• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dilan Eker ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
29/11/2018 18:37
Kilo Vermeye Yardımcı 10 Altın Besin

Dilan Eker
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Taksim Hastanesi

     Bir oturuşta 12 tane elma ya da 2 su bardağı yulaf ezmesi yediğinizde şüphesiz mideniz fazlasıyla dolar ve uzun süre bir şey yiyemeyecek hale gelirsiniz. Oysa bazı besinler var ki tam da böyle bir etki yaratıyor ve bu besinlerle uzun süre tok kalarak kilo vermek de mümkün oluyor. Kilo vermek için yediğiniz yiyecekler daha az kalori içerirken, midenizde daha fazla yer kaplamalı ve daha uzun süre orada kalarak doygunluk hissini sağlamalıdır. Bir besinde bulunan posa ve protein miktarı, besinin hacmi ve içerdiği su miktarı doygunluk hissinde en belirleyici etmenlerden. Tokluğu sağlayarak kilo vermeye yardımcı olan 10 besin şöyle.

1. Yumurta
     Yumurta, dolgunluk hissi üzerinde güçlü bir etkiye sahip, besleyici, yüksek protein içeren mucizevi bir besin. Tam bir yumurta vücudunuzun üretemediği 9 aminoasitin tamamını içeriyor ve bu amino asitler sindirildikten sonra bağırsaklarınızdaki iştah bastırıcı hormonların salınmasını tetikliyor.

2. Yulaf ezmesi
     Yulaf ezmesi yüksek lif içeriği ve yüksek su emme kapasitesinden dolayı tok tutma gücü oldukça yüksek bir tam tahıl. Yulafta bulunan beta-glukan gibi çözünebilir lifler midenizde su çekerek yoğunlaşıyor ve mide boşalmasını geciktirerek uzun süre tok kalmanıza yardımcı oluyor.

3. Az yağlı etler
     Et, tavuk, hindi ve balıkta yüksek miktarda bulunan ve tokluk süresi en uzun makrobesin olan proteinler; ghrelin ve GLP-1 gibi tokluk hormonları üzerinde etkili oluyor.  Az yağlı kırmızı et, tavuk/ hindi göğüs eti ve balıklar yüksek protein ve az yağ içerdiklerinden daha uzun süre tok kalmanıza ve doygunluk hissetmenizi sağlıyor.

4. Tatlı patates
     1 kase haşlanmış ya da fırınlanmış tatlı patatesin 1 ince dilim ekmekle aynı kaloride olduğunu biliyor muydunuz? Antioksidanlardan zengin olan tatlı patates yüksek su ve posa içeriğiyle aynı enerjideki diğer besinlere göre daha uzun süre tok kalmanıza ve bir sonraki öğünde daha az yemenize destek oluyor.

5. Kurubaklagiller
     Bitkisel protein kaynakları nohut, fasulye, mercimek, börülce gibi kurubaklagiller tokluk sağlamada güçlü birer diyet silahlarıdır. Posa ve proteinden zengin kaynaklardır. Aynı zamanda dirençli nişasta içerikleri sayesinde diğer karbonhidratlara kıyasla şekerin daha yavaş dolaşıma katılmasına yardımcı olurlar.

6. Yeşil yapraklı ve kükürtlü sebzeler
     Özellikle ıspanak, roka, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ve lahana, brokoli gibi kükürtlü sebzeler yüksek posa ve su içeriyorlar. Hacimce yüksek ve çok düşük enerjiye sahip bu sebzeler kilo vermede ve tokluğa ulaşmada en önemli besinlerin birkaçı. Aynı zamanda sebzeleri tüketmek ve çiğnemek zaman aldığından, bu sayede yeme süresi uzuyor ve daha uzun zamanda daha az kalori almış ve daha fazla doymuş hissediyoruz.

7. Ananas, elma ve portakal
     Meyveler yüksek oranda su ve posa içerdikleri için aynı kaloride meyve suyu ya da tatlılara göre midede çok daha fazla yer kaplıyorlar ve doygunluk hissine katkı sağlıyorlar. Özellikle de ananas, elma ve portakalın posa ve su içerikleri ve doygunluk indeksleri yüksek. Elmayı bol su ile yıkayıp kabuğuyla, portakalı ise kabuğunu ince soyup altında kalan beyaz posasıyla tüketerek daha fazla posa alabilir ve daha uzun süre tok kalabilirsiniz.

8. Yoğurt
     İyi bir protein kaynağı olan yoğurt aynı zamanda içerisinde bulunan CLA ‘konjuge linoleik asit’ sayesinde karın çevresi yağlanmasını azaltmaya ve uzun süre tok kalmaya yardımcı oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak yoğurt tüketenlerin bel çevrelerinin ve beden kitle indekslerinin daha düşük olduğu ortaya konuluyor.

9. Karabuğday, kinoa, bulgur
     Karabuğday, kinoa, bulgur gibi tam tahıl taneleri diğer tahıllara göre yüksek lif nispeten daha fazla protein içeriyorlar. Glisemik indeksi düşük olan bu tam tahıllar içerdikleri posa sayesinde bağırsaklarda iştahı baskılayan hormonları aktive etmeye yardımcı oluyorlar. Diyette beyaz un, ekmek veya pirinç ile yer değiştirilip porsiyon kontrolünde tüketildiğinde uzun süre tokluğa ve kilo vermeye büyük katkı sağlıyorlar

10. Lor peyniri
     Lor peyniri yağ içeriği ve enerjisi nispeten düşük, proteini oldukça yüksek bir peynir türü. Aynı zamanda önemli bir kalsiyum kaynağı olan lor peyniri, yüksek protein içeriği ve hacmi sayesinde daha uzun süre tok hissetmenize ve kilo kontrolüne yardımcı olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “2. elde satış artışı bekliyoruz”

  Şubat ayında kapanan şirket sayısı azaldı

  Türk Eximbank, ihracatçılar için 11 yeni ürünü devreye alacak

  İzmir tarihinde İtalyan mimarlar tanıtıldı

  Organik kum kedilerin yaşam kalitesini arttırıyor

  Türkiye’nin köpek ırkları korunuyor

  Büyüme dostu bankacılık

  Çorapçının hedefinde Japonya ve Avustralya var

  “Yarına Yatırım” oturumunda katılımcılar start-up dünyasını ve girişimciliği konuştu

  Bakan Pakdemirli “Zeytinde hedef birinci lig”

  Ege Finans Derneği’nden krizden çıkış reçetesi

  Ege-Koop, işyerleri için ticaret merkezi oluşturuyor

  “Bizim kökümüz Kuvai Milliye, bölücülükle işimiz olmaz”

  Karabağlar’daki muhtarlardan Başkan Selvitopu’na “Yanındayız” mesajı

  Fuarın gözdesi Bayraklı Belediyesi

  PİY alanında ilerlememiz komşu ülkelere de umut olacak

  Yaşlanma 20’li yaşlarda başlıyor

  Yaşlılara gereğinden fazla yardım etmek sağlıklarını olumsuz etkiliyor

  İzmir meslek hastalıkları tedavisinde merkez oluyor

  Türklerin gönlü hibrid otomobilden yana

  Aksigorta Dijital Asistanı (ADA) ile Yılda 1 milyon işlem

  150 milyar TL‘lik faktoring işlemlerinin 10‘da biri tedarikçi finansmanından

  CEO sayısı 6 yılda 7 kat arttı

  “Termal turizmde 100 bin Rus turist hedefimiz var”

  “Sigorta ekspertiz havuzu oluşturulmalı”

  Yapay Zeka teknolojisi ile AVM’lere özel dijital pazarlama dönemi

  “Dünyanın bir numaralı kadın start-up’ı Türkiye’den çıkabilir”

  Bornova’da ‘Farkındalık İçin +1 Fark Yarat’ etkinliği

  “Hammadde savaşları başlıyor, herkes kendini hazırlasın”

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  23 Mart 2019 Tarihli ve 30723 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  MİST BLOWER ALIMI

  ADALET BAKANLIĞINDAN İLAN

  İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor

  8. Uludağ Ekonomi Zirvesi başladı

  Üreticilere 1 milyar 432 milyon TL ödenecek

  İhracat hedefi Ortadoğu pazarının kapılarını araladı

  Türkiye dünyanın en mutlu 79’uncu ülkesi

  10. Alaçatı Ot Festivali yine dopdolu geçecek

  “Atatürk’ün Sevdası İzmir” sergisi Bornova’da

  Garanti Bankası’ndan 103 milyon 220 liralık ihraç

  BİST, ATPET hisselerini kottan çıkardı

  Dagi Yatırım Holding brüt takasa alındı

  Emlak Konut bir projesini tasfiye etti

  Bridgestone, TomTom Telematics’i bünyesine katıyor

  Çimsa beyaz çimentoda dünyada 1 numara oluyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.03.2019
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni