• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
25/12/2020 06:28
Gemius Türkiye e-Ticaret ‘Kasım Kampanyaları’ Verileri

hberik@yahoo.com

     Webrazzi internet sitesi yazarlarından Tuğçe İçözü 14 Aralık 2020 tarihinde Gemius Türkiye’nin yayınladığı e-ticarette Kasım Kampanyaları verilerini köşesinde paylaşmış. Ben de çok önemli bulduğum bu verileri sizlerle aynen paylaşıyorum. Bu yıldan aklımızda kalan sanırım Pandemi ve E-ticaretin deyim yerindeyse patlaması olacak. Haydi gelin Geminus Türkiye nin sonuçlarına bakalım.

     Kasım ayında her 100 kişiden 89’u bir e-ticaret sitesini ziyaret etti. Kasım ayında e-ticaret sitelerinde kişi başına geçirilen ortalama süre yaklaşık 14 saat oldu. Ziyaretçi sıralamalarında öne çıkan 3 şirket ise Trendyol, Hepsiburada ve N11.

     Rapora göre, 2020’nin Kasım ayında toplam internet kullanıcıları 58.6 milyon olarak öne çıkıyor. E-ticaret kategorisi kullanıcıları ise 52.1 milyon kişiye ulaştı. Bu noktada her 100 kişiden 89’unun bir e-ticaret sitesini ziyaret ettiğini söyleyebiliriz.

     E-Ticaret kullanıcıları yaş dağılımları açısından ele alındığında, yüzde 22,16 ile 25-34 yaş aralığındaki kullanıcılar ilk sırada yer alıyor. Toplam internet erişimi ve e-ticaret erişimindeki dağılımlar incelendiğinde dağılımdaki payını en fazla arttıran yaş grubunun 35-44 yaş grubu olduğu görülüyor. Bu yaş grubunun dağılımdaki payının yüzde 2,01 artış yaşadığını belirtelim.

     Rapora göre kasım kampanyalarında E-Ticaret kullanıcılarının %53’ünü erkek kullanıcılar, %47’sini ise kadın kullanıcılar oluşturdu. (Hulusi olarak yorumun bu durumuna çok şaşırmış olmam. Ses grubu olarak bakıldığın da AB grubunda kadınların erkeklerden daha çok olduğunu düşünüyorum.)

     Raporda kullanıcıların SES gruplarına göre dağılımları da yer alıyor. Yüzde 15’lik bir oran ile AB grubu, Kasım kampanyalarına en fazla ilgi gösteren kesim olarak öne çıkıyor.
     Kasım ayındaki indirim kapsamında, Google ve Facebook reklamlarının, remarketing çalışmalarının ve Influencer marketing stratejilerinin yoğunluğunu hepimiz hissettik. E-ticaret şirketleri bu kampanya ve reklamların meyvelerini toplamış gibi görünüyor.

     Gemius raporuna göre Kasım ayında e-ticaret sitelerinde kişi başına geçirilen ortalama süre yaklaşık 14 saat oldu. Ekim 2020’de geçirilen 11 saatlik süre ile karşılaştırdığımızda, e-ticaret sitelerinde geçirilen sürede ’’lik bir artış yaşandığını söyleyebiliriz.

     Geçirilen sürenin alt kırılımlarına baktığımızda ise  web ve uygulama tercihleri arasındaki fark dikkat çekiyor.  Kullanıcılar websitelerinde toplamda  1 saat 20 dakika geçirirken , mobil uygulamalarda geçirilen vakit,  yaklaşık 16 saat olarak öne çıkıyor. Geçmişte sıkça konuşulan ve adeta klişeleşmiş bir espriye dönen “bu yıl mobilin yılı” argümanının gerçeğe dönüştüğü zaman dilimine en sonunda geldik. Mobil deneyiminde hala sorun yaşayan e-ticaret şirketleri varsa, bu sorunu bir an önce düzeltmeleri şart.

     Gelelim ziyaretçi sıralamalarında öne çıkan şirketlere. Trendyol, Hepsiburada ve N11 üçlüsü sıralamalarda zirvedeki yerlerini koruyor. Letgo’nun total erişimde Gittigidiyor’u geçerek 4.sıraya yerleşmesi dikkatleri üzerine çekiyor.

     Web ve uygulama sıralamalarını ayrı ayrı değerlendirdiğimizde ise farklı sonuçlara erişebiliyoruz. Örneğin;  Çiçeksepeti web erişiminde, Yemeksepeti ise mobil uygulama erişiminde öne çıkıyor.
     Raporda yer alan günlük ziyaretçi trendine göre, ay başında 22 milyon civarında trafik alan siteler, kampanyalarıyla yıla damgasını vuran Kasım döneminde en az 26.2 milyon trafik aldı.
     Ay bitiminde ise trafiğin 21.8 milyon seviyesine gerilediğini görüyoruz.

     Gemius Audience Kasım ayı gün bazlı verilerine göre En fazla trafiğin alındığı 11.11’de 33.3 milyona ulaşan trafik, 27 Kasım’da ise 32.8 ile 11.11’in gerisinde kalıyor.
     Bu arada 11 Kasım’ın ziyaretçi sayısını  33.2 milyon ile ikinci sırada  9 Kasım’ın takip ettiğini söyleyelim.
     Kısacası Kasım ayıda e-ticaret firmalarının en fazla ilgi gördüğü gün Black Friday değil 11.11 Single’s Day oldu.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vak’a sayısında hızlı düşüş devam ediyor

  17 Ocak 2021 Tarihli ve 31367 Sayılı Resmi Gazete

  Günlük vak’a sayısı hızla azalıyor

  Konut sektörü pandemiye rağmen rekora koştu

  Çelikte ihracat hedefi; 23 milyon ton

  İklimlendirme sektörü ihracatta 5 milyar doları aşmaya odaklandı

  “Uzaktan eğitimde not hamlesinden vazgeçilmeli”

  Anadolu Efes’e ‘Sıfır Atık’ belgesi

  E-ticaret ile birlikte iş gücü açığı da büyüyor

  Şirketler dijitalde daha aktif olmayı planlıyor

  Palandöken, “Emekliliği gelen esnaf sicil engeline takılmamalı”

  “İnsana yatırım yapmaya devam edeceğiz”

  Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık

  Enerji yatırımları için de sigorta olmazsa olmaz

  Sürdürülebilirlik trend değil, yeni bir iş gerçekliği

  “2021’de yabancıya satışta 50 bin bandını geçeceğiz”

  TSKB ve EBRD’den Ulusoy Un’a 40 milyon TL destek kredisi

  Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü BT görüntüleme hizmeti alacak

  TransferGo, 2020 sonunda globalde 2.5 milyon müşteriye ulaştı

  Turizm sektöründe ilk hareketlenmeler iç pazarda olur

  Konut fiyatlarında artış yıl boyu devam etti

  Kozmetikçiler 2020’de hijyen malzemeleri üreterek ayakta kaldı

  airBaltic’in Covid-19 önlemlerine tam not

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  E-perakende sektöründe Nesatılır com ile zaman tasarrufu

  Şirketler evden çalışma modeline geçti, e-imza kullanımı arttı

  Renault’da yeni dönem

  “Mavi Gözlü Dev” Buca’da unutulmadı

  Metro ethernet internet, P2P veri iletişimi ve web sunucu barındırma, yedeklilik ve güvenlik hizmeti alınacak

  Hyundai, IONIQ 5’in çizim görsellerini paylaştı

  Akıllıfon Robo Danışman’a 600 bin TL yatırım desteği

  “Gençler 33 milyar dolarlık hedefin itici gücü olacak”

  Bayraklı’da 20 depremzede aileye evleri teslim edildi

  Parayı evin içine harcadık

  2021’de finansal Check-Up’a dikkat!

  Azerbaycan Merkez Bankası’nın yeni binası Tekfen İnşaat’a emanet

  Çankaya Belediyesi’ne kuru gıda alınacak

  T.C. ÇEŞME İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIŞI

  ÖZEL GÜVENLİK KIYAFET ALIMI

  KÜLTÜR LABORATUVARI TESTLERİ ALIMI

  T.C. KINIK İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  KONAK İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  İhale Özetleri

  16 Ocak 2021 Tarihli ve 31366 Sayılı Resmi Gazete

  15 Ocak 2021 Tarihli ve 31365 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Tüm rakamlarda gerileme var

  İletişimin devlerinden yerli iş birliği

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.01.2021
  Ticaret 16.01.2021
  Ticaret 15.01.2021
  Ticaret 14.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni