• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Coğrafi işaretler turizmi doğrudan etkiliyor”

07 Haziran 2018 Perşembe 18:00
12
14
16
18

“Coğrafi işaretler turizmi doğrudan etkiliyor”

           ANKARA TİCARET     
     Coğrafi işaretli ürün sayısının artırılmasının turizmi doğrudan etkilediğine dikkati çeken TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bugün ülkemiz dört bir yanından 345 ürünümüz coğrafi işaret almış durumda. Bu sayıyı en az iki katına çıkartmamız lazım. Yöreye has ürün, yiyecek vb. gibi değerlerimiz dünya çapında duyulup talep edilecek noktaya getirilmeli. Bu turizmi de doğrudan etkileyerek ülke ekonomisine katkı sağlar. Daha da iyisi o bölgeyi kalkındırır ve yerel ekonomiler de güçlenir” dedi.

“ÜLKEMİZİN ZENGİNLİKLERİ DÜNYAYA TANITILMALI”
     Ülkemizin dört bir yanında kendi yöresine has birçok ürün olduğunu belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Adana kebabından Maraş dondurmasına, Ankara simidinden İzmir kumrusuna, Kars kaşarına kadar ülkemizin her noktası kendine has lezzetlerle dolu. Yalnızca lezzet değil ürünler çeşitliliği de çok fazla. Eskişehir lüle taşı, İznik çinisi, Isparta gülü, Hatay defne sabunu gibi 345 ürün bugüne kadar tescilli coğrafi işaret almış durumda.

     Şanlıurfa ilimiz ise en çok coğrafi işaretli ürün sayısı ile şampiyon. Fakat ülkemizde yalnızca kendi yöresinde en iyisi en güzeli ve özeli yapılan ürün konusunda daha çok potansiyel var. Başvuru aşamasında 411 ürün var. Bu sayının ilk etapta iki katına çıkması, daha sonra katlanarak artması lazım. Bu noktada reklam ve tanıtım çok önemli. Bunun ilk adımı yöre halkının kendi ürününe sahip çıkmasıyla olur. Kendi ürünlerinin tescilini alırlarsa hem yerel ekonomi hem makroekonomi kazanır” diye söyledi.

“COĞRAFİ İŞARET TURİZME DE DOĞRUDAN ETKİ EDİYOR”
     Coğrafi işaretli ürünleri görmek ve satın almak için gidenlerle o bölgenin turist çektiğini vurgulayan Palandöken, “Ülkemizi bu yılın ilk 4 ayında ziyarete 7 milyon 783 bin 967 turist gelmesiyle birlikte geçen yılın aynı dönemine göre turist sayısında yüzde 32’lik artış yaşandı. Coğrafi işaretli ürünler turizme de doğrudan etki ediyor.

     Ürünü almak, tadına bakmak, görmek isteyen turist o bölgeye gidiyor. Gitmişken kalıyor, çevreyi geziyor böylelikle hem ekonomik olarak yerel bölgeye kazandırıyor, hem de oranın bilinilirliğini artırıyor. Ürün böylelikle bölge kalkınmasında da büyük rol oynamış oluyor. Uluslararası düzeyde de ülkemize katma değer yaratacak bu ürünlere sahip çıkmamız lazım. Ekonomik getirisinden ziyade geçmişten gelen mirasımızı sürdürmek için bu ürünler önemli” şeklinde konuştu.

 


+ Benzer Haberler
» En çok yazlık ev aranan il ve ilçeler
» Festival’de çağdaş dans gecesi
» “Adalet, huzur, aş ve iş için geliyoruz”
» Ulupınar: Milletimizin umudu olacağız
» Saadet’li adaylardan Alsancak’ta sevgi yürüyüşü
» Muhtarların sorumlulukları çok yetkileri kısıtlı
» “AVM’lerle ilgili tatil kararı hayata geçirilmeli”
» Beton çelik çubuk ithalatına sıkı denetim
» Bazı ürünlerin ithalatında ek mali yükümlülük tahsil edilecek
» İzmir’de yapılandırma rekora koşuyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.06.2018
  Ticaret 21.06.2018
  Ticaret 20.06.2018
  Ticaret 19.06.2018
  Ticaret 18.06.2018
  Ticaret 14.06.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni