• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çin’in müşterisi Türkiye’ye yöneldi

09 Eylül 2021 Perşembe 15:00
12
14
16
18

Pandemi sürecinde birçok sektör yara alırken, ayakkabı sektörü Çin müşterisinin Türkiye’ye yönelmesiyle birlikte krizi fırsata çevirdi

Çin’in müşterisi Türkiye’ye yöneldi


   ► Ayakkabı firmalarının temsilcileri, pandemi ile birlikte dijitalleşmenin öneminin arttığını ve online uygulamalar sayesinde yaşanan küresel krizin olumsuz etkilerinin törpülendiğini belirtti.

           DİLAY SARKİLER      
     Shoexpo İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapılarını açtı. Fuarda potansiyel müşteriler ile buluşan firmalar, yıl sonuna kadar 300 milyon çift ayakkabı ihracatı hedefi içerisinde yerlerini almak için çalışmalarını sürdürüyor.
     Pandemi nedeniyle küresel çapta durma noktasına gelen ticaret faaliyetlerinin, normalleşme adımları ile birlikte canlanması ayakkabı sektörüne de yansıdı. Çin’in ihracatı durdurması sonucunda ayakkabı müşterisinin Türkiye pazarına yöneldiğini ifade eden sektör temsilcileri, pandemi sürecinden beklenilenin aksine kârla çıkıldığı görüşünde birleşti.

“Pandemi Türkiye ihracatına yaradı”
     Konerpaş – Erpaş Şirketler Ortağı Şinasi Tuncer, hizmet verdikleri yirmi beş senenin son iki senesinde üretimlerinin yüzde 90’nını ihraç ettiklerini söyledi. Tuncer, “İhracat yaptığımız ülkeler Doğu Avrupa ağırlıklı, Litvanya, Estonya, Makedonya, Rusya, Polonya, İspanya, Romanya’ya ürün satıyoruz. İhracata ağırlık vermemizde etken rol dövizin artması oldu. Bizde döviz yükselince, bu ülkelerin bizden alım gücü artıyor. Pandemi ile birlikte Çin’nden ihracat durunca müşteri Türkiye’ye yöneldi. Pandemi Türkiye ihracatına yaradı diyebiliriz” dedi.
     Pandemide yaşanan kapanma ve kısıtlamalar süresince üretim kapasitelerini kısa süre için yüzde 30 oranında düşürdüklerini söyleyen Tuncer, “Müşterilerimizle iletişim konusunda pandemide bir sıkıntı yaşamadık. Kısıtlamalar süresince çalışmaya devam ettik. Üretimimizi gerçekleştirip depoladık. Lojistik sıkıntısı yaşamadık. Karayolu ve uçak taşımacılığı kullanarak işlerimizi devam ettirdik” açıklamasında bulundu. Tuncer, ilk kez katıldıkları fuarda daha çok potansiyel müşteri ile tanışmayı amaçladıklarını ve beklentilerinin yüksek olduğunu ifade etti.

“Pandemide yüzde 300’lük büyüme yakaladık”
     Duru Deri Ayakkabı ve Tekstil Ltd. Şti. Sahibi Özgür Büyüközgür, İzmir’de 2018 yılında kurulan firmalarının tamamen ihracat odaklı olduğunu belirti. Büyüközgür, “Bugün on dokuz ülkeye ihracat yapıyoruz. 2021 yılı hedeflerimizi yakaladık. 200 bin çift ihracat gerçekleştirdik. 2022 yılı sonuna kadar da bu sayıyı 500 bine çıkarmayı planlıyoruz. Ağırlıklı olarak Avrupa ve Rusya grubuna çalışıyoruz. İtalya, Romanya, Yunanistan, Moldova, Rusya, Ukrayna, Azerbaycan, İsrail ve Filistin’e ayakkabı gönderiyoruz. Şimdi Yeni Zelanda ve Avustralya’dan siparişlerimiz gelmeye başladı. Her kıtada varız diyebiliriz” dedi.
     Pandemide korkulanın aksine büyük bir ivme kazanarak yaklaşık yüzde 300’lük bir büyüme yakaladıklarını ifade eden Büyüközgür, “Online sistemleri iyi kullandığımız için ihracatımızda da kayıp yaşamadık, aksine artış gördük. Dijital kataloglarla müşterilerimize internet üzerinden ulaşarak müşteri sayımızı epey artırdık” açıklamasında bulundu.
     Satıştan çok tanıtım amaçlı fuara katıldıklarını belirten Büyüközgür, “Duru Deri olarak 2018 yılından beri fuardayız. Yeni müşterilerle tanışmak, müşteri potansiyellerini keşfetmeyi amaçlıyoruz. Sipariş alalım, satış gerçekleştirelim gibi bir hedefimiz yok. Fuardan sonra yurtdışındaki firmaları kendi yerlerinde ziyaret edip, onları da showroom’umuzda ağırlıyoruz. Organizasyonun taahhüdü ilginin yüksek olacağı yönünde, biz de böyle umut ediyoruz” ifadelerini kullandı.

“Bağlantılarımızı online devam ettirdik”
     İzmir firması olan MAKON A.Ş.’nin Pazarlama Müdürü Ozan Durmaz, pandemi öncesinde imalat yaptıklarını ancak bu süreçte maliyetlerin artması ve siparişin de azalmasıyla al-sat yöntemine yöneldiklerini ifade etti. Durmaz, “Işıkkent’te birlikte çalıştığımız yaklaşık yedi atölyemiz var. Bu atölyelerden çektiğimiz ürünlerle kendi kataloglarımızı oluşturup, yurtdışında müşterilerimize ulaştırıyoruz” dedi.
Durmaz, al-sat ile ihracat kalemine ağırlık verdikleri süreçte işlerini online yürüttüklerini söyleyerek, “Pandemi genel anlamda işlerimizi çok kötü etkiledi diyemem. İhracat yaptığımız için müşterilerimizin çoğunun ülkemize gelmesi gerekmiyor. İş bağlantılarımızı online olarak kurup, ticaretimize devam ettik. Lojistik konusunda da denizaşırı ülkelere ihracatta sıkıntı yaşandı ancak karayolu ile ulaşımı sağladığımız ülkeler çoğunlukta olduğu için dengeyi sağlayabildik. Pandemi alışverişi sadece kısa süre erteledi, tamamen iptaller yaşamadık” diye konuştu.
     Fuarda sıcak satıştan çok sektördeki diğer firmalarla tanışmak, iletişim kurmayı amaçladıklarını ifade eden Durmaz, “Satış da tabii amaçlarımız arasında ama önceliğimiz markamızın sektörde tanınırlığını sağlamak. Şu an tam kış sezonu girişinde olduğumuz için önümüzdeki senenin trendleri ile ilgili bilgi sahibi olacağız” açıklamasında bulundu.

E-ticaret deneyimi pandemiye adaptasyonu kolaylaştırıyor
     Emoyra Global A.Ş. kurucularından Turaç Ünal, on dört ay önce al-sat yaparak başladıkları ticaret hayatlarına 2021 yılı itibarıyla imalatçı olarak da devam ettiklerini söyledi. Ünal, “Üretime başladığımızdan bu yana ürünlerimizin yaklaşık yüzde 35’ini yurtdışına satarken kalan hacmimizi yurtiçi pazarında satıyoruz. Kosova, Irak, Hollanda, Cibuti, Ukrayna, Rusya ihracat ayağımızın önemli müşterileri oldu” dedi.
     Pandemi döneminde dünyada yaşanan sıkıntılardan etkilenmediklerini ifade eden Ünal, “2020 yılında yaşanan kapanmalar sürecinde e-ticaret ile sektöre adım atmış olduğumuz için kolay adapte olduk. Satışlarımızı pandemi inanılmaz artırmadı belki ancak bugüne kadar hiç online alışveriş vermemiş insanlar bizden sipariş verdiler. Dolayısıyla pandeminin de etkisini yitirmesiyle insanlar daha çok dışarı çıkacak ve ayakkabı satışları da artacak. Pandeminin bize reklam, kendimizi tanıtma ve sürece adaptasyon konusunda faydası oldu. Bir noktada bu sürecin olumsuz etkilerini avantaja çevirerek törpüledik” ifadelerini kullandı.
     Ünal, üretici olarak katıldıkları ilk fuar olan Shoexpo’yu kendileri ve çalışanları için bir eğitim programı olarak gördüklerini söyleyerek, “Fuarcılığa ısınma ve süreci anlama konusunda burası bize staj alanı olacak. Arkadaşlarımızla dönüşümlü olarak fuar deneyimini üretici bir firma olarak yaşayabileceğiz. Öncelikli amacımız fuar havasını almak ve anlamak. Biz al-sat da yapıyoruz, burada sektörden insanlarla tanışacağız, iş birlikleri kuracağız. Öncelikle çalışanlarımızın eğitimi için, sonrasında sektördeki diğer firmalarla iletişimimizi geliştirmemiz için buradayız” diye konuştu.  

“Online satışlar kârımızı yükseltti”
     CUDO Ayakkabı Ltd. Şti. bünyesinde faaliyet gösteren London&London markasının Ar-Ge Sorumlusu Hasan Polat üretimlerinin yüzde 70’ni ihraç ettiklerini belirtti. Polat, “Orta Doğu ve Balkan ülkeleri başta olmak üzere Avrupa’da birçok ülke ile çalışıyoruz” dedi.
     Polat, pandeminin getirdiği sıkıntıları online sistemler üzerinde çalışarak giderdiklerini ifade ederek, “Pandemi ile birlikte bazı sıkıntılar yaşadık ama internet üzerinden iletişimin hızlandığı ve geliştiği bir dönem oldu. Online satışlarımızın devam etmesi ile birlikte pandemi bizi çok etkilemedi. Kârımız düşmek yerine yükseldi diyebiliriz. Bu yılın başından itibaren özellikle sektör hareketlendi, işlerimiz açıldı. İç piyasada toparlanma yaşandı” açıklamasında bulundu.
     Shoexpo’ya ilk kez katıldıklarını belirten Polat, “Çok büyük bir satış beklentimiz yok. Kendimizi tanıtmak, iletişim ağımızı kurmak istiyoruz. İlginin yoğun olacağına dair de umudumuz büyük” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Günlük test sayısı 356.132 ile rekor kırdı
» MB politika faizini %18’e indirdi
» Fikirlerin buluşma noktası ‘Kuleizmir’ açılıyor
» “Paris Anlaşması uluslararası işbirliğinde tek araç”
» Avrupa’nın en büyük ikinci fuarı Pet İzmir başladı
» Ege İhracatçı Birlikleri’nde Gıdada Sürdürülebilirlik UR-GE Projesi başlıyor
» Bugüne kadar 2,3 milyar TL nakdi yardım yapıldı
» TİM, inovasyon projeleri ile TEKNOFEST’e damga vurdu
» Kemalpaşalı sanayici hızının kesilmemesini istiyor
» Teknoloji fonu Vinci, rüzgâr enerjisi sektörü için önleyici bakım teknolojisi geliştiren Turbit’e yatırım yaptı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.09.2021
  Ticaret 23.09.2021
  Ticaret 22.09.2021
  Ticaret 21.09.2021
  Ticaret 20.09.2021
  Ticaret 18.09.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni