• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
01/04/2021 06:18
Viyadükleri yıkmak için deprem şart mıydı?

     Her zaman söylediğimiz ve yazdığımız gibi Kordon İzmir’in gözbebeği. Sahil şeridindeki bu eşsiz rekreasyon alanının girişinde yıllarca çok şeritli yol yapmak için dikilen ama plan değişiklikleri nedeni ile tamamlanamayan viyadükler yer almaktaydı.

     Ulaştırma Bakanlığı’nın 90’lı yılların sonunda yaptığı plana göre; Altınyol’dan gelen çok şeritli yol, havadan yapılacak bir bağlantı ile Kordon‘a inecek ve üç gidiş üç geliş, altı şeritli yol ile Mustafa Kemal Sahil Bulvarına bağlanacaktı. Buradan da Çeşme Otoyolu’na kadar 6 şerit olarak devam edecekti.

     İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) eski Başkanı Rahmetli Ahmet Priştina zamanında, planlar değiştirildi ve Kordon’un bir otoyol yerine, halka açık yeşil alan olması için gerekli düzenlemeler yapıldı. Bu düzenlemeler arasında önemli bir ayrıntı da bildiğiniz gibi  üç şeritli yol yerine; bir gidiş, bir geliş bir yol yapıldı.  Bu yolu da yaparken doğal hız sınırlamasını sağlamak için, asfalt kaplama yerine, yarı düzensiz döşenmiş parke taşları kullanıldı. Yol boyuncu çeşitli noktalara yapılan cepler ile yaklaşık 270-300 aracın park etmesi de sağlandı.

     Genişletilen kaldırımlar, sınırsız çim alanlar Kordon’da ayrı bir sosyal yaşamın başlamasına neden oldu. Halk deniz ile buluşurken restoranların daha geniş kitlelere hizmet etmesi sağlanarak şehire de ekonomik bir katkı da sağlandı.  Yaratılan geniş meydanlarda; kültür sanat aktiviteleri konserler, geniş katılımlı mitingler yapılması için imkan doğdu.  

     Fakat Ulaştırma Bakanlığı değişen planlara ve Kordon’un Liman girişindeki  viyadükleri, bir daha asla kullanılamayacak olmasına rağmen ısrarla yıkmadı. Bu yarım kalmış ucube beton ayaklar, üstünde yarım yamalak sabitlenmiş viyadük bağlantılarıyla birlikte geçtiğimiz ekim ayına kadar yarattığı tehlikeyi görmezden gelircesine bir şekilde bırakıldı. Defalarca yazılmasına ve İBB’nin Ulaştırma Bakanlığı’na başvurmasına rağmen viyadükler yıkılmadı.

     30 Ekim’de yaşadığımız büyük depremde sözkonusu viyadük bağlantılarının bazıları yerlerinden oynayarak altında park etmiş arabaların üzerine düştü ve araçları dümdüz etti.  Ancak bu deprem ile yarattığı tehlikenin farkındalığı ortaya çıkmış oldu. Bunun üzerine bakanlık açtığı ihaleyle bu viyadükleri yıkmak zorunda kaldı. Yıllardır yazdık, çizdik, söyledik, başvurduk ama maalesef; buna İzmir düşmanlığı mı, yoksa İzmir’i çirkin, yerel yönetimleri beceriksiz gösterme amaçlı yapılan çaba mı dersiniz? ne derseniz deyin, tehlike ancak oluşunca karar verilebilindi.

     Şimdi viyadükler yıkıldı ve Kordon’un Alsancak Limanı girişinde geniş bir alan ortaya çıktı. Büyük bir ihtimalle buraya yapılacak park ile İzmir’in daha güzel bir görünüm kazanacak...

     Yıllardır bu ucubelerin yıkılmasını engelleyenlere gelince. Eğer o gün o beton blokların altında ölen vatandaşımız olsaydı; bunun vebali, yıkılmasını engelleyenlerin veya görevlerini yapmakta imtina edenlerin olacaktı.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Aktif vak’a sayısı 570 bini geçti; vak’a/test oranı %17,30’a geriledi

  ATÖLYE, SARF MALZEMESİ ve FİLTRE ALIMI

  Döviz / Altın

  Tarım Bakanlığından İzmir’e 35 proje

  İkinci çeyrek için çift rakamlı büyüme öngörüsü

  Dijital Türkiye’nin skoru 100 üzerinden 68

  Ramazan’da yiyecek ve içecek satışları %20 artacak

  Bakanlık güvensiz kişisel koruyucu donanımları tespit etti

  23 Nisan’ı eğlenceli, mini bilgi yarışmasıyla kutluyoruz

  İzmir İtalyan Ticaret Odası yeni yönetimini belirledi

  ASKİ, içme suyu şebeke hattı yaptıracak

  Bornova’da Ramazan yardımları sürüyor

  Kaybolan eşyaları bulmanın akıllı yolu: Yeni Galaxy SmartTag+

  Hopi CEO’su Yalın Özcan oldu

  “Maliyetler düşecek, üretim artacak”

  Borsalarda Alım-Satım

  Tarımda su tasarrufu yapay zeka teknolojileriyle mümkün

  Gaziemir’de 23 Nisan coşkusu

  Gürer: TMO ayçiçeği yağı satıyor

  Toros Kapalı Pazaryerine servis başladı, esnafın da vatandaşın da yüzü güldü

  Şebinkarahisar Belediyesi Kadıoğlu Meydanı projesi yaptıracak

  Engelsizmir Ulusal Karikatür Yarışması sonuçlandı

  Karşıyaka ve Yaşam Söyleşileri Pınar Ayhan’ı ağırlıyor

  T.C. MENEMEN İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  Otomotivciler, dijitalleşme projesini hayata geçiriyor

  Güzelbahçe Belediyesi’nden online kurs

  Buca Belediyesi parkları A’dan Z’ye yeniledi

  “BASİFED’in özgül ağırlığını arttıracağız”

  Silivri Devlet Hastanesi sterilizasyon malzemeleri satın alacak

  “Hibe tutarı 397 milyon Avro olan 1940 proje başvurusu gerçekleşti”

  Makine ihracatı ilk çeyrekte 5,4 milyar dolar

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  ‘Salgın önlemleri yeniden devrede, destekler de sürmeli’

  Eczacılar yarım saat süren işlerini 1,5 dakikada bitirecek

  PepsiCo’dan ilk çeyrekte %6,8 büyüme

  Arçelik’e Red Dot ve iF Design’dan 29 ödül

  İhale Özetleri

  19 Nisan 2021 Tarihli ve 31459 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Yeni vak’a 60 binin altına indi, günlük vefat ilk kez 300’ü geçti

  18 Nisan 2021 Tarihli ve 31458 Sayılı Resmi Gazete

  Rakamlar kritik seviyelerini koruyor

  BİYOMETRİ CİHAZI ALIM

  ARAÇ KİRALAMA HİZMETİ ALINACAK

  İLAN T.C. İZMİR 1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI KONKORDATO KOMİSERLİĞİNDEN DUYURU

  SİSTRE ve BAKIM ONARIM HİZMETİ ALIMI

  T.C. İZMİR 3. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLANEN TEBLİĞ

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  DHMİ ADNAN MENDERES HAVA LİMANI BAŞMÜDÜRLÜĞÜNDEN İHALE İLE OT SATIŞI

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2021
  Ticaret 19.04.2021
  Ticaret 17.04.2021
  Ticaret 16.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni