• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Ege’nin 3 sektörde 2021 hedefi 755 milyon dolar

10 Şubat 2021 Çarşamba 16:00
12
14
16
18

Ege’nin 3 sektörde 2021 hedefi 755 milyon dolar

   ► Yağcı, 2020 yılında Ege Bölgesinde mobilya, kağıt ve orman ürünlerinde 695 milyon dolar ihracat gerçekleştirildiğini söyledi

           SEZA NUR DEMİRPARMAK      
     Ege İhracatçı Birlikleri nde gerçekleştirilen basın toplantısında Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Doğan Yağcı, mobilya, kağıt ve odun dışı orman ürünleri sektörünün 2020 yılı performansını değerlendirdi, 2021 yılındaki yol haritasını anlattı. Türkiye geneli üç sektörde 2020 yılı itibariyle ihracatın 5,5 milyar dolar seviyesini geçtiğini söyleyen Yağcı, Ege Bölgesi olarak 2020 yılında 695 milyon dolar ihracat gerçekleştirerek geçen senenin ihracat rakamının üzerine çıktıklarını belirtti. 2021 yılında ise Birlik olarak 755 milyon dolar ihracat hedefleri olduklarını belirten Yağcı, 2021’i tasarım katma değer yılı olarak gördüklerini söyledi.

“Mobilya sektörü iç piyasada hareketlendi”
     Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliğinin mobilya, kağıt ve odun dışı orman ürünleri olmak üzere üç alt sektörden oluştuğunu söyleyen Yağcı, “Türkiye geneli üç sektörümüzün ihracatı 2020 yılı itibariyle 5.5 milyar dolar seviyesini geçerek 2019 yılı ihracat rakamını yakaladı. Rakam daha iyi olabilirdi özellikle mobilya sektöründe çünkü pandemi nedeniyle insanlar evlerinde kalınca harcamalarını eve yönlendirdiler. Sadece beyaz eşyalarını değil mobilyalarını yenilemeye başladılar. Mobilya sektörü iç piyasada hareketlendi. Sektör temsilcileri ihracat bacağını azaltarak daha çok iç piyasaya yöneldiler. 2019 gibi mobilya sektörü ihracat atağına devam etseydi çok daha farklı olurdu buna rağmen büyüme var. Ege Bölgesi olarak baktığımızda 2020 yılında 695 milyon dolar ihracata gerçekleştirerek geçen senenin ihracat rakamının üzerinde kalmayı başardık. 2020 yılı başında her ne kadar yüzde 10’lık bir ihracat artışı hedeflemiş olsak da Covid-19 salgının dünya ticaretine negatif etkileri göz önüne alındığında iyi bir performans ortaya koyduğumuzu söyleyebilirim” diye konuştu.

     Türkiye genelinde 220, Ege Bölgesinden 180 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Yağcı, “Türkiye olarak en çok ihracat yaptığımız ülkeler olan Irak, İsrail, Almanya, ABD, Birleşik Krallık ve Suudi Arabistan. Bununla birlikte halihazırda ihracat gerçekleştirdiğimiz ABD, Çin Halk Cumhuriyeti gibi ithalat potansiyeli yüksek ülkeler hedef pazarlarımız arasında yer almaktadır. Sektörlerimizin yarattığı katma değere bakacak olursak, Türkiye geneli baktığımızda ortalama kilogram başına birim fiyatımız 1,51 USD olarak gerçekleşirken Ege Bölgesi olarak kilogram başı 2,12 USD olarak gerçekleşmiştir. Ege olarak Türkiye ortalamasının yüzde 40 üzerinde bir katma değer sağladığımızı söyleyebilirim. Elbette bu rakamlar hedeflerimizin çok gerisinde. Hedefimiz Tasarım, AR-GE, Markalaşma ve inovasyonla ürünlerimizin katma değeri daha da yükselterek ihraç etmek, birim ihraç fiyatlarımızı yukarı çekerek ihracatımızı arttırmak” dedi. 2021 yılında ise Birlik olarak 755 milyon dolar ihracat hedefleri olduklarını belirten Yağcı, 2021’i tasarım katma değer yılı olarak gördüklerini söyledi.

“Odun dışı orman ürünlerinde birim fiyatımız Türkiye ortalamasının %85 üstünde”
     Salgını ile önemi bir kez daha anlaşılan kekik, defne, adaçayı, biberiye gibi ürünlerimizin ihracatında önemli artışlar yaşandığını belirten Yağcı, “2020 yılına baktığımızda bir önceki yıla göre dünya üretiminin yaklaşık yüzde 70’ini yaptığımız kekikte yüzde 13, dünya üretiminin yüzde 90’ından fazlasını ürettiğimiz defne yaprağında yüzde 17 artış görülüyor. Aynı şekilde biberiyede yüzde 30, ıhlamurda yüzde 32 artış mevcut ve 2021 yılında bu artışın devam edeceğini öngörüyoruz. Odun dışı orman ürünlerinin yalnızca ihracatımıza değil ülke ekonomisine katkı çok önemli, üretim ve pazarlama süreçlerinin tamamında ortaya çıkan katma değer ülkemize kalıyor, dışa bağımlı olmadan üretim yapılıyor, bu da ülkeye giren her bir dolar cari fazla olarak yansıyor. Ege İhracatçı Birlikleri olarak odun dışı orman ürünlerinin tamamında 2020 yılı itibariyle birim fiyatımız Türkiye ortalamasına göre yüzde 85 daha fazla, Egeli ihracatçılarımızda gurur duyuyoruz.  Bu kadar önemli olan bu ürünlerin üretim alanlarının arttırılması, doğru metotlarla üretilmesi gibi amaçlarla sürdürülebilir bir üretim için Tarım Bakanlığı koordinasyonunda çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. Ortaklarından olduğumuz Kınık Tarıma Dayalı İhtisas Bitkisel Üretim Organize sanayi bölgesi ile tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilmesi ve buna bağlı sanayi gelişiminin sağlayarak İzmir’in bu konuda öncü hale getirilmesi hedefleniyor. Bir diğer amaç, proje alanındaki üretimle birlikte ülkemizin büyük ithalat kalemlerinden birisi olan tohum ve fide sektöründe dışa bağımlılığı azaltmak. Bu sayede yerli tohum ve fide üretiminin arttırılması, kaliteli türlerin elde edilmesine yönelik ıslah ve Ar-ge çalışmaları, ata tohumlarının tekrar hak ettiği yeri bulması konusunda çalışmalar da yürütülecek” dedi.

“Ege Türkiye ye göre yüzde 20 daha katma değerli mobilya ihraç ediyor”
     2020 yılı salgın ve pandemi nedeniyle evden çıkamama durumunun insanları ev mobilyalarını yenilemeye ittiğini ifade eden Yağcı, “Bununla birlikte evlerimiz artık home-office olarak da kullanılıyor, kimi sektörler kalıcı olarak evden çalışmaya geçerken, buna imkanı olmayan sektörler dahi uzaktan toplantılarda ev ortamını kullanabiliyorlar. Bu trend ile 2020 yılının ikinci yarısında toparlanarak ivme kazanan sektörlerden olmayı başardı” dedi. Mobilya sektöründe Ege bölgesi olarak Türkiye ortalamasına göre yüzde 20 daha katma değerli ürün ihraç ettiklerini, ihracat birim fiyatlarımızı artırmak için çalıştıklarını aktaran Yağcı, “Dünya’da referans kabul edilen araştırma merkezi CSIL’in raporuna göre 2020 yılında Türkiye, küresel mobilya ihracatında 6 basamak birden atlayarak sekizinci sıraya kadar yükseldi. Sektör olarak ilk hedefimiz Dünya mobilya ihracatında ilk 5 ülke arasına girmek ve mobilya sektörümüzün bunu başarabilecek potansiyeli var. Ticaret Bakanlığımız, mobilya sektörüne yönelik ABD özelinde belirlediği strateji doğrultusunda çalışmalar yürütülüyor ve bu kapsamda ABD’de bir lojistik merkez kurulması planlanıyor. Mobilya sektöründe yeni Ur-Ge Projemiz ‘Aegean Furniture’ Bakanlık tarafından onaylandı ve projenin ihtiyaç analizi sürecini yürütüyoruz. Bu proje ile hedef pazarlarımıza yönelik çalışmalarımız yoğunlaştırarak, kümelenme ile çok daha uygun maliyetlere çok daha etkin çalışmalar yapacağız” diye konuştu.

     ABD, Fas ve Dubai mobilya sektörü için fırsat olarak gördükleri ülkelerden olduğunu belirten Yağcı, “2021 yılı içerisinde heyet organizasyonları ile bu ülkelere olan ihracatımızı arttırmayı planlıyoruz. E-ihracatı önemsiyor ve destekliyoruz, bu konuda girişimlerimiz mevcut, mobilya sektörünce İZKA tarafından desteklenen Mobint projemizle firmalarımızın e-ticaret bağlamında yol haritalarının hazırlamasına yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Mobilya sektörünün markalaşması ve tasarım odaklı üretime yoğunlaşabilmesi için tasarımcılarla firmalarımızı bir araya getirecek bir platform kurmak için çalışmalar yürütüyoruz. Bu sayede firmalarımızın tasarım odaklı ve katma değerli ürün ihracatını sağlanması ve tasarımcılarının önünün açılması hedeflenmektedir. Bu yıl 32. si düzenlenecek olan MODEKO Uluslararası İzmir mobilya fuarına pandeminin gidişatına göre info stant ile katılım sağlayarak desteğimizi sürdüreceğiz. Bölgemizin en önemli fuarlarından MODEKO fuarını önemsiyoruz, firmalarımızın da fuara sahip çıkmasını istiyoruz, aynı zamanda fuar ile eş zamanlı olarak ticaret heyetleri organize edilmesi planlanmaktadır” ifadelerinde bulundu.

“Kağıt mamulleri sektöründe Ege’nin payı %23”
     Kağıt mamulleri sektöründe Ege İhracatçı Birlikleri olarak Türkiye’de Ege olarak paylarının yüzde 23 olduğunu söyleyen Yağcı, “Kağıt sektörümüz 2020 yılında ihracatta bir önceki yıla göre miktar bazında artış gösterse de, Dolar bazında düşüş yaşanmıştır. Bunun sebebi bir dönem ithal hammadde olan selüloz fiyatlarında yaşanan düşüş olmakla birlikte son dönemde maliyetler tekrar yükseldiğinden rakamlara yansıyacaktır. Sektörün en önemli sorunu daha önce defalarca gündeme getirilen ithalata dayalı hammadde sorunu. Endüstriyel plantasyon kağıt başta olmak üzere tüm sektörlerimiz için oldukça önemli” dedi.


+ Benzer Haberler
» Aktif vak’a sayısı 100 bini geçti
» Vak’a/test sayısı oranı yüzde 7’lerin üzerinde dolaşıyor
» Egeli firmalar sürdürülebilir inovasyon için yarışıyor
» Valilikten yüz yüze eğitim açıklaması
» Avrupa’nın en büyük 7. rüzgar ülkesiyiz
» Doların Türkiye’nin dış borcuna bir günlük maliyeti: 56,5 milyar TL
» Karşıyaka Sabahattin Ali’yi unutmadı
» İzmir 1 Nolu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğü personel servisi hizmeti alacak
» İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden amatör spor kulüplerine ve antrenörlerine destek
» “Yüksek getiri iştahına kapılmamak ve yüksek riski göz ardı etmemek şart”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 01.03.2021
  Ticaret 27.02.2021
  Ticaret 26.02.2021
  Ticaret 25.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni