neredeyse mutlaka kendi aracını kullanmak zorunluluğu vardır. Toplu taşımayla buraya ulaşanların çoğu iç dolaşım bakımından sıkıntılar ile karşılaştığı için özel aracını tercih etmektedir. İAOSB başta olmak üzere buraya ulaşan toplu taşıma araçlarının sıklığını da gözden geçirilmeli. Yakında tramvay hattı bu bölgeye farklı bir yaklaşım getirecektir ama o güne kadar bu akışın ve oraya ulaşımın içerden ve dışardan desteklenmesi gerekir.

     Işıkkent-Kemalpaşa ve İzmir’in güney aksındaki sanayi bölgeleri için çeşitli raylı sistemler zaten planlanıyor ve birer birer yapım aşamasına geliyor. Fakat bu süreç uzun olduğu için, şimdilik daha küçük ama etkili dokunuşlarla burada fark yaratılmalı.

     AOSB’lere mal gelimi ve ürün çıkışında esneklik yaratılması pek kolay olmayacaktır. Ama malların ağırlıklı olarak bazı yoğun saatler dışında bu bölgelere getirilmesi veya bölgeden çıkartılması iyi bir planlama ile trafik açısından etkili olabilir. .

     İzmir’de son bir yıldır yaşanan trafik sıkışıklığı kişilerin Pandemi nedeniyle özel araç kullanımına yönelmesinden oluşuyor. Günde 750-800 bin araç trafiğe çıkarken bugün trafikteki günlük araç sayısı 1.5 milyona dayandı. Kısa vadede bu sorunun çözümünün olmayacağının da farkındayız. Yeni yollar veya raylı sistemlerin kısa zamanda  yapılması imkansız. Çözüm mevcudu daha verimli kullanmak ve daha iyi organize olmaktan geçiyor.  İzmirlilerin ülkemizi ve bu şehri yönetenlerden beklentisi bu yöndedir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bursa Büyükşehir Belediyesi köprü ve bağlantı yolları inşa ettirecek

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Batur: Kentsel dönüşümde kararlıyız

  Depremin yıl dönümünde 30 Ekim Deprem Anıtı açılıyor

  JCI İzmir’den 29 Ekim Kutlaması

  Karşıyaka’da coşku dolu Cumhuriyet kutlaması

  Senfoniden ‘29 Ekim Özel Konseri’

  Avrupa’daki başarılarıyla dikkatleri çeken May Piar, Türkiye ofisini açtı

  Başkan Arda: Asla başaramayacaklar

  Rekabet Kurumu’ndan zincir marketlere ceza talebi

  Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü taşıma hizmeti alacak

  Robotik kodlama dersleri başladı

  Otomotiv teknolojilerine 100 milyon TL’lik yatırım

  5. Uluslararası İzmir Edebiyat Festivali başlıyor

  Örnekköy’de doğa ile uyumlu ıslah projesi

  EGİKAD coşkulu Cumhuriyet kutlaması

  “İşitme engelliliğe karşı teknoloji en büyük silahımız”

  Anamorfoz Atatürk eseri 29 Ekim’de Rahmi M. Koç Müzesi’nde

  Başkan Sandal: Bayraklı, her şeyin en iyisini hak ediyor

  Bağcılar Belediyesi kamu binalarında tadilat işi yaptıracak

  ELEKTRİK ENERJİSİ SATIN ALINACAK

  İhale Özetleri

  28 Ekim 2021 Tarihli ve 31642 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif vak’a sayısı 19 Ekim’den beri azalıyor

  EİB’ten 9 ayda ihracatta %21 artış

  Dış ticaret hacmi eylülde % 27,1 arttı

  Tarladaki patlıcanlar ihtiyaç sahipleriyle buluşturuldu

  Özdebir: Maliyet artışına hazırlıklı olunmalı

  Araç kiralama sektörünün 134 milyar dolara ulaşması bekleniyor

  Bahçıvan: Büyüme pahasına enflasyon Türkiye’nin yararına değil, asla kabul etmemeliyiz

  Dijital oyunlara yapılan harcamalar yüzde 48 arttı

  Ekonomik güven endeksi ekimde 101,4 oldu

  Çevreyi korumaya 41,7 milyar TL harcadık

  Üreticide gübre kaygısı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Konak Belediyesi’nden kadın sağlığına büyük destek

  Dinçer Lojistik, startup’ları Demo Day’de yarışmaya çağırıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  BASİAD Yönetim Kurulu güven tazeledi

  İzmir’in köylerinde sanat rüzgarı

  Nissan araçlar NISKASKO güvencesi altında

  Sürdürülebilir bir dünya için mor ve yeşil ekonomi

  İZİKAD üyelerinden Cumhuriyet kutlaması

  Bolvadin Belediyesi lastik satın alacak

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne Portekizli rakip

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.10.2021
  Ticaret 27.10.2021
  Ticaret 26.10.2021
  Ticaret 25.10.2021
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni