• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 24.10.2018 - 15:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.11.2018 - 10:00

  BORNOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI BORNOVA BELEDİYESİ SOSYAL VE İKTİSADİ İŞLETMESİ TAŞINMAZ MAL KİRALAMA İLANI

  İşsizlik çift haneyi bırakmıyor

  Pamuk primi en az enflasyon oranı kadar arttırılmalı

  Boeing ve ODTÜ’den İHA tasarım yarışması

  Plastik sektörü 19.4 milyar dolar üretim yaptı

  Tarım-ÜFE’deki artış, yurt içi ÜFE’nin üçte birinde kaldı

  Müze ziyaretlerinde yüzde 56,9’luk artış

  “AB, İngiltere ve Türkiye iş birliğine gitmek zorunda”

  Turkcell Gelibolu Maratonu yine ‘Barış’ın buluşma noktası oldu

  İAOSB Sanayicileri ‘dayanışma gecesi’nde buluştu

  LG’den ev ekonomisine destek

  “Tarımın yükü kadınların sırtında”

  Norm Holding’den ABD açılımı

  Gıda ihracatçıları, Rusya hedeflerini büyüttü

  “Krizler fırsat yaratır, 2018 bizim için atak yılı olacak”

  Enerji sektörü bir araya gelecek

  Dünyanın en güçlü şehirleri belli oldu

  Karşıyaka ‘Takas Şenliği’ne çağırıyor

  Bayraklı’da Cumhuriyet Kupası Satranç Turnuvası

  Sağlık Bakanlığından sahte estetikçilere sıkı takip

  Meme kanserinin erken tanısının önündeki en büyük engel: Bilgi eksikliği

  Test ürünleri hastalıklara davetiye çıkartıyor

  Kadınların güzelliğine indirim desteği

  Küçükpark’ta mutluluk veren oyunlar

  Evden çalışma motivasyonu arttırıyor

  Yetenekli çalışan adayı bulmak zorlaştı

  Teşvik ve ödüllendirme sistemine ilişkin sonuçlar paylaşıldı

  Anıt ağaçlara gençlik aşısı

  İZSU “kazmadan” yenileyecek

  IOS 12’de büyük güvenlik açığı tespit edildi

  WhatsApp sohbetlerinizi yedeklerken tuzağa düşmeyin

  Çinli şirket, İsrail’in ilk robotik otoparkını açtı

  Dijital dönüşüme giden yol Xerox Documate 6710 ile kısalıyor

  Balkanlar İzmir’de buluşuyor

  SODEM ödülleri sahiplerini buldu

  Başkan Kocaoğlu’ndan kriz reçetesi

  Atabek Karşıyakalılarla buluştu

  Mutluluğun resmi

  Karabağlar’a iki yeni park ve sevgi yolu

  Bucalılar Capoeria savunma sanatı öğreniyor

  Asbest için farkındalık atağı

  Üç yeni pazaryeri projesi ilerliyor

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 23.10.2018 - 10:00

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
  Ticaret 10.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni