• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dilan Eker ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
29/11/2018 18:37
Kilo Vermeye Yardımcı 10 Altın Besin

Dilan Eker
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Taksim Hastanesi

     Bir oturuşta 12 tane elma ya da 2 su bardağı yulaf ezmesi yediğinizde şüphesiz mideniz fazlasıyla dolar ve uzun süre bir şey yiyemeyecek hale gelirsiniz. Oysa bazı besinler var ki tam da böyle bir etki yaratıyor ve bu besinlerle uzun süre tok kalarak kilo vermek de mümkün oluyor. Kilo vermek için yediğiniz yiyecekler daha az kalori içerirken, midenizde daha fazla yer kaplamalı ve daha uzun süre orada kalarak doygunluk hissini sağlamalıdır. Bir besinde bulunan posa ve protein miktarı, besinin hacmi ve içerdiği su miktarı doygunluk hissinde en belirleyici etmenlerden. Tokluğu sağlayarak kilo vermeye yardımcı olan 10 besin şöyle.

1. Yumurta
     Yumurta, dolgunluk hissi üzerinde güçlü bir etkiye sahip, besleyici, yüksek protein içeren mucizevi bir besin. Tam bir yumurta vücudunuzun üretemediği 9 aminoasitin tamamını içeriyor ve bu amino asitler sindirildikten sonra bağırsaklarınızdaki iştah bastırıcı hormonların salınmasını tetikliyor.

2. Yulaf ezmesi
     Yulaf ezmesi yüksek lif içeriği ve yüksek su emme kapasitesinden dolayı tok tutma gücü oldukça yüksek bir tam tahıl. Yulafta bulunan beta-glukan gibi çözünebilir lifler midenizde su çekerek yoğunlaşıyor ve mide boşalmasını geciktirerek uzun süre tok kalmanıza yardımcı oluyor.

3. Az yağlı etler
     Et, tavuk, hindi ve balıkta yüksek miktarda bulunan ve tokluk süresi en uzun makrobesin olan proteinler; ghrelin ve GLP-1 gibi tokluk hormonları üzerinde etkili oluyor.  Az yağlı kırmızı et, tavuk/ hindi göğüs eti ve balıklar yüksek protein ve az yağ içerdiklerinden daha uzun süre tok kalmanıza ve doygunluk hissetmenizi sağlıyor.

4. Tatlı patates
     1 kase haşlanmış ya da fırınlanmış tatlı patatesin 1 ince dilim ekmekle aynı kaloride olduğunu biliyor muydunuz? Antioksidanlardan zengin olan tatlı patates yüksek su ve posa içeriğiyle aynı enerjideki diğer besinlere göre daha uzun süre tok kalmanıza ve bir sonraki öğünde daha az yemenize destek oluyor.

5. Kurubaklagiller
     Bitkisel protein kaynakları nohut, fasulye, mercimek, börülce gibi kurubaklagiller tokluk sağlamada güçlü birer diyet silahlarıdır. Posa ve proteinden zengin kaynaklardır. Aynı zamanda dirençli nişasta içerikleri sayesinde diğer karbonhidratlara kıyasla şekerin daha yavaş dolaşıma katılmasına yardımcı olurlar.

6. Yeşil yapraklı ve kükürtlü sebzeler
     Özellikle ıspanak, roka, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ve lahana, brokoli gibi kükürtlü sebzeler yüksek posa ve su içeriyorlar. Hacimce yüksek ve çok düşük enerjiye sahip bu sebzeler kilo vermede ve tokluğa ulaşmada en önemli besinlerin birkaçı. Aynı zamanda sebzeleri tüketmek ve çiğnemek zaman aldığından, bu sayede yeme süresi uzuyor ve daha uzun zamanda daha az kalori almış ve daha fazla doymuş hissediyoruz.

7. Ananas, elma ve portakal
     Meyveler yüksek oranda su ve posa içerdikleri için aynı kaloride meyve suyu ya da tatlılara göre midede çok daha fazla yer kaplıyorlar ve doygunluk hissine katkı sağlıyorlar. Özellikle de ananas, elma ve portakalın posa ve su içerikleri ve doygunluk indeksleri yüksek. Elmayı bol su ile yıkayıp kabuğuyla, portakalı ise kabuğunu ince soyup altında kalan beyaz posasıyla tüketerek daha fazla posa alabilir ve daha uzun süre tok kalabilirsiniz.

8. Yoğurt
     İyi bir protein kaynağı olan yoğurt aynı zamanda içerisinde bulunan CLA ‘konjuge linoleik asit’ sayesinde karın çevresi yağlanmasını azaltmaya ve uzun süre tok kalmaya yardımcı oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak yoğurt tüketenlerin bel çevrelerinin ve beden kitle indekslerinin daha düşük olduğu ortaya konuluyor.

9. Karabuğday, kinoa, bulgur
     Karabuğday, kinoa, bulgur gibi tam tahıl taneleri diğer tahıllara göre yüksek lif nispeten daha fazla protein içeriyorlar. Glisemik indeksi düşük olan bu tam tahıllar içerdikleri posa sayesinde bağırsaklarda iştahı baskılayan hormonları aktive etmeye yardımcı oluyorlar. Diyette beyaz un, ekmek veya pirinç ile yer değiştirilip porsiyon kontrolünde tüketildiğinde uzun süre tokluğa ve kilo vermeye büyük katkı sağlıyorlar

10. Lor peyniri
     Lor peyniri yağ içeriği ve enerjisi nispeten düşük, proteini oldukça yüksek bir peynir türü. Aynı zamanda önemli bir kalsiyum kaynağı olan lor peyniri, yüksek protein içeriği ve hacmi sayesinde daha uzun süre tok hissetmenize ve kilo kontrolüne yardımcı olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “AB ile iş birliğini arttırmak için kararlı adımlar atacağız”

  Cari denge fazlası Ekimde 2 milyar 770 milyon dolar

  Büyüme rakamları Türk ekonomisinin acil inişi kazasız yaptığını ortaya koyuyor

  “İzmir’in mazereti yok”

  Turkcell’den yepyeni bir GNÇ

  Palandöken, “Yılbaşı öncesi kredi kartlarına dikkat”

  Doğru PVC Pencere seçimi ile kışın keyfini sürün

  Kocaoğlu’ndan İZBAN çalışanlarına çağrı

  İZTO’dan Japonya’ya turizm atağı: Zeytin Rotası tatlanıyor

  Bu serginin geliri öğrencilere burs olacak

  Kadın Muhtar Adayı Arpat, kadınlar için sahaya indi

  Başkanlar ‘acil yapısal reform’ dedi

  Gıda Sürdürülebilirliğinde 58’inci sıradayız

  Açlıkla mücadele eden kişi sayısı % 4,6 arttı

  Özgörkey Gıda, Ege’den Dünya’ya lezzet köprüsü kurdu

  İMİB’in 11 aylık toplam ihracatı 4,19 milyar dolar

  Türkiye’nin En iyi Startup’ı ödülü Scotty’ye

  Eğlence sektörünün nabzı ATRAX 2019’da atacak

  Konak’ta Eşitlik Birimi hizmete girdi

  Sağlık kuruluşları yeni teknolojilere odaklanıyor

  Ankara Onkoloji Hastanesi’nden Faz-1 Kanser İlaç Araştırma Merkezi

  Çalışan kadınlarda oluşan, ayak ve ayak bileği sorunlarına karşı öneriler

  Karşıyaka’da engelsiz sinema günleri başlıyor

  Meyve suyu hakkında doğru sandığımız yanlışlar

  Küba Büyükelçisi “kucak dolusu selamla” geldi

  Turizmde dönüşüm dijitalleşmeden geçecek

  İnsan ancak haklarıyla insan olabilir

  Global’in Türkiye’de iki limanının yönetim kurulu başkanı Oğuz Satıcı oldu

  Kuveyt Türk’ün BOA Bankacılık Platformu 20 ülkede kullanılacak

  Başkan Kocaoğlu’ndan İZBAN çağrısı

  AASSM’yi “salladılar”

  Kaspersky Lab, yeni nesil tüketici çözümlerini sundu

  LG’nin kampanyaları kazandırmaya devam ediyor

  Vatandaşa hizmetin kalitesi yükseliyor

  T.C. MENDERES İCRA DAİRESİ 2018/605 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  Minik Öykü için “Donör Ol, Umut Ol”

  Akıllı fabrikalarda üretim kayıpları önleniyor

  Türkiye, robot kurulumunda dünyada 20’inci oldu

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  11 Aralık 2018 Tarihli ve 30622 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “Dövizde istikrar için adımlar sürecek”

  Üçüncü çeyrekte yüzde 1,6 büyüdük

  Enflasyon beklentisinde düşüş

  ELİDAŞ tam kapasiteye ulaştı

  İşler: 2019 İzmir ve Ege turizmi için en iyi yıl olacak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
  Ticaret 06.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni