• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatma Baysal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/05/2017 10:58
Ramazan’da beslenme

     Ramazan ayının gelmesiyle beraber yemek düzenimiz de değişiyor. Gün içinde tükettiğimiz besinler iki öğüne sıkıştırıldığı için, bu ay da normal günlerde olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenmeyi elimizden geldiğince sağlamalıyız. Gün boyu süren açlıktan sonra yağlı yemekler ve hamur işi, tatlı gibi karbonhidrat içeriği yüksek besinlerin tüketimi artmakta, farkında olmadan kilo alımlarına neden olabilmektedir. Aynı zamanda meyve sebze tüketimi de azalmakta vücudun vitamin mineral ihtiyacı da karşılanamayabilmektedir.

     Bilindiği gibi ramazan dolayısı ile menüler çok daha zengin ve çeşitli hazırlanır. Aç kalındığı için sınırsız yeme düşüncesi belirir. Metabolizma bu süreçte hep kendini korumaya programlanmıştır.

     Sahura kalkmak yerine, gece yatmadan önce yerseniz aç kalma süreniz çok uzar bundan dolayı vücut hızı düşer, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkatinizde azalma sorunları baş gösterir. Açlığa bağlı olarak iftar öğününde tüketilen miktar artmaktadır. Tüm gün acıkmamak için sahurda yenilen ağır hamurişleri, iftarda kızartmalar, ramazanın vazgeçilmezi şerbetli tatlılar en çok yapılan beslenme hatalarından biridir. Sahur yemeği, için hafif bir kahvaltı tercih edebilirsiniz. Protein içeriği yüksek olan yumurta, peynir, yağsız süt gibi besinler daha uzun süre tokluk sağlar.

     Diğer bir beslenme hatası da sahurda sadece su içerek niyetlenip veya gece yatmadan hemen önce yemek yiyerek oruç tutmaktır. Uzun süren bir açlığı, daha da uzatmak, kan şekerinin düşmesiyle ilgili halsizlik belirtileri, kabızlık, mide de yanma ekşime, baş dönmesi, kan şekerinde düşmeler, tatlı isteği ve ağırlık artışı gibi olumsuz etkilere neden olabilmektedir görülmektedir.

     Orucu açarken,  iftarda 1 kase çorbayla açıldıktan sonra en az 15 dk bekleyip et ve sebzeyi birlikte tüketilmelidir. Yavaş küçük lokmalar halinde uzun bir zaman dilimi içerisinde yemeli; iyice çiğneyerek oluşabilecek rahatsızlıkları önlemeliyiz. Uzun bir açlıktan sonra tercih edeceğimiz besinler daha, yavaş sindirilen, mide ve bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen ve kana geçiş hızı(glisemik indeks) düşük olan esmer tahıl ürünleri ile sebzeler, kuru baklagiller ve salata gibi besinlerden oluşmalıdır.

     Ramazan ayının zengin sofralarının en vazgeçilmezi de tatlı çeşitleridir. Şerbetli hamur tatlıları ve kızartılan tatlılar yerine, sütlaç gibi hafif sütlü tatlılar veya meyve tatlıları tüketebilirsiniz.

     Ayrıca oluşan açlık hissi ile beraber hareket azlığı ve isteksizliği görülebilmektedir. Metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğunu düşünerek, günlük aktivitemizi azaltmaktan kaçınmalıyız, aksi takdirde kilo artışı görülebilir. Ancak, uzun açlığımızın kan şekerimizi düşürdüğünü göz ardı etmemek gerekir, ağır sporlar kan şekerinizin iyice düşmesine neden olabilir, halsizlik, bayılma gibi sorunlar gözlenebilir. İftardan sonra yapılacak yürüyüşler hareketi dengelemde yardımcı olacaktır.

     Örnek Menü
     Sahur:
     ➢  1-2 kibrit kutusu kadar peynir
     ➢  4-5 adet zeytin
     ➢  1 bardak süt
     ➢  1 porsiyon meyve ( 1 orta boy armut veya 1 küçük boy elma 1/8 orta büyüklükte karpuz veya kavun veya 3 adet kuru kayısı) domates, salatalık, yeşillik, 2-3 ince dilim kepekli ekmek

     Veya
     ➢  ½ yufkadan 3 yemek kaşığı lorla yapılmış yağsız gözleme
     ➢  Yoğurt veya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  4-5 adet zeytin

     Veya
     ➢  1 adet haşlanmış yumurta veya 1 yumurtadan yapılmış bol domates biberli menemen (az yağlı)
     ➢  2 dilim tam buğday unlu ekmek
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  Ayran veya yoğurt.

     Veya
     ➢  Sütle yapılmış az yağlı krep
     ➢  1 tatlı kaşığı bal veya reçel
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  1 dilim peynir.

     İftar:
     ➢  2 adet hurma ve bir bardak su
     ➢  1 küçük kâse çorba
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.
     ➢  Izgara, fırında veya haşlama et ve tavuk ve ya balık
     ➢  4-5 kaşık Sebze yemeği
     ➢  2-3 dilim tam tahıllı ekmek
     ➢  Yoğurt veya ayran veya cacık
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.  
     ➢  1-2 porsiyon meyve veya 1 porsiyon meyve komposto veya 1 porsiyon hafif sütlü tatlı. (ağır şerbetli tatlılardan kaçının)

     Ara:
     ➢  Yoğurt ve ya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve

     İftar ile sahur arasında bol sıvı tüketimi ihmal edilmemelidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kurulan şirket sayısı yüzde 32,67 azaldı

  Palandöken, “Gıda ürünlerindeki KDV karmaşası son bulmalı”

  İzmir İtalyan Ticaret Odası’ndan fuar çağrısı

  Yaş Meyve Sebze Sektörü Ortaca’da buluştu

  Turkcell endüstri 4.0 ile geleceği tasarlıyor

  Bornova onların da evi

  “26 milyar $ katma değer sağladık”

  Borsa’dan tarım alanında proje fikri olan gençler için ödüllü yarışma

  Şişecam’ın kredi notuna Fitch’ten teyit

  Didim D-Marin’de Petrol Ofisi ve Asmira farkı

  Temsa Bayisi Yaşaroğlu ilk yarıda satış hedefine ulaştı

  Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak

  Bakanlık Burgas’tan hayvan almadığını açıkladı

  Air France-KLM ile Eastern Airlines iş ortaklığı genişliyor

  “Türkiye’nin kadın girişimcilere ihtiyacı var”

  Lojistik şirketleri deplasmanda kazanmaya başladı

  Çin’de yapay zekâ piyasası hızla gelişiyor

  Karşıyakalı hentbolcular ‘Süper Lig’de

  Engellilere istihdam, doğaya destek

  Eğlenerek veda ettiler

  Yapay zekayla yönetilen akıllı şehirler

  Lenovo Game On oyun severleri buluşturuyor

  Kaspersky Lab ve sokak sanatçısı D*Face, Formula E sürücüleri için kasklar tasarladı

  Kemeraltı’nda 3 büyük adım

  Doğal Yaşam’ın yeni maskotları: Çilli ve Zilli

  Karabağlar’da yaz spor okulları dopdolu geçiyor

  “Sokaklarımızı temiz tutmak herkesin görevi”

  Balıkçının kurtuluşu; Kota

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  21 Temmuz 2018 Tarihli ve 30485 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 08.08.2018 - 14:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.08.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 14.08.2018 - 14:30

  2018’de kruvaziyer turizmi durdu

  İzmir turizmi Haziran’da yüzde 20 büyüdü

  Makine İmalatçıları Birliği Eurotrans’a üye oldu

  Eximbank e-bono uygulamasına geçiyor

  İMDER’in yeni başkanı Yıldırım

  İzmirli OSB’ler BAYOSB’de bir araya geldi

  “Gelin ve damatları hayal kırıklığına uğratmayın”

  “Dijital Gayrimenkul Danışmanı” eğitimi İzmir’de yapılacak

  Ormanları ihmal ve dikkatsizlik yakıyor

  Ankara Ticaret Odası’dan e-ticaret atağı

  Yeni düzenleme ve hamleler sonuç verdi

  Bornova’nın yolları yenileniyor

  Anadolu Sigorta ile evcil dostlarınız da güvence altında

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni