• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatma Baysal ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
30/05/2017 10:58
Ramazan’da beslenme

     Ramazan ayının gelmesiyle beraber yemek düzenimiz de değişiyor. Gün içinde tükettiğimiz besinler iki öğüne sıkıştırıldığı için, bu ay da normal günlerde olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenmeyi elimizden geldiğince sağlamalıyız. Gün boyu süren açlıktan sonra yağlı yemekler ve hamur işi, tatlı gibi karbonhidrat içeriği yüksek besinlerin tüketimi artmakta, farkında olmadan kilo alımlarına neden olabilmektedir. Aynı zamanda meyve sebze tüketimi de azalmakta vücudun vitamin mineral ihtiyacı da karşılanamayabilmektedir.

     Bilindiği gibi ramazan dolayısı ile menüler çok daha zengin ve çeşitli hazırlanır. Aç kalındığı için sınırsız yeme düşüncesi belirir. Metabolizma bu süreçte hep kendini korumaya programlanmıştır.

     Sahura kalkmak yerine, gece yatmadan önce yerseniz aç kalma süreniz çok uzar bundan dolayı vücut hızı düşer, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkatinizde azalma sorunları baş gösterir. Açlığa bağlı olarak iftar öğününde tüketilen miktar artmaktadır. Tüm gün acıkmamak için sahurda yenilen ağır hamurişleri, iftarda kızartmalar, ramazanın vazgeçilmezi şerbetli tatlılar en çok yapılan beslenme hatalarından biridir. Sahur yemeği, için hafif bir kahvaltı tercih edebilirsiniz. Protein içeriği yüksek olan yumurta, peynir, yağsız süt gibi besinler daha uzun süre tokluk sağlar.

     Diğer bir beslenme hatası da sahurda sadece su içerek niyetlenip veya gece yatmadan hemen önce yemek yiyerek oruç tutmaktır. Uzun süren bir açlığı, daha da uzatmak, kan şekerinin düşmesiyle ilgili halsizlik belirtileri, kabızlık, mide de yanma ekşime, baş dönmesi, kan şekerinde düşmeler, tatlı isteği ve ağırlık artışı gibi olumsuz etkilere neden olabilmektedir görülmektedir.

     Orucu açarken,  iftarda 1 kase çorbayla açıldıktan sonra en az 15 dk bekleyip et ve sebzeyi birlikte tüketilmelidir. Yavaş küçük lokmalar halinde uzun bir zaman dilimi içerisinde yemeli; iyice çiğneyerek oluşabilecek rahatsızlıkları önlemeliyiz. Uzun bir açlıktan sonra tercih edeceğimiz besinler daha, yavaş sindirilen, mide ve bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen ve kana geçiş hızı(glisemik indeks) düşük olan esmer tahıl ürünleri ile sebzeler, kuru baklagiller ve salata gibi besinlerden oluşmalıdır.

     Ramazan ayının zengin sofralarının en vazgeçilmezi de tatlı çeşitleridir. Şerbetli hamur tatlıları ve kızartılan tatlılar yerine, sütlaç gibi hafif sütlü tatlılar veya meyve tatlıları tüketebilirsiniz.

     Ayrıca oluşan açlık hissi ile beraber hareket azlığı ve isteksizliği görülebilmektedir. Metabolizmanın yavaşlama eğiliminde olduğunu düşünerek, günlük aktivitemizi azaltmaktan kaçınmalıyız, aksi takdirde kilo artışı görülebilir. Ancak, uzun açlığımızın kan şekerimizi düşürdüğünü göz ardı etmemek gerekir, ağır sporlar kan şekerinizin iyice düşmesine neden olabilir, halsizlik, bayılma gibi sorunlar gözlenebilir. İftardan sonra yapılacak yürüyüşler hareketi dengelemde yardımcı olacaktır.

     Örnek Menü
     Sahur:
     ➢  1-2 kibrit kutusu kadar peynir
     ➢  4-5 adet zeytin
     ➢  1 bardak süt
     ➢  1 porsiyon meyve ( 1 orta boy armut veya 1 küçük boy elma 1/8 orta büyüklükte karpuz veya kavun veya 3 adet kuru kayısı) domates, salatalık, yeşillik, 2-3 ince dilim kepekli ekmek

     Veya
     ➢  ½ yufkadan 3 yemek kaşığı lorla yapılmış yağsız gözleme
     ➢  Yoğurt veya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  4-5 adet zeytin

     Veya
     ➢  1 adet haşlanmış yumurta veya 1 yumurtadan yapılmış bol domates biberli menemen (az yağlı)
     ➢  2 dilim tam buğday unlu ekmek
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  Ayran veya yoğurt.

     Veya
     ➢  Sütle yapılmış az yağlı krep
     ➢  1 tatlı kaşığı bal veya reçel
     ➢  5 adet zeytin
     ➢  1 porsiyon meyve
     ➢  1 dilim peynir.

     İftar:
     ➢  2 adet hurma ve bir bardak su
     ➢  1 küçük kâse çorba
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.
     ➢  Izgara, fırında veya haşlama et ve tavuk ve ya balık
     ➢  4-5 kaşık Sebze yemeği
     ➢  2-3 dilim tam tahıllı ekmek
     ➢  Yoğurt veya ayran veya cacık
         Yemeğe 5-10 dakika ara verilir.  
     ➢  1-2 porsiyon meyve veya 1 porsiyon meyve komposto veya 1 porsiyon hafif sütlü tatlı. (ağır şerbetli tatlılardan kaçının)

     Ara:
     ➢  Yoğurt ve ya ayran
     ➢  1 porsiyon meyve

     İftar ile sahur arasında bol sıvı tüketimi ihmal edilmemelidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Ekmek’te kriz yaşanabilir

  Merkez Bankası, faiz oranlarını değiştirmedi

  Hedef; IPARD Programı’nın yaygın kullanılması

  Kocaoğlu: Sorumluluktan kaçmayacağım

  Türkiye’de 2018’de 1 milyon 375 bin 398 konut el değiştirdi

  “İzmir’i teknik tekstil merkezi yapmak istiyoruz”

  Aslan’dan ilk proje ’Kümelenme’

  Turkcell’den 1 yılda 58 milyon TL’lik enerji tasarrufu

  GEA, Türkiye’deki 20’nci yılını kutladı

  EBSOV kadınları gençler için sahne aldı

  Türkiye 2018’de, ev dekorasyonu alışverişini %63 artırdı

  Enza Home, Sinema Oturma Grubu’nda buluştu

  CNRİMOB için geri sayım başladı

  LİYAKAT Sohbetleri gençlerin eğitimi için Uğur Dündar’ı ağırladı

  İstanbul’daki yeşil alan oranı yüzde 2,2

  BATÜDER’den Kuzey Makedonya’ya destek

  Sony, EXTRA BASS™ kablosuz hoperlör yelpazesini yeniliyor

  ING Bank’tan bir ilk: Cep’ler POS’a dönüşüyor

  Nazım’ı Anma Gecesi’ne yoğun ilgi

  E-ticaretteki hızlı büyüme, GLAMI’yi Türkiye’ye getirdi

  Kahvenin online siparişlerdeki yükselişi

  Qingdao Haier, Candy Hoover Group’u satın alma sürecini tamamladı

  Türkçe dil seçeneğiyle eğitim robot teknolojisinde bir ilk

  LG’nin tanıttığı yeni Styler modeller

  Başkan Pekdaş: Elektrik fabrikasına talibiz

  Kara kışla amansız mücadele

  Deniz resimleri çocukların hayallerini süslüyor

  Yağmurun vurduğu Mersinli’ye yardım eli

  Nazım Hikmet şiirleri Buca’da yankılandı

  Buca’da açılış şenlikleri devam ediyor

  Karşıyakalı çocuklara yarıyıl müjdesi

  İyiki doğdun Nazım!

  TMO’nun nohut ve mercimeği ePTTavm’de satılacak

  Başkan Atila 5 yıl boyunca Bornova‘nın her yerindeydi

  Yetenek avcıları iş başında

  BAKIM VE ONARIM HİZMETİ ALINACAKTIR

  TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ocak 2019 Tarihli ve 30657 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İşsizlik oranı %11,6 seviyesinde gerçekleşti

  2018 yılı bütçe açığı 72,6 milyar TL

  Geleceğin teknoloji yıldızları Deneyap ile yetişecek

  Orion Fuarcılık 14. Agroexpo’ya hazır

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
  Ticaret 11.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni