• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Döviz artışı çiçek sektörünü etkiledi

05 Aralık 2017 Salı 17:00
12
14
16
18

Döviz artışı çiçek sektörünü etkiledi

   ► Çiçekçi Muharrem Ağırdan, “Yerli üretimi destekleyerek kaliteli üretime yönlendirmek lazım” dedi.

           SELDA AK     
     Euro ve dolar artışının çiçek sektöründeki yansımasını ve KDV durumunu ele alan 18 yıldır sektörde çiçekçi olarak faaliyet gösteren Muharrem Ağırdan, “Euro ve doların yükselmesi ithal ettiğimiz ürünler açısından bizi oldukça zorluyor girdiler artıyor kar oranlarımız düşüyor. Ayrıca KDV oranları düşürülerek yerli üretim desteklenmeli.” dedi.
     2000 yılında Şık çiçekçiliği kurduğunu söyleyen çiçekçi Muharrem Ağırdan, “O zamandan bu yana işletmemizi büyütüyoruz. İnternet satış alanında da 2008 yılında Çiçekse adında ilave bir şirket daha kurduk. Yaklaşık 18 yıldır sektörün içindeyiz. 12 yıl boyunca online satışımız sürüyor. Çiçek sektöründe işi yapan kişi sayısı oldukça artıyor. Ben işimi hem ticari olarak yapıyorum hem de bu işi çok severek yapıyorum. Çiçek sektörü sürekli gelişiyor. Bizde dünya ile entegre halinde gidiyoruz. Teknolojinin de hızlı bir şekilde ilerlemesiyle dünya trendlerini olan biteni yakından takip edebiliyoruz. Trendleri, sektördeki tecrübemle birleştirip bize özgü sunumlarımızı da tüketicilerimize sunuyoruz.” diye konuştu.

Piyasalardaki artış kar oranlarımızı düşürdü
     Özellikle e-ticaret büyük bir gelişme gösterdiğine değinen Ağırdan, “Bu durumun avantajları olduğu gibi dezavantajları da yaşanabiliyor.  Sektörde artış var fakat katma değeri yüksek ürünler olması gerekir. Pazar açısından baktığımızda rekabet arttığı için kar oranlarımızı etkiledi. Çiçek sektöründe satış oranları her yıl yüzde 10-15 civarında artıyor ama tabi ki kar düştüğü için bizi de etkiliyor. Türkiye’de son yaşanan siyasi olaylar, ekonomik şartlar bizim sektörü de etkiledi. Euro ve dolardaki önlenemez bir artışın yaşanması ithal ettiğimiz ürünler açısından bizi oldukça zorluyor. Dolayısıyla girdiler artıyor kar oranlarımız düşüyor.” şeklinde konuştu.

KDV oranları düşürülmeli
     Hollanda, Ekvator, Kenya, Somali vs. bazı ülkelerden çiçekler satın aldığını söyleyen Ağırdan, “Orkide, saksı çiçekleri, kesme çiçekler, gül, ortanca, lale ithal ettiğimiz ürünler arasında. Aslında çiçekçilik tarıma dayalı bir kategoride olduğu için yüzde 18 olan KDV oranları bizim için oldukça yüksek. Çiçek sektöründe KDV oranlarının sıfır olması gerekir ya da çok düşük olması lazım. Yerli üretimi bir şekilde desteklemek için devletimizin bu yönde çalışma yapması lazım. Hem KDV’yi düşürüp hem de yerli üretimle kaliteyi artırıp Türkiye’ye dışarıdan gelen ürünleri azaltmak gerekiyor. Türkiye bir tarım ülkesi ve yerli üretime ağırlık vermemiz gerekiyor. Paramız dışarıya gitmesin biz de bu şekilde euro dolar artışından etkilenmeyelim. Yüzde 18 KDV oranı gerçekten çok yüksek bu açıdan bakarsak çiçek lükse girebiliyor. Yerli üretim artırılır ve desteklenirse sektördeki iş imkanları da artar. Devletimizden KDV oranlarının düşürülmesini bekliyoruz. Tarım ülkesiyiz bizde de çiçek üretimi var ama KDV etkisi çok fazla. Üreticiler için bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı. Yerli üretimi destekleyerek kaliteli üretime yönlendirmek lazım. Bu şekilde çiçekleri ithal etmemize gerek kalmaz. Yerli üretimde kaliteli gülü az buluyoruz o yüzden dışarıdan almak zorunda kalıyoruz. Yerli üretim kaliteli çiçek ihtiyacımızı karşılayamıyor bizde ithal etmek zorunda kalıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Çiçek kültürü artıyor
     İzmir halkının çiçeği sevdiğini ve bu açıdan kendilerini şanslı olarak nitelendiren Ağıran, “Genelde çiçek alımı ihtiyaca bağlı oluyordu ama son yıllarda ihtiyaç dışı alım konusunda İzmir’de gelişme var. Çiçek satışlarımız genelde özel günlerde iyi oluyor. Genelde özel günlerin dışında kalan zamanlarda insanlar birbirlerini mutlu etmek hediyeleşmek için çiçek siparişleri veriyor. Sonuçta kendi masalarına başköşelerine koyuyorlar bu şekilde çiçek kültürü artıyor. Dolayısıyla bizim sektörümüzün gelişmesi açısından da iyi bir durum. En son geçen Kasım ayında kutlanılan Öğretmenler Günü bizim için çok güzel geçti. Okulların sabahçı ve öğlenci şeklinde yarım gün olması açısından yaşadığımız tek sıkıntı zaman ve teslimattı. Yinede sipariş edilen tüm çiçekler değerli öğretmenlerimize teslim edildi. Önümüzde yılbaşı var o gün pek iş olmaz. Şubat ayında Sevgililer Günü’nde malum satışlarımız iyi oluyor.” dedi.

Kışın çiçek maliyeti fazla
     Çiçekçilik sürekliliği olan bir iş diye belirten Ağırdan, “Yaz mevsiminde düğünlerden dolayı işler epey yoğun oluyor fakat kışın satış oranları düşük oluyor. Ayrıca kış mevsiminde çiçek üretiminin ısıtmadan dolayı maliyeti çok fazla oluyor. Diyelim haftada 3 kez ürün alınıyorsa kış mevsiminde durum haftada bire düşerek ürünün bize geliş fiyatlarını artırıyor. Bize gelen çiçeği öncelikli amacımız muhafaza etmek değil taze taze tüketiciye sunmak. Muhafaza edip korumak için soğuk dolaplarımız ve depolarımız gibi alt yapımız var. Dediğim gibi taze ürünü müşteriye yollamak önemli ne kadar taze o kadar güzel.” dedi.

Çiçek lüks tüketim olarak görülüyor
     KDV oranlarının yansıması sebebiyle çiçek almanın lüks tüketim olarak görüldüğünü söyleyen Ağırdan, “Çiçek çok güzel bir hediye insanlar arasında ilişkiyi kuvvetlendiren bir hediye. Özel günlerinizde sunduğunuz ya da karşı tarafı önemsediğinizi gösteren bir hediye. Tarlada seralarda çok zor şartlarda çalışan insanlar var biz burada onların temsilcisiyiz. Güç koşullarda çalışan insan sayısı çok fazla. Sektörün gelişmesi için bence KDV oranlarının düşürülmesi gerekiyor. Tabiî ki devletimizi de korumamız gerekiyor neticede mali anlamda vergilerle ayakta duruyor. Burada 6 kişi çalışıyoruz. Kişi sayısı dönemsel olarak değişebiliyor, işler yoğunlaştığında eleman artışı oluyor. Özelikle yaz aylarında eleman desteğine ihtiyaç olabiliyor.” diye konuştu.

Trendlere yönelik sunumlar
     Çiçekçilik sektörünün de e-ticarete döndüğünü vurgulayan Ağırdan, “İnsanlar oturduğu yerden alışverişini yapıyor çiçek seçimini yapıyor ve istediği yere gönderiyor. Daha çok gül, orkide, kır çiçekleri, cerbelem, papatya, karanfil, en çok tercih edilen çiçekler arasında. Radyasyonun etkisini azaltan kaktüste çok tercih edilen bitkiler arasında yer alıyor. Kutu içinde güller, değişik buket yapımları en çok talep edilen trendler arasında. Kırmızı gülle doldurduğumuz kutuda, beyaz güllerle isim baş harflerini içine döşüyoruz. Tercihe göre gül renkleri değişiklik gösterebiliyor. Oldukça romantik ve güzel bir hediye diyebilirim. Farklı bir konseptle çikolata, meyve sepeti gibi gıda ürünlerini çiçekle birlikte sunuyoruz. Kurabiye, çikolata ve bazı mevsim meyveleri vs. özel bir sunumla hazırlanıyor ve teslim ediyoruz. Baby shower gibi ya da doğum zamanında hastanelere erkek bebekler için mavi tarzında ürünler, kız bebeklere pembe ürünler yolluyoruz. Gerçek ve yapay çiçekler talep ediliyor. Yapay çiçekleri sağlıklı bulmuyorum üstelik modası da geçti. Bir dönem narlı vazolar vardı kalktı. Şuan kutuda çiçek, değişik porselen vazolarda canlı çiçek,  ağaç kökleri ya da oyulmuş odun, ahşap içerisinde sunumlar yapılıyor.” dedi.

     Uygun ufak bir demet çiçeğin fiyatının 10 TL’den başladığını belirten Ağırdan, “Karışık güzel bir buket istiyorsanız fiyatı 50 TL’den başlıyor. Ortalama bir gülün fiyatı 5 TL’den başlıyor. Zaten gül de kalite kalite farklılaştığı için fiyatları da artıyor. Kış mevsiminde üretim zor olduğu için çiçek fiyatlarına da bu durum muhakkak yansır. Dolayısıyla 14 Şubat’ta da kış şartlarının fiyatlara yansımasını göreceğiz. Yeni girişimcilere yönelik olarak şunları söylemeliyim ki bu işi iyi öğrensinler işi hafife alıp sektöre girmesinler. Akademik anlamda okulu bitirip de çiçek sektörüne atılsınlar. Bu şekilde başarılı olacaklarını düşünüyorum. Mesai saatlerinin uzun olması açısından zor bir iş sadece pazar gününü kendimize ayıyoruz. Yaz sezonunda öyle zamanlar oluyor ki Pazar günü bile çalışabiliyoruz. Ne olursa olsun işimi seviyorum ve severek yapıyorum.” dedi.

 


+ Benzer Haberler
» Avrupa için ilk adım; Slovenya
» KOBİ’lere dijital’de rekabet avantajı
» ‘Ekonomiye güven’ nasıl yükselecek
» “Anavatanımız, doğal kaynaklarımızı milli rezerv kabul etsin”
» Bir halk sağlığı sorunu: Obezite
» Gazi ve engelliler, ‘Termal Huzur Kenti’ ile sağlık bulacak
» Hurma zeytin destek bekliyor
» "Konfor alanınızdan çıkın ve yeniliklere açık olun"
» “Güçlü Devlet, Güçlü Memur”
» Gelecek Eğitimde, Eğitim Konak’ta


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.12.2017
  Ticaret 15.12.2017
  Ticaret 14.12.2017
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni