• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  26 Şubat 2020 Tarihli ve 31051 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  T.C. MENEMEN 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  EGE SERBEST BÖLGE GÜMRÜK MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİG

  AKARYAKIT ALIMI

  4 kişilik ailenin açlık sınırı 2.257 TL, yoksulluk sınırı 7.353 TL

  Küresel ticarette canlanma yok

  Ege’nin ihracat şampiyonu yine Petkim

  İzmir kışa festivalle veda ediyor

  Döviz / Altın

  Gıda denetim seferberliği kapsamında 6 günde 82 bin 623 işletme denetlendi

  Turizm gideri 2019 yılında %10,1 azaldı

  İzmir’de 5.851 işletme denetlendi

  Sabancı Holding, teknoloji ve dijitalleşmeyi odağına aldı, gelirde %10 büyüdü

  “Ege’yi birlikte pazarlayalım”

  Galericiler sınava girdi

  Borsalarda Alım-Satım

  Migros, Tarım Kredi Kooperatifleri’nden ürün alımını 100 milyon TL’ye çıkarıyor

  Su ürünleri ihracatının lideri Kılıç Deniz açık arayla yine şampiyon

  İhracat hedefini 3 milyar dolara yükseltti, Avrupa’dan dünyaya yayılacak

  Makina imalat sanayi genç yetenekler arıyor

  ESHOT’un otobüslere reklam ihalesi sonuçlandı

  Uluslararası İzmir Mobilya Fuarı MODEKO’ya geri sayım başladı

  İhracatın Yıldızları ödüllerini aldı

  Palandöken, “Her ile meslek lisesi ekonomiye yatırımdır”

  Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

  İzmir’e ikinci gölet arıtma tesisi

  Narlıdere’nin sokaklarına sihirli dokunuş

  Çeşme’de sokak hayvanları için veteriner kliniği açılıyor

  Ücretsiz ‘3D Tasarım ve Yazıcı Eğitimleri’ başlıyor

  “Sofralarda zehir, TBMM gündeminde”

  Bayındır’a gezici istasyon

  Konak 8 Mart’a damga vuracak

  Tunç Soyer Urlalı muhtarlarla buluştu

  İduğ’un vizyon projesine iş dünyasından büyük ilgi

  Sirena 58 Coupé 2020 Miami Boat Show’da görücüye çıktı

  Uğurlu Stat Bornova Altay’a da uğurlu geldi: 3’te 3

  Bornova’da “Masa Tenisi” zamanı

  T.C. İZMİR 1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  25 Şubat 2020 Tarihli ve 31050 Sayılı Resmi Gazete

  SİLVİKÜLTÜR PROGRAMINDA İLGİLİ BİRİM YETKİLİLERİ İLE BİRLİKTE, HER TÜRLÜ TEKNİK İŞ VE İŞLEMLERİ YAPMAK İÇİN DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İŞİ

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %52,4 azaldı

  Sanayi kapasite kullanım oranında artış

  Güven endeksi hizmet sektöründe yükselirken perakende ticaret ve inşaat sektörlerinde düştü

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
  Ticaret 21.02.2020
  Ticaret 20.02.2020
  Ticaret 19.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni