• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Dr. Yaser Süleymanoğlu ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
26/10/2018 15:02
Kronik Hastalara Özel 9 Sonbahar Önerisi

Dr. Yaser Süleymanoğlu
İç Hastalıkları Uzmanı
Acıbadem Kadıköy Hastanesi

     Bugünlerde yaşanan ani ısı değişiklikleri ve virüslere bir de kronik hastalıkların getirdiği yıpranma ve stres eklendiğinde vücut direnci ister istemez zayıflayabiliyor. Hal böyle olunca hastalıklara çok daha açık hale geliniyor. Diyabet, kalp yetmezliği, astım ve KOAH gibi kronik hastalığı olanların ve 60 yaş üzerindeki kişilerin sağlıklı yetişkinlere göre daha düşük dirence sahip oldukları, alınacak basit ama etkili önlemlerle sonbahar hastalıklarından korunmanın mümkün olduğunu, özellikle de kronik hastalar ve yaşlılar için vücut direncini artırmanın, bağışıklığı kuvvetlendirmenin 9 basit ama etkili yolu  bulunuyor.

Yeterince uyuyun
     Kaliteli ve yeterli uyku bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Derin uyku sırasında beyinden salgılanan melatonin vücudu rahatlattığı gibi, toksinlerin atılmasını sağlıyor. Melatonin hormonunun salınımı çok hassas. Gecenin en karanlık ve sessiz ortamında başlıyor, gece yarısından sonra doruk noktasına ulaşıp azalıyor. Bu nedenle en geç saat 23:00’de uyumuş olun. Yatak odanızın karanlık olmasına dikkat edin. Uykudan hemen önce elektronik cihaz, tv, akıllı telefon kullanmayın. Cep telefonunu, melatonini önlediği için yattığınız odada tutmayın.

Sebze ve meyve tüketin
     Günde en az 1 porsiyon sebze ve 2 porsiyon meyve tüketin. Mevsim sebze ve meyveleri zengin içeriğiyle toksinleri ve yabancı mikropları temizliyor. Gut hastalığı olanlar fazla sebze, diyabet hastaları da aşırı şekerli meyveler tüketmemeli. Üzüm ve muz yerine yeşil elma ve kivi tercih edebilirsiniz. Ayrıca meyveleri posasıyla tüketin. Aksi takdirde hem aşırı tüketebilir hem de karaciğer yağlanması ve şekerin yükselmesi riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Bol bol su için
     En iyi ilaç, saf su! Su çok iyi temizleyici ajan. Karaciğer, bağırsak ve böbreklerden toksinlerin atılımını bol su ile kolaylaştırmak mümkün. Az su içen kişilerde hastalık süreci daha uzun sürüyor. Ödem, böbrek veya kalp hastalığı olmadığı müddetçe günde ortalama 1.5-2 litre su tüketmek yeterli. Kahve, çay gibi içecekler suyun yerine geçmediği gibi, vücuttan su atılmasına neden oldukları için tüketiminde aşırıya kaçmayın. Az su içen kişilerde mikroplara davetiye çıkarıldığı ve hastalık sürecinin daha uzun sürdüğü biliniyor.

Düzenli egzersiz yapın
     Düzenli egzersiz kan şekeri ve tansiyonu dengelerken, kalp yetmezliğini önlüyor, vücut direncini artırıyor. Diyabet, kronik böbrek, kas ve kalp hastalığı olanların yapacakları egzersiz konusunda hekimlerinden bilgi alması gerekiyor. Sağlıklı kişilerde ise düzenli egzersiz akciğerde birikmiş olan karbonmonoksit ve toksik karbon gazlarını derin nefes alıp vermekle atarken; kas, böbrek ve beyin hücreleri içinde birikmiş olan laktik asitin atılmasına da yardımcı oluyor. Kalp kası gençleşirken, kılcal damar dolaşımı daha etkin hale geliyor.

Odanızı sık sık havalandırın
     Birçok mikrop ve virüs oksijensiz ortamlarda gelişir ve çoğalır. Bu nedenle ev, araba ve ofis ortamını sık sık havalandırmak gerekir. Derin nefesle alınan oksijenin birçok virüs ve bakteriyi doğrudan yok ettiği biliniyor. Havasız ve sürekli kapalı ortamlarda mikroplar daha uzun yaşayabilir. Örneğin bir hapşırık ile yayılan virüsler havada yaklaşık 3-4 saat kalabilir. O yüzden taşıma araçları, kalabalık iş yerinde havalandırmaya özen gösterilmelidir.

Haftada 2 kez balık tüketin
     Mevsimlik ve taze balık çinko, iyot ve iyi oranda esansiyal amino asit içeriyor. Haftada en az 2 kez balık tüketimi; çocukların gelişiminin yanı sıra, bağışıklık sistemini daha etkin hale getiriyor, zatürre, grip, kemik erimesi, kalp ve diyabet hastalığına büyük fayda sağlıyor.

Dişlerinizi fırçalayın, ellerinizi sık yıkayın
     Ağız ve diş bakımı sanılandan çok daha önemli. Zira milyarlarca bakteri ve mikrop barındırdığından dişleri düzenli fırçalamak şart. Böylece diş eti içinde barınan mikropların çoğu gideriliyor. Bununla birlikte günlük işlerimiz nedeniyle ister istemez mikrop yuvası haine gelen ellerimizi de sık sık yıkamamız şart.

Aşırı sıcaktan kaçının
     Kış aylarında özelikle çocuğu veya yaşlısı olan aileler ev ortamını normalden fazla sıcak tutmaya çalışıyor; oysa bu alışkanlık tamamen yanlış. Çünkü mikroplar sıcak ortamı sevdiklerinden aşırı sıcak ortamlar hastalanmaya ve hastalık yaymaya en ideal ortamlar oluyor. Ev ve iş yerinin ısısının uygun derecede tutulması (24-25 derece) faydalı.

Grip ve zatürre aşısı yaptırın
     Günümüzde artık salgın hastalıklar tüm dünyada kolayca yayılabilmektedir. Son yıllarda grip, nezle ve toplum kökenli zatürrenin sıklığı da giderek artmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü bu hastalıklardan en iyi korunma yöntemini aşılanma olarak bildirmektedir. Özelikle riskli olarak kabul edilen kişilerin hekimine danışarak aşı yaptırmasında fayda vardır. Çocukluk çağında, 65 yaş ve üzerinde, kronik kalp, diyabet, KOAH ve astım hastalığında aşılama şarttır. Özelikle yaşlı hastalar son yıllarda üretilen ömür boyu etki eden zatürre aşısı olabilir. Aşıya yönelik son yıllarda karşıt görüşler arttığını ve tehlikeli hal geldiğini üzülerek görüyoruz. Son 60-70 yılda milyonlarca insanın ölümüne sebep olan salgınlar, boğmaca, kolera, verem, sarılık, çocuk felci ve suçiçeği hastalıkları aşı sayesinde yok oldu. Aşıya karşı alerji dışında başka bir engel yoktur. Bu nedenle endişelerin yersiz olduğunun bilinmesi gerekir. Hekiminiz en uygun aşılama programını size detaylı uygulayacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bayram sonrası ilk gün yeni vaka sayısı tekrar binin üzerinde

  OTURMA BANKI İSKELETİ, AYAKLI ÇÖP KOVASI ve PİKNİK MASASI İSKELETİ ALIMI

  Çiğli ve Gaziemir’e de seyyar maskematik

  İhracata yönelik dijital faaliyetlere teşvik

  TİAD, Kovid-19’un takım tezgahları sektörüne etkilerini ölçümledi

  Aile Danışmanlığı Ulusal Yeterlilik Belgesi hazırlanıyor

  Döviz / Altın

  Sanal ticarete gerçek destek

  Mermercilerden ihracata ‘Fotoğraflı’ katkı

  Küresel salgına rağmen yatırıma devam

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Asansörde virüse karşı yeni çözümler yolda

  Başkan Kılıç sosyal medyayı salladı

  E-Spor pazarı 1,5 milyar dolara koşuyor

  Yabancı finans kuruluşlarının Çin’deki toplam aktifleri 702 milyar doları aştı

  Dünyada yaklaşık 1 milyar bisiklet olduğu ortaya çıkt

  Koç Holding net karı yüzde 345 yükseldi

  ExSA ve PPF, Temsa’nın hisselerini satın alacak

  AVOD’un maden rezervi 8.5 milyon tona yükseldi

  İzmir’de camiler dezenfekte ediliyor

  “Tavuk etindeki fiyat artışı üreticinin cebine yansımıyor”

  BiP ile görüşmeler 2 ayda 33 kat arttı

  Konak’ta camiler ibadete hazır

  Süt ve süt ürünleri ihracatçıları Çin pazarıyla hedef büyüttü

  Başkan Aksoy’dan Menemenli pamuk üreticilerine destek

  İZSİAD’ın gündemi yeni iş modelleri

  HAK-İŞ’ten uluslararası alanda önemli başarı

  Çeşme’de Covid-19 kılavuzu

  Bucalı ailelere iletişimi arttıran oyun kartları

  İhtiyaç sahiplerine verilen destek artıyor

  Tugay talimat verdi, metruk binalar yıkıldı

  Menderes’te camiler ibadete hazır

  “İzmir’in onu tanıtacak yeterince markası yok”

  İTB Meclisi’nde Covid-19 krizinin ardından normalleşme süreci konuşuldu

  EGİKAD geleceğin mesleklerini masaya yatırdı

  Emlak vergisi’nde son gün 1 Haziran

  Gürer: “Değişken hava koşullar üreticiyi vurdu”

  Lufthansa için 9 milyar avro yardım paketi

  İhale Özetleri

  27 Mayıs 2020 Tarihli ve 31137 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Günlük test sayısı Mayıs’ta ilk kez 20 binin altına indi

  26 Mayıs 2020 Salı

  Günlük Vaka sayısı iki gün sonra tekrar binin altına düştü

  Pire Limanı bu yıl da Avrupa’nın en büyüğü olacak

  SunExpress 4 Haziran’da iç hat uçuşlarına başlıyor

  BSMV binde 2’den yüzde 1’e çıktı

  25 Mayıs 2020 Pazartesi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.05.2020
  Ticaret 27.05.2020
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
  Ticaret 19.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni