• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kapanan şirket sayısı yüzde 13 arttı

  Sıfır konut fiyatları alıcıyı ikinci ele yöneltti

  “Marketler bayramı fırsat biliyor”

  İşler: Ara tatiller soluk aldıracak

  Müze ziyaretlerinde yüzde 18,88’lik artış

  İngiltere-Türkiye arasında anlaşma

  Güler Sabancı: “Gençliğimize inanıyoruz”

  Microsoft nesnelerin interneti laboratuvarını Shanghai’de açtı

  Canlı doğan bebek sayısı 1 milyon 248 bin 847 oldu

  Palandöken, “Ülkemiz güçlü bir tarım politikasına sahip”

  Sünnet kıyafetleri artık alınmıyor

  10. yılda da organik ürünlerle devam

  Sosyal medya tatil tercihlerini etkiliyor

  “Tohumlar çeyiz sandıklarından çıkıyor”

  Gülle: Yeni bir ihracat hikayesine ihtiyacımız var”

  İZİD, proje üretmekten yorulmuyor

  Serter’den 19 Mayıs için 100. yıl köşesi

  Belediyenin borcu 3 milyar 63 milyon TL

  Konak’ta 1919 ruhu canlandı

  Başkan Arda’ya ilk kupa Boccia Takımı’ndan

  Genç girişimcilere Başkan Soyer’den tam destek

  Selçuklular 100. Yılı coşkuyla kutlayacak

  Bornova’da Gençlik Şöleni başladı

  İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi 16. Medya ve Fotoğraf yarışması sonuçlandı

  İpotekli konut satışlarında azalma

  “Okullar ara tatilde Fethiye’ye geziler düzenleyebilir”

  Türkiye’nin ilk “Engelli Farkındalık Merkezi”ne tam not

  Trafik mağduru at için seferberlik

  Bayraklı Belediyesi yüzme kursu kayıtları başladı

  100’üncü yılda Konak’ta 19 Mayıs coşkusu

  3. Çevre ve Geri Dönüşüm Proje Yarışması sergisi açıldı

  Arçelik Atatürk Rallisi’nde bir ilke imza atmayı hedefliyor

  “Sen Bizi Tanısan Çok Severdin”

  UÇAK BAKIM HANGARI BİNASININ BAKIM ONARIMI İŞİ

  T.C. İZMİR 9. İCRA DAİRESİ 2018/11421 ESAS TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  BALÇOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NDAN İMAR PLANI DEĞİŞİKLİĞİ İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  18 Mayıs 2019 Tarihli ve 30778 Sayılı Resmî Gazete

  17 Mayıs 2019 Tarihli ve 30777 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Ege’nin en büyüğü Tüpraş

  Kısa vadeli dış borç stoku Mart’ta 119,4 milyar dolar

  ABD, çelik ithalatında gümrük vergisini % 25’e indirdi

  Organik sabun cilde ilaç oluyor

  İzmir Körfezi’nde yüzme hayali gerçek olacak

  Hibrit buluta açılan kapı: Yerel veri merkezi

  Gayrimenkul satışlarına hız veren platform; 11Sight

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.05.2019
  Ticaret 17.05.2019
  Ticaret 16.05.2019
  Ticaret 15.05.2019
  Ticaret 14.05.2019
  Ticaret 13.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni