• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

E-ticarete “ikinci bahar” dopingi

14 Nisan 2017 Cuma 11:00
12
14
16
18

E-ticarete “ikinci bahar” dopingi

   ► İkinci baharında internetle tanışan 65 yaş üstü kesimin, online alışveriş müşterileri arasındaki payı yüzde 10’a yaklaştı

           HABER MERKEZİ     
     İnternet kullanan 65 yaş üstü kişilerin sayısının son 2 yılda yüzde 30’un üzerinde artması, online alışverişe de olumlu yansıdı.
     TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 65 yaş üstü nüfusta 2014 yılında yüzde 5 olan internet kullanım oranı, 2016 yılında yüzde 6,5’a yükseldi.

     65 yaş üstü erkeklerde internet kullanımı 2014’te yüzde 8,8 iken 2016’da yüzde 9,2 oldu. Asıl patlamanın yaşandığı 65 yaş üstü kadınlarda yüzde 1,8 olan internet kullanımı ise son 2 yılda bir buçuk kat artarak yüzde 4,3’e kadar çıktı.
     400’ü aşkın mağazayı tek çatı altında toplayan Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, ikinci baharında internetle tanışan kitlenin e-ticarete de doping etkisi yaptığını söyledi.

     Müşterilerin yüzde 10’u 65 yaş üstü
     Avantajix.com datalarında da bu etkinin görülebildiğinin altını çizen Kayral, “2 yıl önce üyelerimiz arasında 65 yaş üstünün oranı sıfıra yakındı. Bugün ise üyelerimizin yüzde 10’unu bu kesim oluşturuyor. Sadece Avantajix.com’un dataları değil, son dönemlerde yapılan tüm araştırmalar da e-ticaret müşterileri arasında 65 yaş üstünün payının yüzde 10’lara yaklaştığını gösteriyor” dedi.

     Engin tecrübeye sahip bu kitlenin interneti de son derece bilinçli kullandığını kaydeden Kayral, şöyle devam etti:
     “Aralarında maddi durumu çok iyi olan da var, ama e-ticaret müşterisi olan 65 yaş üstü kişilerin çoğunluğunu kısıtlı emekli maaşını en iyi şekilde değerlendirmek isteyenler oluşturuyor. Herbiri artık indirim mühendisi olmuş bu kesim eskiden ihtiyacı olan bir ürünün en ucuzunu bulabilmek için çarşı pazar gezerdi. Şimdi fiyat karşılaştırma sitelerinin en aktif kullanıcıları haline geldiler.

     Evlerinden çıkmadan, ekran başında istedikleri ürünün en ucuzunu buluyor ve satın alıyorlar. Online alışverişin yeni trendlerini hemen keşfediyorlar. Online alışverişlerini fırsat siteleri ve Avantajix.com gibi sadece bir fazla tıkla hiç hesapta olmayan nakit para kazandıran siteler üzerinden yaparak aile bütçelerine ekstra katkı sağlıyorlar. 65 yaş üstü, uygun fiyatlı her ürünü online satın alabildiğinden alışveriş sepetlerinin büyüklüğü de ortalamanın üzerinde oluyor. Türkiye’de online alışverişte ortalama sepet değeri 150 lira iken, 65 yaş üstünde bu rakam 200 TL’ye yaklaşıyor.”

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» E-ticarette sepet ortalaması 278 Lira’ya yükseldi
» DenizBank’tan şubede sanal gerçeklik deneyimi
» İkinci el araç piyasasında canlılık başladı
» TESK: Sigorta şirketleri zarar değil kâr ediyor
» Altınyağ dünya devi Sodrugestvo ile anlaştı
» Yanıltıcı yıldız tanıtımına idari para cezası
» Büyümede Türkiye 3. sırada
» "Sanayi 4.0 ile Eğitim 4.0 ayrı düşünülemez"
» İtalya’dan 2 ödül birden kazandı
» Demirtaş: "İzmir’in kaderi müzesizlik olmamalı"


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.06.2017
  Ticaret 24.06.2017
  Ticaret 23.06.2017
  Ticaret 22.06.2017
  Ticaret 21.06.2017
  Ticaret 20.06.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1