• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Hepsiburada ile dijital dönüşüm seferberliği

13 Mart 2019 Çarşamba 13:00
12
14
16
18

 

 

 

 

 

 

 

Hepsiburada ile dijital dönüşüm seferberliği

   ► Hepsiburada, düzenlediği E-Ticaret Zirvesi’nde İzmir ve çevresindeki illerde faaliyet gösteren KOBİ’ler, girişimciler ve esnaflarla bir araya geldi.

           SELDA AK     
     Hepsiburada, İzmir Swissôtel Büyük Efes Hotel’de düzenlediği E-Ticaret Zirvesi’nde İzmir ve çevresindeki illerde faaliyet gösteren KOBİ’ler, girişimciler ve esnaflarla bir araya geldi. Hepsiburada E-ticaret Zirveleri işletmeleri, e-ticaretle tanıştırmayı ve işlerini e-ticarete taşımaları için yol gösteriyor.
     Hepsiburada Kurumsal İletişim ve İlişkiler Grup Başkanı Koray Öztürkler’in yanı sıra İzmir Ticaret Odası (İZTO) Başkanı Mahmut Özgener, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkan Yardımcısı H. İbrahim Gökçüoğlu ve İzmir Ticaret Borsası (İTB) Başkanı Işınsu Kestelli’nin açılış konuşmalarını yaptığı etkinlikte; katılımcılar, her yıl büyüyen e-ticaret ekosistemine nasıl dâhil olacakları, karlılıklarını ne şekilde artırabilecekleri, işlerini büyütmeleri için neler yapmaları gerektiği konusunda bilgilendirildi.
     Hepsiburada Kurumsal İletişim ve İlişkiler Grup Başkanı Koray Öztürkler açılışta yaptığı konuşmada, Türkiye’nin 2023 yılı 350 milyar TL’lik e-ticaret hedefini gerçekleştirmeyi desteklemek için tüm İzmirli işletmelere, işlerini e-ticarete taşımaları konusunda çağrıda bulundu. Türkiye’de dijital dönüşümün öncüsü olarak teknolojinin yıpratıcı değil, yapıcı yönünü kullanarak perakende ile el ele verdiklerini vurgulayan Öztürkler, Anadolu’daki ticareti büyüterek Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceklerini belirtti.

“Çinli Ali Baba’yı değil Çineli Veli Baba’yı konuşuyor olurduk”
     Evden çıkmadan alışveriş yapmanın ilk mucidinin aslında bu topraklardan çıktığını anlatan İTB Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, “Her ne kadar ismini bilmesem de balkondan aşağıdaki bakkala sepet sarkıtıp  alışveriş yapan kişi aslında büyük bir vizyonerdi. Ödemeyi de o günün imkânları gereği karşılıklı güven ilkesi çerçevesinde sepetin altına bıraktığı nakitle yapmıştı. Şayet aramızdan, bugün dünyaya yön veren garaj dâhilerinden biri çıkmış olsa ve sarkıtılan sepetle alışverişi gelişmiş dijital teknolojilere ve ödeme sistemlerine adapte edebilmiş olsaydı bugün Çinli Ali Baba’yı değil belki de Çineli Veli Baba’yı konuşuyor olurduk. Ve 2018 yılı itibariyle 2,5 trilyon dolara ulaşan küresel perakende e-ticaret hacminden aslan payını belki de biz alırdık” dedi.
     E-ticaret alanındaki büyük potansiyeli anlatan Kestelli, konunun lideri olan Çin merkezli alışveriş sitesi Ali Baba’nın 14 Şubat Sevgililer Günü’ne karşı son 10 yıldır 11 Kasım’ı dünya bekârlar günü olarak kutlayan ve önemli oranda indirimler yapan sitenin, bu yılki kampanyanın daha 85’inci saniyesinde 1 milyar dolarlık satışa ulaştığını söyledi. Kestelli, “Sitenin bir günlük cirosu ise 30,7 milyar dolar oldu. Yani ali baba bir günde Türkiye’nin bir yıllık ihracatının 6’da 1’ini tek başına gerçekleştirdi” diye konuştu

“E-ticaret konusuna ciddi yaklaşmalıyız”
     EBSO Başkan Yardımcısı H. İbrahim Gökçüoğlu ise dünyanın en büyük e-ticaret ülkeleri sıralamasında Çin, Amerika ve İngiltere ilk 3 sırada yer aldığını, akıllı telefon, tablet ve bilgisayarın ilk 3 ürün grubu olarak belirlendiğini söyledi. Online perakende işlemlerin/toplam perakende işlemlere oranının Çin’de yüzde 20, İngiltere’de yüzde 16, gelişmiş ülke ortalaması yüzde10, Türkiye’de ise yüzde 4,1 olduğunu kaydeden Gökçüoğlu, “Başka bir örnek verelim: Günde bir taneden daha fazla sipariş alan firma sayısı olarak, 1.000’e yakın e-ticaret sitemiz bulunmaktadır. Bunların 400’e yakını sadece online alışveriş firmaları, yine 400’e yakını perakendecilerin e-ticaret siteleri, 130 civarında da, turizm ve bilet sektöründe firma görmekteyiz. ABD’de bu sayı sizce kaçtır? Evet bizde 1000 olan sayı ABD’de 100 bine yakın. Aradaki fark sanırım çok net anlaşılıyor. Dev ekonomilerin e-ticarete verdiği önemi dikkate aldığımızda, bizlerin de bu alana daha ciddi yaklaşmamız gerektiği inancındayım” şeklinde konuştu.

“Artık çağ hız çağı”
     Her ne kadar kaliteli ve doğru fiyatlandırmaya sahip üretim de yapsanız, hizmet de sunsanız, bunu, teknolojiyle birleştiremediğinizde rekabet gücünüzü kaybetmenin kaçınılmaz olduğunu dile getiren İZTO Başkanı Mahmut Özgener, “Artık çağ hız çağı. Bugün dünyanın en büyük perakende şirketine baktığımızda hiçbir mağazaya sahip olmadığını görüyoruz” dedi.
     2018 yılında dünyada, perakende e-ticaret hacminin 2,8 trilyon dolar olarak gerçekleştiğini ifade eden Özgener, “2021 yılı için bu rakamın 4,8 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde e-ticarete uyum sağlayan ülkeler ve bu ülkelerin KOBİ’leri perakende e-ticaret sektörüne yön verecek. Bu gelişme bizim KOBİ’lerimiz başta olmak üzere tüm işletmelerimizi yakından ilgilendiriyor. İş hacmi kadar e-ticaret kullanıcı sayıları da bizim geleceğe yönelik yapacağımız projeksiyonlar için önemli bir veridir: 2018 yılında dünya çapında online alışveriş yapan dijital tüketici sayısı 1,7 milyar. 2021 yılında bu rakamın, yüzde 24 artarak 2,1 milyar kullanıcıya erişmesi öngörülüyor.

“İşletmelerin işlerini e-ticarete taşımasına destek oluyoruz”
     Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan ise yaptığı konuşmada, “Hepsiburada, Türkiye’de dijitalleşmenin ve e-ticaretin öncüsü ve pazar lideri olarak, e-ticaret pazarını büyütmek gibi bir misyonumuz var. Çok iyi biliyoruz ki ülkede e-ticaretin büyümesi ve yaygınlaşması için KOBİ’lerin ve yerel markaların güçlenmesi ve daha aktif olması gerekiyor. İzmir’de ikincisini düzenlediğimiz Hepsiburada E-ticaret Zirveleriyle ilgili en büyük amacımız; KOBİ’leri yakında tanımak, e-ticarete girmelerini ve işlerini e-ticarette büyütmeleri konusunda destek olmak. Biz Hepsiburada olarak binlerce markayı ve işletmeyi, milyonlarca potansiyel müşteriyle buluşturan özgün iş modelimiz Pazaryeri ekosistemiyle tüm işletmelere ülkemizin ve dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimizle buluşturuyoruz. Pazaryeri üyeleri; mağaza açmak için ayrı bir ücret ödemiyor, Hepsiburada’nın yaptığı tüm banka anlaşmalarından yararlanabiliyor, avantajlı kargo fiyatlarını kullanarak maliyetlerini azaltıyor. Anadolu’nun farklı illerinde gerçekleştirdiğimiz Hepsiburada E-Ticaret Zirveleriyle de işletmelerin işlerini e-ticarete taşımasına destek oluyoruz.” dedi.

     Hepsiburada iş ortaklarını artık yurtdışı pazarlarına da ulaştırdıklarını belirten Erturan şöyle konuştu:
     “Pazaryeri ile işlerini büyüten işletmeleri şimdi de “Kolay İhracat” ismini verdiğimiz modelle yurtdışı pazarlarına açmaya başladık. Kolay İhracat modeliyle Hepsiburada Pazaryeri iş ortağı olan 17 binden fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin tümü, herhangi ekstra bir yatırım, kaynak veya deneyime ihtiyaç duymaksızın Hepsiburada’nın teknoloji ve pazarlama gücünden faydalanarak dünya pazarlarına merhaba demeye başladı. Model kapsamında dünyanın neresinde olursa olsun tüm müşterilerimiz, Hepsiburada’nın global web sitesi ve mobil uygulaması üzerinden aradıkları her ürüne ulaşarak bulundukları ülkeden kolayca sipariş verebiliyor.”

Hepsiburada Pazaryeri eğitimi verildi
     İzmir bölgesinde faaliyet gösteren işletmelerin katılımıyla gerçekleşen etkinliğin son bölümünde ise Hepsiburada iş ortakları ve iş ortağı olmaya karar veren katılımcılara pazaryeri eğitimi verildi. E-ticarete geçiş için yapılması gerekenlerin adım adım anlatıldığı eğitimde; online ödeme sistemleri, dijital pazarlama yöntemleri, çoklu kanal yönetimi, teslimat konularında detaylar aktarıldı.

 


+ Benzer Haberler
» Kemeraltı tarihi bu “kırmızı kutuda”
» Ege’ye gönül vermiş sanayiciden ege çiftçisine tam destek; Erkunt Finans
» Pekdaş’tan Şaphane’ye çıkarma
» Pakistan’dan uzay kampına geldiler “özelleştirilmiş’ uzay macerası yaşadılar
» Karabağlar’da şehit aileleri ve kadınlara kültür gezisi
» Fıstık çamının geleceğine imza
» Uludağ Ekonomi Zirvesi sona erdi
» Şubat ayında kapanan şirket sayısı azaldı
» Türk Eximbank, ihracatçılar için 11 yeni ürünü devreye alacak
» Büyüme dostu bankacılık


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.03.2019
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni