• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Genç İZİKAD Proje Yarışması ile gençler iş dünyasına hazırlanıyor

06 Temmuz 2019 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

   ► Bu yıl 7’ncisi düzenlenen Genç İZİKAD Proje Yarışması’nda ön elemeyi geçen 7 gruptan 3 grup ödüle layık görüldü.

     Bu yıl 7’ncisi düzenlenen Genç İZİKAD Proje Yarışması’nda ön elemeyi geçen 7 gruptan 3 grup ödüle layık görüldü. İZİKAD, genç kızların iş dünyasına katılımlarını kolaylaştırmak adına gerçekleştirdiği girişimcilik yarışmasına, başta işletme ve mühendislik fakülteleri olmak üzere diğer fakültelerden gençlerde ilgi gösterdi. Bu yarışmayı yapmaktaki temel amacın gençlerin iş dünyasına ulaşmalarını sağlamak ve onları iş hayatına hazırlamak olduğunu söyleyen Genç İZİKAD Çalışma Grubu Lideri Avukat Ceren Tekin ile İZİKAD’ın projelere desteğini, projelerin amacını ve kazanan grupları konuştuk.

Bu yıl projeye kaç ekip katıldı? Ve hangi projeler dereceye girdi?
     Projemizde bu yıl ön elemeyi geçen 7 ekip yarıştı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda Celal Bayar Üniversitesi Enerji Mühendisliği öğrencilerinden Elif Yılmaz ve Oğuz Pala’nın ‘Feel The Wind’ projesi birinci olurken, Dokuz Eylül Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce) bölümü 3. Sınıf öğrencileri Ayder Çelik, Büşra Kart ve Dokuz Eylül Üniversitesi İstatistik bölümü öğrencisi Büşra Dağlık’ın grubu ‘YE+ÖDE’ projeleriyle ikinci ve Ekonomi Üniversitesi Endüstriyel Tasarım bölümü mezunu, Bahçeşehir Üniversitesi İşletme Yönetimi yüksek lisansı öğrencisi Cemre Ceylan ve Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık son sınıf öğrencisi Merve Kumsar’ın grubu ‘CİRC MOOD’ isimli projeleriyle üçüncü oldular. Bu ekiplerin mentörlüğünü ise dernek üyelerimiz Belkıs Üner, Behiye Kargıner ve Ebru Acar yaptı.

Peki Jüri üyeleri kimlerden oluştu? Dernek üyeleri jüride yer aldı mı?
     Jüri üyeleri şu isimlerden oluştu; İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Şerife Eren, Kişisel Gelişim Uzmanı İkbal Kaya, Hırvatistan İzmir Fahri Konsolosu Candan Çorbacıoğlu, Provis Bilişim Sistemleri Ltd. Şirketi Sahibi Çetin Ayla, TOBB İzmir Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Aysel Öztezel, Dr. Canan Arıkbay ve Doç. Dr. Engin Deniz Eriş. Dernek üyeleri olarak jüride yer almadık.

Genç İZİKAD’a kimler başvurabilir?
     Genç İZİKAD, İzmir ve çevresindeki üniversitelerde okuyan öncelikle kız öğrenciler olmak üzere tüm gençlerin başvurusuna açık bir proje.

Peki Genç İZİKAD girişimci gençlere neler sunuyor?
     İş fikirlerini ve iş planlarını rehberler eşliğinde hazırlama imkânının yanı sıra iş fikirleri için akademik destek alma şansı sunuyoruz. Öte yandan Melek yatırımcılarla tanışma fırsatı, projelerine yönelik işyeri ziyaretleri, rol model sohbetleri ve FuckUp Night geceleri de genç girişimcilere sunduğumuz imkânlar arasında.

Projeleri hangi kriterlere göre değerlendiriyorsunuz?
     Her biri alanında uzman olan jüri üyelerimiz projeleri 4 farklı kritere göre değerlendiriyor. Bu kriterlerin toplam puana etkisi ise şu şekilde hesaplanıyor; Yenilikçi yaklaşım yüzde 20, fikrin daha önce hayata geçmemiş olması yüzde 30, yaratıcılık ve katma değer yaratma yüzde 30 ve sosyal ve çevresel etki yüzde 20.

Bu kriterlerden bahsedebilir misiniz?
     Yenilikçi yaklaşım: İş fikrinin uygulamaya getirdiği yenilik var mı? Ne şekilde yenilik getiriyor? Sunduğu farklılıklar nelerdir? Teknolojik farklılıklar sunuyor mu? Var olan ürün ya da iş modellerini geliştiriyor mu? Ne şekilde geliştiriyor? Dünya pazarında benzerleri var mı?
     Fikrin daha önce hayata geçmemiş olması ve hayata geçirilebilirliği: İş fikrinin gerçekleşmesi için gerekli kaynaklar neler? Fikrin hayata geçirilebilmesi için İşgücü, ekipman, teknoloji, iş birliği, finansman vb. gerekli kaynakların ne kadarını elde edebilecek yetkinliğe sahip?
     Yaratıcılık ve katma değer yaratma: Bu iş fikri hangi sorunu, nasıl çözüyor? Bu sorun ne büyüklükte bir hedef kitle için nasıl bir değer yaratıyor?
     Sosyal ve çevresel etki: Bu iş fikri ile ekonomik getiri elde ederken, bu getirinin yaratacağı sosyal ve çevresel etkilere yönelik ne tür çözümler sunuluyor?

Başta kadınların iş gücüne katılımına yönelik ve çevre dostu uygulamalar olmak üzere sürdürülebilir kalkınma alanlarında nasıl bir etki yaratılması bekleniyor?
Projeleri 1’nci seçilen grubu tanıyabilir miyiz?

     Elif Yılmaz: Ben Celal Bayar Üniversitesi Enerji Mühendisliği öğrencisiyim. Genç İZİKAD proje yarışmasına takım arkadaşım Oğuz Pala ile yaptığımız ‘Feel The Wind’ isimli projemizle katıldık ve birinci olduk.

Bize projenizden söz eder misiniz?
     Bu projeyi yapma sebeplerimizden biri günümüzde elektrik faturalarına gelen zamlar ve kullanmadığımız elektriğin parasının bile cebimizden çıkıyor olması. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda üreteceğimiz elektrik için santral boyutlarında türbinlere ihtiyacımız yok diyerek rüzgâr ağacı projesi geliştirmeye karar verdik. Bu rüzgâr ağacı sayesinde avm, cadde, beach gibi rüzgar alan birçok alanda elektrik ihtiyacımızı kendimiz karşılayabiliriz. Bu ürün bir evin elektrik ihtiyacının da yaklaşık yüzde 80’ini karşılayabilecek kapasitede. Projenin tasarımı da bize ait. Projemizi hayata geçirmek adına şuan İZİKAD desteğiyle testler yaparak en kısa sürede patent sürecine başvurup kullanıma uygun hala getirmeyi hedefliyoruz. Çünkü son çıkan kanuna göre de artık evinizin bahçesinde-çatısında ürettiğiniz elektriğin fazlasını devlete satıp mahsuplaşma yöntemi ile elektrik faturası ödemezken ay sonunda sattığınız elektrik kw/h başına para da kazanabilirsiniz. Bunu alıp evinize kurduğunuzda 5 yıl sonra artık elektrik faturası gibi bir derdiniz olmuyor.

Bir rüzgâr ağacının maliyeti nedir?
     Bugün itibariyle 1 rüzgâr ağacının maliyeti yaklaşık 30 bin lira. Ancak kullanılan malzemelerin birçoğunun dövize endeksli olmasından dolayı dövizdeki hareketliliğe göre maliyette de artış olabiliyor.

Evine bir rüzgâr ağacı kuran kişi bu maliyeti ne kadar sürede amorti edebilir?
     Bizim hesaplamalarımıza göre yaklaşık 5, 6 yılda kendini amorti ediyor. Ama şuan proje üzerinde arge çalışmalarımız devam ediyor. Bu maliyeti biraz daha düşürmeye çalışıyoruz.

Arge çalışmaları tamamlandığında ürünü nasıl piyasaya süreceksiniz?
     Yatırım aşamasında bir melek yatırımcıya ihtiyaç duyacağız. Ürünü piyasaya sürmek için 200 bin liralık bir yatırıma ihtiyaç var. Öğrenci olduğumuz için bu maliyeti karşılayabilecek durumda değiliz.
     Ceren Tekin: Gençlerimizin melek yatırımcılara daha kolay ulaşabilecekleri bir organizasyon kurmak için dernek içinde görüşmelerimiz sürüyor. EGİAD Melek Yatırım Ağı benzeri bir melek yatırım ağı kurmak gibi bir düşüncemiz var. Eğer bunu başarırsak projesi, fikri olan yetenekli gençlerimizi ortaya çıkarmakla kalmayıp onları doğrudan yatırımcılarla da buluşturacağız.

Yarışmanın ikincisi olan ‘YE+ÖDE’ projesi hakkın bilgi alabilir miyiz?
     Büşra Kart: ‘YE+ÖDE’ bir online ödeme uygulaması projesi. Uygulamanın amacı, müşterilerin oturdukları kafe, restoran gibi yerlerde hesaplarını kolay ve hızlı bir şekilde ödemelerini sağlamak. Müşteri herhangi bir yemek yeme noktasında bulunduğu masayı işaretleyip siparişini verdikten sonra ödeme seçeneğine basarak ödeme işlemini online olarak gerçekleştiriyor. Bu uygulama ile uzun hesap ödeme kuyruklarını azaltmayı, kalabalık masalarda hesap ödeme karışıklığını önlemeyi, nakit hesaplamak zorunda kalmamayı, restoranların, kafelerin vb. gibi noktaların doluluk oranlarını, fiyat aralıklarını ve zamandan tasarruf etmeyi amaçlıyoruz.

Üçüncü olan ‘CİRC MOOD’  projesi hakkında bilgi verebilir misiniz?
     Mentör Ebru Acar: Günlük hayattaki yoğunlukları nedeniyle zaman sıkıntısı yaşayan ve adet döneminin başlangıcından menopoz dönemine girene kadar tüm kadınlar için geçerli olan bu uygulamayı Cemre Ceylan ve Merve Kumsar hayata geçirmek istiyorlar. Uygulamadan bahsedecek olursak, müşterilere sunulacak olan ürün her ay kadınlara gönderilecek olan regl dönemi kutularıdır. Bu kutuların içerisinde ise; Kişinin kullandığı hijyenik ped, tampon ya da kullandığı diğer bir hijyen ürünü ayrıca kişiye yeni bir deneyim kazandıracak ürün yer almaktadır.
     Bu projenin asıl amacı ise modern yaşam içerisindeki yoğunlukları nedeni ile kendine ayıracak özel bir zaman bulamayan kadınları bu kutu sayesinde biraz kendileriyle ilgilenmeye teşvik etmek. Bunun yanında regl döneminde her ay markete gidip hijyen ürünü satın almak yerine, bunun nerede olursa oraya gelmesini sağlayarak ona zaman kazandırmak. Bunun dışında müşterilere gönderilen bilgilendirici ve harekete geçirici kartlar sayesinde onları bilinçlendirmeyi ve güçlendirmeyi hedefliyorlar.

Bundan sonraki yıllarda öğrenciler Genç İZİKAD projesine nasıl katılabilirler?
     Ceren Tekin: Gençler fikirlerini küçük, anlamsız, faydasız gibi nitelemeksizin ortaya çıkarsınlar. Çünkü böyle bir platforma girdikten sonra edindikleri donanımla iş fikirlerinin çok farklı bir noktaya dönüştüğünü görecekler. Bu fırsatı kaçırmadan İZİKAD networküne dâhil olmalarını öneriyorum. Web sitemiz üzerinden yaptığımız duyuruları takip edip başvurularını gerçekleştirebilirler.


+ Benzer Haberler
» İzmir kolonyaları destek bekliyor
» Endüstrileşme, MS riskini arttırıyor
» “Uzmanlaşma olmazsa hobi olarak kalır”
» “Türk insanında koleksiyon güdüsü var”
» Toprak altı sulama devlet teşviki bekliyor
» ‘Güvenli Bölge’nin değirmenlerine talibiz
» “Voleybolda kadınlar erkeklere göre daha sabırlı”
» Gültekin: “İzmir’de konut sektörü hızlı toparlanıyor”
» İzmir hayvan haklarında öne çıkacak
» Can dostlarının dünyasını elleriyle ördü


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 12.12.2019
  Ticaret 11.12.2019
  Ticaret 10.12.2019
  Ticaret 09.12.2019
  Ticaret 07.12.2019
  Ticaret 06.12.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni