• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
20/07/2018 14:18
Omni Channel Pazarlama

     On-line alış veriş tüketim hayatımızın artık ayrılmaz bir parçası. Çok daha güvenle ve rahat alış veriş yapıyoruz.Eminim  bir çoğunuz e-ticaret sitelerini kullanarak alış veriş yapmamıza rağmen hatta çeşitli web sitelerinin ürün ve marka bazlı kartılaştırma hizmeti verip hayatımızı kolaylaştırmamıza rağmen ülke olarak özelliğimiz mi diyelim yoksa genel olarak insanın yapısımı diyelim almadan önce bir görebilsek tutabilsek dokunabilsek çok güzel olacak.

     Açık söylemek gerekirse ben bunu bir çok kez yaptım ve halada yapıyorum. İnterneti kullanarak ucuza almak istiyorum ama satın aldığım ürünü de görmek istiyorum.
     Örnek geçen ay ütümüz bozuldu. Önce internet sitelerinden ihtiyacımıza uygun ütüyü buldum. Fiyat ve ürün karşılaştırmalarını yaptım ama illaki sonunda belirlediğim iki ürünü mağazaya gidip deneyimlemek istedik. Ulus olarak da bunu yaptığımız için biraz utanıyoruz. Çünkü ürünü o mağazadan almıyoruz  ama hizmeti alıyoruz. Neden almıyoruz çünkü mağazada pahalı. İnternet sitelerinde daha uygun. Hatta bazen aynı markanın mağaza satış fiyatıyla on-line satışı arasında bile fark oluyor.

     Özellikle satış danışmanı kişiler için içinden çıkılmaz bir durum.İşte de tam da bu noktada karşımıza “OMNI CHANNEL” dediğimiz çözüm çıkıyor. Nedir bu Omni Channel derseniz internette en güzel tanıma propera.com.tr sitesinde denk geldim.
     Şöyle açıklamışlar... Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor.

    Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor. Tam da yukarıda anlattığım gibi değil mi? Hatta daha ileri uygulamalarıda var. Bir mağazada ayakkabı denediniz. Numara tama mama istediğiniz renk yok. Ödemeyi o mağazada online  yapıp ürünü başka bir mağazadan alıp beğenmezseniz başka bir mağazaya teslim edebileceğiniz veya kargoyla yollayabileceğiniz döngü.

     Bu sayede mağaza yada kurum müşterisini çok daha iyi tanıma şansı yakalıyor. Tüketim alışkanlıklarından tutunda yaşadığı yere kadar ama mağazalarda en önemli sorun olan stok kontrolunu çok iyi yapıyorlar ve gereksiz stok tutmadıkları için fazladan yer fazladan sermaye bağlamamış oluyorlar. Bunların hepsi birleşerek doğru tüketime ve doğru maliyetleme sayesinde bize yansımış oluyor. Omni channel uygulamalarının önümüzde ki dönemde çok daha fazla yaygın olarak kullanılacağını söylemek için gelecek tahmincisi olmaya hiç gerek yok. Güzel bir haftasonu diliyorum hepinize.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bütçenin %10 ’u faize, %2’si tarıma

  Elma üreticisinin yeni umudu; ‘Tanzim’

  Yaşlı zeytin ağaçları budama ile gençleşecek

  Fransa’da Türk modası rüzgârı esti

  Kayıt dışı istihdam teşvikle azalıyor

  Habip Aydoğdu, “76/76... ile sanatseverlerle buluştu

  Palandöken, “Kısa vadede SGK pirim oranları düşürülmeli”

  İçimdeki Hazine ile otizmli çocuklar engel tanımıyor

  Corendon Airlines’dan Germania’nın yarattığı boşluğa ilave kapasite kararı

  “Her şeye rağmen üretime, ihracata devam”

  İş dünyası üretim ve istihdam kaybından endişeli

  Konut satışlarında yabancı rüzgarı devam ediyor

  ETİK 60. yılını kutluyor

  2018 yılında yükselen faiz oranı ipotekli satışları etkiledi

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü yüzde 44,6 azaldı

  Türkiye‘de konut stoğunun yaklaşık %40‘ı İstanbul‘da

  Konut satışları 24 bin 82 adet azaldı

  Çin sermaye piyasası 2019’da rekor yükseklikte yabancı yatırım görecek

  IBS, 2019’a hızlı başladı

  Yeni kazanç kapısı: İnternetten canlı yayın

  Pet şişeyi getir, bez çantayı götür

  Hayat “yaş alınca” güzel

  Koçtaş Fıx, Türkiye’de büyümeye ‘Fıx’lendi

  Vakıf Katılım 8 Milyar TL’lik yeni ihraç tavanı onayı aldı

  Gaziemir’de satranç heyecanı

  Hedef; her mahalleye bir semt merkezi

  İzmir’e 4 ödül birden; “Yılın en mutlu şehri” seçildi

  Akıllı vezne sistemi devrede

  Kopyala yapıştır hırsızlığı

  Kaspersky Lab: Her on kişiden biri kripto para ile alışveriş yapıyor

  Bayraklı’dan milli takıma

  İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  KARABAĞLAR BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  19 Şubat 2019 Tarihli ve 30691 Sayılı Resmî Gazete

  18 Şubat 2019 Tarihli ve 30690 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  18 Şubat 2019 Tarihli ve 30690 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  YAZLIK ERKEK AYAKKABISI ve İŞ EMNİYET AYAKKABISI ALIMI

  KURŞUN KALEM EĞİTİM VAKFI 2018 YILI OLAĞAN MÜTEVELLİ HEYET (GENEL KURUL) DUYURUSU

  Çelik üretiminde ‘soğuma’

  Türk Eximbank’tan leasing şirketlerine 48,4 milyar dolar finansman desteği

  İşler: Yerel yönetimlerin turizme odaklanması gerek

  Pamukta verim ve rekolte düştü

  Türkiye’de 2019 Ocak ayında 72 bin 937 konut satıldı

  “İyi fındık üretimine yılda 25 milyon TL harcıyoruz”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.02.2019
  Ticaret 19.02.2019
  Ticaret 18.02.2019
  Ticaret 16.02.2019
  Ticaret 15.02.2019
  Ticaret 14.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni