• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Gemi imalatında yerlilik hedefi %80

08 Nisan 2021 Perşembe 00:00
12
14
16
18

Gemi imalatında yerlilik hedefi %80

   ► İMEAK Deniz Ticaret Odası toplantısına katılan Bakan Karaismailoğlu, Marmara Denizi’nin tamamını gemi trafik hizmetleri kapsamına alacaklarını söyledi.

           SEDA GÖK      
     Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Gemi imalatındaki yerlilik oranını yüzde 60’dan, yüzde 80 bandına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. DTO Meclis Toplantısı’nda konuşan Bakan Karaismailoğlu, son on dokuz yılda tersane sayını 37’den 84’e çıkardıklarını söyledi. Bakan Karaismailoğlu, gemi imalatındaki yerlilik oranını da yüzde 60’dan, yüzde 80 bandına çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Karaismailoğlu, “500 Groston üzeri gemilerle ilgili gemi geri dönüşüm verilerine göre, Türkiye 2019 yılında 1,1 milyon groston ile Avrupa’da lider, Dünya’da da 3.ncü sırada yer aldı. Bu miktar, 2020 yılında 1,5 milyon grostona çıktı. Dünya sıralamasında 4.ncü olduk. Dünyanın önde gelen yat imalatçısı olan ülkemiz, 2020 yılı mega yat projelerinde, Dünya’da 3.ncü sırada yer almakta” diye konuştu.

“Yılda yeni inşa edilecek 5 gemiye ortalama 5 milyon TL teşvik vereceğiz”
     Bakan Karaismailoğlu, 2003’de limanlarda elleçlenen yük miktarını 190 milyon tondan, 496 milyon tona çıkardıklarını belirterek, şöyle konuştu:
     “Uluslararası düzenli Ro-Ro hatlarında taşınan araç sayısı 2003’de 220 bin 345 iken, 504 bin 752 araca ulaştı. Türkiye’nin toplam dış ticareti içinde deniz yolu değeri, 2003’de 57 milyar dolar iken, 2020 yılı itibariyle, 215,8 milyar dolara yükselttik. Denizcilik sektörüne son 17 yılda 8,6 milyar liralık ÖTV desteği sağladık. 2020 yılında Dünya konteyner taşımacılığı yüzde 4 oranında küçülürken, aldığımız tedbirlerle küçülmemiş, hatta artmıştır.”
     Karaismailoğlu ayrıca “Hurdaya Ayrılan Türk Bayraklı Gemilerin Yerlerine Yeni Gemi İnşa Edilmesinin Teşviği Yönetmeliği’ni hazırladık. Yayınlanacak yönetmelikle, en yaşlı gemilerden başlamak üzere, yeni inşa edilecek yılda 5 gemiye ortalama 5 milyon lira teşvik vereceğiz. Bunun yanında Marmara Denizi’nde kabotaj taşımacılığı yapan küçük tekneler yerine inşa edilecek gemilere de destek vereceğiz” dedi.

     Gemi adamlarının modern bir eğitim merkezinde yetişmeleri amacıyla “Deniz Emniyeti Eğitim Merkezi”ni hayata geçireceklerini belirten Bakan Karaismailoğlu, fizibilite projesine bu ay başlanacak olan eğitim merkeziyle deniz eğitiminde dışa bağımlılığı azaltacaklarını bildirdi. 2023 yılına kadar 1 Milyon Amatör Denizci Projesi’nin pandemi şartlarına rağmen ilerlediğinin altını çizen Karaismailoğlu, proje kapsamında şu ana kadar 832 bini aşkın kişiye amatör denizci belgesi verildiğini, belirlenen hedefe vaktinden önce ulaşılacağını kaydetti.
     Karaismailoğlu, “Mavi Vatandaki arama ve kurtarma sorumluluk sahamızı Doğu Akdeniz’de faaliyet gösteren milli gemilerimizin arama sahalarını da ekledik. Uluslararası Uydu Tabanlı Deniz ve Hava Arama Kurtarma Sistemimize, sanal uydu sinyal verici simülatörünü ekledik. Bu sistem Dünya’da sadece 3 ülkede vardır. Gürcistan, Ukrayna, İran, Irak ve Afganistan’a arama ve kurtarma kapsamında koordinatör ülke olarak hizmet veriyoruz” diye konuştu.

     2003’de Boğazlarda, 2016’da İzmit Körfezi’nde, 2018’de İzmir Körfezi’nde ve son olarak 2019’da Mersin’de hizmete alınan sistemlerin yerli sistemler ile yenileneceğini belirten Bakan Karaismailoğlu, yerli ve milli yazılımların yakın zamanda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Doğu Akdeniz’i kapsayacak olan Doğu Akdeniz Gemi Trafik Hizmetleri Projesi için kullanılacağını dile getirdi. Karaismailoğlu, “Bunun yanında Marmara Denizi’nin tamamını gemi trafik hizmetleri kapsamına alacağız. 5 adet yeni trafik gözetleme istasyonu vasıtasıyla 2 yeni hizmet sahası oluşturulacak. Bu çalışma ile yakında yapımına başlayacağımız Kanal İstanbul’da gemi trafiğinde izlenebilecektir. Boğazlardan geçen gemilerin denetimi ile birlikte tehlikeli yük miktarının istatistiki verileri tespit edilecek” diye konuştu.

     Türkiye’nin Uzakdoğu’dan Avrupa’ya uzanan en hızlı, en güvenli, en kısa ve ekonomik bir hat üzerinde güçlü bir geçiş ve lojistik merkezi olduğunu ifade eden Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin önemli kilit noktası olan Orta Koridor’un Süveyş Kanalı’nı takip eden Güney Koridora göre ulaşım süresinin yaklaşık 15 gün daha kısa olduğunu belirterek şu bilgileri verdi:
     “Orta Koridorun, Kuzey-Güney hattında bulunan İstanbul Dünya ticaretinin odak noktalarından birisi olmaktadır. Bugün 12 milyar ton olarak gerçekleşen ticaret hacminin yüzde 90’ı deniz yolu ile taşınıyor. Dünya ticaret hacminin 2030’da 25 milyar, 2050’de de 90 milyar ton olarak gerçekleşeceğini öngörmekteyiz. Dünyada büyüyen ticaret hacmi ve gelişen ticaret yolları dikkate alındığında Kanal İstanbul’un önemi ve aciliyeti görülecektir. Ülkemizin mevcut limanlar Rize-İyidere ve Filyos gibi liman yatırımlarının yanı sıra Kanal İstanbul ile Karadeniz’deki güç ve etkinliğini artıracaktır. Ülkemizin göz bebeği olan boğazlarımızı korumak için her türlü tedbiri almaya devam edeceğiz.”


+ Benzer Haberler
» Bornova’da Ramazan yardımları sürüyor
» Toros Kapalı Pazaryerine servis başladı, esnafın da vatandaşın da yüzü güldü
» Buca Belediyesi parkları A’dan Z’ye yeniledi
» Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel’den 17 Nisan Manifestosu
» Spor etkinliklerine ‘Sayra ve Çınar Alpgündüz’ün’ adı verildi
» Hayat kolaylaştıran imza
» Bayraklı’nın parkları 23 Nisan şenlikleriyle renkleniyor
» Ankara’dan Dijital Sınıf’a övgü
» 50 bin Bornovalı’ya sıcak yemek
» Üreticilere ücretsiz sebze fidesi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2021
  Ticaret 19.04.2021
  Ticaret 17.04.2021
  Ticaret 16.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni