• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İZBAN’da grev hazırlığı

  Sağlığa 217 yeni yatırım ile 7 bin yeni yatak

  Türk çeliğine İran tehdidi

  Terzioğlu mobil dünyanın zirvesinde

  “İzmir sanayicisinin sesini duyun”

  Palandöken, “1 kuruştan sonra 5 ve 10 kuruşlar da verilmiyor”

  Bornova’da vefa buluşması

  Türk bilim insanlarına “yurda dön” çağrısı

  Konkordatolara denetim geliyor

  ‘Dijital Anadolu’da Yol Haritası Bursa için çizildi

  Serter: “Güçlü STK güçlü iletişimle mümkün”

  CitiPR, TSE Belgesine sahip ilk halkla ilişkiler ajansı oldu

  İnşaat sektörü, dipten döndü

  Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı, kapılarını açıyor

  Ahşap paletlerde kalite standartları belirlensin

  İMİB Ekim ayı maden ihracatı 415,5 milyon dolar

  “Sanayide su verimliliğini arttırmalıyız”

  Tavuk yumurtası üretimi 1,6 milyar adet olarak gerçekleşti

  Eylül ayında 788 bin 331 ton inek sütü toplandı

  Türkiye’de 2017 yılında 2 milyon 684 bin 820 kişi iller arasında göç etti

  İZBAN’da süreci TCDD yönetecek

  Türkiye’nin yüzde 8’i 65 yaş üstünde

  Yabancı satıcılar bekarlar günü rekor satışlarından yararlananlar arasında

  Küçük işletmeler için e-ticaret tüyoları

  Kripto parada piyasa hareketlenmesi 2019’da bekleniyor

  Akbank Private Banking bu yıl da Türkiye’nin en iyisi oldu

  Başkan Selvitopu, söz verdi ve gerçekleştirdi

  En güzel ders

  Atatürk için sanat dolu anma gecesi

  Gümüldür’de festival zamanı

  Bornova kent tasarımlarıyla fark yaratıyor

  Örnekköy’de ilk etap hızlı başladı

  Veri korumada başarı şirketlerin gelirini artırıyor

  Universal Robots, Altın Cobot ile başarısını genişletiyor

  Nokia 3.1 Plus kullanıcılarıyla tanışmaya hazırlanıyor

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİ 2018/4492 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 26.11.2018 - 10:00

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  13 Kasım 2018 Tarihli ve 30594 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Milli uyduya milli enerji

  Cari denge 1.830 milyar dolar fazla verdi

  Akaryakıt satışında nakit tarife önerisi

  Bayraktar’dan, çiftçiye “ecrimisil fırsatını kaçırmayın” uyarısı

  Takibe düşen kredilerde artış devam ediyor

  Bornova’da Ata’ya saygı yürüyüşü

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
  Ticaret 10.11.2018
  Ticaret 09.11.2018
  Ticaret 08.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni