• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “İş yeri kiralarında stopaj vergisi kalkmalı”

  Geleceğin mesleklerini internet şekillendirecek

  Bilişimin devleri İZTO’da buluşuyor

  Anızın ateşi toprağı öldürüyor

  İZİKAD’dan kadına mobbing eğitimi

  Başkent’te kentsel dönüşüm çalışmalarına hız verilmeli

  “Aliağa bu yaz da büyük bir trafik çilesi yaşıyor”

  Turkcell kurumsal dünyasını yeniledi

  Türkler, dijital bankacılık işlemlerinin yüzde 70’ini mobilden yapıyor

  “Dünya bor rezervinin %73’ü Türkiye’de”

  Ege Üniversitesi, balık yetiştiriciliğine yönelik AB projesinde yer aldı

  Kaliteli hizmet için eğitim

  Hitachi Vantara, veri yönetişiminde boşluğu kapatıyor

  Siber suçluların kaçması zorlaşıyor

  Tatilde maksimum hareket özgürlüğü, kesintisiz erişim keyfi

  Global bankacılık trendi pozitife döndü

  Tüketici güven endeksi 73,1 oldu

  İstanbul’un konut fiyatı en ucuz ilçesi Esenyurt

  BETA Kimya A.Ş.’nin yeni Ar-Ge Merkezi tescillendi

  Gayrimenkulun yeni yıldızı Yavru Vatan

  Türkiye’nin mutluluk deposu Alpet tatil yolunda da yanınızda

  Zeytinyağı kullanırken dikkat edilecekler

  Sistem 9, Bilişim 500’de kategori birincisi

  Hedef koydu: 597

  4 bin ekmek yüzlerce kilo peynir tüketildi

  Buca Tenis yenilendi

  Büyükşehir’den Çukurköy seferberliği

  Yazar Kayadibi, kitabını anlattı

  Minik yeteneklere sürpriz ziyaret

  Bayraklı Belediyesi İŞKUR gibi çalışıyor

  Karşıyaka’da kültürler buluştu

  Bu kursun meraklısı çok

  Yaz tatili Bornova Belediyesi Çocuk Kulübü ile daha güzel

  Bornova’da bir park daha yenilendi

  Çankırı’da İzmir fırtına; 6 madalya ve 3 kupayla döndüler

  Çeşmealtı Gece Pazarı’nda coşkulu konser

  Karabağlar’da sevgi, barış ve dostluk gecesi

  Başarının adresi! Aziz Nesin Bilgi ve Eğitim Merkezi

  Hem tatil hem eğitime destek için Foça Spor Lisesi pansiyonunu seçin

  Karşıyaka’da Latin rüzgarları esti

  Buca’nın can dostlarına yepyeni mama kapları

  T.C. İZMİR 7. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C KARŞIYAKA 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 6. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C. KİRAZ (SULH HUKUK MAH.) SATIŞ MEMURLUĞU 2018/9 SATIŞ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  Kıyı balıkçısının gündemi; 1380 sayılı kanun, kota, fişbon ve bilimsel yol haritası

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.07.2018
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni