• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Liderlere incir ikramı ihracatçıya yarayacak

  İzmirli sanayiciye Afrika kapılarını açıyor

  İngiliz seyahat şirketi Thomas Cook iflas etti

  Corendon, ‘İkinci Pilot Adayları’ projesi düzenliyor

  8. Uluslararası Balkan Festivali’ne muhteşem final

  Yelki yöresel pazarı ikinci yaşını coşkuyla kutladı

  İdil Yiğitbaşı, “Kaliteli süt, eğitimle geliyor”

  Zorba Balesi Çeşme’yi büyüledi

  Çeşme Festivali finali muhteşem oldu

  Haksız rekabet artıyor

  Hazır giyim ve tekstil endüstrisi ABD’ye ihracat çıtasını 5 milyar dolara çıkardı

  Gençlerin yüzde 45’i mutsuz

  Linç girişimi kitaplaştırıldı

  2. Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi sona erdi

  Konut satışları 13 ay aradan sonra yükselişe geçti

  AB desteği ile İş Sağlığı Eğitim Merkezi kuracaklar

  Karşıyaka arabadan indi, bisiklete bindi

  Folkart Altın Lig’te

  Yatırım Finansman, yeni adresinde hizmetinizde

  Başkan Kayalar’dan kreş müjdesi

  Albaraka’dan iki yeni start up’a 2.25 milyon TL yatırım

  İnşaat maliyet endeksi aylık %0,62 düştü

  Çin’de insansız otomobillere plaka verildi

  Vestel, global tasarım yarışması EPDA’dan 3 ödülle döndü

  Emlak danışmanları arasında dijital ağ oluşturacak TÜGEM MLS sistemi tanıtıldı

  Türkiye’den İngiltere’ye mobilyada tasarım rüzgârı

  Nakitsiz dünyayı en çok tercih eden ülke Türkiye

  Devler ISK-SODEX’te buluşuyor

  Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası, 20 yıl vadeli finansman sağladı

  Ülkeyi gençleştiren fuara rekor ziyaretçi

  Gaziemir’de fark yaratan Alzheimer etkinliği

  “Kişisel verilerin korunması haktır”

  Ülkedeki tüm vatandaşların verisi sızdı

  Bornova’da hacimli atıklara AB destekli çözüm; Atığınıza ikinci bir şans verin

  Dört yavru köpek hayata döndü

  Gürer: “Açılacağı söylenen ‘Ticaret Merkezleri’ ne oldu?

  “Karaburun’daki RES sayısı elektrik direkleri ile yarışır”

  Narlıdereli üretici kadınların sertifika heyecanı

  Güzelbahçe’de temizlik farkındalığı

  Kaybolan oyuncaklarını koleksiyonunda topluyor

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  23 Eylül 2019 Tarihli ve 30897 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  22 Eylül 2019 Tarihli ve 30896 Sayılı Resmi Gazete

  KOBİ’ler geleceklerini ’karne’ ile belirleyecek

  TIBBİ SARF MALZEME SATIN ALINACAKTIR

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.09.2019
  Ticaret 23.09.2019
  Ticaret 21.09.2019
  Ticaret 20.09.2019
  Ticaret 19.09.2019
  Ticaret 18.09.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni