• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  “İtalyan ayakkabısı ile aşık atsak da pazarlamada geriyiz”

  İstanbullular hayatlarının ortalama 3,5 yılını trafikte geçiriyor

  Ödeal’dan ödeme sistemlerinde yeni bir hamle daha: “Ödeal Yazarkasa POS”

  Şirketlerde büyümenin yolu dijital yaşa, esnek çalış, çalışanı ödüllendir

  HURDA SATIM

  TEMİZLİK

  Bergama Belediyesi “Güneş Enerjisi Santrali” kuruyor

  Günlerce süren işlemler e-imza ile bir saatte bitiyor

  MÜTEFERRİK

  Karşıyaka Belediyesi’nden ‘Edebiyat Ödülleri’

  Huawei, daha fazla akıllı şehir inşa edecek

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  ARAÇ ALIMI

  Kilisede Shakespeare anması

  Barış fidanları

  Dünya Kupası Regal 4K HDR TV’de izlenir

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  Buca Çocuk Meclisi sanata damgasını vurdu

  Oyun ve bilişim sektörü el ele büyüyor

  Siber suçların da bir sınırı var

  İAŞE

  HARİTA-PLAN-PROJE

  Kedilere destan

  Büyükşehir Belediyesi’nden “kanser hastalığına“ kritik müdahale

  Bayraklı’ya çok yakıştı

  “Şiirin Çocuk Yüzü”

  Andımızı 10 binlerce Bornovalı birlikte haykırdı

  İNŞAAT

  T.C. KARŞIYAKA 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  MENDERES 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 6. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 13. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  FOÇA ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C. İZMİR 16. İCRA DAİRESİ 2014/10241 ESAS TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  25 Nisan 2018 Tarihli ve 30402 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Fuarİzmir’de ayakkabı ve deri kucaklaşıyor

  Demircilerin yeni patronu: Yalçın Ertan

  Türkiye’de kullanılan kart adedi 198 milyon

  Maden ihracatında rekor büyüme gerçekleşti

  Hizmet sektörü güven endeksi 97,1 oldu

  Sosyal Yardım Hizmet Hattı kuruluyor

  Trafik kazaları can yakıyor

  Türkiye’de geçen yıl 58 bin 27 kitap yayımlandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.04.2018
  Ticaret 24.04.2018
  Ticaret 23.04.2018
  Ticaret 21.04.2018
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni