• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Emel Unutmaz Duman ►KONUK YAZAR
12
14
16
18
25/05/2017 19:29
Ramazan’da 30 Güne 30 Altın Öneri - 1

Uzman Diyetisyen
Emel Unutmaz Duman
Medical Park Bahçelievler Hastanesi

     Ramazan ayında oruç tutanlar için 30 günü sağlıklı geçirmeleri için altın niteliğinde 30 ayrı öneri…  Yemek tercihi, pişirme tekniği, içecek seçimi ve spor önerilerini içeren reçeteyi Medical Park Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman hazırladı.
     Ramazan’ı hem ibadet ederek hem de oruç tutarak geçirmek isteyenlerin sağlıklı bir süreç geçirmek için mutlaka uyması gereken bazı kurallar var. Medical Park

     Bahçelievler Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Emel Unutmaz Duman, başucundan eksik etmeyeceğiniz ve 30 güne yayabileceğiniz 30 altın öneriyi şöyle sıraladı;

  1. Vücudunuzu ramazana hazırlayın: Ramazan’dan birkaç gün önce bol su içmek, ara öğünleri kaldırmak vücudunuza iyi gelebilir
  2. Sahura kalkın: Yaz aylarına gelen Ramazan’da açlık süresinin uzunluğunu düşünürsek daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.
  3. Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil öncesi ve sonrasında için.
  4. Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı iyi bir tercih.
  5. İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalar.
  6. İftarı ikiye bölün: Çorba + salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemekler ile devam edin.
  7. Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih.
  8. Kilonuzu kontrol altına alın: Ramazan’da şişmanlar kilo almaktan, zayıflar da vermekten şikâyet eder. 30 gün ramazanın sonunda mutsuz olmamak için günlük tüketmeniz gereken besinleri öğrenmeli ve bir disiplin ile Ramazan’ı tamamlamalısınız.
  9. Kabızlık riskine dikkat: Ramazan’da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa nedeniyle kabızlık görülebilir. Önüne geçmek için; 1. Bol su, 2. Bol posa, 3. Bol hareket.
  10. Yeterli beslenin: Ramazan boyunca bazı besinler çok geri planda kalabiliyor. Bu kimisi için et grubu, kimisi için süt/ yoğurt, kimisi için meyve. Tüm bunları ihtiyacınız kadar ve dengeli bir şekilde tüketmek önemli.
  11. Protein alımınız önemli: Sahurda peynir, yumurta ve süt; iftarda ise yoğurt ve et grubu günlük protein ihtiyacınızı karşılamakta size yardımcı olacak.
  12. Acıktıran besinlerden uzak durun: Sizi en çok karbonhidrat acıktırır. Dolayısı ile sahurda reçel, bal, komposto ve şeker içeren her türlü besinden uzak durun.
Önceki Yazılar :
Haberler
  Peli Parke’nin dördüncü durağı İzmir oldu

  İZİKAD’dan işaret dili kursu

  BD’den 2 sosyal sorumluluk projesi

  “İzaha davet” Eylül’de başlıyor

  ERA’dan gayrimenkul profesyonellerine ücretsiz workshop fırsatı

  Ege’nin Enerjisi 9 Yaşında

  ’Sarıgöl sulaması yenileme projesi’ 2018 sonunda bitecek

  Pedallar bu kez geri dönüşüm için çevrildi

  Üretici ve teknoloji bir araya gelecek

  Denizcilikte bu eğitimle binlerce kişiye iş imkânı

  Yapı Kredi’ye dijital bankacılıkta ödül yağmuru

  E-Ticaretin 10 günlük tatilden beklentisi 1 milyar TL

  Avrupa’nın devi Solina Group Türkiye’de fabrika kurdu

  Türkiye-Rusya ticaretinde ’İzmir baharı’

  Başkan Kocaoğlu, Fuar’da yorgunluk attı

  Girişimcilik fırsatında üçüncü etap başlıyor

  Bergama pazar yeri yenileniyor

  Şampiyon kızlar başarıya kilitlendi

  İzmir Enternasyonal Fuarı’na Dikili damgası

  Bayraklı’da köpek ırkları yarıştı

  Başkan Soylu Üzüm Kesti

  Kadınlardan Tarhana Yapımı Eğitimi

  Dünyada ilk 3 özelliğe sahip amiral gemisi: ’Nokia 8’

  Mitsubishi Electric’in robot projesi “Threebots” Gümüş Aslan ödülü aldı

  Panasonıc İran’da ilk 5 şirket içinde, yeni hedef zirve

  Pronet, “Yılın Müşteri Hizmetleri Ekibi” kategorisinde ödüle layık görüldü

  Türkiye’de 10 milyon kişinin ’varis’ problemi var

  Otizmin tedavisinde kök hücre umudu

  “Türk toplumunun üçte biri obez”

  “Grand Büfe”ler çok tuttu

  Balıklıova Semt Merkezi açıldı

  Avrupa’nın en uzun rallisi İzmir’den başladı

  Bu yurt sizin için

  Konak’ın kızları kupa sevincini Pekdaş’la paylaştı

  İzmir Fuarı’nı “dinozorlar” bastı

  Karabağlar Belediyesi fuarın gözdesi

  Fuarda Gaziemir farkı

  Dost Kart’a büyük ilgi

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  21 Ağustos 2017 Tarihli ve 30161 Sayılı Resmî Gazete

  20 Ağustos 2017 Tarihli ve 30160 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Hazır giyimcilere ABD ve AB uyarısı

  Türkiye, 257 bin ton çekirdeksiz kuru üzüm ihraç etti

  ADAPTESK Projesi kapsamında 24 bin esnafa eğitim verildi

  1,112 milyon kadın iş gücünden uzaklaştı

  Kurulan şirket sayısı azaldı, kapananlar arttı

  Sigaraya 10 yılda 256,7 milyar TL ödedik

  Rusya Heyeti, Anadolu Efes İzmir Fabrikası’nı ziyaret etti

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.08.2017
  Ticaret 19.08.2017
  Ticaret 18.08.2017
  Ticaret 17.08.2017
  Ticaret 16.08.2017
  Ticaret 15.08.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni