• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  Öncelik, kadın genç ve engelli istihdamında

  İMİB, “Ortak hareketle, 15 milyar dolara ulaşabiliriz”

  “Nakliyeci esnafa ticari akaryakıt verilmeli”

  Design Week’te katılımcı sayısı % 75 arttı

  Ar-Ge’ye geçen yıl 24,6 milyar lira harcandı

  Kaç firmaya ne kadar uçak katkı payı ödendi

  Turkcell Superonline’ın fiberi 3 milyon haneye ulaştı

  Deso, Arkas Trıo’yu ağırlayacak

  Bornova’da hayat kurtaran bilgiler

  Cari açık yalıtımla azaltılabilir

  ’Endüstri 4.0 Zirvesi’nin tanıtım toplantısı yapıldı

  “Bu yıl almadığımız konutu, gelecek yıl alamayacağız”

  İstanbul Otobanı, Kemalpaşa’ya ilgiyi artırdı

  “Bir günde bin yıllık fosil yakıt tüketiyoruz”

  2023 ihracat hedefi için e-ticaret

  “Basit şekerden kaçının, günde 10 bin adım yürüyün”

  Sahada, kadın eliyle yetişen atlar koşacak

  Yazılım sanayicileri ASO çatısı altında güçleniyor

  Akdeniz’e İzmir’den bakış

  Davetsiz misafirlere kapıları kapatın!

  Huawei Mate 10 Pro batarya süresini 50 saate çıkardı

  Web sitelerindeki kesintiler, itibar, müşteri ve para kaybettiriyor

  Yeni nesil ana muharebe tankı: Altay

  Vestel, ‘Ulusal Kalite Hareketi’ iyi niyet bildirgesini imzaladı

  Nissan, Expo 2020’nin resmi otomotiv iş ortağı oldu

  JP Gıda’nın 2018 yılı için büyüme hedefi yüzde 100

  Manisa’dan İzmir’e girişlerde alternatif yol

  Sabahları gelişen öksürük KOAH habercisi olabilir

  KOAH’ın başlıca risk faktörlerinden biri sigara

  Sigarayı bırak KOAH’tan kurtul

  Her 10 kişiden biri KOAH hastası

  Bu ihale nefes kesecek

  Büyükşehir’den Bergama’ya yeni köprü

  ‘Sağlık Köyü’ projesi başlıyor

  Karabağ’dan DİSK’e ziyaret

  Kısa Film ustaları Buca’da yetişiyor

  ’Çöp evlere’ jet müdahale

  Karşıyaka’nın gençleri Ata’nın huzurunda

  SPOR TESİSİ KİRAYA VERİ LECEKTİR

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  DÖVİZ / ALTIN

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 11.12.2017 - 10:30

  T.C. KARŞIYAKA 4. İCRA DAİRESİ 2017/1046 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  KARŞIYAKA 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİRE Sİ 2016/6107 ESAS DÜZE LTME İLANI

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİRE Sİ 2016/6107 ESAS DÜZE LTME İLANI

  17 Kasım 2017 Tarihli ve 30243 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.11.2017
  Ticaret 17.11.2017
  Ticaret 16.11.2017
  Ticaret 15.11.2017
  Ticaret 14.11.2017
  Ticaret 13.11.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni