• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dr. Özkan Uysal ►MEDİKAL BAKIŞ
12
14
16
18
11/08/2017 07:21
Aşırı Sıcaklarda Alınacak Önlemler

     Aşırı sıcakların ve yoğun nemin nefes aldırmadığı bugünlerde sağlığımızdan olmamak için tükettiğimiz besinler ve içeceklerden vücudumuzu serin tutmaya dek almamız gereken birçok önlem var. Sadece kronik hastalar, yaşlılar, hamileler ve çocukları değil sağlıklı kişileri bile tehdit eden aşırı sıcaklar; baş ağrısından bilinç bozukluklarına, kusmadan baş dönmesine hatta beyin kanaması ve kalp krizine dek birçok tehlikeye yol açabiliyor!

     Bugünlerde hemen hepimizin bol buzlu içeceklere sarılıyoruz oysa aşırı soğuk ve bol buzlu içecekler farenjit başta olmak üzere boğaz ile ilgili hastalıklara, ayrıca karın ağrısı ve ishal gibi mide, bağırsak problemlerine yol açıyor. O nedenle doğrusu daha ılık içecekler tüketmek. Aşırı sıcaklarda 10 kritik önlem daha rahat bir gün geçirmemizi sağlar.

1- Sık duş alın ya da vücudunuzu ıslatın
     Vücut ısısının yükselmemesi için sık sık duş alın. Bu mümkün değilse de ellerinizi, ayaklarınızı, yüzünüzü ve ensenizi sık sık çok soğuk olmayan suyla ıslatın. Çok soğuk suyla yıkarsak kas ağrıları hatta kimi zaman zatürreye kadar gidebilecek durumlar ortaya çıkabilir.

2- Çay ve kahveyi ölçülü için
     Özellikle bu aşırı sıcaklarda içtiğiniz çay ve kahvenin miktarına çok dikkat edin. Günde 150-200 mg’dan fazla kafein içeren içecek tüketmeyin. Bir bardak çayda ortalama 50 mg, bir kutu buzlu çayda ortalama 70 mg, bir fincan Türk kahvesinde ortalama 60 mg, bir bardak filtre kahvede 150 mg kafein bulunduğu için tüketirken ölçüyü aşmayın. Aksi halde çay ve kahve gibi içecekler idrar sökücü (diüretik) etkiye sahip olduğundan sıvı kaybına yol açarken, kalp hızını artırarak çarpıntıya, tansiyonun yükselmesine, sinirlilik ve uykusuzluğa da neden olabiliyor. Ayrıca çay ve kahvenize şeker eklemekten de kaçının.

3- Bol sebze ve ölçülü meyve tüketin
     Sıcak havalarda hem vücut direncini arttırmak hem de vücudun vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamak için sebze ve meyve tüketmeyi ihmal etmeyin. Sebze ve meyveler aynı zamanda su içeriği yüksek besinler olduğundan, vücudun su alımını desteklemesi açısından da önemli. Ancak karpuz, kavun, şeftali gibi yaz meyveleri şeker de içerdiği için ölçülü tüketmek gerekiyor.

4- Dışarıda yemek yerken dikkat edin
     Dışarıda ve açıkta satılan yiyecekleri tüketmeyin. Sıcak havalarda besinlerin hazırlanması ve pişirilmesinde hijyen kurallarına dikkat edilmemesi sonucu bakteriyel gıda zehirlenmelerine daha sık rastlandığından hijyeninden emin olmadığınız yerlerde yemek yemeyin. Çabuk bozulma riski olan et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri gibi besinleri açıkta uzun süre bekletmekten kaçının.

5- Bol su için
     Susama hissi olmasa bile günde iki buçuk litre su içmeye özen gösterin. Sıvı kısıtlaması gerektiren bir hastalık durumu varsa ya da idrar sökücü ilaçlar kullanıyorsanız, ne kadar su içeceğinizi mutlaka doktoruna danışın” diyor.

6- Açık renkli giyinin
     Güneş ışınlarının en dik olarak geldiği (saat 10-16 arası) saatlerde mecbur kalmadıkça dışarı çıkmayın. Mutlaka çıkmanız gerekiyorsa açık renkli, bol giysiler tercih edin, geniş kenarlı ve hava delikleri olan şapka giyin. Güneşin zararlı ışınlarında koruyan (UV filtreli) güneş gözlükleri kullanın.

7- Spor yaparken sadece su için!
     Günün en sıcak saatlerinde güneş altında spor ve her türlü ağır fiziksel aktiviteden uzak durun. Mümkünse sabah erken saatleri ya da akşam saatlerini spor için tercih edin. Spor öncesinde, spor yaparken ve sonrasında bol su için. Ancak herhangi bir içecek değil özellikle su olmasına özen gösterin. Kafeinli, gazlı ya da şekerli içecekler su ihtiyacımızı karşılamadığı gibi sıvı kaybını daha da artırabiliyor.

8- Şeker eklemeyin
     Alkollü içecekler ile fazla miktarda şeker içeren içecekler de vücuttan daha fazla sıvı kaybına neden oluyor. Üstelik şeker, sağlığımız açısından başlı başına tehlike kaynağı. Gazlı ve şekerli içeceklerden uzak durun.

9- İçecekleri aşırı soğuk içmeyin
     Pek çok kişi bu aşırı sıcaklarda çok soğuk ve buzlu içeceklere sarılıyor ancak içeceklerin çok kaynar olmaması kadar aşırı soğuk olmaması da çok önemli. Aşırı soğuk ve bol buzlu içecekler karında kramplara neden olabileceğinden tercih etmemekte fayda var. Soğuk içeceği tüketmek mide bağırsak sistemindeki kasları tetikleyerek bağırsak hareketliliğinin artmasına neden olur. Biz de bunu kramp tarzında ağrılar olarak hissederiz hatta bunun sonucunda ishal bile ortaya çıkabilir.

10- Yağlı yiyecek ve kızartmalardan kaçının
     Yağlı yiyecekler ve kızartmalar sağlık açısından genel zararlarının yanı sıra, sıcak havalarda daha da tehlikeli olabiliyor. Çünkü vücut bu besinleri sindirmeye çalışırken ısı regülasyonunda zorlanmalara yol açabiliyor. Haşlama, ızgara ya da buharda pişirme yöntemlerini tercih etmenizde fayda var.

Aracınızı park ettiğinizde dikkat!
     Park etmiş araçların içinde bebekler, çocuklar, yaşlılar, engelliler, hayvanlar kilitli olarak kesinlikle bırakılmamalı. Araç içi ısı çok kısa sürede hızla yükseldiğinden dolayı bu ihmal tehlikeli sonuçlara hatta hayati riske bile yol açabiliyor!

Önceki Yazılar :
Haberler
  Enerjide verimlilik hamlesi

  Reel kesim ve finans sektöründen ortak toplantı

  Bakan Mustafa Varank, Ağustos ayı sanayi üretim endeksini değerlendirdi

  “830 milyon kişi açlıkla mücadele ediyor”

  Toplam ciro endeksinde %32 artış

  “Uluslararası finansal koşullar daha sıkı hale geldi”

  İşsiz sayısı 3 milyon 531 bin kişiye ulaştı

  Kuru meyveler, Alzheimer ve demansın ortaya çıkma riskini azaltıyor

  “Ekonomik saldırıyı kontrol altına alıyoruz”

  Folkart Gallery Atatürk Sergisi ile açılıyor

  TİM’den büyükelçilere Kapadokya’da ticaret diplomasisi

  Dost Bilim Evi güz dönemi başlıyor

  Yorgancılar’dan Çinli işadamlarına davet

  Eski başkan Büyükşehire talip

  İşler: İzmir turizmi rekor yolunda

  “Kantin kiralarındaki artış esnafı zora sokuyor”

  İçmimarlar, Havagazı’nda buluştu

  Yabancı yatırımcı rekora doymuyor

  Pancar OSB’nin ana gündemi otoyol bağlantısı

  Atık yönetimi sektörü Ankara’da buluşuyor

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden bilgilendirme

  “Siyaset menfaat için yapılmaz”

  Karabağlarlı kadınlar Çanakkale’de

  Ödüllü atölye

  KODA yeni sezona İdil Biret ile başladı

  412 numaralı ada

  İmar revizyon planları vatandaşa anlatılmaya başlandı

  Bucalı çocuklara tiyatro, annelere matine

  E-ticaretin yaşadığı büyümeyle posta ve lojistik sektörü üzerindeki baskı gittikçe artıyor

  Alevi derneklerinden Başkan Atila’ya teşekkür ziyareti

  Merakla beklenen Nokia 7.1 tanıtıldı

  Bilirkişi başvurularında e-imza zorunlu

  Türkiye’nin beyaz yaka profili

  İnternetten alışveriş 2018’de de rekor kırmayı sürdürüyor

  BBŞT’de ilk defa “Sahne Arkası” kursu açılıyor

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 09.11.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 30.10.2018 - 10:00

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ekim 2018 Tarihli ve 30567 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 24.10.2018 - 15:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.11.2018 - 10:00

  BORNOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI BORNOVA BELEDİYESİ SOSYAL VE İKTİSADİ İŞLETMESİ TAŞINMAZ MAL KİRALAMA İLANI

  İşsizlik çift haneyi bırakmıyor

  Pamuk primi en az enflasyon oranı kadar arttırılmalı

  Boeing ve ODTÜ’den İHA tasarım yarışması

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
  Ticaret 10.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni