• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  Polen alerjisi en çok çocukları etkiliyor

  Uzmanlar “alerji hedefte” dedi

  “Gen teknolojisindeki gelişmeler riskler barındırıyor”

  Herediter Anjioödem, alerji ile karıştırılıyor

  "Tıbbi malzeme raporlarında yaşanan problem hastaları ve eczacıları mağdur ediyor"

  Dost Market’ten yararlananlara Ramazan hediyesi

  5 madalya ile döndüler

  Büyükşehir’in iftarında katılım rekoru

  Lokmalar Ballıkuyu’da paylaşıldı

  Minik cimnastikçiler Karşıyaka’da yarışacak

  Sandığa gel, oyuna sahip çık!

  2018’in en iyi şirketleri açıklandı

  Alman dev Miele, n11.com’la iş birliği yaptı

  Zingat.com’dan 6 ayda 1 milyon TL Ar-Ge yatırımı

  Bayraklı’da internetten seminerler sürüyor

  Kursiyerlerden muhteşem sahne performansı

  İhale Özetleri

  Sosyal ağ kimlik avı saldırıları sahte Facebook siteleriyle düzenlendi

  25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 31.05.2018 - 10:45

  T.C. İZMİR 11. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN /BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  T.C. İZMİR İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ 2018/5 İFLAS

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 05.06.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 04.06.2018 - 10:00

  T.C. İZMİR 16. İCRA DAİRESİ 2016/16506 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  Haberleşmede ‘mükerrer’ yatırıma son

  AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği başlıyor

  ASELSAN Füze Atıcı Sistemi Ukrayna’da

  Delphi, taşınma iddialarına yorumsuz kaldı

  TESK’den birliklere yapılandırma uyarısı

  Her OPET istasyonunda en az iki kadın çalışan olacak

  “Sanayi yatırımlarının ve üretimin sürdürülebirliği için fiyat istikrarı şart”

  Artemis’te dar banyolara geniş çözümler var

  Milyonlarca ziyaretçi Boyner’in Çılgın Kelebek indirimine koşacak

  Praktiker, İzmir’de ilk mağazasını açtı

  Yüksek komisyona İZTO freni

  EGİAD’ın 2018’in ilk yurtdışı iş gezisi Malta’ya gerçekleştirildi

  “Milli parayla iş yapmak vatandaşlık görevdir”

  Kadınlar bu durumdan rahatsız

  Faiz oranlarının düşmesi gayrimenkul sektörünü canlandıracak

  “Araçlarda bulunan egzoz sistemini geliştirmek istiyoruz”

  İhale Özetleri

  Bornova Belediyesi’nden girişimci adaylarına destek

  “MB üzerine düşeni yapacak”

  Panasonic’te hedef sıfır iş kazası

  Paşabahçe Elysia serisi ile sofralarda retro havası

  Folkart Gallery İzmir’de sanat aşkının simgesi oldu

  “Turizm İzmir için çok önemli”

  Vestel yöneticileri ders verecek, öğrenciler iş dünyasını tanıyacak

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.05.2018
  Ticaret 24.05.2018
  Ticaret 23.05.2018
  Ticaret 22.05.2018
  Ticaret 21.05.2018
  Ticaret 19.05.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni