• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
28/09/2017 16:16
Kalbiniz için Belinizi İnceltin

Emel Unutmaz Duman
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Sağlıklı bir kalbe sahip olmanın en önemli yollarından biri, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak. Bunun için işe doğru yağı kullanmak, esmer tahılları tercih ederek posayı artırmak, kurubaklagil, sebze ve balığa sofranızda yer açarak başlayabilirsiniz.

     Her gün bir diş sarımsak, haftada üç kez fındık, haftada üç gün kuru fasulye ve nohut yemek kalp sağlığına iyi geliyor. Kalp sağlığı için öncelikle tuz, şeker ve alkolden uzak bir yaşam tercih edilmeli ve fiziksel görüntünün kalp sağlığı konusunda ipuçları verdiğini de unutulmamalı.
     Beslenmenizde toplam yağ tüketimi enerjinin yüzde 30’unu geçmemeli. Süt ve süt ürünlerinin az yağlı veya yağsız olanlarını tercih edin. Beslenmenizde balığa haftada en az 2 kere yer verin.

     Tam tahılları ve ürünlerini tüketin. Yemeklerinizde katı yağları az kullanın. Margarin, tereyağı, kuyruk yağı, iç yağı gibi doymuş yağlar yerine bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya, kanola yağı vb.) tercih edin. Tüketilen yağın miktarı kadar çeşidi de kolesterol dengesini sağlamak açısından önemlidir. Örneğin 1 tatlı kaşığı yağ yerine, 5 adet zeytin veya 4-5 adet fındık veya 2 adet ceviz yiyebilirsiniz.

     Kolesterol içeren besinlerin diyetten çıkarılması gerekmez, sınırlamak yeterlidir. Beslenmenizde kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) daha çok yer verin. Kuru baklagiller; yağ, doymuş yağ ve kolesterolden fakir, kompleks karbonhidratlar ile posadan zengin bitkisel protein kaynağı besinlerdir. İçerdikleri fitokimyasal maddeler nedeniyle kan kolesterolünü düşürücü pozitif etkileri vardır.

     Kalp sağlığı için protein grubu besinler de (balık, kümes hayvanları eti, yumurta ve kırmızı et) beslenmede yer almalı. Ancak bu besin grubunun tüketiminde önemli olan miktar ve sıklıktır. Kalp sağlığının korunması açısından yağsız kırmızı etin haftada en fazla 1 kez, tavuk etinin 1 kez, balık etinin 2 – 3 kez, kuru baklagillerin de 2 – 3 kez yenilmesi gerekir.

     İdeal vücut ağırlığınızı koruyun, şişmansanız ideal ağırlığınıza ulaşın. Aşırı vücut yağı, kalp hastalığı riskini arttırır. Vücutta fazla yağın depolandığı bölgeye göre de kalp sağlığı etkilenir. Bu nedenle; ideal vücut ağırlığınıza ulaşmanız (ideal beden kitle indeksi / BKİ) dışında, bel / kalça oranınızın da normal olması kalp sağlığı açısından önemlidir. Bel / kalça oranı erkeklerde 0.9’un, kadınlarda ise 0.85’in üzerine çıkmamalıdır.

     Kalp sağlığınız için fiziksel aktivitenizi de artırın. Aktif yaşam, kan kolesterol ve trigiliserit düzeylerinizi normalde tutar, HDL kolesterol (iyi kolesterol) düzeyini arttırır, kan basıncını düşürür, stresi kontrol etmeye yardımcı olur ve enerji harcayarak vücut ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlar.

Önceki Yazılar :
Haberler
  21 Ocak 2018 Tarihli ve 30308 Sayılı Resmî Gazete

  Rusya’dan turistlere yeni ambargo

  Sarıeroğlu: SUT Fiyatlarında Reform Gerçekleştireceğiz

  Türk firmalar Expo Turkey by Qatar’da büyük ilgi gördü

  Havayolu yatırımlarına destek

  Çin-Avrupa Birliği turizm yılı açıldı

  Geleceğin ustaları karne heyecanı yaşadı

  Hotpoint’le ızgaralar 3 kat daha az yağlı

  EİB Moda Tasarım Yarışması’nda finalistler belli oldu

  EY Türkiye, İzmir Ofisi ile büyümeye devam ediyor

  MS hastaları, Fisioterapia’da sağlığına kavuşuyor

  Geleceğin Endüstriyel Teknolojileri Şubat’ta Fuar İzmir’de

  Konut satışları yüzde 5,1 artış gösterdi

  Geçmeyen omuz ağrısına dikkat

  “İzmir bizi heyecanlandırıyor”

  BELGEM’in Eğitime verdiği destek sürüyor

  Palandöken, “Esnafın e-ticarette daha fazla yer alması gerek

  Kapanan şirket sayısı arttı

  Avrasya Kapı, Pencere ve Cam fuarı 2018 için gün sayıyor

  Deniz kabarmasına çözüm “Körfez taraması

  Bornova Stadı ikinci yarıya hazır

  “Yeni ekonomide inovasyon süreci”

  Mitsubishi Electric CES 2018’de yeni teknolojilerini sergiledi

  Fotoğraflarla anılardaki Karşıyaka

  Karabağlar Belediyesinden çocuklara en güzel karne hediyesi

  Eczacı istihdam teşviki istiyor

  “Yaşamın şifreleri genlerimizde saklı”

  Her 10 kişiden biri kör olma riski taşıyor

  Annelere bitkisel yağ uyarısı

  “Lujo Hotel, Bodrum için Büyük Düşündü”

  İzmir Amerikan Koleji 2100 fidana can verdi

  Başkan Atila, okul aile birlikleriyle buluştu

  Rafet Paşa Mahallesi’ndeki park yenilendi

  Foça Belediyesi Çocuk Evi’nde tatil sevinci

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  20 Ocak 2018 Tarihli ve 30307 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.02.2018 - 10:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  MÜTEFERRİK

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.01.2018
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
  Ticaret 16.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni