• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/06/2018 12:59
Ulaşımda anahtar işbirliği...

     İzmir ulaşımında Büyükşehir Belediyesi, yeni yatırımını farklı bir sistem anlayışı içinde uygulamaya sokuyor. Sistemin yeni ana arteri tramvay olacak. Zaten ulaşımdaki mevcut İZBAN ve Metro üzerine kurulu ana arterlerin üstüne üçüncü bir ana arter olarak geliyor Tramvay.  Bazı hatlar iptal edilirken, bazı hatların çalışma saatleri de sabah ve akşam saatleri arasında sınırlandırılmış durumda.

     Bu konuda fazlasıyla şikayetin geleceğini şimdiden görebiliyorum. Gerekli olması halinde talebin az olduğu saatlerde iptal edilen seferler, bazı yoğun kullanılan hatlar için daha seyrek olarak uygulanabilir.
     Eminim İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı bu konuda çok geniş kapsamlı araştırma ve istatistiklere dayanarak bu uygulamaları başlatacak.

     Yinede toplu ulaşımı sık sık kullanan ve kullanmaktan keyif duyan bir kişi olarak; zaman kullanımının önemini belirtmek isterim. Aktarma sistemleri arasındaki bekleme sürelerinin çok dikkatli yapılması ve bunun kullanıcılara hatlar üzerinden duyurulması çok önemli. Bu duyuruların akıllı telefonlar dışında farklı yöntemlerle de belirtilmesi gerekli olabilir.

     Buna bir örnek vermek gerekir ise; Halkapınar Aktarma İstasyonu’nda metro, tramvay veya İZBAN’dan inen bir yolcunun, aktarma hatlarının hareket saatleri bilgisine ulaşabilmesi çok faydalı olacaktır. Buna göre vatandaşın hem daha hızlı hareket etmesi, hemde sistemi daha verimli kullanması sağlanabilinir. Öncelikle büyük aktarma noktalarında uygulanacak bu bilgilendirme sistemi, daha sonra yaygınlaştırılabilinir.

     Bu bilgi sisteminin altyapısı zaten kurulmuş ve akıllı telefonlarımızdan ulaşabilir konumda. Yapılması gereken bunun vatandaşa daha kolay bir yöntemle gösterilmesi.
     Tramvay için vatandaşların en büyük sıkıntısı ayakta duran yolcuların tutunma konusunda zorlanmaları. Özellikle kalabalık saatlerde bu daha da zorlayıcı oluyor. Bu konuda bir tedbir alınması faydalı olur.

     Günün yoğun kullanım saatlerinde İzmir Tramvay hattının üzerinde aynı anda 14 araç bulunacak. Bu nedenle trafikteki araç sahiplerinin biraz daha dikkatli olması gerekiyor. Bununla birlikte, trafik sinyalizasyon sisteminin önceliği tramvaya vermesi nedeniyle bazı noktalarda araçlar uzun süreli bekleme yapmaktan şikayetçi. Bunu da daha verimli bir zamanlama ve daha sıkı kontroller ile hafifletmek mümkün. Ama tabii öncelikle kurallara uymak ilk şart olarak önümüze çıkıyor..

     Yeni sistem muhakkak kolaylıkların aynı sıra, birçok alışkanlıklarımızı da değiştirmemizi talep edecektir. Geçiş hiçbir zaman kolay olmaz ama bu konuda sorunların çözümünde en önemli anahtar, bilgilendirme, iletişim sağlama ve işbirliği olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Buğday üreticisi yüzünü arpaya döndü

  Beyaz eşya sektöründe umutlar marta kaldı

  Müze gelirinde yüzde 32,04’lük düşüş

  Türk organik ürünleri dünyaya açıldı

  TARKEM modelinin Türkiye’ye anlatılması gerekir

  Ev ve mutfak eşyalarında yeni hedef İngiltere

  2018 yılı ihracat şampiyonları belli oldu

  Geleceği Yazan Kadınlar için son başvuru tarihi 22 Şubat oldu

  Koç Holding’in 2018 yılı konsolide cirosu 143,2 milyar TL olarak gerçekleşti

  ‘Dyo Sanat Ödülleri’den 52 yılda 23.424 eser

  İzmir iş dünyasından Albayrak’a ekonomi raporu

  Palandöken, “Emekliliği gelmiş esnafa kolaylık sağlanmalı”

  Türk seramiği 130 ülkeden 91 bin ziyaretçiyle buluştu

  KOBİ üretimini destekleyecek paketler yolda

  HORECA Fuarı ile konaklama ve gastronomi sektörü çıkarma yapacak

  Poşet başına 15 kuruş devlet, 10 kuruş market alıyor

  GROHE, DGNB Gümüş Sertifika ödülünü aldı

  İnci Vakfı Çocuk Orkestrası’na AB Projesi ile uluslararası destek

  Türk bilim insanlarından deniz temizliğinde önemli buluş

  Savunmanın anahtarı ‘yerli’ yüksek teknolojide

  Markalı konutta fiyatlar artmadı

  Zorunlu karşılıklar açıklandı

  IFS yeni çözümleri ile WIN EURASIA 2019’da

  Çin’in büyük veri sektörü 2019’da hızlı büyümeyi sürdürecek

  “Şeref konuğumuz olun”

  Yapay zeka, oyun kurallarını yeninden yazıyor

  Nestlé Pure Life ve National Geographic’den çocuklar için eğlenceli işbirliği

  ATSO Başkanı Dr. Mehmet Ulusoy, “Emin adımlarla ilerliyoruz”

  Cimnastikte bir marka: Bornova Belediyespor

  Bornova Belediyesi Kız Öğrenci Yurdu kayıtları başladı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  16 Şubat 2019 Tarihli ve 30688 Sayılı Resmî Gazete

  15 Şubat 2019 Tarihli ve 30687 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  ALÜMİNYUM DOĞRAMA ve CAM BÖLME HİZMETİ ALINACAKTIR

  ALÜMİNYUM DOĞRAMA ve CAM BÖLME HİZMETİ ALINACAKTIR

  İşsizlik oranı %12,3 seviyesinde gerçekleşti

  Dünya’nın çeliği Türkiye’de test ediliyor

  Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %9,2 azaldı

  E-ticaret sektörü 14 Şubat’ı sevdi

  HALK GYO’nun net kârı 395 milyon TL

  Dacia Duster’a yeni nesil benzinli motor

  İZTO’dan plastik sektörüne güzel haber

  “Kullanıcı değil, üretici ve yön verici olmalıyız”

  TEB: Eczacılar ilaç bulmakta zorlanıyor

  Meslek hizmet ödülü Prof Dr. Rasih Yılmaz’ın

  ENJEKTÖR SATIN ALINACAKTIR

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.02.2019
  Ticaret 15.02.2019
  Ticaret 14.02.2019
  Ticaret 13.02.2019
  Ticaret 12.02.2019
  Ticaret 11.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni