• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Dijital pazarlamaya 80 milyar dolarlık katkı

23 Mayıs 2020 Cumartesi 14:00
12
14
16
18

Dijital pazarlamaya 80 milyar dolarlık katkı

   ► İşletmelerin yüzde 61’i arama motorlarına yatırım yapıyor

           HABER MERKEZİ     
     Dijital pazarlamanın doğru bir şekilde yönetimi, hedef kitleye ürünleri ulaştırması ve markanın tanıtımını sağlaması sayesinde büyüme ve kârlılık ile aynı anlama geliyor. Dijital pazarlamada doğru stratejiler belirleyen şirketler rekabette bir adım öne çıkarken, dijital pazarlamaya yatırım yapmayan şirketler pazar kaybediyor.

82 milyon nüfusun 62 milyonu internet kullanıyor
     We Are Social 2020 verilerine göre, nüfusu 82 milyonu aşan ülkemizde 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, nüfusun yüzde 74’üne karşılık gelirken, 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Ülkemizde kullanıcı bazında günde ortalama 7,5 saat internete bağlı kalınıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. Türkiye gibi insanların dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük bir pazar haline geliyor. KOBİ’ler başta olmak üzere birçok kurum, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.

2020’de şirketler SEO’ya 80 milyar dolar yatırım yapacak
     Arama motoru optimizasyonu (SEO), özellikle küçük ve orta işletmeli firmaların web siteleri için büyük önem taşıyor. Bu optimizasyon kurumların web sitelerini detaylı sınıflandırarak yapılan aramalarda daha kolay bulunmalarını sağlıyor. HubSpot’un verilerine göre, 2020 yılının sonuna kadar şirketlerin 80 milyar dolar düzeyinde SEO yatırımı yapacağı tahmin ediliyor.

Dijital pazarlama maliyet değil, stratejik bir yatırım
     İnternet kullanımının ve KOBİ’lerin dijital dünyaya ilgisinin her geçen gün artmasına vurgu yapan EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, dijital pazarlama konusunda şu noktaların altını çizdi: “Dijital pazarlamayla şirketler, doğru zamanda, doğru kullanıcı ile buluşabiliyor. Arama motoru optimizasyonun doğru bir şekilde yapılması, sosyal medya kanallarının reklam açısından etkili bir şekilde kullanılması ülkemizde ihracatın yüzde 56’sını, istihdamın yüzde 74’ünü ve katma değerin yüzde 54’ünü oluşturan KOBİ’ler için büyük önem taşıyor.

     Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor. EG Bilişim Teknolojileri olarak Türkiye pazarındaki küçük ve orta ölçekli işletmeleri, hedeflerine hızlı ve en optimum şekilde ulaştırıyoruz. Koronavirüs nedeniyle hedef kitlesine ulaşamayan KOBİ’leri dijital dünyada desteklemeye devam edeceğiz.”


+ Benzer Haberler
» Müteahhitlerin gözü 20 milyar dolarlık projelerde
» Türk baharatları dünya sofralarına tat katıyor
» Sezer: Pandemi ile birlikte tedarik zincirinin önemi daha iyi anlaşıldı
» Kripto paraların piyasa değeri 700 milyar doları aştı
» İş dünyasında dijital dönüşüm
» Tüketici 2. el otomobil fiyatının geleceğinde kararsız
» Işık Plastik halka arz oluyor
» Kent A.Ş.’de Ar-Ge çalışmaları hız kesmeden devam ediyor
» Gürer: Gıda denetimi için belediyelere yetki verilsin
» İZİD; ‘Nereye ulaşmak istiyorum, oraya nasıl ulaşırım? Başarabilir miyim?’ Sorularına cevap aradı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.01.2021
  Ticaret 19.01.2021
  Ticaret 18.01.2021
  Ticaret 16.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni