• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Eximbank’ta hedef 48.4 milyar $

  EPDK katkılı akaryakıt ile ilgili düzenlemeye gitti

  Kısa vadeli dış borç, Mayıs’ta 120,4 milyar dolar

  İhracatçılara teminat mektubu kolaylığı

  Torba yasa meclisten geçti

  Başkan Sengel kadınlar için harekete geçti

  Karşıyaka’da ‘dayanışma’ ziyaretleri

  Bergama’dan Ankara’ya çam fıstığı seferberliği

  Radikal’den dereceye giren öğrencilere eğitim bursu

  “İzmir’in kalbi Çiğli’de atacak”

  Başkan Soyer Kadifekale’de “Üretici Pazarı” açıyor

  İnsan sağlığını tehlikeye atan fırına zabıta darbesi

  Başkan İduğ amatör kulüplere müjdeyi verdi

  Özel sektörün yurt dışı kredi borcu azaldı

  Vestel’e verilen idari para cezasının iptaline ilişkin dava reddedildi

  Fonet sermaye arttırıyor

  Mordoğan Rüzgar Enerji Santrali projesine ‘ÇED olumlu raporu’ iptal edildi

  “Türkiye dijital dönüşüme öncülük edecek”

  İkinci el araç sektörü kurumsallaşıyor

  “Ege Teknopark” uygulamaları ile örnek oluyor

  Türkiye kruvaziyer turizminin gözdesi oluyor

  B2CDirect ve Polonyalı Ceneo güçlerini birleştirdi

  “İzmir Buluşması’na katıl, fikrini paylaş”

  Konut kredisi faizi % 1.5’in altına geriledi

  Serter: “İstihdamı büyütmeye İzmir’den başlayın”

  Kadir Has Üniversitesi ile Atina Üniversitesi’nden işbirliği

  Yeni Foca’da halk toplantıcı

  Bayraklı’da Gençlik Futbol Turnuvası

  Palandöken, “Kurban Bayramı piyasalara doping olacak”

  Tüpraş, BiZeolCat Horizon2020 Projesi ile petrol endüstrisine katkıda bulunuyor

  Doğa Koleji’nden YKS tercih dönemi için öneriler

  CHP iklim krizi araştırılsın dedi, AKP ve MHP reddetti

  Bornova Belediyesi Liyakat Derneği ile güçbirliği yapacak

  Hedef; 2020’de 10 ilde yetkinlik ve dijital dönüşüm merkezi

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  18 Temmuz 2019 Tarihli ve 30835 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALINACAKTIR

  İZMİR 13. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  TORBA ÇİMENTO ELIMI

  Karadağ ile STA’ya revizyon

  Tarımsal desteklemede kuralsızlık sürüyor

  “İzmir’i girişimcilik ve inovasyonun başkenti yapmak istiyoruz”

  İlaç fiyatları, Euro kuruna takıldı

  Hem balık avlayacak hem fileto yapıp paketleyecek

  “Silikon Vadisi’nde bile, kadın girişimci sayısı az”

  Şirketler fiyat baskısını giderek daha çok hissediyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.07.2019
  Ticaret 18.07.2019
  Ticaret 17.07.2019
  Ticaret 16.07.2019
  Ticaret 15.07.2019
  Ticaret 13.07.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni