• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
06/10/2021 06:14
Yeni İstanbul Havalimanı’ndan uçanlara Allah sabır versin!

     Dünyanın en büyük havalimanını yapmaya karar verdik, fakat dünyanın en büyük havaalanına hızlı ve ekonomik olarak nasıl ulaşılacağına akıl erdiremedik..
     Dünyanın en büyük havalimalarından bir tanesini yapıyoruz diye; tıkır tıkır işleyen dünyada birçok katagoride her sene ödüller alan, İstanbul Atatürk Havalimanı’nı kapatıp, yerine kuzeyde 60 milyon metreküp dolgu yaparak dev bir havalimanını inşa ettik. Bunu yaparken harcadığımız para ve devleti içine soktuğumuz borçlanmaya hiç değinmeyeceğim.

     Havaalanı hakikaten dört dörtlük bir havaalanı. İçinde ne istersen var, fakat havaalanına ulaşmak büyük bir sorun. Havalimanını ulaştıktan sonra uçağa ulaşmak ise ikinci bir sorun.

     Yılda 100 milyon yolcuyu hedefleyen İstanbul Havalimanı maalesef Pandeminin şehirlerimize getirdiği inanılmaz yoğun trafik akışından nasibini alıyor. Uçuşlara yetişebilmek neredeyse imkansız hale gelmiş durumda. Şehrin bir çok noktasından havalimanına otobüs seferleri düzenleniyor; fakat otobüslerin bu meydana ulaşması, hangi noktadan olursa olsun yaklaşık bir ile 1,5 saat arasında sürüyor. Çünkü zaten İstanbul’da bir noktadan bir noktaya gidebilmek neredeyse saatlerinizi alıyor. Bir de buna daha çok uzakta bir noktayı eklerseniz oraya ulaşmak zorlaşıyor.

     Tabii bu ulaşma işinde zaman kazanmak üzere taksi kullanırsanız; zamanın yanı sıra yüksek bir ulaşma maliyeti de ortaya çıkıyor.
     Basit bir örnek vermek gerekir ise Gündoğan- Merter civarı bugün havalimanına çok uzak olmamakla birlikte; taksi ile ulaşım bedeli 170 TL’ye çıkabiliyor. Tabi işin düşündürücü ve trajikomik tarafı, İstanbul’dan İzmir’e 250 TL verdiğiniz bir uçuş için, 170 TL taksi bedeli ödemeniz.

     Atatürk Havalimanı gibi bir şehirin her noktasından rahat rahat ulaşılabilen ve toplu taşıma ile ekonomik bir şekilde gelinilebilinen bir meydanı kapatıp, hele hele pistini de parçaladıktan sonra, İstanbulları ulaşımı daha tamamlanmamış bir meydana mahküm etmek bir yerde insafsızlık.

     Bir de tabi havaalanına ulaştıktan sonra, nereye gideceksin ve hangi kuyruklara gireceksin bölümü var. Kapıda sizi kuyruk ile karşılıyorlar. HES kodu ve uçuş belgesi kuyruğu. “Ben biletimi içeriden satın alacağım” diyenlere şüpheyle bakıyorlar. Birinci kuyruğu geçtiniz, ikinci kuyruk, emniyet tedbirleri amaçlı. Eşyalarınız x-ray’den geçerken, üzerinizdeki herşeyi çıkararak meydana giriyorsunuz.  

     Bunun arkasından üçüncü kuyruk bazılarımız için chek-in, bazılarımız için bagaj bırakma kuyruğu. Malum elinizdeki likitleri limitli olarak uçağa alabildiğiniz için; elinizdeki çanta küçük bile olsa uçağa 100 ml‘nin üzerinde parfüm veya su dahil likit bile sokmak yasak. Çok merak ediyorum parfüm ile hiç uçak kaçırma girişimi oldu mu?  Bu uygulama havayolu taşımacılığında, yolculara korku ve endişe vermekten başka bir işe yaramıyor.

     Uçağı binmek biniş kartınızı aldıktan sonra bu defa kapı bulma heyecanı başlıyor. Çünkü en yakın kapı nereden bakarsanız 10-15 dakikalık yürüme mesafesinde. Kapilara giderken arada yaşanan son kontrol kuyruğunu da atlamamak lazım. Emniyet bakımdan uçağa girişte komple bir arama daha yapılıyor.

     Son kuyruk uçağa biniş kuyruğu. Bu normal diyeceksiniz çünkü her havalimanında  var. Evet bütün bunlar meydana ulaştıktan sonra çok ciddi zaman alan beklemeler. Hele hele bir de mesafeler uzayınca ve büyüklük artınca havaalanın içinde şaşkınlık ile etrafa bakan nereye gideceğini araştıran ve bu tür uygulamalara alışık olmayan kişiler çok daha zorlanıyor.

     Bu konudaki temennim ancak; “Yeni İstanbul Havalimanı’nı kullananlara Allah sabır versin!” olabilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  26 Ekim 2021 Tarihli ve 31640 Sayılı Resmî Gazete

  25 Ekim 2021 Tarihli ve 31639 Sayılı Resmî Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Vak’a sayısı 27.663’e, vefat sayısı da 232’ye yükesldi

  Mobilya tasarımına ‘Kemeraltı’ modeli

  Elektriğe “sessiz zam” yapıldı

  2021’de tahıl ve sebze üretimi azalacak

  Döviz / Altın

  Mandalina ihracatında hedef 500 milyon dolar

  “En az iki doz aşı olmuş öğretmen oranı yüzde 92”

  Hizmet, perakende ticaret ve inşaatta güven endeksi yükseldi

  90 milyon TL sosyal yardım yapılacak

  Eylül ayında 92 bin 996 adet taşıt trafiğe kaydoldu

  Türksat, 5. nesil uydusunun gücüyle Cabsat’a katılıyor

  EMD Medya Okulu İKÇÜ’lü Medya ve İletişim öğrencileriyle buluştu

  Borsalarda Alım-Satım

  Başkan Soyer Genel Kurul için Strazburg’da

  Gürer: Poşet kullanımı azalmadı, aksine arttı

  Konya Büyükşehir Belediyesi Su İdaresi gaz klor tankı satın alacak

  Soyer’den KOSBİ’ye destek ziyareti

  Paşabahçe Mağazaları ikinci deneyim mağazasını İzmir’de açtı

  Peyman’ın e-ticaret sitesi açıldı

  Bornova’da yüz yüze kurslar başladı

  Döviz artıyor, KOBİ’ler fiyatlama yapmakta zorlanıyor

  Best For Hydrogen’de yenilikçi fikirler yarıştı

  Anadolu Isuzu’dan İsviçre’ye teslimat

  Geleneksel el sanatları teknolojiyle buluştu

  ESHOT ailesinin mutlu günü

  Gaziemir’den Datça’ya dostluk köprüsü kuruldu

  Petzoo’yu 40 bin kişi ziyaret etti

  Egeli genç araştırmacıların projelerine TÜBİTAK’tan destek

  Pendik Belediyesi fotokopi makinelerinin bakım ve onarımı hizmeti alacak

  Babylons & IAAF Sanat ve Antika Fuarı 2. kez istanbul’da

  Saipler’de “Zeytin Festivali” düzenlendi

  Kemalpaşa 29 Ekim’i Şevval Sam ile kutlayacak

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Cumhuriyet coşkusuna bilgi yarışması

  Binlerce İzmirli Buca’da Gripin konserinde buluştu

  İzmir Cumhuriyet Bayramı’na hazır

  Buca’da cumhuriyet defilesi büyük ilgi gördü

  Sultangazi Belediyesi yemek hizmeti alacak

  Fenerbahçe Köprüsü’nde yol yapım çalışması tamamlandı

  Tarihi Saat Kulesi’nin 120’inci yaşına özel sergi

  GAZİEMİR NEVVAR SALİH İŞGÖREN DEVLET HASTANESİ BÜNYESİNDEKİ KANTİN, BÜFE, ÇAY OCAĞI ve BÜFEMATİK YERİ İHALE İLE KİRAYA VERİLECEKTİR

  Hibrit çalışma modeli İzmir’e avantaj olacak

  İhale Özetleri

  25 Ekim 2021 Tarihli ve 31639 Sayılı Resmî Gazete

  Yeni vak’a sayısı 25 binin altına indi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.10.2021
  Ticaret 25.10.2021
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni