• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatma Baysal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/05/2017 10:58
Ramazan’da beslenme

     Ramazan ayının gelmesiyle beraber yemek düzenimiz de değişiyor. Gün içinde tükettiğimiz besinler iki öğüne sıkıştırıldığı için, bu ay da normal günlerde olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenmeyi elimizden geldiğince sağlamalıyız. Gün boyu süren açlıktan sonra yağlı yemekler ve hamur işi, tatlı gibi karbonhidrat içeriği yüksek besinlerin tüketimi artmakta, farkında olmadan kilo alımlarına neden olabilmektedir. Aynı zamanda meyve sebze tüketimi de azalmakta vücudun vitamin mineral ihtiyacı da karşılanamayabilmektedir.

     Bilindiği gibi ramazan dolayısı ile menüler çok daha zengin ve çeşitli hazırlanır. Aç kalındığı için sınırsız yeme düşüncesi belirir. Metabolizma bu süreçte hep kendini korumaya programlanmıştır.

     Sahura kalkmak yerine, gece yatmadan önce yerseniz aç kalma süreniz çok uzar bundan dolayı vücut hızı düşer, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkatinizde azalma sorunları baş gösterir. Açlığa bağlı olarak iftar öğününde tüketilen miktar artmaktadır. Tüm gün acıkmamak için sahurda yenilen ağır hamurişleri, iftarda kızartmalar, ramazanın vazgeçilmezi şerbetli tatlılar en çok yapılan beslenme hatalarından biridir. Sahur yemeği, için hafif bir kahvaltı tercih edebilirsiniz. Protein içeriği yüksek olan yumurta, peynir, yağsız süt gibi besinler daha uzun süre tokluk sağlar.

     Diğer bir beslenme hatası da sahurda sadece su içerek niyetlenip veya gece yatmadan hemen önce yemek yiyerek oruç tutmaktır. Uzun süren bir açlığı, daha da uzatmak, kan şekerinin düşmesiyle ilgili halsizlik belirtileri, kabızlık, mide de yanma ekşime, baş dönmesi, kan şekerinde düşmeler, tatlı isteği ve ağırlık artışı gibi olumsuz etkilere neden olabilmektedir görülmektedir.

     Orucu açarken,  iftarda 1 kase çorbayla açıldıktan sonra en az 15 dk bekleyip et ve sebzeyi birlikte tüketilmelidir. Yavaş küçük lokmalar halinde uzun bir zaman dilimi içerisinde yemeli; iyice çiğneyerek oluşabilecek rahatsızlıkları önlemeliyiz. Uzun bir açlıktan sonra tercih edeceğimiz besinler daha, yavaş sindirilen, mide ve bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen ve kana geçiş hızı(glisemik indeks) düşük olan esmer tahıl ürünleri ile sebzeler, kuru baklagiller ve salata gibi besinlerden oluşmalıdır.

     Ramazan ayının zengin sofralarının en vazgeçilmezi de tatlı çeşitleridir. Şerbetli hamur tatlıları ve kızartılan tatlılar yerine, sütlaç gibi hafif sütlü tatlılar veya meyve tatlıları tüketebilirsiniz.

     Ayrıca oluşan açlık hissi ile beraber hareket azlığı ve isteksizliği görülebilmektedir. Metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğunu düşünerek, günlük aktivitemizi azaltmaktan kaçınmalıyız, aksi takdirde kilo artışı görülebilir. Ancak, uzun açlığımızın kan şekerimizi düşürdüğünü göz ardı etmemek gerekir, ağır sporlar kan şekerinizin iyice düşmesine neden olabilir, halsizlik, bayılma gibi sorunlar gözlenebilir. İftardan sonra yapılacak yürüyüşler hareketi dengelemde yardımcı olacaktır.

     Örnek Menü
     Sahur:
     ➢  1-2 kibrit kutusu kadar peynir
     ➢  4-5 adet zeytin
     ➢  1 bardak süt
     ➢  1 porsiyon meyve ( 1 orta boy armut veya 1 küçük boy elma 1/8 orta büyüklükte karpuz veya kavun veya 3 adet kuru kayısı) domates, salatalık, yeşillik, 2-3 ince dilim kepekli ekmek

     Veya
     ➢  ½ yufkadan 3 yemek kaşığı lorla yapılmış yağsız gözleme
     ➢  Yoğurt veya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  4-5 adet zeytin

     Veya
     ➢  1 adet haşlanmış yumurta veya 1 yumurtadan yapılmış bol domates biberli menemen (az yağlı)
     ➢  2 dilim tam buğday unlu ekmek
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  Ayran veya yoğurt.

     Veya
     ➢  Sütle yapılmış az yağlı krep
     ➢  1 tatlı kaşığı bal veya reçel
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  1 dilim peynir.

     İftar:
     ➢  2 adet hurma ve bir bardak su
     ➢  1 küçük kâse çorba
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.
     ➢  Izgara, fırında veya haşlama et ve tavuk ve ya balık
     ➢  4-5 kaşık Sebze yemeği
     ➢  2-3 dilim tam tahıllı ekmek
     ➢  Yoğurt veya ayran veya cacık
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.  
     ➢  1-2 porsiyon meyve veya 1 porsiyon meyve komposto veya 1 porsiyon hafif sütlü tatlı. (ağır şerbetli tatlılardan kaçının)

     Ara:
     ➢  Yoğurt ve ya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve

     İftar ile sahur arasında bol sıvı tüketimi ihmal edilmemelidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Allianz, İzmir’de kapılarını açıyor

  “Esnaf ve sanatkarımızın kazanılmış hakları korunsun”

  Arslan: Halkbank Türkiye’nin enerjisi olacak

  “Yumurtada, öncelikle kayıt dışı üretim ele alınmalıdır”

  Mart ayında kapanan şirket sayısı arttı

  TİSK, Türkiye’deki teşvik uygulamalarını masaya yatırıyor

  Türk yatırımcısı için “İhracatçı ve Yatırımcı Zirvesi”

  Yeni Duster Roadshow Türkiye’yi dolaşıyor

  Gençler, EGİAD’la 1-0 önde

  “Ayşe Başardı” Türkiye kazandı

  En teknolojik 23 Nisan Kutlaması Sophia’dan

  23 Nisan’da küçüklere büyük eğlence Ege Perla’da

  Ankara ekonomisine yön verenler buluştu

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  MÜTEFERRİK

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  Bornova’da 23 Nisan coşkusu başladı

  Migros, 23 Nisan’ı çocuklarla birlikte kutluyor

  ENSİA Sürekli Eğitim Merkezi (ENSİASEM) teknik eğitimlere başlıyor

  Fuarın rekorlu minyatürü yoğun ilgi gördü

  Burdur’da düzenlenecek Teke Yöresi 4. Tarım ve Hayvancılık Fuarı’na sektörden destek geldi

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  Sony, ‘TEOS çözümleri’ yelpazesini kurumsal AV ağlarıyla genişletiyor

  “Komşu sizi de bekleriz”

  Turizm sektörü Kärcher’i tercih ediyor

  Bircom Avrupa’da birinciliğe koşuyor

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  Robot ve insan işbirliği

  Huawei, 5G ürünleri için CE tipi değerlendirme belgesi elde eden ilk şirket oldu

  Mercedes-Benz Türk “Beton İzmir 2018 Fuarı”nda

  İş hayatında duygusallıktan kaybediyoruz

  Türkiye’nin en gözde ilaç şirketi Pfizer Türkiye

  Bu şenlik hiç bitmesin!

  Buca Belediyesi, Atatürk Maskı’nda tadilat çalışması başlattı

  Yarımada, “tam” mesai

  Bornova Belediyesi çalışanları tek yürek

  Bornova’da 23 Nisan dopdolu geçecek

  Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel’de ilave sorumluluklar üstlendi

  Harmandalı Katı Atık Depolama Alanı’nda elektrik enerjisi yapım ihalesinin ilk aşaması tamam

  Çocuğumuzun can güvenliği söz konusu olduğunda!

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  21 Nisan 2018 Tarihli ve 30398 Sayılı Resmî Gazete

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.04.2018
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
  Ticaret 17.04.2018
  Ticaret 16.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni