E-ticaret hacmimiz 2020’de 226 milyar TL’ye yükseldi
.png)
SEDA GÖK
Türkiye’de e-ticaret hacmi 2020 yılında yüzde 66 artarak 226 milyar TL’ye yükseldi. e-ticaret hacminin genel ticarete oranı 2019’da yüzde 9,8 iken 2020’de 5,9 puan artışla ortalama yüzde 15,7’ye ulaştı. 2020 yılında kaydedilen e-ticaret tutarının yüzde 91,4’ü yurt içi harcamalardan, yüzde 4,2’si diğer ülkelerin Türkiye’nin e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamalardan, yüzde 4,4’ü ise vatandaşların yurt dışından yaptığı alımlardan oluştu.
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, e-ticaret siparişinin geçen yıl 2019 yılına göre yüzde 68 artış ile 2 milyar 297 milyon adede çıktığını söyledi. Pekcan, “Türkiye şimdiden küresel ölçekte hızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarlarında var ve güçlü biçimde olmaya devam edecek” dedi.
Türkiye’de halen e-ticaret faaliyetinde bulunan 256 bin 861 işletme bulunduğunu belirten Pekcan, “2019’da bu rakam 68 bin 457 idi. 2020 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstererek 136 milyar TL’den 226,2 milyar TL’ye yükseldi. 2020’de e-ticaretin 138,4 milyar TL’si kartlı ödemeler, 80,4 milyar TL’si havale/EFT ödemeleri, 7,4 milyar TL kapıda ödemelerden oluştu” dedi.
2020’de e-ticarette en fazla artış gösteren sektörleri anlatan Pekcan, bu konudaki rakamlar hakkında şu bilgileri verdi: “Yüzde 129 artışla beyaz eşya, yüzde 38 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 56 artışla elektronik, yüzde 61 artışla yemek, yüzde 105 artışla ev, bahçe, mobilya ve dekorasyon sektörü, yüzde 200’ün üzerinde artışla gıda-süpermarket, yüzde 43 artışla eğitim ve danışmanlık, yüzde 100 artışla çiçekçilik ve yüzde 189 artışla metalürji ve kimya sektörü olarak ön plana çıktı.”