• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatma Baysal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/05/2017 10:58
Ramazan’da beslenme

     Ramazan ayının gelmesiyle beraber yemek düzenimiz de değişiyor. Gün içinde tükettiğimiz besinler iki öğüne sıkıştırıldığı için, bu ay da normal günlerde olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenmeyi elimizden geldiğince sağlamalıyız. Gün boyu süren açlıktan sonra yağlı yemekler ve hamur işi, tatlı gibi karbonhidrat içeriği yüksek besinlerin tüketimi artmakta, farkında olmadan kilo alımlarına neden olabilmektedir. Aynı zamanda meyve sebze tüketimi de azalmakta vücudun vitamin mineral ihtiyacı da karşılanamayabilmektedir.

     Bilindiği gibi ramazan dolayısı ile menüler çok daha zengin ve çeşitli hazırlanır. Aç kalındığı için sınırsız yeme düşüncesi belirir. Metabolizma bu süreçte hep kendini korumaya programlanmıştır.

     Sahura kalkmak yerine, gece yatmadan önce yerseniz aç kalma süreniz çok uzar bundan dolayı vücut hızı düşer, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkatinizde azalma sorunları baş gösterir. Açlığa bağlı olarak iftar öğününde tüketilen miktar artmaktadır. Tüm gün acıkmamak için sahurda yenilen ağır hamurişleri, iftarda kızartmalar, ramazanın vazgeçilmezi şerbetli tatlılar en çok yapılan beslenme hatalarından biridir. Sahur yemeği, için hafif bir kahvaltı tercih edebilirsiniz. Protein içeriği yüksek olan yumurta, peynir, yağsız süt gibi besinler daha uzun süre tokluk sağlar.

     Diğer bir beslenme hatası da sahurda sadece su içerek niyetlenip veya gece yatmadan hemen önce yemek yiyerek oruç tutmaktır. Uzun süren bir açlığı, daha da uzatmak, kan şekerinin düşmesiyle ilgili halsizlik belirtileri, kabızlık, mide de yanma ekşime, baş dönmesi, kan şekerinde düşmeler, tatlı isteği ve ağırlık artışı gibi olumsuz etkilere neden olabilmektedir görülmektedir.

     Orucu açarken,  iftarda 1 kase çorbayla açıldıktan sonra en az 15 dk bekleyip et ve sebzeyi birlikte tüketilmelidir. Yavaş küçük lokmalar halinde uzun bir zaman dilimi içerisinde yemeli; iyice çiğneyerek oluşabilecek rahatsızlıkları önlemeliyiz. Uzun bir açlıktan sonra tercih edeceğimiz besinler daha, yavaş sindirilen, mide ve bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen ve kana geçiş hızı(glisemik indeks) düşük olan esmer tahıl ürünleri ile sebzeler, kuru baklagiller ve salata gibi besinlerden oluşmalıdır.

     Ramazan ayının zengin sofralarının en vazgeçilmezi de tatlı çeşitleridir. Şerbetli hamur tatlıları ve kızartılan tatlılar yerine, sütlaç gibi hafif sütlü tatlılar veya meyve tatlıları tüketebilirsiniz.

     Ayrıca oluşan açlık hissi ile beraber hareket azlığı ve isteksizliği görülebilmektedir. Metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğunu düşünerek, günlük aktivitemizi azaltmaktan kaçınmalıyız, aksi takdirde kilo artışı görülebilir. Ancak, uzun açlığımızın kan şekerimizi düşürdüğünü göz ardı etmemek gerekir, ağır sporlar kan şekerinizin iyice düşmesine neden olabilir, halsizlik, bayılma gibi sorunlar gözlenebilir. İftardan sonra yapılacak yürüyüşler hareketi dengelemde yardımcı olacaktır.

     Örnek Menü
     Sahur:
     ➢  1-2 kibrit kutusu kadar peynir
     ➢  4-5 adet zeytin
     ➢  1 bardak süt
     ➢  1 porsiyon meyve ( 1 orta boy armut veya 1 küçük boy elma 1/8 orta büyüklükte karpuz veya kavun veya 3 adet kuru kayısı) domates, salatalık, yeşillik, 2-3 ince dilim kepekli ekmek

     Veya
     ➢  ½ yufkadan 3 yemek kaşığı lorla yapılmış yağsız gözleme
     ➢  Yoğurt veya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  4-5 adet zeytin

     Veya
     ➢  1 adet haşlanmış yumurta veya 1 yumurtadan yapılmış bol domates biberli menemen (az yağlı)
     ➢  2 dilim tam buğday unlu ekmek
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  Ayran veya yoğurt.

     Veya
     ➢  Sütle yapılmış az yağlı krep
     ➢  1 tatlı kaşığı bal veya reçel
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  1 dilim peynir.

     İftar:
     ➢  2 adet hurma ve bir bardak su
     ➢  1 küçük kâse çorba
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.
     ➢  Izgara, fırında veya haşlama et ve tavuk ve ya balık
     ➢  4-5 kaşık Sebze yemeği
     ➢  2-3 dilim tam tahıllı ekmek
     ➢  Yoğurt veya ayran veya cacık
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.  
     ➢  1-2 porsiyon meyve veya 1 porsiyon meyve komposto veya 1 porsiyon hafif sütlü tatlı. (ağır şerbetli tatlılardan kaçının)

     Ara:
     ➢  Yoğurt ve ya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve

     İftar ile sahur arasında bol sıvı tüketimi ihmal edilmemelidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “İhracat memleket meselesi oldu”

  Enerjide verimlilik hamlesi

  Reel kesim ve finans sektöründen ortak toplantı

  20 Ekim yerel üretim şöleni

  Bakan Mustafa Varank, Ağustos ayı sanayi üretim endeksini değerlendirdi

  “830 milyon kişi açlıkla mücadele ediyor”

  Toplam ciro endeksinde %32 artış

  “Uluslararası finansal koşullar daha sıkı hale geldi”

  İşsiz sayısı 3 milyon 531 bin kişiye ulaştı

  Kuru meyveler, Alzheimer ve demansın ortaya çıkma riskini azaltıyor

  “Ekonomik saldırıyı kontrol altına alıyoruz”

  Folkart Gallery Atatürk Sergisi ile açılıyor

  TİM’den büyükelçilere Kapadokya’da ticaret diplomasisi

  Dost Bilim Evi güz dönemi başlıyor

  Yorgancılar’dan Çinli işadamlarına davet

  Eski başkan Büyükşehire talip

  İşler: İzmir turizmi rekor yolunda

  “Kantin kiralarındaki artış esnafı zora sokuyor”

  İçmimarlar, Havagazı’nda buluştu

  Yabancı yatırımcı rekora doymuyor

  Pancar OSB’nin ana gündemi otoyol bağlantısı

  Atık yönetimi sektörü Ankara’da buluşuyor

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden bilgilendirme

  “Siyaset menfaat için yapılmaz”

  Karabağlarlı kadınlar Çanakkale’de

  Ödüllü atölye

  KODA yeni sezona İdil Biret ile başladı

  412 numaralı ada

  İmar revizyon planları vatandaşa anlatılmaya başlandı

  Bucalı çocuklara tiyatro, annelere matine

  E-ticaretin yaşadığı büyümeyle posta ve lojistik sektörü üzerindeki baskı gittikçe artıyor

  Alevi derneklerinden Başkan Atila’ya teşekkür ziyareti

  Merakla beklenen Nokia 7.1 tanıtıldı

  Bilirkişi başvurularında e-imza zorunlu

  Türkiye’nin beyaz yaka profili

  İnternetten alışveriş 2018’de de rekor kırmayı sürdürüyor

  BBŞT’de ilk defa “Sahne Arkası” kursu açılıyor

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 09.11.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 30.10.2018 - 10:00

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ekim 2018 Tarihli ve 30567 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 24.10.2018 - 15:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.11.2018 - 10:00

  BORNOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI BORNOVA BELEDİYESİ SOSYAL VE İKTİSADİ İŞLETMESİ TAŞINMAZ MAL KİRALAMA İLANI

  İşsizlik çift haneyi bırakmıyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni