• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/04/2018 18:10
Hosftede Analizi ve Türkiye’de Girişimcilik

     Dünya’da yapılan ilk ve en kapsamlı araştırmalardan biri olan Kültürler Araştırmasının öncüsü Greet Hofstede’nin 1967 ile 1973 yılları arasında, Dünya’nın farklı ülkelerindeki IBM ofislerinde yaptığı Kültür Boyutları Araştırması bugün bile geçerlililiğini korumakta ve bu araştırmanın temel parametleri baz alınarak genişletilmiş halde bizlere sunulmaktadır.

     Bu araştırmanın bir açısı incelendiğinde de Türk Kültürünün temelinden gelen özelliklerin aslında bugünün  Türk Girişimcilik Ekosistemi hakkında bize geniş ölçüde yol gösterici olmaktadır. Hofstede’ye kültürler 6 boyutta inceleniyor; “güç aralığı (PDI)”, “bireyselcilik (IDV)”, “erillik (MAS)”, “belirsizlikten kaçınma (UAI)”, “uzun dönemli yönelim (LTO)” ve “hoşgörü (IND)” olmak üzere 6 boyutta inceliyor ve bu ayrımlara göre Türkiye’nin parametrik ölçümleri şu şekilde sıralanmakta;

Kaynak: hofstede-insights.com

     İlk boyut Güç Aralığı (Power Dsitance); Güç metasının tek bir merkezden yönetildiği; tek yetkinin bir patron ve kurallar etrafında döndüğü, çalışanların düşünmelerine izin verilmediği ve ne yapmaları konusunda devamlı direktiflerin verildiği, yönetici ve çalışanların mesaferli olduğu bir sert hiyerarşik  bir organizasyon olarak betimleniyor. Yukarıdan aşağıya doğru akan bir bilgi akışı ve hiyerarşinin aslında tam da Türk Toplumunun bir mikro aynası olduğunu düşünebiliriz.

     İkinci boyut Bireyselcilik (Individualism); Birey olarak fikrinin ve yaşam tarzının kabul görme oranı olarak da değinebiliriz. Ancak Türk toplumu batı toplumlarına göre oldukça gerilerde. Dolayısı ile iş yaşamında kollektivist bir anlayış ile kendini kabul ettirme çabası söz konusu. Dolayısı ile asla somut olarak kim olduğunu tespit edemediğimiz “elalem” burada önemli bir rol oynamakta.

     Üçüncü boyut Erillik (Mascunality): Her ne kadar 45 puan ile dişilik özelliğinin baskınlığı burada olsa da yönetimsel süreçlerde erillik oldukça baskın Türk toplumunda. Rakabet, çekişme, başarma hırsı konularında  toplumun daha çok ezici bir üstünlük çabasında olduğunu düşünürsek; estetik değerleri ön planda olan, sahiplenici ve büyüyen, uzun vadeli düşününen stratejik başarıların fazla olduğu organizasyonlar için dişilik özellikleri ön planda olması için daha yol almamız gerektiğini açıkça görebiliriz.

     Dördüncü boyut Belirsizlik (Uncertainty); Belirsizlik durumlarını kendi içinde absorbe edebilme kabiliyeti Türk insanın en yüksek değerlerinden biri bu araştırma içinde. Aslında makro ve mikro ekeonomik belirsizlik ortamında bile ayakta kalma çabasını ve iş dünyasının kriz yönetimleri konusundaki kabiliyetinin buradan geldiğini görebiliriz. Bunun temelinde islam ülkesi olmamızdan kaynaklanan kaderci yaklaşımların belirsizliğin yarattığı gerginliği aldığı aşikar.

     Beşinci boyut Uzun Dönem Odaklılık (Long Term Orientation); Türk toplumunun uzun dönemli düşünmek için çok sabırlı olmadığı aşikar ancak yine de batı toplumları ile yakın temas içinde olmamız ve iş dünyasında her ne kadar da kültürel kodlarımızın üstünlüğü ile hareket etsek de bu açıdan belli noktalarda hakeret ederek diğer doğu toplumlarına nazaran bir adım önde olduğumuzu bilmemiz gerekir.

    Altıncı boyut Hoşgörü ( ndulgence); Yine ortalama bir puan alarak hoşgörü ve hoşgörüsüz durumların dinamiklerine göre değişiklik gösterdiğini anlayabiliriz. Bu konu biraz heyecanlı biraz da fevri davranış özelliklerimizden de kaynaklı olduğunu gösterebilir.

     Tüm bu boyutları incelediğimizde aslında girişmcilik ekosisteminin eksi ve artılarını daha iyi anlamamıza ve Dünya ölçeğinde girişimler yaratabilmek için ve rakabet gücümüzü arttırabilmek için biraz da batı toplumlarının skorlarına yakın bir ölçekte hareket etmemiz gerektiğini görebiliriz. Önemli olan farkında olmak ve eksikleri tamamlamak adına harekete geçebilmek. Problemi iyi tanırsak sonucu o kadar kısa yoldan gidebiliriz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Dayanıklılık testinden geçiyoruz

  Yaş meyve sektörü 2023 hedefleri için güçbirliğine gitti

  Kurban Bayramı tatili ekonomiye canlılık kattı

  Türkiye ile Katar arasında swap anlaşması

  Bakan Varank Arjantin’e gidiyor

  Saglık Bakanlığından “Sağlıklı Bayram” Kampanyası

  “Hamlelerini boşa çıkaracağız”

  Türk Telekom ve Vestel’den yerli iş birliği

  Gayrimenkulde kurumsal firmaları tercih edin

  Yaz kampları sona erdi

  Yelkenler festival rüzgârıyla doldu

  BTM, Bayilerini Minsk’te ağırladı

  e-ihracat fırsatları yükseliyor

  Başkan Atila’dan Bayram ziyareti

  Brisa, gerçekleştirdiği 50 milyon TL Ar-Ge yatırımı ile yerli üretimini güçlendiriyor

  NN Hayat ve Emeklilik, ‘Kağıtsız BES’ dönemini başlatıyor

  “Gerçek ödül; filmlerimin insanların kalbine dokunması”

  Bitdefender Antivürüs destekli NETGEAR Armor ile internete bağlı tüm cihazlar koruma altında

  Kaya Çiftliği Worldfood İstanbul’da

  Ege’den “Değişim Programları Ofisi” modeli

  Bir ziyaret, bin teşekkür

  Huzurevinde bayram sevinci

  Samim Kocagöz Roman Ödülü sahibini buldu

  Güngör Uras yaşamını yitirdi

  Buca ibadethaneleri pırıl pırıl

  Büyüklerimiz bizim baş tacımız

  Başkan Selvitopu işçilerle buluştu, bayramlarını kutladı

  Ve eğlence başladı...

  Bergama kartpostal ve pullarıyla nostaljik bayram kutlaması

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  İhale Özetleri

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  20 Ağustos 2018 Tarihli ve 30515 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  19 Ağustos 2018 Tarihli ve 30514 Sayılı Resmî Gazete

  Kuru incir ihracatında ilk gemi 26 Eylül’de yola çıkacak

  Nefes kredisine üçüncü faz geliyor

  “Kurban hizmetlerinde denetim elden bırakılmamalı”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.09.2018 - 15:00

  S&P ve Moody’s Türkiye’nin notunu düşürdü

  Türkiye bayramda ‘aile’yi ‘tatil’e tercih ediyor

  “Gücümüzü ülkemize olan sorumluluğumuzdan alıyoruz”

  Seramiksan, yeni ürünleriyle Cersaie Seramik ve Banyo Fuarı’nda

  NISSAN’dan Bayram fırsatları

  Renault’da Ağustos ayında hurdaya ek indirim ve Kangoo’da sıfır faiz

  Apaydın, “Bayram trafiğinde daha dikkatli olunmalı”

  TOBFED: “Araç bakımı ihmal edilmemeli”

  Nejdet Durmuş İzmir’in gururu oldu

  Türk Telekom, Samsung Galaxy Note9’u satışa sundu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2018
  Ticaret 18.08.2018
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni