• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çin’de yılbaşı tatilinde tüketim canlandı

05 Ocak 2021 Salı 00:00
12
14
16
18

Çin’de yılbaşı tatilinde tüketim canlandı

           HABER MERKEZİ      
     2021 yılının ilk günlerinde Çin genelinde tüketimde büyük canlanma görüldüğü açıklandı.
     Çin Ticaret Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, Çin’de yeni yılın ilk üç gününde tüketim piyasasında perakende satış yapan başlıca işletmelerin günlük satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,2 arttı.
     China UnìonPay’in açıkladığı verilere göre, tatil döneminde Çin’deki başlıca işletmelerin fiziksel satışları bir önceki yıla göre yüzde 7,4 arttı.

     Çin Ticaret Bakanlığı’nın verileri de yılın ilk üç gününde perakende satış yapan başlıca işletmelerin günlük ortalama gıda, giyim, ev aletleri ve mücevherat satışlarında artış görüldüğünü gösterdi.
     Diğer yandan, Hainan eyaletinde yer alan yedi gümrüksüz satış mağazasının satışları da bir önceki yıla göre yüzde 213 yükseldi.
     Buna ek olarak, China UnìonPay tarafından yayımlanan verilere göre, yeni yıl gününde UnìonPay kullanılarak yapılan bankalar arası toplam işlem tutarı 359 milyar 200 milyon yuana ulaşarak geçen yılın aynı dönemindeki seviyeye geri döndü.

     Çin’de hizmet sektöründe tüketimin de hızla arttığı, sinema sektörünün yeni yıla hızlı giriş yaptığı bildirildi. 1-3 Ocak günleri arasında Çin yapımı filmlerin elde ettiği gişe gelirleri yaklaşık 1 milyar 300 milyon yuanı bularak rekor kırdı.
    Çin Ticaret Bakanlığı Tüketim Araştırmaları Enstitüsü Müdür Yardımcısı Guan Lixin, “Tüketicilerin güveni sürekli artıyor ve yüksek kaliteli ürünlere talep yükseliyor.  Ayrıca, tüketim potansiyeli sürekli olarak açığa çıkıyor. Piyasada güçlü toparlanma eğilimi sergileniyor.” dedi.

     Çin Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan veriler, tüketimin art arda 6 yıldır Çin ekonomisinin bir numaralı motoru hâline geldiğini gösteriyor. Çin, ayrıca “çevrim içi” perakende satış hacmi bakımından dünyada ilk sırada yer alıyor.
     Çin’de 2020 yılının sonlarında düzenlenen Merkezi Ekonomi Çalışmaları Konferansı’nda iç talebin genişletilmesi stratejisinin 2021’nin kilit görevlerinden biri olduğu ortaya koyulmuştu.


+ Benzer Haberler
» Toplam vak’a 2 milyon 400 bini geçti
» Özel okullara KDV desteği sürecek
» Zeytinyağı ihracatı sezona başarılı giriş yaptı
» “Pandemi sonrasına hazırlanın, fırsatlara odaklanın”
» Uydu üzerindeki operasyonlar sorunsuz devam ediyor
» Pandemi sağlıklı gıdaya yönelişi arttırdı
» “Turizm Bakanlığı’nın turizm hedefi rakamları tartışılır”
» Dünyanın artık uzun vadeli riskleri fark etmesi gerekiyor
» Selçuk: 2020’de 869 bin işe yerleştirmeye aracılık ettik
» Rekabet Kurulu’ndan 17 firmaya soruşturma


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.01.2021
  Ticaret 20.01.2021
  Ticaret 19.01.2021
  Ticaret 18.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni