• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/12/2018 16:02
Tramvay’ın geçiş üstünlüğü...

     İzmir, taramvaylı yaşama iyice alıştı. Daha bir yılı doldurmadan tramvay 1 milyondan fazla yolcu taşıdı bile. Otobüs yoğunluğunun azalması da, birçok noktada şehir içinde bir nebze de olsa sıkışıklığı azalttı diyebiliriz. Fakat tramvayın geçiş üstünlüğü kavramı çerçevesinde trafikte yaşanan düzensiz ve uzun kesintiler ciddi anlamda sıkışıklıklara neden oluyor.

     Öncelikle her kavşakta trafik ışıkları tramvay vagonunun yaklaşması ile araç trafiğine kırmızıya dönüşüyor. Yeşil ışık yanalı birkaç saniye olmasına rağmen, ışıklardaki hızlı değişim araç yoğunluğunun artmasına ve kuyrukların uzamasına neden oluyor.

     Bu konuda sinyalizasyon ayarlamasının daha verimli yapılması gerekebilir. Zira tramvay trafiği de karşılıklı olarak yaklaşık 2-4 dakikada bir gerçekleşiyor. Tam biri geçti derken diğer yönden gelen araç bekleniyor ve bekleme süreleri 1.5-2 dakikaya kadar uzuyor. Bu konuda yapılacak ayarlamalar ile geçiş üstünlüğü olmasına rağmen, bazı noktalarda tramvayın kısa süreli olarak beklemesi bile gündeme gelebilir.

     Diğer taraftan tramvayın Halkapınar’daki son durağının bu kadar içeriye yapılmış olmasına bir anlam veremiyorum. Durağa ulaşmak isteyen yayaların; gerek otobüs duraklarından, gerekse İZBAN ve Metro istasyonundan yürümesi gereken mesafe bayağı uzun. Tabii burada birde son durakta inip, üç gidiş-üç geliş yoldan karşıya geçmeye çalışanları da eklersek; buraya farklı bir düzenleme yapılması ihtiyacı ortaya çıkıyor diyebiliriz. Bazen planlama ile uygulama birbirinden farklı olabiliyor.

     Aynı uzak mesafeyi, değiştirilen otobüs sistemi ile birlikte Tariş Genel Müdürlüğü önündeki duraklara kadar da yürümek zorunda kalıyor vatandaşlarımız. Alsancak Gar Meydanı’nda geri dönüş yapan hatlar, son durak olarak burada yolcu boşaltıyor, fakat malesef dönüş yolu için yeni yolcu almıyor. Böylece yoğun bir tafiğin yaşandığı bu meydanda vatandaşlar için mecbur kılınan bu yürüme mesafesi de oldukça sıkıntı yaratıyor.

     Tramvayın geçiş üstünlüğü olması konusunda hiçbir tereddütümüz yok. Ama bu üstünlüğün bazı noktalarda daha esnek olması, özellikle yoğun saatlerde daha akıcı bir trafiğin ortaya çıkmasına yardımcı olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Salça’da ithal hammadde dönemi başladı

  Çalışan Hakları ve Güvenliği Uygulamaları Rehberi yayınlandı

  İplik ithalatına ek vergi altın yumurtlayan tavuğu kesmeye benzer

  Aralık ayında kapanan şirket sayısı %95,52 arttı

  Yüksek yapılaşmayı yargı durdurdu

  T.C. İZMİR 15. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  Arçelik’ten İzmir’e 3 yeni mağaza yatırımı

  Özel güvenlikçiler, fiyat ve kalite standardı istiyor

  İhracatta 17.30 stresi bitiyor

  Renault Grubu satışları % 3,2 artış ile 3,9 milyona ulaştı

  BMW Group, 2019’da da büyümeye devam edecek

  “Tarımsal üretim artmalı”

  “İplik ithalatına yüzde 5-8’lik ek gümrük vergisi rekabet gücümüzü olumsuz etkileyecek”

  Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası taahütnameler için bayilerini uyardı

  Kadın yönetici ile çalışan şirket, Y ve Z kuşağını kazanır

  DEÜ’de gıda ısrafına izin yok

  İnternetteki en büyük tahıl platformu Çin’de kuruldu

  Zorlu’nun güneşi ekosistemiyle yükselecek

  ALOSBİ’de çevreci yatırımlar sürüyor

  Ofix.com 2018’e damgasını vurdu

  Tarihin en büyük veri ifşası olabilir

  ASUS, ROG serisi yeni ürünlerini tanıttı

  LG K11 akıllı telefon satışa sunuldu

  İZSU’dan Harmandalı’ya 22 milyon liralık yatırım

  Uğur Mumcu ve demokrasi şehitleri anılıyor

  Satın alma, sahiplen!

  Buca bir yeşil alan daha kazandı

  Bornovalı çocuklara kar sürprizi

  Yarıyıl tatili çocuklar için ayrı bir keyif

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  19 Ocak 2019 Tarihli ve 30660 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  KOSGEB’ten yüksek teknolojili ürüne 5 milyon TL destek

  Merkez Bankası kârından Hazine’ye 33.7 milyar TL aktardı

  “Pazar potansiyelimiz, yetkinliğimiz var”

  “İzmir’i kalkındırmaya devam edeceğiz”

  Yerli zırh çeliği “Hançer” geliyor

  Selçuk: EYT, şu anda gündemimizde yok

  İzmir’in deri fuarına yabancı alıcı akını

  Menemenli üreticilere kooperatif müjdesi

  Akbank’ın 3 milyar TL bedelli sermaye artışına katılım %99,9 oldu

  Tarım Gençlerle Yükseliyor Yarışmasının kazananları belli oldu

  Hem kediler hem gönüller ısındı

  KTK’da Uyaroğlu ve yönetimi güven tazeledi

  TİM’den 7’den 70’e ihracat oyun yazılımı

  “Fiyatların düşmesi için perakende yasası güncellenmeli”

  Dünyanın en güvenli ülkeleri belli oldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.01.2019
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni