• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Gülle: İhracatçıya yol gösterin hedefe birlikte ulaşalım

  Varank, “Türkiye ekonomisi, sanayinin öncülüğünde yoluna devam ediyor”

  Servisçiler yönetmelikte değişiklik istedi

  Kurbanlık alırken BiP en büyük yardımcınız olacak

  Koçtaş’ın mobil uygulaması ‘Ustabilir’

  “Krizi fırsata çevirmemiz mümkün”

  Muhtarlarla “ortak akıl” buluşması

  Palandöken, “Kurban bayramı dolandırıcılarına dikkat”

  Alman devi Becker’in Türk ekonomisine güveni tam

  Kasko sigortası primleri Temmuz ayında 1 puan yükseldi

  MOSFED Başkanı Ahmet Güleç güven tazeledi

  “Su yalıtımını bilinçli yapmak depremde hayat kurtarır”

  99 depreminin ardından Türkiye evini yeniledi

  ATO’dan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı’na ziyaret

  Katar’dan Türkiye’ye 15 milyar dolarlık yatırım

  Ege Mahallesi’ndeki dönüşümün önü açıldı

  Başkan Aziz Kocaoğlu, “İzmir Körfez Geçiş Projesi’ni siyasi malzeme yapmayın”

  Evdeki sandviç markete girdi 60 milyon TL’lik pazar doğdu

  Ayakkabı ve saraciye sektöründe verim artışı Alman modeli ile olacak

  Sanayi sektöründe ciro %30,6 arttı

  Bayraktar: “Kesilecek küçükbaş sayısı Almanya’nın koyun varlığından daha fazla olacak”

  Alt yapıya “bayram molası”

  Yemek yemeye günde ortalama 1 saat 58 dakika ayırıyoruz

  Hacı Bektaş-ı Veli, Buca’da anıldı

  Sokaktan körfeze

  Karşıyaka’da 100 bin kişiye ‘afet’ eğitimi

  Bayraklı’da kursiyer seçmeleri Eylül’de

  Turizm sektörünün geleceğinde neler olacak?

  Yaşar Üniversitesi ile Göç İdaresi Müdürlüğü arasında iş birliği

  Seferihisar’da “Bayram” gibi sünnet şöleni

  Fintech girişimleri hız kazanacak

  Vakko yüzde 36 büyüme ile 2018’e güçlü başlangıç yaptı

  Bornova’da kutsal mekanlarda bayram temizliği

  Bornova’da “Deprem Gerçeği ve İzmir” konuşuldu

  EISA, LG’nin yapay zeka ve ürün inovasyonlarını ödüllendirdi

  Şifre unutma derdini sona erdirecek 5 teknoloji

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Döviz / Altın

  16 Ağustos 2018 Tarihli ve 30511 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ağustos 2018 Tarihli ve 30510 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  ABD’ye 533 milyon dolarlık karşı cevap

  Kaan Terzioğlu: “Sorumluluk almaya hazırız”

  “Dövizden gelen kazancın % 75’i konuta dönecek”

  Kayıt dışı emlakçılar sektörden temizlenmeli

  QNB Finansbank’tan bayram kredisini şimdi alın 3 ay sonra ödemeye başlayın

  DYO’nun ipek mat dış cephe boyası Akromax

  Havaalanında trafik cezasına son

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
  Ticaret 10.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni