• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çorapçının hedefinde Japonya ve Avustralya var

23 Mart 2019 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

Çorapçının hedefinde Japonya ve Avustralya var

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’nin dünya çorap ihracatında ikinci ülke olduğunu bildiren Özkan Karaca, “Dünya çorap ihracatının yüzde 10’unu biz gerçekleştiriyoruz. 2018’de ihracatımız 1,1 milyar dolara ulaştı. İkinci büyük tedarikçi ülke olarak bu payı yeterli görmüyoruz. Yıllık 2,4 milyar dolarlık çorap ithalatı bulunan ABD’yi Türkiye’nin ilk beş pazarı arasına sokmak istiyoruz” dedi.
     İHKİB, 15 firma ile milli katılım düzenlediği Shanghai International Hosiery Purchasing Expo’da (CHPE) gövde gösterisi yaptı. İHKİB’in patronajında Shangay’da üçüncü kez yerlerini alan Türk çorap firmalarının stantları başta ABD olmak üzere birçok ülkeden alıcıların yoğun ilgisi ile karşılaştı.

     İHKİB Başkan Yardımcısı Özkan Karaca 500 civarında firmanın katıldığı CHPE fuarı ile ilgili değerlendirmesinde Türkiye’nin dünyanın ikinci büyük çorap ihracatçısı olduğunun altını çizdi. 2018’de 1,7 milyar çift çorap ihraç ettiklerini hatırlatan Karaca, şöyle devam etti:
     “Türkiye, Çin’in ardından dünyanın ikinci büyük tedarikçisi olarak küresel bir marka. Dünya çorap ihracatının yüzde 10’unu biz gerçekleştiriyoruz. 2018’de ihracatımız yüzde 2,2 artışla 1,1 milyar dolara ulaştı. İkinci büyük ihracatçı ülke olarak bu payı elbette yeterli görmüyoruz. Yüzde 80’ini Çin’in kontrol ettiği pazardan daha çok pay almak için fuarları büyük bir tanıtım fırsatı olarak değerlendiriyoruz. Örneğin son yıllarda ağırlıklı olarak çorap firmalarımızla katıldığımız Las Vegas Magic Show’da tanıtımın önemini bir kez daha gördük. 2018’de Türkiye’nin ABD’ye hazır giyim ihracatı yüzde 7 artarken çorapta bu oran yüzde 45’e yaklaştı.

     Biz Çin’deki CHPE’yi başta ABD olmak üzere Japonya ve Avustralya için atlama taşı, diğer ülkeler için de Pazar payımızı artıracağımız bir platform olarak kullanacağız. Yıllık 2,4 milyar dolar çorap ithalatı olan ABD’deki payımızı arttırmak ve bu ülkenin çorap tedarikinde ilk 5 ülke arasına girmek istiyoruz. ABD’li alıcıların CHPE’ye katılım gösteren firmalarımıza yoğun ilgisi bu hedefin uzak olmadığını bizlere gösterdi. Bunun yarı sıra CHPE aracılığı ile Japonya ve Avustralya’yı da pazarlarımız arasına almayı hedefliyoruz.”
     Özkan Karaca, CHPE’de Türk firmalarına rağbetin her yıl daha çok arttığını belirterek, gelecek yıl en az 30 firma ile katılım sağlamayı hedeflediklerini bildirdi. Karaca, bu fuarda özel defilelerle Türkiye’nin çorap üretimindeki gücünü en iyi şekilde tüm dünyaya göstermeyi planladıklarını sözlerine ekledi.

 

 

 

 

 

 


+ Benzer Haberler
» Kuru üzüme 80 milyon dolarlık dokunuş
» Kurulan şirket sayısı yüzde 57 arttı
» “Basmane ve Alsancak’ta ulaşım yer altına alınacak”
» Yabancılar durmadan alıyor
» İzmir’in ilk masal evi eğitim ve istihdam sağlayacak
» Gürer: Ülke hayvancılığının içinde bulunduğu durum, meraların durumu ile ilgilidir
» Fazıl Say’a bu yıl festivalin ‘Onur Ödülü’ verildi
» Seferihisar’da Halk Market açıldı
» Uzay meraklısı ailelerden uzay turlarına büyük ilgi
» Sign Of The City Awards yeniliklerle başladı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.08.2019
  Ticaret 23.08.2019
  Ticaret 22.08.2019
  Ticaret 21.08.2019
  Ticaret 20.08.2019
  Ticaret 19.08.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni