• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dr. Özkan Uysal ►MEDİKAL BAKIŞ
12
14
16
18
11/08/2017 07:21
Aşırı Sıcaklarda Alınacak Önlemler

     Aşırı sıcakların ve yoğun nemin nefes aldırmadığı bugünlerde sağlığımızdan olmamak için tükettiğimiz besinler ve içeceklerden vücudumuzu serin tutmaya dek almamız gereken birçok önlem var. Sadece kronik hastalar, yaşlılar, hamileler ve çocukları değil sağlıklı kişileri bile tehdit eden aşırı sıcaklar; baş ağrısından bilinç bozukluklarına, kusmadan baş dönmesine hatta beyin kanaması ve kalp krizine dek birçok tehlikeye yol açabiliyor!

     Bugünlerde hemen hepimizin bol buzlu içeceklere sarılıyoruz oysa aşırı soğuk ve bol buzlu içecekler farenjit başta olmak üzere boğaz ile ilgili hastalıklara, ayrıca karın ağrısı ve ishal gibi mide, bağırsak problemlerine yol açıyor. O nedenle doğrusu daha ılık içecekler tüketmek. Aşırı sıcaklarda 10 kritik önlem daha rahat bir gün geçirmemizi sağlar.

1- Sık duş alın ya da vücudunuzu ıslatın
     Vücut ısısının yükselmemesi için sık sık duş alın. Bu mümkün değilse de ellerinizi, ayaklarınızı, yüzünüzü ve ensenizi sık sık çok soğuk olmayan suyla ıslatın. Çok soğuk suyla yıkarsak kas ağrıları hatta kimi zaman zatürreye kadar gidebilecek durumlar ortaya çıkabilir.

2- Çay ve kahveyi ölçülü için
     Özellikle bu aşırı sıcaklarda içtiğiniz çay ve kahvenin miktarına çok dikkat edin. Günde 150-200 mg’dan fazla kafein içeren içecek tüketmeyin. Bir bardak çayda ortalama 50 mg, bir kutu buzlu çayda ortalama 70 mg, bir fincan Türk kahvesinde ortalama 60 mg, bir bardak filtre kahvede 150 mg kafein bulunduğu için tüketirken ölçüyü aşmayın. Aksi halde çay ve kahve gibi içecekler idrar sökücü (diüretik) etkiye sahip olduğundan sıvı kaybına yol açarken, kalp hızını artırarak çarpıntıya, tansiyonun yükselmesine, sinirlilik ve uykusuzluğa da neden olabiliyor. Ayrıca çay ve kahvenize şeker eklemekten de kaçının.

3- Bol sebze ve ölçülü meyve tüketin
     Sıcak havalarda hem vücut direncini arttırmak hem de vücudun vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamak için sebze ve meyve tüketmeyi ihmal etmeyin. Sebze ve meyveler aynı zamanda su içeriği yüksek besinler olduğundan, vücudun su alımını desteklemesi açısından da önemli. Ancak karpuz, kavun, şeftali gibi yaz meyveleri şeker de içerdiği için ölçülü tüketmek gerekiyor.

4- Dışarıda yemek yerken dikkat edin
     Dışarıda ve açıkta satılan yiyecekleri tüketmeyin. Sıcak havalarda besinlerin hazırlanması ve pişirilmesinde hijyen kurallarına dikkat edilmemesi sonucu bakteriyel gıda zehirlenmelerine daha sık rastlandığından hijyeninden emin olmadığınız yerlerde yemek yemeyin. Çabuk bozulma riski olan et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri gibi besinleri açıkta uzun süre bekletmekten kaçının.

5- Bol su için
     Susama hissi olmasa bile günde iki buçuk litre su içmeye özen gösterin. Sıvı kısıtlaması gerektiren bir hastalık durumu varsa ya da idrar sökücü ilaçlar kullanıyorsanız, ne kadar su içeceğinizi mutlaka doktoruna danışın” diyor.

6- Açık renkli giyinin
     Güneş ışınlarının en dik olarak geldiği (saat 10-16 arası) saatlerde mecbur kalmadıkça dışarı çıkmayın. Mutlaka çıkmanız gerekiyorsa açık renkli, bol giysiler tercih edin, geniş kenarlı ve hava delikleri olan şapka giyin. Güneşin zararlı ışınlarında koruyan (UV filtreli) güneş gözlükleri kullanın.

7- Spor yaparken sadece su için!
     Günün en sıcak saatlerinde güneş altında spor ve her türlü ağır fiziksel aktiviteden uzak durun. Mümkünse sabah erken saatleri ya da akşam saatlerini spor için tercih edin. Spor öncesinde, spor yaparken ve sonrasında bol su için. Ancak herhangi bir içecek değil özellikle su olmasına özen gösterin. Kafeinli, gazlı ya da şekerli içecekler su ihtiyacımızı karşılamadığı gibi sıvı kaybını daha da artırabiliyor.

8- Şeker eklemeyin
     Alkollü içecekler ile fazla miktarda şeker içeren içecekler de vücuttan daha fazla sıvı kaybına neden oluyor. Üstelik şeker, sağlığımız açısından başlı başına tehlike kaynağı. Gazlı ve şekerli içeceklerden uzak durun.

9- İçecekleri aşırı soğuk içmeyin
     Pek çok kişi bu aşırı sıcaklarda çok soğuk ve buzlu içeceklere sarılıyor ancak içeceklerin çok kaynar olmaması kadar aşırı soğuk olmaması da çok önemli. Aşırı soğuk ve bol buzlu içecekler karında kramplara neden olabileceğinden tercih etmemekte fayda var. Soğuk içeceği tüketmek mide bağırsak sistemindeki kasları tetikleyerek bağırsak hareketliliğinin artmasına neden olur. Biz de bunu kramp tarzında ağrılar olarak hissederiz hatta bunun sonucunda ishal bile ortaya çıkabilir.

10- Yağlı yiyecek ve kızartmalardan kaçının
     Yağlı yiyecekler ve kızartmalar sağlık açısından genel zararlarının yanı sıra, sıcak havalarda daha da tehlikeli olabiliyor. Çünkü vücut bu besinleri sindirmeye çalışırken ısı regülasyonunda zorlanmalara yol açabiliyor. Haşlama, ızgara ya da buharda pişirme yöntemlerini tercih etmenizde fayda var.

Aracınızı park ettiğinizde dikkat!
     Park etmiş araçların içinde bebekler, çocuklar, yaşlılar, engelliler, hayvanlar kilitli olarak kesinlikle bırakılmamalı. Araç içi ısı çok kısa sürede hızla yükseldiğinden dolayı bu ihmal tehlikeli sonuçlara hatta hayati riske bile yol açabiliyor!

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kurulan şirket sayısı yüzde 32,67 azaldı

  Palandöken, “Gıda ürünlerindeki KDV karmaşası son bulmalı”

  İzmir İtalyan Ticaret Odası’ndan fuar çağrısı

  Yaş Meyve Sebze Sektörü Ortaca’da buluştu

  Turkcell endüstri 4.0 ile geleceği tasarlıyor

  Bornova onların da evi

  “26 milyar $ katma değer sağladık”

  Borsa’dan tarım alanında proje fikri olan gençler için ödüllü yarışma

  Şişecam’ın kredi notuna Fitch’ten teyit

  Didim D-Marin’de Petrol Ofisi ve Asmira farkı

  Temsa Bayisi Yaşaroğlu ilk yarıda satış hedefine ulaştı

  Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak

  Bakanlık Burgas’tan hayvan almadığını açıkladı

  Air France-KLM ile Eastern Airlines iş ortaklığı genişliyor

  “Türkiye’nin kadın girişimcilere ihtiyacı var”

  Lojistik şirketleri deplasmanda kazanmaya başladı

  Çin’de yapay zekâ piyasası hızla gelişiyor

  Karşıyakalı hentbolcular ‘Süper Lig’de

  Engellilere istihdam, doğaya destek

  Eğlenerek veda ettiler

  Yapay zekayla yönetilen akıllı şehirler

  Lenovo Game On oyun severleri buluşturuyor

  Kaspersky Lab ve sokak sanatçısı D*Face, Formula E sürücüleri için kasklar tasarladı

  Kemeraltı’nda 3 büyük adım

  Doğal Yaşam’ın yeni maskotları: Çilli ve Zilli

  Karabağlar’da yaz spor okulları dopdolu geçiyor

  “Sokaklarımızı temiz tutmak herkesin görevi”

  Balıkçının kurtuluşu; Kota

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  21 Temmuz 2018 Tarihli ve 30485 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.08.2018 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.08.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.08.2018 - 14:30

  2018’de kruvaziyer turizmi durdu

  İzmir turizmi Haziran’da yüzde 20 büyüdü

  Makine İmalatçıları Birliği Eurotrans’a üye oldu

  Eximbank e-bono uygulamasına geçiyor

  İMDER’in yeni başkanı Yıldırım

  İzmirli OSB’ler BAYOSB’de bir araya geldi

  “Gelin ve damatları hayal kırıklığına uğratmayın”

  “Dijital Gayrimenkul Danışmanı” eğitimi İzmir’de yapılacak

  Ormanları ihmal ve dikkatsizlik yakıyor

  Ankara Ticaret Odası’dan e-ticaret atağı

  Yeni düzenleme ve hamleler sonuç verdi

  Bornova’nın yolları yenileniyor

  Anadolu Sigorta ile evcil dostlarınız da güvence altında

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni