• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Hulusi Berik ►GİRİŞİM & İNOVASYON
12
14
16
18
21/08/2020 14:56
Türk Telekom ve Dijitalleşme

hberik@yahoo.com

     Türk Telekom(TT) ve dijitalleşme konusundaki ilk yazımı 10 Temmuz tarihinde yazmıştım. (yazıya bu linkten ulaşabilirsiniz. http://ticaretgazetesi.com.tr/hulusi_berik_9658girisim_inovasyon_turk_telekom_ve_dijitallesme-l-1-sayfa_id-676-y-710-id2-16292 )

     Geçen yazımın en başında söylediğimi bu yazımda da en başta söyleyeyim. Bu bir yergi ya da eleştiri yazısı değil. Durum tespiti olarak görmenizi rica ediyorum.
     İster hizmet, ister ürün olsun müşteri ilişkisi yaşadığınız her kurumla ister istemez bir gönül bağı kuruyorsunuz. Ben de hizmet aldığım firmaların iş süreçlerinde gördüğüm iyileştirilmesi gereken noktaları sanki o şirketin bir takım üyesiymiş gibi değerlendirip çözüm önerilerimi aktarıyorum. Bir noktada sorumlu müşteri görevimi yerine getirmiş de oluyorum. Masanın diğer tarafındaki göz gibi düşünüyorum hep kendimi. Gördüğüm ve kendimce iyileştirilmesi gereken süreçleri de paylaşıyorum. Gerisi kurumun, işletmenin bileceği iş.

     10 Temmuz da yazdığım yazımda yaşadığım olumlu süreç iyileştirmesini yazmıştım. Yazlık internet hizmetimi daha erken başlatmak istemiştim ve pandemi sürecinin de etkisiyle süreç dijitalleşmiş ve abonelik çağrı merkezi yoluyla erkenden başlaya bilmişti. Şimdi bu hizmetin ikinci evresini hakkında tespitlerimi yazacağım.

     Üç aylık internet hizmeti paketimin bitmesine bir hafta kala bir önceki tecrübemden oluşan iyileştirmenin haklı güveniyle Türk Telekom’u aradım. Hizmeti en az bir ay daha uzatmak istediğimi söyledim. En az iki aylık paket olduğunu öğrendim ve tereddütsüz kabul ettim.

     Bu noktada ki beklentim zaten var olan sinyalimin devam etmesi. TT’nin bu iki aylık internet paketi sadece yeni müşterilere uygulanan bir hizmetmiş. Ben eski müşteri olduğum için kullanmakta olduğum paket iptal edilerek yeni müşteri olacağım ve hizmetten yararlanacağım belirtildi. Prosedürel bir şey olduğunu düşündüm. Bazen şirketlerin iş işleyişleri böyle olabiliyor.

     Başladık konuşmaya, önce paketim iptal oldu, sonra yeni bir başvuru yapmam gerekti. Bu da güzel ama bana bir e-posta adresi verildi ve oraya kimlik bilgilerimi göndermem istendi. Ben zaten sizin müşterinizim ve şu an o hizmeti alıyorum her türlü bilgim var ne gerek var dedim ama yeter ki internet kesilmesin diye kimlik bilgilerimi ilgili e-posta adresine gönderdim ama sonuç yine internet hizmetim kesilmesi oldu.

     Neden? diye sorguladığımda. Çünkü bunun başka bir abonelik olduğunu ama ekiplere bilgi veriliyor hızlıca gelip bağlayacakları söylendi. Ne gerek var diye düşünmeden edemedim. Sinyal alıyorum, internet gayet güzel çalışıyor. Yok illa bu sinyali keseceğiz tekrar vereceğiz.

     Nihayetinde Türk Telekom’un dediği oldu ve Perşembe günü sinyalimiz kesildi. Bu noktada çağrı merkezinden en az dört kez telefon aldım. İşte şu şu numaralı işleminizle ilgili arıyorum işlemler devam ediyor. Peki çok teşekkür ederim diyorum kapatıyoruz. Neyse Cumartesi saat13.00 civarı ekip arkadaşlarımız geldi. Bir türlü sinyal gelmiyor!!!

     Diyorum ki üç aydır şıkır şıkır çalışan hat şimdi niye çalışmaz. Baktılar ettiler VDSL başvurusu yapılmış burası ADSL. Tamam diyorum sen ADSL yap git. “Olmaz başvurunun iptal edilmesi gerekiyor” dediler. Hemen çağrı merkezini aradım yeter ki ekip gitmeden iptali yapmak ve işimi görmek istiyorum.

     Çağrı merkezi ile ilk görüşmem 18 (onsekiz) dakika sürdü sadece iptal başvurusu yapabildim. İptal onayını başka bir birim yaptığı için önce iptal başvurumun onaylanması gerekiyormuş!!! Sonra bir daha başvuru yapılacak sonra ekip yönlendirilecek. Sonuç haftasonu dahil Türk Telekom çağrı merkezi beni birkaç kez arayıp işlemlerimin devam ettiğini bildirdi. Pazartesi çağrı merkezi tekrar aradı başvurum bir daha alındı ve akşam üstü bağlandı.

     Sonuçta 4 gün internetsiz kaldık. Biz ailece işimizi çevrimiçi yapar durumdayız. Yani öyle ah film seyredemedim durumunda değiliz. Yüklü dosyalar gönderip-alan işler yapıyoruz.  Ulusal ve uluslararası sürekli çevrim içi görüşme yapıyoruz. Teknik ekip bizim eve iki kere gelip gitmek durumunda kaldı (ilkinde olsa bile bir kere bile gelmesi gereksizdi) çağrı merkeziyle kaç kere konuştuğumu bilmiyorum. Onlar da sağ olsunlar bir de bilgilendirme telefonları ediyorlar. Yani bir sürü gereksiz iş ve zaman kaybı.

     Düşündüm taşındım sanırım Türk Telekom istihdam odaklı bir işletme bu nedenle süreçler böyle dizayn edilmiş diye düşündüm ve Türk Telekom CEO su Ümit Ünal beye çözüm geliştirdim. Dijitalleşmeden ödün vermeden hatta tüm bu işlemlerin cep telefonunda bulunan Türk Telekom online işlem uygulamasından yapılması yani hizmetin aksamadan devam etmesi.

     Bunun yanında çağrı merkezi görevlileri yine müşteriyi arayıp hal hatır sorması teknik ekibin yine eve gelip kontrol etmesi hal hatır sorması bahse konu sinyal kutusunu kontrol etmesi şeklinde yapılabilir. İstihdam değişmeden kesintisiz hizmet devam etmiş oluyor. Hatta bu yeni iletişim politikası gereği daha mutlu müşteri grubu. Öneriyi tabi ki iç dinamikleri ve başkaca değişkenlerin yarattığı zorlukları bilmeden çok yüzeysel yapıyorum ama süreci iki defadır yaşayan bir kişi olarak masanın diğer tarafından farklı bir bakış açısı olarak değerlendirin lütfen.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Migros, “Özgün Markalar”daki başarısını PLMA’da bir kez daha tescilledi

  Plajda yine şenlik var

  Güngören Caddesi’nde dönüşüm başladı

  ABD ile hedef; 100 milyar dolar ticaret hacmi

  Otomobilsiz Kent Günü’nde Efes Selçuk sokakları bisikletliler için kapatıldı

  Toplumun ve bireylerin göz sağlığı için çalışıyorlar

  Türk Telekom işletmeleri dijitalleştiriyor

  Taş ustaları Buca’da buluştu

  Uzaktan eğitim seyahat sektörünü yakından etkiledi

  ÇETKODER: Sahte maske ve dezenfektan için uyardık dikkate alan olmadı

  Velilere uzaktan eğitimi anlattılar

  Bomaksan, bulaşı riskini azaltmak için ‘Temiz Hava Dolabı’ geliştirdi

  Renault Trucks’dan cazip bakım kampanyası

  Çift taraflı camlarla gizlilikte yeni dönem

  Üretim yapan ihracatçı yabancının radarında

  ‘Herşeyiniz bizden’

  Mandalinanın kalbi tescillendi

  “Zor günleri el ele aşacağız”

  Nasrettin Hoca yeni yüzüyle...

  GoDaddy: Türkiye’deki küçük işletmeler online varlıklarına ve yerele odaklanıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Dorian serisi ile yaşam alanlarına modernizm ve şıklık katın

  Konak’taki okullara dip bucak dezenfekte

  İhale Özetleri

  23 Eylül 2020 Tarihli ve 31253 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  22 Eylül’de 65 vefat, 1.692 yeni vak’a, 1.261 iyileşme

  BİNA TADİLATI YAPTIRILACAKTIR

  EİB’den 8 ayda 8,78 milyar dolarlık ihracat

  Tüketici güven endeksi 82,0 oldu

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Karbon Ayak İzi Enstalasyonu açıldı

  Başkan Sengel’den Vali Köşger’e karşılama

  Gayrimenkul sektörünün miladı; “Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği”

  Çinli aşı üreticisi umutlu: Birkaç ay içinde onay alabiliriz

  Konak’ta can dostlara teknoloji ile hizmet

  İtalya ile ticaretin virüse yakalanmaması için çalışıyoruz

  Bin 400 KOBİ mühendislik desteği ile korunacak

  KOBİ - Ar-Ge Destekleri 1 Ekim’de internette anlatılacak

  Enerji sektöründe trendler

  Siber suçların maliyeti 2021’de 6 trilyon dolar

  Turkcell’den BM’nin ‘küresel iş birliği’ inisiyatifine destek

  İSBA Tarım’dan yatırım hamlesi

  ESİAD’tan gerçekçi üç yıllık ekonomik plan beklentisi

  Mükellef memnuniyeti yüzde 78,24

  Aliağa, Türkiye ekonomisine değer katmaya devam ediyor

  Desa Enerji, TSE Covit-19 Güvenli Üretim Belgesi aldı

  Çamdibi-Yeşilova Bölgesi için ilk adım atıldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
  Ticaret 21.09.2020
  Ticaret 19.09.2020
  Ticaret 18.09.2020
  Ticaret 17.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni